info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بهترین کشور برای اقامت بعد از بازنشستگی

بازنشستگان به خصوص افرادی که از تمکن مالی نسبتا مناسبی برخوردار بوده و درآمد ثابت ماهانه نسبتاً بالایی دارند، ترجیح می ‌دهند دوران بازنشستگی خود را در جایی آرام و با بالاترین سطح کیفیت زندگی بگذرانند.  از این رو تمایل به مهاجرت در میان آن ها به وفور دیده می شود. لازم است این افراد پیش از هر اقدامی با شرایط کشورهایی که به عنوان گزینه های انتخاب بهترین کشور برای اقامت بعد از بازنشستگی شناخته می شوند، آشنایی پیدا کرده و سپس برای اخذ اقامت بازنشستگی از این کشورها اقدام نمایند. در این مطلب شرایط اصلی ترین گزینه های پیش روی این عزیزان را معرفی می نماییم.



به طور قطع، برای افرادی که به دنبال بهترین کشور برای اقامت بعد از بازنشستگی هستند، کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند گزینه هایی عالی به حساب آیند. بهترین روش برای اخذ اقامت بازنشستگی در کشورهای اروپایی را روش اخذ اقامت از طریق تمکن مالی یا خود حمایتی می ‌توان دانست در این روش بازنشستگان عزیز لازم نیست سرمایه خود را به کشور مقصد مهاجرت منتقل کنند و فقط کافیست برای اثبات تمکن مالی کافی برای گذران زندگی خود و همسرشان در کشور مقصد، سپرده گذاری بانکی انجام داده و همچنین با مدارک مستدل اثبات نمایند که از مستمری بازنشستگی، اجاره املاک و مستغلات، سرمایه گذاری در بورس و سود سپرده های بانکی، مجموعا درآمد ماهانه ای بیش از حداقل تعیین شده در کشور مقصد را به دست می آورند. در این روش این عزیزان در ابتدا یک اقامت موقت اولیه به دست آورده و سالانه یا دوسالانه و یا حتی سه سالانه بسته به قوانین کشور مقصد، اقامت خود را تمدید نموده و پس از ۵ سال اقامت دائم کشور مورد نظر را اخذ می نمایند. از مزایای این روش برای بازنشستگان عزیز این است که برای اخذ اقامت، نیازی به ارائه مدرک زبان کشور مورد نظر نخواهند داشت. مکانیسم کار در این روش در کلیه کشورهای ارائه دهنده این نوع اقامت، یکسان است و تنها تفاوت در حداقل درآمد ماهانه اثباتی، حداقل سپرده گذاری بانکی و حداقل میزان حضور فیزیکی در کشور مورد نظر در طول سال است.

البته بازنشستگان عزیز می ‌توانند از روش‌ های دیگری نیز برای اخذ اقامت کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی اقدام نمایند که هر یک از این روش ها، شرایط خاص خود را داراند. به عنوان مثال این عزیزان می توانند با راه اندازی شعبه ای از رستوران‌ های زنجیره‌ ای، برای خود، همسر و حتی فرزندانشان اقامت دریافت نمایند و از این طریق یک کسب و کار خانوادگی نیز در آن کشور ایجاد نمایند. همچنین اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در خرید ملک و ثبت شرکت نیز برای این عزیزان امکان پذیر است.

 

ویزای بازنشستگی استرالیا

بسیاری استرالیا را بهترین کشور برای اقامت بعد از بازنشستگی به حساب می آورند. ویزای بازنشستگی استرالیا برای بازنشستگان دارای تمکن مالی که به جز همسر، وابسته دیگری ندارند و قصد دارند در استرالیا سرمایه گذاری کرده و دوره بازنشستگی خود را در آن بگذرانند، مناسب است. ویزای بازنشستگی استرالیا به صورت 4 ساله صادر شده و فرد متقاضی دارای شرایط، می تواند حق 20 ساعت کار در هفته را نیز در این کشور داشته باشد. شرایط اخذ ویزای بازنشستگی استرالیا به شرح ذیل است:

1. فرد متقاضی باید حداقل 55 سال سن داشته باشد و برای همسر وی محدودیت سنی در نظر گرفته نشده است.

