info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

آزمون زبان ایتالیایی

در سال های اخیر اشتیاق به مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا در میان جوانان ایرانی رو به فزونی بوده و سال به سال بر عده جوانان ایرانی که مشتاق اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا هستند افزوده می شود. با توجه به اینکه دانشگاه های ایتالیا شهریه پایینی نسبت به سایر کشورهای پیشرفته اروپایی داشته و در عین حال از اعتبار بین‌المللی مناسبی برخوردارند، بسیاری از جوانان ایرانی به آموزش زبان این کشور پرداخته و با شرکت در آزمون زبان ایتالیایی، سعی می کنند شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور را کسب نمایند. در این مطلب قصد داریم به آزمون های زبان ایتالیایی معتبر اشاره نموده و به سطوح زبان ایتالیایی نیز بپردازیم.



امتحان استرنی

امتحان استرنی پیش از سال 2015، تنها آزمون زبان ایتالیایی رسمی و تنها ملاک تعیین دانش زبان ایتالیایی در سطح B1 و B2 بود و از این  آزمون چیلز که توسط دانشگاه سیه نا معرفی شد، به عنوان جایگزین آن مورد قبول واقع شد.

 

آزمون CILS یا چیلز

یکی از معروف ترین و معتبرترین آزمون های زبان ایتالیایی، امتحان استرنی یا آزمون چیلز می باشد. نام آزمون CILS مخفف عبارت Certificazione di Italiano come Lingua Straniera می باشد. آزمون CILS یا چیلز توسط مرکز آزمون دانشجویان خارجی دانشگاه سیه نا از سطح A1 تا C2 برگزار می شود. سوالات آزمون CILS توسط این دانشگاه آماده شده و به صورت بسته بندی به مراکز آزمون در سراسر دنیا ارسال می شود و پاسخنامه ها جهت تصحیح و اعلام نتایج مجددا به این دانشگاه بازگردانده می شود. به طور معمول نتایج آزمون ظرف مدت 3 ماه پس از آزمون به مراکز برگزاری و داوطلبان اطلاع رسانی می شود.

در آزمون CILS یا چیلز مهارت های شنیداری، خواندن و درک مطلب، دستور زبان یا گرامر، نوشتاری و مکالمه داوطلبان، مورد سنجش قرار می گیرد. هر یک از 5 مهارت آزمون CILS در سطوح A1 و A2 دارای 12 نمره هستند و مجموعا 60 نمره را تشکیل می دهند. آزمون سطوح  B1 و بالاتر از 5 مهارت 20 نمره ای تشکیل می شوند که مجموعا 100 نمره دارد. برای قبولی در آزمون چیلز باید حداقل 55 درصد نمره کامل را کسب کنند که در دو سطح ابتدایی در هر مهارت حداقل نمره 6.6 و در سطوح بالاتر حداقل نمره 11 لازم است. نکته مهم این است که دستیابی به حداقل نمره لازم در هر مهارت برای دستیابی به مدرک آزمون لازم می باشد. افرادی که در کلیه مهارت‌ های آزمون موفق به کسب حداقل نمره‌ قبولی نشوند، یک گواهی دریافت می‌ کنند که به معنای مجوز شرکت در آزمون مجدد است. بر اساس این گواهی، داوطلب می ‌تواند ظرف مدت ۱۸ ماه از زمان آزمون اول، در آزمون جبرانی مهارت‌ های رد شده شرکت کند و با کسب نمره‌ کافی در این مهارت ‌ها، موفق به دریافت مدرک CILS شود. 

 

سطوح زبان ایتالیایی

آزمون چیلز سطوح A1 و A2 در حد مبتدی می باشد. ما سایر سطوح زبان ایتالیایی که آزمون CILS در این سطوح هم برگزار می شود،

- سطح B1 یا CILS UNO : آزمون چیلز در این سطح در 3 ساعت برگزار می شود و سطح زبان آموز در کاربرد زبان ایتالیایی را ارزیابی می کند.

- سطح B2 یا CILS DUE : آزمون CILS یا چیلز در این سطح در 4 ساعت برگزار می شود و به طور معمول داوطلبان تحصیل در ایتالیا برای اخذ پذیرش تحصیلی از آن استفاده می نمایند. از آنجا که ایرانیان زیادی مشتاق تحصیل در این کشور به ویژه تحصیل پزشکی در ایتالیا هستند، داوطلبان این آزمون در ایران بسیارند.

- سطح C1 یا CILS TRE : سومین سطح آزمون CILS که دشواری بالایی دارد، در 5 ساعت برگزار می شود و موفقیت در آن، توانایی بالایی در مکالمه ایتالیایی در سطح پیشرفته را لازم دارد.

- سطح C2 یا CILS QUATTRO : بالاترین مورد از سطوح زبان ایتالیایی، در این آزمون 5.5 ساعته سنجیده می شود و افرادی که بتوانند از پس آزمون زبان ایتالیایی با موفقیت برآیند، برابر با یک فرد Native ایتالیایی به حساب می آیند.

 

آزمون چلی

دیگر آزمون معتبر زبان ایتالیایی، آزمون چلی می باشد. آزمون CELI مخفف عبارت Certificato di Conoscenza della Lingua Italiana می باشد که توسط دانشگاه پروجا طراحی شده و در نقاط مختلف دنیا از جمله کشور عزیزمان نیز برگزار می گردد. آزمون چلی یا CELI در سطوح زبان ایتالیایی استاندارد که 6 مورد می باشند برگزار می شود که عبارتند از:

- سطح CELI Impatto معادل A1 :سطح پایه برای اتباع خارجی که دانشی از زبان ایتالیایی ندارند.

- سطح CELI 1 معادل A2 : سطح مبتدی که برای اتباع خارجی که قادر به تشکیل جمله هستند اما نمی ‌توانند به زبان ایتالیایی صحبت کنند.

- سطح CELI 2 معادل A3 : سطح متوسط که برای تسلط به زبان بدون سختی زیاد، مفید است.

- سطح CELI 3 معادل A4 : سطح بالاتر از متوسط که برای تسلط به زبان بدون تلاش زیاد مفید است.

- سطح CELI 4 معادل A5 : سطح پیشرفته که امکان فهم و تولید مکالمات و بخش‌ های پیچیده و طولانی زبانی در آن ممکن است.

- سطح CELI 5 معادل A6 : سطح تسلط کامل زبان در موقعیت ‌های پیچیده.

نکته مهم در این زمینه این است که وزارت آموزش، دانشگاه و تحقیقات (MIUR) سطح CELI 3 را به عنوان گواهی معتبر دانش زبان ایتالیایی به منظور تحصیل در دانشگاه‌ های ایتالیا معرفی کرده است.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و اقامت ایتالیا و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • آزمون زبان ایتالیایی



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top