info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

اقامت دائم وانواتو

به دلایل مختلفی همه ساله عده زیادی از مردم از سراسر جهان از جمله کشور عزیزمان ایران ترجیح می ‌دهند برای اخذ اقامت کشور دیگری اقدام نمایند. طبیعتاً شرایط کشورهای مختلف دنیا برای اعطای اقامت دائم و همچنین تابعیت به هیچ وجه یکسان نیست و در برخی از کشورها شرایط بسیار مناسب تر بوده و در برخی از کشورها شرایط به شدت سخت تر است. در چند سال اخیر فرصت اخذ اقامت دائم وانواتو بیشتر مورد توجه هموطنان عزیزمان قرار گرفته و برخی نیز اقامت این کشور کوچک منطقه اقیانوسیه را اخذ نموده اند.



پیش از شرح شرایط و مزایای اخذ اقامت دائم وانواتو بد نیست کمی به معرفی این کشور بپردازیم. کشور وانواتو در حقیقت مجمع الجزایری مشتمل بر ۸۰ جزیره است که در اثر فعالیت های آتشفشانی در بستر اقیانوس آرام ایجاد شده اند و اصلی ترین این جزایر عبارتند از: افاته، مالاکولا، تانا و اسپیریتو سانتو. به طور دقیق این کشور در فاصله ۱۷۵۰ کیلومتری شمال شرق استرالیا در دل اقیانوس آرام و در جوار کشورهای دیگری همچون جزایر سلیمان، کالدونیای جدید و فیجی قرار گرفته است. این کشور شامل شش ایالت توربا، شفا، پناما، مالامپا، تافیا و سانما می باشد. پایتخت این کشور شهر پورت ویلا با جمعیت حدود ۳۴ هزار نفر می باشد و دیگر شهر مهم آن لوگان ویل با حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت است. در ابتدا، مردم ملانزی ساکنان این جزایر بوده اند و از قرن هجدهم اروپایی‌ ها نیز وارد آن شدند. در طول این مدت جنگ های زیادی بر سر این جزایر میان انگلیس و فرانسه در گرفت و در نهایت در سال ۱۹۰۶ موافقتنامه‌ ای بین این دو کشور منعقد شد که بر اساس آن، مدیریت مشترک بر این کشور حاکم گشت. اما از سال ۱۹۷۰ میلادی که جنبش آزادیخواهی و استقلال ‌طلبی در این جزایر شکل گرفت، شرایط فرق کرده و در نهایت در سال ۱۹۸۰ جمهوری وانواتو شکل گرفت. ۹۰ درصد مردم این کشور را قوم وانواتویی تشکیل می دهند و زبان های رسمی تکلم شده در این کشور بیسلاما، فرانسوی و انگلیسی می باشند. بیش از ۵۳ درصد مردم این کشور که اکثریت جامعه را تشکیل می دهند، پیروان مذهب پروتستان هستند. واحد پولی این کشور، واتو نام داشته و اصلی ‌ترین محصولات این کشور نارگیل، کاکائو، قهوه، الوار و گوشت قرمز هستند که اغلب به کشورهایی همچون تایلند، ژاپن و هند صادر می شوند.

 

شرایط اخذ اقامت دائم وانواتو

متقاضیان اخذ اقامت دائم این کشور، جهت بهره مندی از مزایای پرشمار آن باید شرایط اخذ اقامت دائم وانواتو را داشته باشند. اصلی ترین شرایط اخذ اقامت دائم وانواتو عبارتند از:

- ارائه مدارک رسمی دال بر داشتن  حداقل دارایی 40 میلیون واتوی کشور وانواتو، معادل 375000 دلار امریکا اصلی ترین مورد از شرایط اخذ اقامت دائم وانواتو می باشد. البته این دارایی الزاما نباید پول نقد باشد و می تواند شامل سپرده بانکی، املاک و مستغلات، سهام، سرمایه گذاری در بورس، سرمایه گذاری در پروژه ها و ... باشد و در این زمینه محدودیتی در نظر گرفته نشده است.

- بر اساس قوانین این کشور، برای متقاضیان واجد شرایط اقامت دایم وانواتو، کارت اقامت  10 ساله صادر می شود و پس از اتمام دوه 10 ساله، بدون هیچ سرمایه گذاری خاصی، این افراد می توانند برای تمدید PR خود و یا برای اخذ پاسپورت وانواتو و شهروندی این کشور به انتخاب خود، تقاضا دهند. البته در این زمان و برای اعطای پاسپورت این کشور، متقاضیان باید در آزمون اطلاعات عمومی این کشور شرکت و آن را با موفقیت پشت سر بگذرانند.

 

مزایای اخذ اقامت دائم وانواتو

افرادی که شرایط لازمه را داشته باشند، می توانند از مزایای اخذ اقامت دائم وانواتو بهره مند شوند. اصلی ترین مزایای اخذ اقامت دائم وانواتو عبارتند از:

- بر اساس قوانین این کشور، در پروسه اخذ اقامت دائم وانواتو، نیازی به حضور فیزیکی فرد متقاضی در خاک این کشور حتی برای درخواست این نوع اقامت وجود ندارد و از طریق وکلای مجرب موسسه ما امور اخذ اقامت از طریق وکالت انجام می شود  وشرط حضور سالانه نیز در این پروسه وجود ندارد.

- از دیگر مزایای اخذ اقامت دائم وانواتو این است که از همان ابتدا برای همسر و فرزندان زیر 18 سال فرد متقاضی نیز، همزمان کارت اقامت صادر می گردد.

- متقاضیان از همان ابتدا اجازه افتتاح حساب و راه اندازی هرگونه کسب و کار و سرمایه گذاری مانند خرید املاک و مستغلات در این کشور را خواهند داشت.

- خود فرد متقاضی و همسر و فرزندان وی اجازه تحصیل در وانواتو در مقاطع تحصیلی مختلف را نیز خواهند داشت.

- افراد مجردی که اقامت وانواتو را اخذ کنند، در صورتی که پس از اخذ اقانت با یک شهروند وانواتویی ازدواج کنند، بعد از دو سال می توانن برای اخذ پاسپورت وانواتو تقاضا دهند.

- نرخ مالیات در این کشور بسیار پایین است و پایین ترین نرخ مالیات در دنیا برای راه اندازی هر کسب و کاری به این کشور تعلق دارد. از این رو بسیاری این کشور را بهشت مالیات دهندگان لقب داده اند.

- دیگر مورد از مزایای اخذ اقامت دائم وانواتو، سهولت در اخذ ویزای کشورهایی همچون استرالیا، نیوزیلند، کانادا و اتحادیه اروپا می باشد.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب در تمامی نقاط دنیا از جمله وانواتو در منطقه اقیانوسه آماده ارایه مشاوره در خصوص اقامت دائم وانواتو می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • اقامت دائم وانواتو
  • شرایط اخذ اقامت دائم وانواتو
  • مزایای اخذ اقامت دائم وانواتو



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top