info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه یوهانس کپلر لینز اتریش

دانشگاه لینز اتریش که نام کامل آن دانشگاه یوهانس کپلر لینز می باشد، یکی از برترین دانشگاه های این کشور پیشرفته و صنعتی اروپایی به شمار می رود. این دانشگاه در زبان آلمان با نام Johannes Kepler Universität Linz و در زبان انگلیسی نیز با نام Johannes Kepler University Linz شناخته می شود. تاسیس دانشگاه یوهانس کپلر لینز اتریش به سال 1966 میلادی بازمی گردد و به همین دلیل در لیست برترین دانشگاه های جوان دنیا نیز نام این دانشگاه به چشم می خورد. محل قرارگیری این دانشگاه، شهر لینز یا لینتس،، سومین شهر بزرگ کشور اتریش با 200 هزار نفر جمعیت و مرکز ایالت اوبراسترایش این کشور می باشد که مانند بسیاری از شهرهای مهم این کشور، در کران رود دانوب واقع شده است.



شهر لینز یا لینتس، در سال 2009 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد و به همین علت میزبان جشن های فراوانی بود. به طور کلی می توان این شهر را از توریستی ترین شهرهای این کشور زیبا به شمار آورد. جاذبه های فراوانی همچون موزه هنر لنتوس و بروکنرهاوس در این شهر زیبا و توریستی قرار گرفته اند. اما این شهره را می توان شهری دانشگاهی نیز به حساب آورد. اصلی ترین دانشگاه این شهر، دانشگاه یوهانس کپلر لینز اتریش می باشد که از برترین دانشگاه های این کشور در رنکینگ های بین المللی بوده و یک دانشگاه دولتی یا عمومی به حساب می آید. اما دانشگاه های دیگری همچون دانشگاه هنر و طراحی صنعتی لینز و چند دانشگاه علمی کاربردی یا فاخ هوخ شوله نیز در این شهر واقع هستند. از این رو این شهر همه ساله میزبان خیلی کثیری از دانشجویان از خود کشور اتریش و سایر نقاط دنیا نیز می باشد. در حال حاضر تعداد دانشجویان این دانشگاه چیزی حدود 19 هزار نفر است که در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف، مشغول به تحصیل می باشند.

به طور کلی هزینه تحصیل در اتریش نسبت به اغلب کشورهای اروپایی، بسیار پایین تر است. این تفاوت به حدی زیاد است، که در مقام مقایسه، بسیاری تحصیل در کشور اتریش را رایگاه به حساب می آورند. اما به طور دقیق تر می توان گفت هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش از جمله دانشگاه یوهانس کپلر لینز، چیزی حدود 750 یورو در هر ترم تحصیلی، معادل 1500 یورو در هر سال تحصیلی می باشد. این رقم برای تحصیل در کلیه رشته ها و مقاطع تحصیلی، در این دانشگاه و سایر دانشگاه های دولتی کشور اتریش، ثابت می باشد. از این رو، شرایط تحصیل در این دانشگاه و به طور کلی کشور اتریش، برای دانشجویان ایرانی بسیار مناسب است و اشتیاق به تحصیل در این کشور در میان جوانان ایرانی بالاست. برای افرادی که قصد دارند، تحصیل را به عنوان پلی برای مهاجرت و اخذ اقامت یک کشور پیشرفته در نظر بگیرند نیز، تحصیل در این دانشگاه و سایر دانشگاه های کشور اتریش یک فرصت ایده آل است، زیرا فارغ التحصیلان این دانشگاه ها در پایان دوره تحصیل خود، شانس اخذ ویزای جستجوی کار و در نهایت اخذ اقامت دائم این کشور را خواهند داشت. همچنین این کشور برنامه های مهاجرتی بسیار جذابی از جمله امکان اخذ اقامت تمکن مالی اتریش را نیز برای مشتاقان، فراهم کرده که برای افراد با درآمد بالا، موقعیت بسیار مناسبی جهت اخر اقامت دائم اروپا محسوب می شود.

 

رتبه دانشگاه لینز اتریش

واضح است که رتبه بین المللی دانشگاه ها در رنکینگ های معتبری چون کیو اس، شانگهای و تایمز، از مهم ترین معیارهایی است که مشتاقان تحصیل در سایر کشورها، برای انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود مورد توجه قرار می دهند. زیرا این رتبه بندی ها معیار مناسبی برای ارزیابی اعتبار بین المللی دانشگاه هاست. طبیعتا تحصیل در یک دانشگاه با رتبه عالی می تواند شانس بیشتری برای دستیابی به فرصت های شغلی و آینده ای بهتر پس از اتمام تحصیل را برای دانشجویان در پی داشته باشد. از این رو علاقه مندان تحصیل در اتریش نیز سعی می کنند در بهترین دانشگاه های این کشور که صاحب رتبه های بین المللی عالی هستند، به تحصیل بپردازند. یکی از بهترین دانشگاه های این کشور که همه ساله رتبه بین المللی فاخری را در رنکینگ های بین المللی به خود اختصاص داده است، دانشگاه یوهانس کپلر لینز اتریش می باشد. برای تبیین بهتر اعتبار این دانشگاه و ارزش تحصیل در آن قصد داریم رتبه دانشگاه لینز اتریش را بر اساس رنکینگ اعلام شده توسط موسسه معتبر کیو اس در یک دوره سه ساله از 2019 تا 2022 خدمتتان ارائه می نماییم.