2. سرمایه گذاری 500 هزار دلار استرالیا در این کشور و یا 250 هزار دلار در مناطق کم جمعیت این کشور.

3. میزان دارایی خالص فرد متقاضی و همسرش لااقل باید 750 هزار دلار استرالیا باشد. در مناطق کم جمعیت این کشور، رقم 500 هزار دلار هم مورد قبول است.

4. میزان درآمد سالیانه فرد متقاضی و همسرش باید لااقل 65 هزار دلار استرالیا باشد. در مناطق کم جمعیت این کشور، رقم 50 هزار دلار نیز مورد قبول است.

5. سلامت کامل

6. داشتن بیمه سلامتی و درمانی

7. دریافت تایید از یکی از ایالت های کشور استرالیا

 

اقامت بازنشستگی کانادا

برای بازنشستگان عزیز، اقامت بازنشستگی کانادا یا همان ویزای بازنشستگی کانادا، از بهترین گزینه ها به شمار می رود. ویزای بازنشستگی کانادا زیرمجموعه ای از ویزاهای سرمایه گذاری این کشور به حساب می آید. برای این منظور، متقاضیان باید تمکن مالی خود را اثبات نمایند. در راستای اخذ اقامت بازنشستگی کانادا، سرمایه گذاری در راه اندازی شرکت و همچنین خرید ملک در کانادا نیز می تواند به این عزیزان کمک نماید.

 

ویزای بازنشستگی اتریش

کشور زیبا، صنعتی، پیشرفته و آرام اتریش را نیز می توان بهترین کشور برای اقامت بعد از بازنشستگی دانست. ویزای بازنشستگی اتریش که همان برنامه اخذ اقامت تمکن مالی اتریش می باشد، شرایط خاص خود را دارد. فرد بازنشسته برای اخذ ویزای بازنشستگی اتریش، باید اثبات کند که درآمد حداقل 2000 یورویی برای خود، 500 یورو برای همسر و در صورت داشتن هر فرزند زیر 18 سال 250 یورو در ماه برای وی، از مستمری بازنشستگی، اجاره املاک و مستغلات، سرمایه گذاری در بورس و سود سپرده های بانکی، مجموعا بدست می آورد. همچنین سپرده گذاری بانکی حداقل 24 هزار یورویی برای خود وی، 6000 یورو برای همسر و حداقل 3000 یورو برای هر فرزند زیر 18 سال وی باید صورت گیرد. در ابتدای امر، ویزای بازنشستگی اتریش با اعتبار 1 ساله صادر شده و در پایان سال اول به صورت 2 ساله تمدید می شود. در پایان 5 سال نیز به فرد متقاضی و خانواده اش اقامت دائم اتریش اعطا می شود. پروسه اخذ اقامت اولیه نیز برای این عزیزان 6 تا 12 ماه زمان می برد. بر اساس قوانین اتحادیه اروپا متقاضی باید حداقل 183 روز در سال را در اتریش حضور داشته باشد و در این زمینه سختگیری فراوانی صورت می گیرد. علاوه بر این روش، بازنشستگان با راه اندازی شعبه یک فروشگاه یا رستوران زنجیره ای در اتریش و همچنین سرمایه گذاری در ثبت شرکت در این کشور نیز می توانند با راه اندازی یک بیزینس خانوادگی در این کشور اقامت دریافت کنند.

