info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

هزینه زندگی در مالزی

مالزی بعنوان یکی از اقتصادهای در حال توسعه در دنیا شناخته شده و کشاورزی، صنایع غذایی حلال، گردشگری و خودروسازی، اصلی ترین منابع درآمدزایی این کشور به شمار می رود. راه های مختلفی برای مهاجرت به مالزی وجود دارد و یکی از محبوب ترین این روش ها برای هموطنانمان، اخذ اقامت از طریق تحصیل به شمار می رود. با وجود ارزان نبودن هزینه تحصیل در مالزی، بعلت بالا بودن اعتبار دانشگاه ها و کیفیت بالای تحصیل در این کشور و همچنین امکان دستیابی به آینده شغلی بسیار درخشان پس از تحصیل در دانشگاه های این کشور، بسیاری از جوانان ایرانی، همه ساله مشتاق ورود به دوره های تحصیلی در دانشگاه های این کشور هستند. اعتبار دانشگاه های این کشور آسیایی به حدی بالاست که فارغ التحصیلان آن ها به راحتی شانس اخذ جاب آفر از کشورهای مهاجرپذیری همچون استرالیا و نیوزلند را خواهند داشت. بسیاری نیز از طریق ویزای کار، سرمایه گذاری و ثبت شرکت و سایر روش ها، برای مهاجرت به این کشور تلاش می کنند. برای تمامی گروه های ذکر شده آشنایی با هزینه زندگی در مالزی می تواند بسیار کاربردی باشد که در این مطلب به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.



در ابتدای امر باید ذکر کنیم که هزینه زندگی در مالزی چندان پایین نیست. البته هزینه های زندگی در نقاط مختلف این کشور تفاوت فراوانی دارد. از این رو افرادی که به ویژه از طریق ویزای دانشجویی و ویزای کار وارد این کشور می شوند، در ابتدای امر با تنگناهای مالی قابل توجهی مواجه خواهند بود. می دانیم که به طور کلی دانشجویان برای تحصیل در کشورهای دیگر با شرایط آسانی روبرو نیستند و با توجه به بالا بودن شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در مالزی، با وجود امکان کار دانشجویی و اخذ بورسیه، روبرو شدن با تنگنای مالی برای آنان اجتناب ناپذیر است و از قبل باید به تمامی این موارد اندیشیده باشند. با این وجود، آینده شغلی پس از تحصیل در مالزی به حدی روشن است که عده زیادی این سختی ها را به جان می خرند. فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور علاوه بر داشتن شانس کار در بازار کار بسیار مناسب خود این کشور، امکان ورود به بازار کار استرالیا را نیز بدون معادل سازی مدارک تحصیلی در اغلب موارد خواهند داشت. این مورد حتی برای فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی از دانشگاه های مالزی نیز صدق می کند.

همچنین افرادی که با انواع ویزای کار وارد مالزی می شوند نیز به خصوص در ابتدای امر که هنوز کار پیدا نکرده و به ثبات مالی در کشور جدید نرسیده اند، با تنگناهای مالی شدیدی مواجه هستند، زیرا هزینه زندگی در مالزی به هیچ وجه پایین نیست. اما اگر از قبل برنامه ریزی کرده و با پشتوانه مناسبی برای این دوره سخت به کشور مالزی وارد شده باشند، می توانند این دوره را گذرانده و کم کم به ثبات مالی رسیده و زندگی مناسبی در این کشور برای خود بسازند.

 

هزینه زندگی در مالزی 2021

هزینه زندگی در مالزی در سال 2021 نیز مانند سال های قبل از اغلب کشورهای اروپایی و کشورهای پیشرفته کمتر است. به طور مثال فاصله قابل توجهی میان هزینه زندگی در این کشور با هزینه زندگی در آمریکا، انگلیس، آلمان و اترش وجود دارد. فاکتورهای متعددی مجموعا هزینه زندگی در مالزی 2021 را تشکیل می دهند که طبیعتا شهر محل زندگی و سبک زندگی افراد، اصلی ترین فاکتورها در این زمینه محسوب می شوند. در این بخش از مطلب به تفکیک، فاکتورهای تشکیل دهنده هزینه زندگی در مالزی 2021 را خدمتتان تشریح می کنیم که می تواند برای مشتاقان اخذ اقامت مالزی از طرق مختلف به ویژه کار و تحصیل، مفید باشد.

