info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه کویمبرا پرتغال

یکی از بهترین دانشگاه های دولتی پرتغال که همواره رتبه ای بین سوم و چهارم دانشگاه های این کشور را در رنکینگ های معتبر بین المللی داراست، دانشگاه کویمبرا می باشد که نام آن در زیان انگلیسی University of Coimbra، در زیان پرتغالی Universidade de Coimbra و در زیان لاتین Universitas Conimbrigensis می باشد. دانشگاه کویمبرا پرتغال در سال 1290 میلادی در شهر کویمبرا با حکم دنیس ششمین پادشاه پرتغال تاسیس شده است. این دانشگاه با تاریخی کهن در سال 2013 میلادی بعنوان یکی از میراث فرهنگی جهانی یونسکو به ثبت رسید .



دانشگاه کویمبرا پرتغال با کمک 1482 استاد و عضو هیئت علمی و بیش از 1359 نفر کادر اداری به دانشجویان خود خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی ارائه می نماید. تعداد دانشجویان این دانشگاه بیش از 23 هزار نفر است که بیش از 10 هزار نفر از آن ها را دانشجویان مقطع کارشناسی و بیش از 13 هزار تن را دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تشکیل می دهند. هزینه اپلای و درخواست پذیرش از دانشگاه کویمبرا پرتغال 50 یورو، هزینه ثبت نام در این دانشگاه 20 یورو، هزینه شرکت در آزمون زبان پرتغالی 70 یوروو هزینه آزمون پزشکی نیز 40 یورو می باشد.

در دهه اخیر کشور پرتغال به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت ایرانیان از طرق مختلف از جمله تمکن مالی، سرمایه گذاری در ثبت شرکت و خرید ملک نیز محسوب می شده و سال به سال استقبال از برنامه های مهاجرتی این کشور در میان هموطنانمان بیش از پیش می شود. در میان برنامه های مهاجرتی ارائه شده توسط این کشور، برنامه اخذ اقامت تمکن مالی پرتغال بیش از سایر برنامه ها مورد استقبال قرار گرفته است. زیرا برای بهره مندی از این برنامه مهاجرتی، داوطلب نباید تمام سرمایه خود را به این کشور منتقل کند.

 

رتبه دانشگاه کویمبرا پرتغال

رتبه بین المللی دانشگاه ها در رنکینگ های معتبری چون کیو اس، شانگهای و تایمز، از اصلی ترین نکاتی است که مشتاقان تحصیل در خارج از کشور برای انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود در نظر می گیرند. زیرا این رنکینگ ها معیار مناسبی برای ارزیابی اعتبار بین المللی دانشگاه هاست. طبیعتا تحصیل در یک دانشگاه با رتبه عالی می تواند شانس بیشتری برای دستیابی به فرصت های شغلی بهتر پس از اتمام تحصیل را برای دانشجویان در پی داشته باشد. از این رو مشتاقان تحصیل در پرتغال نیز سعی می کنند در بهترین دانشگاه های این کشور که صاحب رتبه های بین المللی بالایی هستند، تحصیل کنند. یکی از بهترین دانشگاه های این کشور که همواره رتبه بین المللی فاخری را در سال های مختلف به خود اختصاص داده است، دانشگاه کویمبرا پرتغال می باشد. برای تبیین بهتر اعتبار این دانشگاه و ارزش تحصیل در آن قصد داریم رتبه دانشگاه کویمبرا پرتغال را بر اساس رنکینگ اعلام شده توسط موسسه معتبر کیو اس در یک دوره سه ساله از 2019 تا 2021 را خدمتتان ارائه می نماییم.

در سال 2019، رنکینگ کویمبرا پرتغال در میان دانشگاه های این کشور چهارم بوده و این دانشگاه ، رتبه 407 دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده است. در سال 2020 این دانشگاه با یک رده رشد، رتبه سوم دانشگاه های پرتغال را پس از دانشگاه پورتو و  دانشگاه لیسبون به خود اختصاص داده و با چند رده افت، رتبه 421 دانشگاه های دنیا را نیز از آن خود کرده است. در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای سال 2021 میلادی، رتبه دانشگاه کویمبرا پرتغال در میان دانشگاه های این کشور یک رده افت کرده و به رتبه چهارم رسیده است. همچنین این دانشگاه در میان دانشگاه های دنیا نیز کمی نسبت به سال قبل با افت روبرو شده و رتبه 431 را از آن خود کرده است. در مجموع در این دوره 3 ساله رتبه دانشگاه کویمبرا پرتغال در میان دانشگاه های این کشور همواره بین سوم و چهارم و در میان دانشگاه های دنیا در بین 400 تا 431 بوده که رتبه ای مناسب به شمار می رود .

همچنین این دانشگاه در سال 2021 در رتبه بندی معتبر تایمز نیز رتبه ای بین 601 تا 800 را در میان دانشگاه های دنیا از آن خود کرده است. همچنین بر اساس دیگر رنکینگ معتبر یعنی رنکینگ شانگهای نیز رتبه دانشگاه کویمبرا پرتغال در سال 2017 رتبه ای بین 410 تا 500 را در میان دانشگاه های دنیا از آن خود کرده است. رتبه دانشگاه کویمبرا پرتغال در سال های 2018، 2019 و 2020، در مین دانشگاه های دنیا بین 501 تا 600 بوده است.