در سال 2019، رنکینگ یوهانس کپلر لینتس اتریش در میان دانشگاه های این کشور پنجم بوده و این دانشگاه ، رتبه 456 دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده است. در سال 2020، این دانشگاه همچنان پنجم دانشگاه های اتریش بوده، اما با رشدی چندین پله ای به رتبه جهانی 412 دست یافته است. در سال 2021 نیز این دانشگاه باز هم پنجمین دانشگاه برتر اتریش بوده است، اما مجددا با چندین رده رشد، رتبه 362 دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده است. در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای سال 2022 میلادی، رتبه دانشگاه لینز اتریش در میان دانشگاه های این کشور همچنان پنجم بوده و پس از دانشگاه وین، دانشگاه فنی وین، دانشگاه فنی گراتس و دانشگاه اینسبروک، قرار گرفته است. همچنین رتبه این دانشگاه در میان دانشگاه های دنیا نیز کمی نسبت به سال قبل با بهبود روبرو شده و رتبه 354 را از آن خود کرده است. در مجموع در این دوره 3 ساله رتبه دانشگاه لینز اتریش در میان دانشگاه های این کشور همواره پنجم و در میان دانشگاه های دنیا در بین 350 تا 460 بوده که رتبه ای مناسب به شمار می رود. همچنین این دانشگاه در سال 2021 در رتبه بندی معتبر تایمز نیز رتبه ای بین 501 تا 800 را در میان دانشگاه های دنیا از آن خود کرده است. بر اساس رنگینگ شانگهای نیز، رتبه دانشگاه لینز اتریش در سال 2017 بین 601 تا 700، در سال 2018 بین 901 تا 100، در سال 2019 بین 601 تا 700 و در سال 2020 بین 901 تا 1000 بوده است.

عموما دانشجویان بین المللی معمولا برای انتخاب دانشگاه خود در سایر کشورهای دنیا همین رنکینگ های معتبر را ملاک عمل قرار می دهند. اما دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل خود در خارج از کشور به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، علاوه بر در نظر داشتن این رنکینگ ها می بایست دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد تایید در ایران انتخاب نمایند تا مدارکشان در ایران قابل ارزشیابی باشد. برای تحصیل رشته های علوم پزشکی و مرتبط با نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان در خارج از کشور، مرجع رسمی تایید دانشگاه ها وزارت بهداشت می باشد و دانشجویان باید به  روزترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارتخانه را برای همان سال تحصیلی ملاک عمل خود قرار دهد. برای تحصیل در رشته ‌های غیر پزشکی نیز وزارت علوم ارگان مسئول و صاحب نظر می باشد و دانشجویان برای تحصیل در این رشته ها باید لیست دانشگاه های مورد تایید این وزارتخانه در همان سال تحصیلی را ملاک عمل قرار دهند. خوشبختانه نام دانشگاه بوهانس کپلر لینز اتریش در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای سال تحصیلی 2021- 2022 دیده می ‌شود و هموطنان عزیزمان که قصد تحصیل در هر رشته غیر پزشکی را در این دانشگاه داشته و بخواهد پس از اتمام دوره تحصیل خود به ایران باز گردند و در وطن خود مشغول به کار شوند، مشکلی در زمینه معادل سازی و ارزشیابی مدارک تحصیلی خود در ایران نخواهند داشت. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران، این دانشگاه در میان دانشگاه های گروه الف یا ممتاز قرار گرفته است. اما این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست و فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی این دانشگاه، شانس معادل سازی مدارک و کار در سیستم بهداشت و درمان ایران را نخواهند داشت.

 

رشته های دانشگاه یوهانس کپلر لینتس اتریش

تنوع رشته های دانشگاه یوهانس کپلر لینتس اتریش نسبتا بالاست، زیرا این دانشگاه یک دانشگاه جامع محسوب می شود. رشته های این دانشگاه، در قالب دانشکده ها و دپارتمان های مختلفی به دانشجویان ارائه می شوند. دانشکده های دانشگاه یوهانس کپلر لینز اتریش عبارتند از:

- دانشکده شیمی

- دانشکده علوم کامپیوتر

- دانشکده مهندسی پلیمر

- دانشکده الکترونیک و فناوری اطلاعات

- دانشکده مکاترونیک

- دانشکده ریاضیات

- دانشکده فیزیک

- دانشکده علوم اجتماعی

- دانشکده اقتصاد و کسب و کار

- دانشکده حقوق

- دانشکده پزشکی

جدیدترین دانشکده این دانشگاه، دانشکده پزشکی دانشگاه یوهانس کپلر لینز اتریش است که در سال 2014 میلادی تاسیس و سالیانه به 300 داوطلب، پذیرش تحصیلی برای تحصیل پزشکی در این دانشگاه را ارائه می دهد. برای جوانان ایرانی مشتاق تحصیل پزشکی در اتریش که قصد ندارند پس از اتمام دوره تحصیل خود در خارج از کشور، به ایران بازگشته و در وطن مشغول به کار شوند، این یک فرصت ایده آل است. زیرا علیرغم اینکه این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست، اما مدارک آن در خود کشور اتریش و کلیه کشورهای اروپایی عضو پیمان بولونیا مورد تایید است.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی اتریش و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های اتریش از جمله دانشگاه یوهانس کپلر لینز اتریش و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه یوهانس کپلر لینز اتریش



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top