info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

هزینه زندگی در اسلواکی

می دانیم که همه سال عده قابل توجهی از هموطنان برای دستیابی به شرایط زندگی و آینده ‌ای بهتر برای خود و خانواده شان به مهاجرت از طرق مختلف می ‌اندیشند. طبیعتاً بسته به اینکه چه روشی برای مهاجرت خود برگزینند، کشورهای مختلفی به عنوان گزینه پیش روی آنان قرار دارد. یکی از گزینه های مناسبی که در سال‌ های اخیر به شدت مورد توجه هموطنان عزیزمان برای مهاجرت از طرق مختلف از جمله مهاجرت تحصیلی، کاریابی و سرمایه گذاری و ثبت شرکت قرار گرفته است، کشور زیبا و آرام اسلواکی در منطقه اروپای مرکزی می‌ باشد. در این مطلب قصد داریم برای مشتاقان اخذ اقامت این کشور، به هزینه زندگی در اسلواکی اشاره نماییم.



به طور معمول افرادی که جلای وطن نموده و به کشوری دیگر مهاجرت می کنند، حداقل در ابتدای امر با سختی های فراوانی مواجه هستند که یکی از اصلی ترین موارد پیش روی آن ها، تنگناهای مالی می باشد. دانشجویان به علت این که باید در کشور مقصد مهاجرت تحصیلی خود شهریه دانشگاه که اغلب رقم کمی نیز نمی باشد را پرداخت نمایند، معمولا به شدت در مضیقه مالی به سر می‌برند. افرادی که برای کار به کشور دیگری مهاجرت می کنند نیز در ابتدای امر که هنوز به ثبات نرسیده ‌اند، با تنگناهای مالی فراوانی مواجه هستند. از این رو یکی از فاکتورهای اصلی در انتخاب کشور مقصد مهاجرت به ویژه در روش های تحصیلی و کاریابی، در نظر گرفتن هزینه زندگی در کشورهای مختلف است. از این رو برای مشتاقان مهاجرت به کشور اسلواکی از طرق مختلف، در این مطلب فاکتور های مختلف تعیین کننده هزینه زندگی در اسلواکی را اشاره خواهیم نمود.

 

متوسط هزینه زندگی در اسلواکی

در سال های اخیر عده زیادی از جوانان ایرانی مشتاق تحصیل در خارج از کشور، به علل مختلف از جمله مناسب بودن شهریه تحصیل و همچنین عدم وجود مشکل در اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی، تحصیل در اسلواکی را گزینه بسیار مناسبی پیش روی خود دیده و برای آن اقدام نموده اند. البته در میان آنها بیشترین اقبال به تحصیل پزشکی در اسلواکی بوده است، زیرا امکان تحصیل پزشکی در دانشگاه‌ های این کشور به زبان انگلیسی و بدون ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس وجود دارد که در دنیا شرایط بسیار کم نظیری به شمار می رود. این در حالی است که خود گرفتن مدرک زبان یکی از موانع بسیار جدی پیش روی جوانان ایرانی مشتاق تحصیل در خارج از کشور به ویژه در رشته های علوم پزشکی به شمار می رود. از طرف دیگر شهریه دانشگاه های اکثر کشورهایی که دوره های تحصیل پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند، به ویژه خود کشورهای انگلیسی زبان بسیار بالا بوده و شهریه این دوره ها در اسلواکی بسیار قابل توجیه تر است. همچنین با تحصیل در این کشور عضو اتحادیه اروپا می توان در نهایت ویزای کار این اتحادیه و اقامت دائم اروپا را دریافت نمود. هرچند شهریه دانشگاه ها در کشور اسلواکی نسبت به کشور همسایه آن اتریش بسیار بالاتر است، اما با توجه به سهولت اخذ پذیرش و ورود به دانشگاه ‌های این کشور نسبت به کشور اتریش و همچنین بسیار پایین ‌تر بودن متوسط هزینه زندگی در اسلواکی، این کشور را می توان یک مقصد کاملا توجیه پذیر برای مهاجرت تحصیلی در اروپا به حساب آورد.