دانشجویان بین المللی معمولا برای انتخاب دانشگاه خود در سایر کشورهای دنیا همین رنکینگ های معتبر را ملاک عمل قرار می دهند. اما دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل خود در خارج از کشور به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، علاوه بر در نظر داشتن این رنکینگ ها می بایست دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد تایید در ایران انتخاب نمایند تا مدارکشان در ایران قابل ارزشیابی باشد. برای تحصیل رشته های علوم پزشکی و مرتبط با نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان در خارج از کشور، مرجع رسمی تایید دانشگاه ها وزارت بهداشت می باشد و دانشجویان باید به  روزترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارتخانه را برای همان سال تحصیلی ملاک عمل خود قرار دهد. برای تحصیل در رشته ‌های غیر پزشکی نیز وزارت علوم ارگان مسئول و صاحب نظر می باشد و دانشجویان برای تحصیل در این رشته ها باید لیست دانشگاه های مورد تایید این وزارتخانه در همان سال تحصیلی را ملاک عمل قرار دهند. خوشبختانه نام دانشگاه کویمبرا پرتغال در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید هر دو وزارتخانه برای سال تحصیلی 2021- 2022 دیده می ‌شود و هموطنان عزیزمان که قصد تحصیل در هر رشته ای را در این دانشگاه داشته و بخواهد پس از اتمام دوره تحصیل خود به ایران باز گردند و در وطن خود مشغول به کار شوند، مشکلی در زمینه معادل سازی و ارزشیابی مدارک تحصیلی خود در ایران نخواهند داشت. لازم به ذکر است در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران، این دانشگاه در میان دانشگاه های گروه الف یا ممتاز قرار گرفته است.

 

رشته های دانشگاه کویمبرا پرتغال

رشته های دانشگاه کویمبرا پرتغال پرشمارند و در قالب 8 دانشکده این دانشگاه به دانشجویان ارائه می شوند. دانشکده های این دانشگاه عبارتند از:

- دانشکده حقوق

- دانشکده پزشکی

- دانشکده علوم انسانی

- دانشکده علوم و فناوری

- دانشکده داروسازی

- دانشکده اقتصاد

- دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی

- دانشکده علوم ورزشی و تربیت بدنی

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه کویمبرا

دوره های تحصیل پزشکی در دانشگاه کویمبرا برای جوانان ایرانی مشتاق این رشته گزینه مناسبی است. همچنین این دانشگاه برای جوانان ایرانی مشتاق تحصیل در رشته های دندانپزشکی، داروسازی، و سایر رشته های پیراپزشکی نیز مناسب است. زیرا دانشگاه کویمبرا پرتغال مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته است. علاوه بر این، به علل مختلفی از جمله اعتبار و رتبه عالی این دانشگاه در میان دانشگاه های علوم پزشکی دنیا، بسیاری از مشتاقان تحصیل پزشکی، نه تنها از ایران، بلکه از سراسر نقاط دنیا، این دانشگاه را به عنوان دانشگاه محل تحصیل خود بر می گزینند. همه ساله موسسات معتبر رتبه بندی دانشگاه های دنیا همچون کیو اس، رتبه بندی دانشگاه های دنیا را در زمینه های تخصصی مختلف همچون پزشکی ارائه می کنند. بر اساس رنکینگ اعلام شده موسسه کیو اس در زمینه تخصصی پزشکی در سال 2018، رتبه دانشگاه کویمبرا پرتغال در میان دانشگاه های این کشور، چهارم بوده و این دانشگاه رتبه ای بین 301 تا 350 را در میان دانشگاه های پزشکی دنیا از آن خود کرده است. رتبه دانشگاه کویمبرا پرتغال در سال 2019 در میان دانشگاه های این کشور در زمینه پزشکی با دو رده رشد مواجه شده و این دانشگاه دومین دانشگاه برتر کشور پرتغال در زمینه پزشکی بوده است. همچنین این دانشگاه در این سال در سطح بین المللی نیز رشد کرده و رتبه ای بین 251 تا 300 را در میان دانشگاه های پزشکی دنیا از آن خود کرده است. در سال 2020 نیز این دانشگاه مجددا حائز رتبه دوم دانشگاه های کشور پرتغال در زمینه علوم پزشکی بوده، این در حالی است که رتبه این دانشگاه در میان دانشگاه های پزشکی دنیا نیز مجددا بین 251 تا 300 بوده است. در آخرین رنکینگ اعلام شده توسط موسسه کیو اس در زمینه تخصصی پزشکی براس سال 2021 میلادی، این دانشگاه با یک رده نزول، رتبه سوم دانشگاه های کشور پرتغال در زمینه تخصصی پزشکی را پس از دانشگاه لیسبون و دانشگاه پورتو از آن خود کرده است. رتبه بین المللی آن در زمینه پزشکی در این سال نیز با کمی نزول بین 301 تا 350 بوده است. با توجه به رنکینگ مناسب این دانشگاه در میان دانشگاه های علوم پزشکی دنیا، عده زیادی از دانشجویان ایرانی نیز مشتاق ورود به دوره های تحصیل پزشکی در دانشگاه کویمبرا هستند.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی پرتغال و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های پرتغال از جمله دانشگاه کویمبرا پرتغال و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه کویمبرا پرتغال



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top