 

هزینه اجاره خانه در مالزی

هزینه اجاره خانه در مالزی نیز مانند اکثر کشورهای دنیا، بخش نسبتا قابل توجهی از سبد هزینه خانوار را تشکیل می دهد. همین بخش از هزینه زندگی در مالزی به طور واضح تفاوت سطح هزینه های زندگی در این کشور را با اکثر از کشورهای اروپایی، به عنوان مثال هزینه زندگی در آلمان را نمایان می سازد.

 

هزینه خورد و خوراک در مالزی

هزینه خورد و خوراک در مالزی نیز مانند اکثر کشورهای دنیا، در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است باید در نظر داشت این هزینه برای افرادی که در این کشور مشغول به کار هستند، چندان بالا نیست و تناسب بالایی بین هزینه های زندگی و درآمد در این کشور برقرار است. هزینه خورد و خوراک در مالزی در صورتی که خرید از فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف که در این کشور فراوانند، انجام شود، بسیار به صرفه خواهد بود. برخی از اصلی ترین موارد تشکیل دهنده هزینه خورد و خوراک در مالزی عبارتند از:

1 قرص نان

0.65 دلار

1 کیلو برنج

0.79 دلار

آب (بطری 1.5 لیتری)

حدود 0.27 دلار

1 لیتر شیر

حدود 1.32 دلار

نوشابه (بطری  0.33 لیتری)

حدود 0.49 دلار

 

هزینه یک وعده غذا در رستوران معمولی در این کشور حدود 1.97 دلار و یک غذای دو نفره در رستوران متوسط 12 دلار است.

 

هزینه حمل و نقل در مالزی

درست مانند اغلب کشورهای پیشرفته دنیا، در مالزی نیز استفاده از امکانات حمل و نقل عمومی به صرفه تر است و مردم نیز از این امکانات استقبال فراوانی می کنند که این امر موجب کاهش ترافیک و آلودگی هوا نیز شده است. همان طور که ذکر شد، در صورتی که افراد از وسایل عمومی استفاده کننده، هزینه حمل و نقل در مالزی، ماهانه رقمی چندان زیاد را برای آنان در بر نخواهد داشت. پارامترهای تشکیل دهنده هزینه حمل و نقل در مالزی عبارتند از:

بلیط 1 طرفه مترو و حمل و نقل عمومی

حدود 0.59 دلار

بلیط 1 ماهه مترو و حمل و نقل عمومی

حدود 20 دلار

هزینه سوار شدن در تاکسی

حدود 0.79 دلار

 

درآمد در مالزی

افرادی که دوره سخت تحصیل و همچنین کاریابی در این کشور را با موفقیت طی کرده و با پیدا کردن یک کار، در این کشور مقیم شده و به ثبات مالی برسند، آینده بسیار با ثباتی را برای خود رقم خواهند زد. میزان درآمد در مالزی نسبت به اکثر کشورهای جنوب شرقی آسیا بالاتر است. همچنین میزان درآمد در این کشور، نسبت به هزینه زندگی در مالزی نیز تناسب خوبی دارد. در حقیقت تمامی سختی ها و تنگناهای مالی دوران تحصیل و کاریابی در مالزی، به این علت است که دانشجویان و افرادی که مشغول کاریابی در این کشور هستند از یک شغل تمام وقت در این کشور برخوردار نیستند. اما افرادی که پس از گذراندن سختی های ذکر شده، یک کار تمام وقت در این کشور پیدا می کنند، درآمدشان کاملا کفاف هزینه های زندگیشان را خواهد داد. به طور میانگین، درآمد در مالزی برای نیروی کار در سال 2021، ماهانه 2308 رینگیت (پس از کسر مالیات و سایر کسورات قانونی) است.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و تحصیل در مالزی و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • هزینه زندگی در مالزی



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top