 

اقامت بازنشستگان در ترکیه

اقامت بازنشستگان ترکیه برای افراد بازنشسته ای که نخواهند فعالیت اقتصادی در این کشور داشته باشند، فراهم شده و متقاضیان در صورت داشتن درآمد کافی، می توانند در این کشور به صورت موقت اقامت گزینند. اما روش های مناسبی برای اخذ اقامت دائم این کشور نیز برای بازنشستگان وجود دارد که مهم ترین آن ها، اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه است. متقاضیان اقامت بازنشستگان در ترکیه با خرید ملک در این کشور می توانند اقامت ترکیه را اخذ کرده و دوران بازنشستگی خود را در این کشور توریستی بگذرانند. همچنین اگر بیش از 250 هزار دلار در خرید ملک در ترکیه سرمایه گذاری کنند، می توانند مستقیما پاسپورت این کشور را اخذ کنند.

 

اقامت بازنشستگی اسپانیا

کشور توریستی اسپانیا را نیز می توان بهترین کشور برای اقامت بعد از بازنشستگی دانست. اقامت بازنشستگی اسپانیا که همان برنامه اخذ اقامت تمکن مالی اسپانیا می باشد، شرایط خاص خود را دارد. فرد بازنشسته برای اخذ اقامت بازنشستگی اسپانیا، باید اثبات کند که درآمد حداقل 2150 یورویی برای خود، 535 یورو برای همسر و در صورت داشتن هر فرزند زیر 18 سال 535 یورو در ماه برای وی، از مستمری بازنشستگی، اجاره املاک و مستغلات، سرمایه گذاری در بورس و سود سپرده های بانکی، مجموعا بدست می آورد. همچنین سپرده گذاری بانکی حداقل 28500 یورویی برای خود وی، 6420 یورو برای همسر و حداقل 6420 یورو برای هر فرزند زیر 18 سال وی باید صورت گیرد. در ابتدای امر، اقامت بازنشستگی اتریش با اعتبار 1 ساله صادر شده و در پایان سال اول نیز به صورت 1 ساله تمدید می شود. در پایان 5 سال نیز به فرد متقاضی و خانواده اش اقامت دائم اسپانیا اعطا می شود. پروسه اخذ اقامت اولیه نیز برای این عزیزان 3 تا 6 ماه زمان می برد. بر اساس قوانین اتحادیه اروپا متقاضی باید حداقل 183 روز در سال را در اسپانیا حضور داشته باشد و در این زمینه سختگیری فراوانی صورت می گیرد. علاوه بر این روش، بازنشستگان با راه اندازی شعبه یک فروشگاه یا رستوران زنجیره ای در اسپانیا و همچنین سرمایه گذاری در ثبت شرکت در این کشور نیز می توانند با راه اندازی یک بیزینس خانوادگی در این کشور اقامت دریافت کنند. همچنین امکان اخذ اقامت با خرید ملک در اسپانیا نیز برای عزیزان بازنشسته فراهم است.

 

اقامت بازنشستگی پرتغال

کشور زیبای پرتغال را نیز می توان بهترین کشور برای اقامت بعد از بازنشستگی دانست. اقامت بازنشستگی پرتغال که همان برنامه اخذ اقامت تمکن مالی پرتغال یا ویزای D7 می باشد، شرایط خاص خود را دارد. فرد بازنشسته برای اخذ اقامت بازنشستگی پرتغال، باید اثبات کند که درآمد حداقل 745 یورو برای خود، 375 یورو برای همسر و در صورت داشتن هر فرزند زیر 18 سال 225 یورو در ماه برای وی، از مستمری بازنشستگی، اجاره املاک و مستغلات، سرمایه گذاری در بورس و سود سپرده های بانکی، مجموعا بدست می آورد. همچنین سپرده گذاری بانکی حداقل 8940 یورویی برای خود وی، 4500 یورو برای همسر و حداقل 2700 یورو برای هر فرزند زیر 18 سال وی باید صورت گیرد. در ابتدای امر، اقامت بازنشستگی پرتغال با اعتبار 1 ساله صادر شده و در پایان سال اول نیز به صورت 2 ساله تمدید می شود. در پایان 5 سال نیز به فرد متقاضی و خانواده اش اقامت دائم پرتغال اعطا می شود. پروسه اخذ اقامت اولیه نیز برای این عزیزان 4 تا 7 ماه زمان می برد. بر اساس قوانین اتحادیه اروپا متقاضی باید حداقل 183 روز در سال را در پرتغال حضور داشته باشد و در این زمینه سختگیری فراوانی صورت می گیرد. علاوه بر این روش، بازنشستگان با راه اندازی شعبه یک فروشگاه یا رستوران زنجیره ای در پرتغال و همچنین سرمایه گذاری در ثبت شرکت در این کشور نیز می توانند با راه اندازی یک بیزینس خانوادگی در این کشور اقامت دریافت کنند. همچنین امکان اخذ اقامت با خرید ملک در پرتغال نیز برای عزیزان بازنشسته فراهم است.

