info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه اژه ترکیه

یکی از دانشگاه های بسیار معتبر ترکیه که نام آن در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2021 2022 نیز قرار گرفته، دانشگاه اژه یا Ege university می باشد. این دانشگاه دولتی که نام آن در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران نیز به عنوان یک دانشگاه خوب یا گروه ب قرار گرفته است، در سال 1955 در شهر بورنوا در استان ازمیر ترکیه تاسیس شده است. در ابتدای امر، فعالیت این دانشگاه با دو دانشکده پزشکی و کشاورزی شوع به فعالیت نمود. اما در طول عمر فعالیت، دانشگاه اژه ترکیه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی توسعه فراوانی یافته است. هم اکنون این دانشگاه 15 دانشکده، 7 کالج، 8 انستیتو و 26 مرکز تحقیقاتی دارد و رشته های متنوعی را در مقاطع تحصیلی مختلف به دانشجویان ارائه می نماید. بیش از 3180 عضو هیئت علمی و کادر آموزشی در حال حاضر در حال ارائه خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی به بیش از 65 هزار دانشجوی این دانشگاه هستند. بیش از 1460 دانشجوی این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند که تعدادی از آن ها دانشجویان ایرانی هستند. در ادامه بیشتر مهم معرفی دانشگاه اژه ترکیه خواهیم پرداخت.



محوطه دانشگاه اژه ترکیه فضای 370 هکتاری را در بر دارد که بخش اعظم آن را پارک و فضای سبز تشکیل می دهد. ساختمان ‌های مورد استفاده برای اهداف آموزشی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی نیز در دل فضای سبز محوطه این دانشگاه قرار گرفته اند. در محوطه دانشگاه، یک کتابخانه مرکزی مجهز به آخرین تجهیزات فناورانه وجود دارد که دانشجویان می توانند از آن استفاده نمایند. امکاناتی مانند استخر سرپوشیده، سالن ورزشی، زمین ‌های فوتبال، زمین ‌های تنیس و بسکتبال، فوتبال مینیاتوری، سالن ‌های هنری و مرکز فرهنگی محوطه دانشگاه با ظرفیت ۷۵۰ نفر نیز در این دانشگاه برای دانشجویان مهیاست.

 

ناحیه اژه ترکیه

وجه تسمیه نام دانشگاه اژه، قرار گرفتن آن در ناحیه اژه ترکیه است. ناحیه اژه ترکیه یکی از 7 ناحیه جغرافیایی این کشور است که این منطقه در غرب این کشور واقع شده و از غرب به دریای اژه، از شمال به ناحیه مرمره، از جنوب و جنوب غربی به ناحیه مدیترانه و از شرق به ناحیه آناتولی مرکزی محدود می ‌شود. 8 استان کشور ترکیه در ناحیه اژه واقع شده اند که عبارتند از: استان افیون قره‌ حصار، استان آیدین، استان دنیزلی، استان ازمیر، استان کوتاهیه، استان مانیسا، استان موغله و استان اوشاک.

 

شرایط پذیرش دانشگاه اژه ازمیر

از شرایط پذیرش در دانشگاه اژه ازمیر ، شرکت در آزمون یوس است و این دانشگاه بر اساس نتایج این آزمون اقدام به پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی می کند. داوطلبان می توانند در این آزمون شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن، در رشته مورد نظر خود به زبان های مختلف به تحصیل بپردازند. برای تحصیل در دانشگاه اژه ترکیه در مقاطع تحصیلات تکمیلی، ارائه مدارک زبان چون آیلتس و تافل نیز الزامی است و برای هر رشته حداقل نمره ای در این آزمون ها توسط دانشگاه تعیین شده است که داوطلب باید آن نمره را کسب نماید.

 

رتبه دانشگاه اژه در جهان

برای مشتاقان تحصیل در ترکیه در رشته های مختلف، اخذ پذیرش از دانشگاه هایی که اعتبار و رتبه بین المللی بالاتری دارند می توانند مطلوب تر باشد. دانشگاه اژه ترکیه همه ساله یکی از دانشگاه های معتبر این کشور در رنکینگ های بین المللی محسوب شده و از رتبه بین المللی خوبی نیز برخوردار بوده است. برای تبیین بهتر این موضوع رتبه دانشگاه اژه در جهان و در میان دانشگاه های ترکیه را بر اساس رنکینگ سیستم های رتبه بندی معتبر خدمتتان ارائه می نماییم.

