info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه بوردو فرانسه

یکی از دانشگاه های معتبر کشور فرانسه که همه ساله در رنکینگ های بین المللی حائز رتبه های فاخری می شود، دانشگاه بوردو می باشد که در زبان انگلیسی با نام University of Bordeaux و در زبان فرانسه با نام Université de Bordeaux شناخته می شود. تاسیس دانشگاه بوردو فرانسه به سال 1441 میلادی باز می گردد. اما دانشگاه کنونی در سال 2014 از ادغام سه دانشگاه بوردو 1، بوردو سگالن (بوردو 2) و مونتسکیو  (بوردو 3) شکل گرفت. توسعه کمی و کیفی چشمگیری در طول این مدت در این دانشگاه 48 شده است و این دانشگاه دولتی، در حال حاضر با بیش از 4000 عضو هیئت علمی و کادر آموزشی، به بیش از 48 هزار دانشجو در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف، خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی ارائه می نماید که حدود 12 درصد از این دانشجویان را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.



پردیس اصلی دانشگاه بوردو فرانسه، وسعت حدود 187 هکتار دارد و از این نظر می توان دانشگاه بوردو را یکی از بزگترین دانشگاه های اروپا دانست. برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه بوردو فرانسه می بایست حتما مدرک زبان معتبر اخذ نمود.

کشور فرانسه به طور کلی از بهترین مقاصد مهاجرت در اروپا به شمار می رود و علاوه بر روش مهاجرت تحصیلی، شیوه های دیگری از جمله روش اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه نیز که به انتقال سرمایه فرد داوطلب به کشور فرانسه نیاز ندارد، بشدت مورد استقبال واقع شده است.

 

شهر بوردو فرانسه

شهر بوردو فرانسه که دانشگاه بوردو در آن قرار دارد، مرکز اقتصادی جنوب غربی فرانسه به شمار رفته و مرکز ناحیه آکیتن می باشد. این شره به عنوان قطب اروپایی فناوری های های-تک نیز به شمار می رود و صنایع و استارتاپ های فراوانی در زمینه فناوری فضایی، هوانوردی و فناوری های دفاعی در این شهر قرار دارند. فاصله بوردو تا پاریس با قطار حدود 4 ساعت است. این شهر دانشگاهی 4 دانشگاه و 14 مدرسه عالی را در خود جای داده و میزبان بیش از 100 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی و رشته های مختلف از سراسر دنیا می باشد. این شهر بندری حدود 250 هزار نفر جمعیت دارد و در زمینه های پژوهشی دارای امکانات بی نظیری می باشد و از این نظر در میان شهرهای فرانسه دارای رتبه اول است.

واضح است که هزینه های زندگی در شهر بوردو فرانسه نسبت به کلانشهری همچون پاریس پایینتر است و طبیعتا برای افرادی که غیر از برای تحصیل و به عنوان مثال با ویزای استارتاپ فرانسه برای راه اندازی کسب و کاری دانش بنیان در این کشور، وارد فرانسه می شوند نیز می تواند گزینه مناسبی به حساب آید.

 

رتبه دانشگاه بوردو

از اصلی ترین مواردی که مشتاقان تحصیل در خارج از کشور برای انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود در نظر می گیرند، رتبه بین المللی دانشگاه است. طبیعتا تحصیل در یک دانشگاه با رتبه عالی می تواند شانس بیشتری برای دستیابی به موقعیت های شغلی بهتر، پس از اتمام تحصیل را برای دانشجویان در پی داشته باشد. از این رو مشتاقان تحصیل در فرانسه نیز سعی می کنند در بهترین دانشگاه های این کشور که صاحب رتبه های بین المللی بالایی هستند، تحصیل کنند. یکی از بهترین دانشگاه های این کشور که همواره رتبه بین المللی فاخری را در سال های مختلف در رنکینگ های بین المللی به خود اختصاص داده است، دانشگاه بوردو فرانسه می باشد. برای تبیین بهتر اعتبار این دانشگاه و ارزش تحصیل در آن قصد داریم رتبه دانشگاه بوردو در میان دانشگاه های دنیا و کشور فرانسه را بر اساس رنکینگ موسسه معتبر کیو اس در یک بازه زمانی 4 ساله، از سال 2019 تا 2022 خدمتتان ارائه نماییم.

بر اساس اعلام موسسه کیو اس در سال 2019، رتبه دانشگاه بوردو در میان دانشگاه های فرانسه 17 و در میان دانشگاه های دنیا 482 بوده است. در سال 2020، رنکینگ دانشگاه بوردو فرانسه در میان دانشگاه های این کشور 14 بوده و این دانشگاه با مقداری صعود رتبه 458 را در میان دانشگاه های دنیا از آن خود کرده است. در سال 2021، نیز رتبه دانشگاه بوردو در میان دانشگاههای فرانسه، همچنلن 14 بوده و این دانشگاه با چندین پله صعود 425 دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده است. در آخرین رتبه بندی موسسه  کیو اس که برای سال 2022 میلادی اعلام شده، رنکینگ دانشگاه بوردو فرانسه در میان دانشگاه های این کشور با یک رده رشد، رتبه 13بوده است. در سال 2022، رنکینگ بین المللی این دانشگاه با نزول مواجه شده و رتبه ای بین 501 تا 510 دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده است. در رتبه بندی موسسه معتبر تایمز نیز رتبه دانشگاه بوردو فرانسه در سال 2021 درمیان دانشگاه های دنیا بین 401 تا 500 بوده است. بر اساس رنکینگ این موسسه، این دانشگاه رتبه 90 دانشگاه های جوان دنیا را نیز بدست آورده است.

دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا برای انتخاب دانشگاه خود در سایر کشورها، معمولاً همین رنکینگ های معتبر را ملاک عمل قرار می دهند. اما دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل خود در خارج از کشور به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، علاوه بر در نظر داشتن این رنکینگ ها می بایست دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد تایید در ایران انتخاب نمایند تا مدارکشان در ایران قابل ارزشیابی باشد. برای تحصیل رشته های علوم پزشکی و مرتبط با نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان در خارج از کشور، مرجع رسمی تایید دانشگاه ها وزارت بهداشت می باشد و دانشجویان باید به  روزترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارتخانه را برای همان سال تحصیلی ملاک عمل خود قرار دهد. خوشبختانه همان طور که پیش تر نیز اشاره شد، نام دانشگاه بوردو فرانسه همانند سال های قبل، در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2021 2022 دیده می ‌شود و هموطنان عزیزمان که قصد تحصیل در رشته های علوم پزشکی ارائه شده در این دانشگاه را داشته و بخواهد پس از اتمام دوره تحصیل خود به ایران باز گردند و در وطن خود مشغول به کار شوند، مشکلی در زمینه معادل سازی و ارزشیابی مدارک تحصیلی خود در ایران نخواهند داشت. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران نیز در چند سال اخیر همواره نام این دانشگاه قرار داشته است. در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید این وزارتخانه که برای سال تحصیلی 2020 2021 اعلام شده و باید معیار انتخاب دانشگاه برای مشتاقان تحصیل رشته های غیر پزشکی در خارج از کشور قرار گیرد، دانشگاه بوردو به عنوان یک دانشگاه ممتاز یا گروه الف محسوب شده و مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان آن در ایران قابل ارزشیابی می باشد.

 

رشته های دانشگاه بوردو فرانسه

این دانشگاه دارای 4 کالج اصلی و 3 موسسه آموزشی پژوهشی است که در قالب این دانشکده ها، رشته های دانشگاه بوردو فرانسه به دانشجویان ارائه می شود. دانشگاه بوردو 245 رشته در مقطع کارشناسی و 125 رشته کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. این دانشگاه طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی بین المللی را که به زبان انگلیسی یا زبان های دیگر مانند اسپانیایی ارائه می دهد. دانشکده های دانشگاه بوردو، عبارتند از:

- کالج حقوق، علوم سیاسی، اقتصاد و مدیریت

- کالج علوم بهداشت و سلامت

- کالج علوم انسانی

- کالج علوم پایه و فناوری

- موسسه فناوری

- موسسه آموزش

- موسسه علوم دیگر

 

شهریه دانشگاه بوردو فرانسه

درست همانند سایر دانشگاه های کشور فرانسه، شهریه دانشگاه بوردو فرانسه نیز برای دانشجویان بین المللی بسیار مناسب است. هموطنان عزیز پیش از اقدام برای اخذ پذیرش بایذ با مراجعه به سایت دانشکده مربوطه خود، با شهریه دانشگاه بوردو فرانسه آشنایی کافی پیدا کرده و در صورت داشتن تمکن مالی کافی اقدام نمایند. شهریه این دانشگاه در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف، متفاوت است. در جدول زیر به میانگین شهریه رشته های مختلف در مقطع کارشناسی این دانشگاه اشاره می نماییم:

مقطع تحصیلی:

میانگین شهریه سالانه:

مقطع کارشناسی

بین 170 تا 400 یورو

مقطع کارشناسی در رشته های مهندسی

601 یورو

 

اما تحصیل بعضی از رشته ها مانند رشته های مدیریتی، توریسم، هتلداری و امور مالی تا سالی 20.000 یورو می تواند به زبان انگلیسی شهریه داشته باشد.علاوه بر شهریه دانشگاه بوردو فرانسه، دانشجویان باید با هزینه های زندگی در شهر بوردو فرانسه نیز به خوبی آشنا باشند. هزینه مسکن خارج از دانشگاه در شهر بوردو، به طور میانگین بین 300 تا 450 یورو در ماه است. مجموعا هر دانشجو بسته به سبک زندگی خود، به طور میانگین 400 تا 600 یورو هزینه خورد و خوراک، رفت و آمد و مسکن خواهد داشت.

 

بورسیه دانشگاه بوردو

به دانشجویان بین المللی این دانشگاه تعداد قابل قبولی بورسیه دانشگاه بوردو تعلق می گیرد که البته باید در نظر داشت، با وجود بورسیه نیز هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور همچنان برای بسیاری از هموطنانمان بسیار زیاد است. شرایط اخذ بورسیه دانشگاه بوردو فرانسه برای دانشجویان بین المللی در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف، متفاوت است و در برخی مقاطع تحصیلی و در برخی رشته ها، بورسیه ها و کمک هزینه های بیشتری برای اعطا به دانشجویان این دانشگاه در نظر گرفته شده است.  بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی می تواند هزینه محل اقامت و هزینه های زندگی را پوشش دهد. بعلاوه، تمامی دانشگاه های فرانسه از طریق اختصاص خوابگاه بوسیله CROUS هزینه هر ماه محل اقامت را بین 170 تا 220 یورو قلمداد می کنند. اما اقامت در خوابگاه های زیرمجموعه CROUS توسط دانشگاه تضمین شده نیست.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی فرانسه و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های فرانسه از جمله دانشگاه بوردو تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه بوردو فرانسه



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top