 

اقامت بازنشستگی یونان

کشور تاریخی و توریستی یونان را نیز می توان بهترین کشور برای اقامت بعد از بازنشستگی دانست. اقامت بازنشستگی یونان که همان برنامه اخذ اقامت تمکن مالی یونان می باشد، شرایط خاص خود را دارد. فرد بازنشسته برای اخذ اقامت بازنشستگی یونان، باید اثبات کند که درآمد حداقل 1000 یورو برای خود، 400 یورو برای همسر و در صورت داشتن هر فرزند زیر 18 سال 300 یورو در ماه برای وی، از مستمری بازنشستگی، اجاره املاک و مستغلات، سرمایه گذاری در بورس و سود سپرده های بانکی، مجموعا بدست می آورد. همچنین سپرده گذاری بانکی حداقل 12000 یورویی برای خود وی، 4800 یورو برای همسر و حداقل 3600 یورو برای هر فرزند زیر 18 سال وی باید صورت گیرد. در ابتدای امر، اقامت بازنشستگی یونان با اعتبار 2 ساله صادر شده و در پایان سال دوم نیز به صورت 3 ساله تمدید می شود. در پایان 5 سال نیز به فرد متقاضی و خانواده اش اقامت دائم یونان اعطا می شود. پروسه اخذ اقامت اولیه نیز برای این عزیزان 3 تا 4 ماه زمان می برد. بر اساس قوانین اتحادیه اروپا متقاضی باید حداقل 183 روز در سال را در یونان حضور داشته باشد، اما در این زمینه سختگیری زیادی صورت نمی گیرد. علاوه بر این روش، بازنشستگان با راه اندازی شعبه یک فروشگاه یا رستوران زنجیره ای در یونان و همچنین سرمایه گذاری در ثبت شرکت در این کشور نیز می توانند با راه اندازی یک بیزینس خانوادگی در این کشور اقامت دریافت کنند. همچنین امکان اخذ اقامت با خرید ملک در یونان نیز برای عزیزان بازنشسته فراهم است.

 

ویزای بازنشستگی فرانسه

کشور زیبای پرتغال را نیز می توان بهترین کشور برای اقامت بعد از بازنشستگی دانست. ویزای بازنشستگی فرانسه که همان برنامه اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه می باشد، شرایط خاص خود را دارد. فرد بازنشسته برای اخذ ویزای بازنشستگی فرانسه، باید اثبات کند که درآمد حداقل 3000 یورو برای خود، 1000 یورو برای همسر و در صورت داشتن هر فرزند زیر 18 سال 500 یورو در ماه برای وی، از مستمری بازنشستگی، اجاره املاک و مستغلات، سرمایه گذاری در بورس و سود سپرده های بانکی، مجموعا بدست می آورد. همچنین سپرده گذاری بانکی حداقل 36000 یورویی برای خود وی، 12000 یورو برای همسر و حداقل 6000 یورو برای هر فرزند زیر 18 سال وی باید صورت گیرد. در ابتدای امر، ویزای بازنشستگی فرانسه با اعتبار 1 ساله صادر شده و در پایان سال اول نیز به صورت 1 ساله تمدید می شود. در پایان 5 سال نیز به فرد متقاضی و خانواده اش اقامت دائم فرانسه اعطا می شود. پروسه اخذ اقامت اولیه نیز برای این عزیزان 4 تا 6 ماه زمان می برد. بر اساس قوانین اتحادیه اروپا متقاضی باید حداقل 183 روز در سال را در فرانسه حضور داشته باشد، اما برای اثبات این موضوع، کافیست تنها یک اجاره نامه برای مدت 6 ماه در سال ارائه شود. علاوه بر این روش، بازنشستگان با راه اندازی شعبه یک فروشگاه یا رستوران زنجیره ای در فرانسه و همچنین سرمایه گذاری در ثبت شرکت در این کشور نیز می توانند با راه اندازی یک بیزینس خانوادگی در این کشور اقامت دریافت کنند.