رتبه دانشگاه اژه در جهان در رتبه بندی موسسه تایمز نیز در سال ۲۰۲۱، بالاتر از 1000 و رتبه آن در میان دانشگاه‌ های آسیا، بالاتر از 401 بوده است. رتبه دانشگاه اژه در جهان در رتبه بندی موسسه کیو اس نیز در سال ۲۰۲۱ نیز بالاتر از 1000 بوده است. بر اساس رتبه بندی شانگهای که دیگر سیستم رتبه بندی معتبر دانشگاه های دنیا می باشد نیز رتبه دانشگاه اژه در جهان در سال 2018 بین 801 تا 900،  در سال 2019 بین 901 تا 1000 و در سال 2020 بین 701 تا 800 بوده است.

 

رشته های دانشگاه اژه ازمیر

تنوع رشته های دانشگاه اژه ازمیر بسیار بالاست و این دانشگاه امروزه تعداد زیادی دوره های تحصیلی را در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می نماید. دانشکده های این دانشگاه که ارائه دهنده رشته های دانشگاه اژه ازمیر هستند عبارتند از:

- دانشکده ادبیات

- دانشکده آموزش

- دانشکده ارتباطات

- دانشکده اقتصاد و علوم اداری

- دانشکده علوم

- دانشکده مهندسی

- دانشکده شیلات

- دانشکده کشاورزی

- دانشکده هنر، طراحی و معماری

- دانشکده علوم ورزشی

- دانشکده علوم بهداشتی

- دانشکده دندانپزشکی

- دانشکده داروسازی

- دانشکده پزشکی

- دانشکده پرستاری

 

انستیتوهای دانشگاه اژه ترکیه عبارتند از:

- دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم طبیعی و کاربردی

- موسسه انرژی خورشیدی

- موسسه سوء مصرف مواد مخدر، سم شناسی و علوم دارویی

- موسسه علوم هسته ای

- موسسه علوم بهداشتی

- موسسه علوم اجتماعی

- موسسه مطالعات جهان ترکیه

- موسسه بین المللی کامپیوتر

 

می دانیم درصد بالایی از دانشجویان ایرانی در این کشور همسایه، به تحصیل پزشکی در ترکیه مشغولند و همه ساله نیز عده زیادی برای ورود به دوره های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه های ترکیه، اپلای می کنند. برای این افراد تحصیل در دانشگاه اژه ترکیه یک گزینه ایده آل است. زیرا در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2021 2022، نام این دانشگاه قرار گرفته است و دانشجویان ایرانی پس از تحصیل در رشته های علوم پزشکی در این دانشگاه، اگر قصد داشته باشند به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، مشکلی در راستای ارزشیابی و معادل سازی مدارک تحصیلی خود در ایران نخواهند داشت.

رشته پزشکی در دانشگاه اژه هر ساله تعداد زیادی دانشجو را به سمت خود می کشد. دانشکده پزشکی دانشگاه اژه ترکیه در سال 1955 افتتاح شد و هم اکنون این دانشکده از بهترین ها در زمینه پزشکی در کشور ترکیه محسوب می شود. در سه سال اول آموزش های دانشکده پزشکی، مروری بر علوم پزشکی پایه، ساختار عادی بدن و عملکرد آن، پاتولوژی و پاتوفیزیولوژی سیستم ها و معرفی علوم پزشکی ارائه می شود. در سال چهارم و پنجم، آموزش عملی و تئوری در همه بخش های داخلی و جراحی پزشکی مبنای آموزش ها است و در سال های آخر، دانشجویان باید دوره های کارورزی یا اینترنشیپ را بگذرانند. بیمارستان دانشگاه اژه محل برگزاری دوره های عملی و بالینی دانشجویان علوم پزشکی است.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و تحصیل و اقامت دایم ترکیه و سایر کشورها می باشد. شماره تلفن تماس و آدرس شبکه های اجتماعی موسسه و لینک فرم مشاوره به شرح ذیل می باشد:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه اژه ترکیه
  • رتبه دانشگاه اژه در جهان
  • ناحیه اژه ترکیه



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top