info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

معادل سازی مدارک پیراپزشکی در سوئد

شاخصه کشورهای منطقه اسکاندیناوی بالا بودن سطح درآمدها و رفاه اجتماعی در آنهاست، به همین علت عده زیادی از متخصصین رشته های مختلف از سراسر دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران، همه ساله برای مهاجرت به این کشورها اقدام می کنند. کشور سوئد، صنعتی ترین کشور منطقه اسکاندیناوی به شمار می رود که مردم مقیم آن از سطح بسیار مناسبی از رفاه اجتماعی برخوردارند. از این رو عده زیادی از هموطنان ما با داشتن مهارت و تخصص در رشته های مختلف به ویژه رشته های مرتبط با نظام سلامت، مشتاق استفاده از فرصت مهاجرت کاری به این کشور آرام و در عین حال پیشرفته هستند. سیستم های بهداشت و درمان کشورهای مختلف دنیا علاوه‌ بر پزشک، دندانپزشک و داروساز به متخصصان رشته های پیراپزشکی نیز نیاز مبرم دارند و نمی توان یک فرآیند درمانی و بازیابی را بدون استفاده از خدمات متخصصان این رشته ها تصور نمود. به همین جهت اکثر کشورهای پیشرفته دنیا از جمله سوئد با کمبود نیروی کار متخصص در این رشته ها مواجه هستند و نیروی متخصص مورد نیاز خود را نمی توانند تنها از طریق فارغ التحصیلان دانشگاه‌ هایشان تامین نمایند. علاوه بر این به طور کلی کشورهای منطقه اسکاندیناوی و به ویژه کشور سوئد سال هاست با نرخ پایین و حتی منفی زاد و ولد روبرو هستند و این موضوع به خودی خود موجب کمبود نیروی کار فعال در این کشورها شده است. طبیعتا نرخ پایین زاد و ولد در چند دهه به پیری جمعیت این کشورها نیز انجامیده و پیری جمعیت موجب نیاز بیشتر به خدمات درمانی در این کشورها شده و به همین دلیل فرصت کار برای متخصصان این رشته ها از کشورهای مختلف دنیا در این کشورها پدید آمده است. به همین جهت این کشورها سعی می‌ کنند متخصصان این رشته ها را که در کشورهای دیگر تحصیل نموده اند و دارای شایستگی علمی مناسبی هستند برای کار در سیستم بهداشت و درمان خود جذب نمایند. البته متخصصان این رشته ها بدون انجام فرآیند معادل سازی مدارک پیراپزشکی در سوئد یا ارزشیابی مدارک تحصیلی پیراپزشکی در این کشور، نمی ‌توانند مجوز کار در نظام سلامت این کشور اروپایی را دریافت نمایند.



سوئد یکی از بهترین سیستم های بهداشت و درمان اروپا را دارا بوده و متخصصان رشته های پیراپزشکی اشتیاق فراوانی به کار در این کشور دارند و بسیاری به همین دلیل سختی فرآیند معادل سازی مدارک پیراپزشکی در سوئد را به جان می خرند تا شانس کار در این کشور پیشرفته اروپایی را به دست آورند. از این رو باید در گام اول مدرک زبان سوئدی معتبر به دست آورده و در آزمون معادل سازی مدارک پیراپزشکی در سوئد شرکت نمایند. در صورتی که در بخش تئوری و عملی این آزمون نمره قبولی را کسب کنند مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان سوئد را به دست می آورند. البته پیش از آن باید حتماً یک دوره کارورزی در این کشور را نیز بگذرانند. نکته مهم در این مسیر داشتن تسلط بالا به زبان سوئدی است. زیرا علاوه بر اینکه برای اخذ مجوز کار در این کشور به داشتن مدرک زبان سوئدی معتبر نیاز است، برای موفقیت در آزمون معادل سازی مدارک پیراپزشکی در این کشور نیز تسلط به این زبان نیاز است، چون این آزمون به زبان سوئدی برگزار می گردد و داوطلبان باید به زبان تخصصی رشته خود نیز تسلط بالایی داشته باشند تا بتوانند با موفقیت از عهده آن بر آیند. در نتیجه شرکت در این آزمون، داوطلبان به نظام سلامت سوئد اثبات می کنند که از نظر سطح دانش تقریبا با افرادی که به تحصیل در سوئد در این رشته ها پرداخته اند، برابر هستند.

 

کار پیراپزشکی در سوئد

به جهت از استفاده از فرصت کار پیراپزشکی در سوئد علاوه بر نیاز به معادل سازی مدارک تحصیلی برای اخذ مجوز کار در این کشور، ابتدا متقاضیان باید سعی کنند که یک کارفرمای فعال در اکوسیستم کسب و کار این کشور که در بخش سلامت فعال است را به استخدام خود مجاب نمایند تا از این طریق بتوانند ویزای کار سوئد را دریافت نمایند.

در این راستا، این افراد باید حتما مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای کارفرمایان فعال در بخش سلامت سوئد ارسال کنند. سپس مدارک آنان توسط کارفرمایان بخش سلامت سوئد مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتی که تاییدیه اولیه را به دست آورند از آنان برای شرکت در یک مصاحبه شغلی آنلاین دعوت به عمل می آید. این افراد باید سعی کنند در طول این مصاحبه خود را فردی ماهر و حرفه ای نشان داده و تسلط خود به زبان سوئدی را نیز به خوبی نمایان کنند تا جاب آفر یا پیشنهاد کاری را دریافت نموده و از این طریق ویزای کار سوئد را دریافت نمایند.

موسسه پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اخذ جاب آفر برای هموطنان عزیزمان از کشورهای مختلف اروپایی آماده ارائه خدمات در این زمینه به ویژه برای متخصصان رشته های علوم پزشکی و اعزای کادر درمان می باشد. خوشبختانه به ویژه به علت مشکلات ناشی از پاندمی کرونا، شرایط برای اعزام کادر درمان به اروپا تسهیل شده و این عزیزان شانس بیشتری برای کار پیراپزشی در سوئد و سایر کشورهای اروپایی دارند.

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه معادل سازی مدارک رشته های علوم پزشکی از جمله پیراپزشکی و به ویژه پرستاری در خارج از کشور از جمله کشور سوئد می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • معادل سازی مدارک پیراپزشکی در سوئد
  • ارزشیابی مدارک تحصیلی پیراپزشکی در سوئد
  • کار پیراپزشکی در سوئد



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top