 

ویزای بازنشستگی مالزی

کشور زیبا و توریستی مالزی نیز گزینه مناسبی برای اقامت در دوران بازنشستگی به شمار می رود. بسیاری از بازنشستگان از سراسر دنیا ترجیح می دهند دوران بازنشستگی خود را در یک کشور زیبا، آرام و توریستی مانند مالزی بگذرانند. برنامه ویزای بازنشستگی مالزی یا همان MM2H مخفف عبارت Malaysia My Second Home امکان اقامت 10 ساله را برای واجدین شرایط، مهیا می کند. افراد متقاضضی ویزای بازنشستگی مالزی که سن بالای 50 سال دارند باید سرمایه گذاری حداقل به مبلغ 40000 دلار آمریکا در یکی از بانک های مالزی انجام داده و اثبات کنند که ماهانه حداقل 3000 دلار آمریکا به عنوان مقرری بازنشستگی دریافت می کنند. پس از یک سال فرد می تواند مبلغی برابر با 13000 دلار آمریکا را برای مصارفی از جمله هزینه تحصیل فرزندان، هزینه درمان، خرید ماشین و یا مسکن پس بگیرند.

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی مالزی برای افراد زیر 50 سال کمی متفاوت است، اما با این حال این افراد نیز می توانند به راحتی به مالزی مهاجرت نمایند. افراد زیر 50 سال باید مبلغی برابر با حداقل 80000 دلار آمریکادر یکی از بانک های این کشور سرمایه گذاری نموده و یا اثبات نمایند که درآمد ماهیانه آنان مبلغی برابر با حداقل 10000 دلار آمریکا در ماه می باشد. در این شرایط نیز امکان بازپس گیری درصدی از سرمایه گذاری اولیه برای مصارف ذکر شده فراهم می باشد. بر خلاف بسیاری از سایر کشورها، ویزای بازنشستگی مالزی تحت شرایطی به افراد اجازه کار داده و افراد بالای 50 سال نیز حتی می توانند به جست و جوی کار پاره وقت بپردازند.

 

ویزای بازنشستگی تایلند

تایلند، دیگر کشور توریستی جنوب شرق آسیا نیز از کشورهای مناسب برای گذراندن دوران بازنشستگی به شمار می رود. اخذ ویزای بازنشستگی تایلند شرایطی دارد که اصلی ترین موارد آن عبارتند از:

1. سن متقاضی باید حداقل 50 سال باشد.

2. اثبات تمکن مالی از یکی از طرق ذیل:

الف. ارائه صورت حساب بانکی سپرده گذاری حداقل 800 هزار بات در یک بانک کشور تایلند. (این مبلغ باید حداقل از 3 ماه قبل از درخواست، در حساب فرد موجود باشد).

ب. ارائه مدرکی دال بر داشتن مستمری بازنشستگی ماهانه معادل حداقل 65 هزار بات تایلند.

3. ارائه بیمه نامه معتبر از یک شرکت تایلندی یا خارجی.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و اقامت کشورهای مختلف می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • بهترین کشور برای اقامت بعد از بازنشستگی



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top