info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه علم و فناوری چین

یکی از بهترین دانشگاه های چین، دانشگاه علم و فناوری چین می باشد که در زبان انگلیسی به University of Science and Technology of China و در زبان چینی به  中国科学技术大学 شناخته می شود. این دانشگاه تحقیقاتی دولتی، در شهر هفئی در استان آن هوئی در شرق چین واقع است. تاسیس دانشگاه علم و فناوری چین به سال 1957 میلادی باز می گردد و مکان اولیه آن شهر پکن بود، اما  در سال 1970 و در پی انقلاب فرهنگی چین، محل آن به شهر هفئی انتقال یافت. تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه 547 نفر بوده و این دانشگاه در حال حاضر میزبان بیش از 15500 دانشجو می باشد که حدود 900 نفر از آنان دانشجویان بین المللی هستند. بیش از 7400 نفر از این دانشجویان در مقطع کارشناسی و بیش از 8100 نفر نیز در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.



هدف از تاسیس این دانشگاه برآوردن نیازهای کشور پهناور چین در زمینه های مختلفی همچون علوم و فناوری، فناوری های دفاعی و همچنین اقتصاد بوده است. اما در سال های اخیر این دانشگاه فعالیت های گسترده ای در زمینه علوم انسانی و مدیریت نیز داشته است. دانشجویان ایرانی نیز در سال های اخیر وارد دوره های تحصیل در دانشگاه علم و فناوری چین شده و در آن به تحصیل پرداخته اند.

دانشگاه علم و فناوری چین عضو گروه C9 شامل 9 دانشگاه برتر کشور چین نیز می باشد. در سال ۲۰۱۳ به منظور ایجاد همکاری بین دانشگاه های تحقیقاتی برتر جهان، توافق نامه همکاری بین گروه C9، انجمن دانشگاه های آمریکا، و دانشگاه های گروه ۸ استرالیا (Go8) وانجمن دانشگاه های پژوهشی اروپا (LERU) امضا شد. همچنین این دانشگاه ارتباطات استراتژیک خود را با سازمان های بین المللی از جمله رآکتور گرما هسته ای آزمایشی بین المللی (ITER)، سازمان اروپایی پژوهش های هسته ای یا سرن (CERN)، دانشگاه آکسفورد انگلیس و دانشگاههای استنفورد و پرینستون آمریکا در بالاترین سطح گسترش داده است.

 

رتبه دانشگاه علم و فناوری چین

از اصلی ترین نکاتی که مشتاقان تحصیل در خارج از کشور برای انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود در نظر می گیرند، رتبه بین المللی دانشگاه است. طبیعتا تحصیل در یک دانشگاه با رتبه عالی می تواند شانس بیشتری برای کار پس از اتمام تحصیل را برای دانشجویان در پی داشته باشد. از این رو مشتاقان تحصیل در چین نیز سعی می کنند در بهترین دانشگاه های این کشور که صاحب رتبه های بین المللی بالایی هستند، تحصیل کنند. یکی از بهترین دانشگاه های این کشور که همواره رتبه بین المللی فاخری را در سال های مختلف به خود اختصاص داده است، دانشگاه علم و فناوری چین می باشد. برای تبیین بهتر اعتبار این دانشگاه و ارزش تحصیل در آن قصد داریم رتبه دانشگاه علم و فناوری چین را بر اساس رنکینگ اعلام شده توسط موسسه معتبر کیو اس در یک دوره چهار ساله از 2018 تا 2021 را خدمتتان ارائه می نماییم.

بر اساس اعلام این موسسه در سال 2018، رتبه دانشگاه علم و فناوری چین در میان دانشگاه های چین 6 و در میان دانشگاه های دنیا 97 بوده است. در سال 2019، رنکینگ دانشگاه علم و فناوری چین در میان دانشگاه های این کشور همچنان 6 بوده و این دانشگاه رتبه 98 دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده است. در سال 2020 نیز رتبه دانشگاه علم و فناوری چین در میان دانشگاه همچنان 6 بوده و با رشد قابل توجه نسبت به سال قبل رتبه 89 دانشگاه های دنیا را به خود اختصاص داده است. در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای سال 2021 میلادی، رنکینگ دانشگاه علم و فناوری چین در میان دانشگاه های این کشور همچنان 6 و در میان دانشگاه های دنیا 93 بوده است. در مجموع در این دوره 4 ساله رتبه دانشگاه علم و فناوری چین در میان دانشگاه های این کشور ششم و در میان دانشگاه های دنیا در بین 100 دانشگاه برتر بوده است.

همچنین بر اساس دیگر رنکینگ معتبر یعنی رنکینگ شانگهای نیز رتبه دانشگاه علم و فناوری چین در چهار سال گذشته، همواره روند صعودی را در پیش گرفته است. در سال های 2017، 2018 و 2019 این دانشگاه رتبه ای بین 101 تا 150 را در میان دانشگاه های دنیا از آن خود کرده است. اما در سال 2020 سال این دانشگاه با رشدی قابل ملاحظه، رتبه 73 در میان دانشگاه های دنیا را به دست آورده است.