المان های متعددی هستند که مجموعاً تشکیل دهنده هزینه زندگی در اسلواکی برای افراد متقاضی مهاجرت از طرق مختلف به این کشور می ‌باشند که اصلی ترین آنها عبارتند از: هزینه اجاره مسکن، هزینه حمل و نقل و هزینه خورد و خوراک. با در نظر گرفتن کلیه این موارد می توان هزینه زندگی یک خانواده چهار نفره در اسلواکی را چیزی حدود ۱۵۰۰ یورو در ماه تخمین زد که البته این رقم می ‌تواند بسته به سبک زندگی افراد، شهر محل زندگی در کشور اسلواکی و همچنین نوع مسکنی که در آن زندگی می کنند، متفاوت باشد. حال به تفکیک به المان هایی که روی هم متوسط هزینه زندگی در اسلواکی را تشکیل می دهند اشاره می نماییم:

 

هزینه اجاره مسکن در اسلواکی

همانند سایر کشورهای دنیا هزینه اجاره مسکن بخش عمده ای از سبد متوسط هزینه زندگی در اسلواکی را نیز تشکیل می دهد. با ذکر مثال هایی هزینه اجاره مسکن در اسلواکی را خدمتتان تبیین می نماییم:

هزینه اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهرها

حدود 470 یورو

هزینه اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهرها

حدود 368 یورو

میانگین قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهرها

1716 یورو

میانگین قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز شهرها

1298 یورو

 

 

هزینه خورد و خوراک در اسلواکی

طبیعتا برای تمامی افراد مقیم در این کشور، هزینه خورد و خوراک در اسلواکی نیز بخش قابل توجهی از سبد خانوار را تشکیل می دهد که بخش های اصلی آن به شرح زیر می باشند:

هزینه خرید یک وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت

حدود 5 یورو

هزینه خرید یک وعده غذایی دو نفره در رستوران متوسط شامل پیش غذا، غذای اصلی و دسر

حدود 23 یورو

هزینه خرید McMeal در رستوران های زنجیره ای مک دونالد

حدود 5 یورو

هزینه خرید یک بطری نوشابه 0.33 لیتری کوکاکولا یا پپسی

حدود 1.23 یورو

هزینه خرید 1 لیتر شیر

حدود 0.73 یورو

هزینه خرید بطری 1.5 لیتری آب

حدود 0.63 یورو

هزینه خرید نان سفید تازه 500 گرمی

حدود 1.16 یورو

هزینه خرید 12 عدد تخم مرغ

حدود 1.74 یورو

هزینه خرید 1 کیلوگرم پنیر محلی

حدود 6.88 یورو

هزینه خرید 1 کیلوگرم گوشت گاو

حدود 7.48 یورو

هزینه خرید 1 کیلوگرم سینه مرغ

حدود 4.83 یورو

هزینه خرید 1 کیلوگرم موز

حدود 1.41 یورو

هزینه خرید 1 کیلوگرم سیب

حدود 1.31 یورو

هزینه خرید 1 کیگوگرم پرتقال

حدود 1.36 یورو

هزینه خرید 1 کیگوگرم سیب زمینی

حدود 0.77 یورو

هزینه خرید 1 کیگوگرم پیاز

حدود 0.70 یورو

هزینه خرید 1 کیگوگرم گوجه فرنگی

حدود 1.76 یورو

 

 

هزینه حمل و نقل در اسلواکی

دیگر بخش از هزینه های ثابت زندگی در این کشور، هزینه حمل و نقل در اسلواکی است که اصلی ترین فاکتورهای تشکیل دهنده آن عبارتند از:

هزینه بلیت یک طرفه مترو و حمل و نقل عمومی

حدود 0.70 یورو

هزینه بلیت ماهانه مترو و حمل و نقل عمومی

حدود 25 یورو

هزینه سوار شدن در تاکسی

حدود 2.90 یورو

هزینه پیمایش در تاکسی بر حسب کیلومتر

حدود 0.75 یورو

هزینه پیمایش در تاکسی بر حسب ساعت

حدود 12 یورو

قیمت 1 لیتر بنزین

حدود 1.27 یورو

 

 

سایر هزینه های زندگی در اسلواکی:

هزینه قبوض ماهانه از جمله برق، گرمایش و سرمایش و هزینه شارژ ساختمان

حدود 180 یورو

هزینه مکالمه به ازای هر دقیقه با تلفن همراه

حدود 0.08 یورو

هزینه اینترنت با سرعت 60 مگابیت بر ثانیه و دانلود نامحدود

حدود 15.33 یورو

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و تحصیل و اقامت اسلواکی و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • هزینه زندگی در اسلواکی
  • هزینه های زندگی در اسلواکی
  • هزینه زندگی در اسلواکی 2020



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top