دانشجویان بین المللی برای انتخاب دانشگاه خود در سایر کشورهای دنیا معمولاً همین رنکینگ های معتبر را ملاک عمل قرار می دهند. اما دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل خود در خارج از کشور به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، علاوه بر در نظر داشتن این رنکینگ ها می بایست دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد تایید در ایران انتخاب نمایند تا مدارکشان در ایران قابل ارزشیابی باشد. برای تحصیل رشته های علوم پزشکی و مرتبط با نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان در خارج از کشور، مرجع رسمی تایید دانشگاه ها وزارت بهداشت می باشد و دانشجویان باید به  روزترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارتخانه را برای همان سال تحصیلی ملاک عمل خود قرار دهد. برای تحصیل در رشته ‌های غیر پزشکی نیز وزارت علوم ارگان مسئول و صاحب نظر می باشد و دانشجویان برای تحصیل در این رشته ها باید لیست دانشگاه های مورد تایید این وزارتخانه در همان سال تحصیلی را ملاک عمل قرار دهند. خوشبختانه نام دانشگاه علم و فناوری چین در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید هر دو وزارتخانه برای سال تحصیلی 2021- 2022 دیده می ‌شود و هموطنان عزیزمان که قصد تحصیل در هر رشته ای را در این دانشگاه داشته و بخواهد پس از اتمام دوره تحصیل خود به ایران باز گردند و در وطن خود مشغول به کار شوند، مشکلی در زمینه معادل سازی و ارزشیابی مدارک تحصیلی خود در ایران نخواهند داشت. لازم به ذکر است در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران، این دانشگاه در میان دانشگاه های گروه الف یا ممتاز قرار گرفته است.

 

رشته های دانشگاه علوم و فناوری چین

تنوع رشته های دانشگاه علوم و فناوری چین بالا بوده و این رشته های متنوع در قالب دانشکده های این دانشگاه که به شرح ذیل هستند به دانشجویان ارائه می گردد:

- دانشکده علوم ریاضی

- دانشکده علوم بدنی

- دانشکده شیمی و علوم مواد

- دانشکده علوم و فنون هسته ای

- دانشکده علوم زیستی

- دانشکده علوم مهندسی

- دانشکده علوم و فناوری اطلاعات

- دانشکده علوم و فناوری کامپیوتر

- دانشکده علوم زمین و فضا

- دانشکده مهندسی نرم افزار

- دانشکده تجارت و بازرگانی

- دانشکده علوم و مهندسی مواد

- دانشکده علوم محیطی و فناوری الکترواپتیکال

 

این دانشگاه در زمینه رشته مهندسی مواد و متالورژی شهرت جهانی داشته و رتبه ای بین 100 دانشگاه برتر دنیا را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه علم و فناوری چین دارای پنج پردیس شرقی، جنوبی، غربی، شمالی و مرکزی است و مجموع مساحت آنها ۱.۴۶ میلیون متر مربع  می باشد ۸۹۰,۰۰۰ متر مربع مجموع مساحت ساختمان های آن است. کتابخانه دانشگاه علم و فناوری چین دارای ۱.۷۳ میلیون جلد کتاب کاغذی، ۳۰۰۰ مجله به زبان چینی، ۴۰۰۰ مجله به زبان انگلیسی، ۶۰۰ هزار جلد کتاب الکترونیکی و ۲۰ هزار مجله الکترونیکی به زبان های انگلیسی و چینی می باشد.

پنج مرکز آزمایشی دولتی برای اهداف آموزشی و تحقیقاتی در دانشگاه علم و فناوری چین در دست احداث است که این مراکز شامل مرکز علوم فیزیکی، علوم زیستی، دانش اطلاعات، مهندسی و علم مواد، و مراکز استفاده از تابش سنکترون می باشند.

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه علم و فناوری چین

دوره های تحصیل پزشکی در دانشگاه علم و فناوری چین به زبان های انگلیسی و چینی ارائه می شود و طبیعتا برای ورود به هر یک از این دوره ها باید مدرک زبان مربوطه را ارائه نمود. شهریه دوره های تحصیل پزشکی در دانشگاه علم و فناوری چین که به زبان چینی ارائه می شود نیز پایین تر از دوره های انگلیسی زبان است. خوشبختانه این دانشگاه در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2021-2022 نیز قرار گرفته و افرادی که قصد دارند پس از تحصیل پزشکی در چین به ایران بازگشته و در وطن خود به کار مشغول شوند نیز می توانند این دانشگاه را به عنوان محل تحصیل خود برگزیده و برای اخذ پذیرش از آن اقدام نمایند. در رنکینگ دانشگاه های برتر دنیا در زمینه رشته پزشکی که برای سال 2020 میلادی توسط موسسه کیو اس اعلام شده، این دانشگاه رتبه نهم دانشگاه های علوم پزشکی کشور چین و رتبه ای بین 251 تا 300 را در میان دانشگاه های دنیا به خود اختصاص داده است.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی چین و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های چین از جمله دانشگاه علم و فناوری چین و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه علم و فناوری چین
  • رتبه دانشگاه علم و فناوری چین
  • رشته های دانشگاه علوم و فناوری چین



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top