info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه آویرو پرتغال

یکی از بهترین دانشگاه های دولتی پرتغال که همواره رتبه ای عالی در میان دانشگاه های این کشور و در رنکینگ های معتبر بین المللی داراست، دانشگاه آویرو می باشد که نام آن در زبان انگلیسی University of Aveiro و در زیان پرتغالی Universidade de Aveiro می باشد. دانشگاه آویرو پرتغال در سال 1973 میلادی در شهر آویرو تاسیس شده است. این دانشگاه بیش از 1000 نفر کادر اداری داشته و میزبان بیش از 15 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف می باشد.



در دهه اخیر کشور پرتغال به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت ایرانیان از طرق مختلف از جمله تمکن مالی، سرمایه گذاری در ثبت شرکت و خرید ملک نیز محسوب می شده و سال به سال استقبال از برنامه های مهاجرتی این کشور در میان هموطنانمان بیش از پیش می شود. در میان برنامه های مهاجرتی ارائه شده توسط این کشور، برنامه اخذ اقامت تمکن مالی پرتغال بیش از سایر برنامه ها مورد استقبال قرار گرفته است. زیرا برای بهره مندی از این برنامه مهاجرتی، داوطلب نباید تمام سرمایه خود را به این کشور منتقل کند.

 

رتبه دانشگاه آویرو پرتغال

رتبه بین المللی دانشگاه ها در رنکینگ های معتبری چون کیو اس، شانگهای و تایمز، از اصلی ترین نکاتی است که مشتاقان تحصیل در خارج از کشور برای انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود در نظر می گیرند. زیرا این رنکینگ ها معیار مناسبی برای ارزیابی اعتبار بین المللی دانشگاه هاست. طبیعتا تحصیل در یک دانشگاه با رتبه عالی می تواند شانس بیشتری برای دستیابی به فرصت های شغلی بهتر پس از اتمام تحصیل را برای دانشجویان در پی داشته باشد. از این رو مشتاقان تحصیل در پرتغال نیز سعی می کنند در بهترین دانشگاه های این کشور که صاحب رتبه های بین المللی بالایی هستند، تحصیل کنند. یکی از بهترین دانشگاه های این کشور که همواره رتبه بین المللی فاخری را در سال های مختلف به خود اختصاص داده است، دانشگاه آویرو پرتغال می باشد. برای تبیین بهتر اعتبار این دانشگاه و ارزش تحصیل در آن قصد داریم رتبه دانشگاه آویرو پرتغال را بر اساس رنکینگ اعلام شده توسط موسسه معتبر کیو اس در یک دوره 4 ساله از 2019 تا 2022 را خدمتتان ارائه می نماییم.

در سال 2019، رنکینگ دانشگاه آویرو پرتغال در میان دانشگاه های این کشور پنجم بوده و این دانشگاه ، رتبه ای بین 531 تا 540 دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده است. در سال 2020 این دانشگاه مجددا، رتبه پنجم دانشگاه های پرتغال را پس از دانشگاه پورتو، دانشگاه لیسبون، دانشگاه کویمبرا و دانشگاه جدید لیسبون به خود اختصاص داده و با چند رده افت، رتبه ای بین 551 تا 560 دانشگاه های دنیا را نیز از آن خود کرده است. در رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای سال 2021 میلادی، رتبه دانشگاه آویرو پرتغال در میان دانشگاه های این کشور همچنان پنجم بوده است. همچنین رتبه این دانشگاه در میان دانشگاه های دنیا کمی نسبت به سال قبل با افت روبرو شده و رتبه ای بین 581 تا 590 را از آن خود کرده است. در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای سال 2022 میلادی، رنکینگ دانشگاه آویرو پرتغال در میان دانشگاه های این کشور با یک رده نزول مواجه شده و رتبه پنجم را به دانشگاه مینیو واگذار کرده و خود رتبه ششم را به دست آورده است. همچنین رتبه این دانشگاه در میان دانشگاه های دنیا نسبت به سال قبل با افت روبرو شده و رتبه ای بین 601 تا 650 را از آن خود کرده است. در مجموع در این دوره 3 ساله رتبه دانشگاه آویرو پرتغال در میان دانشگاه های این کشور همواره بین پنجم و ششم و در میان دانشگاه های دنیا در بین 530 تا 650 بوده که رتبه ای مناسب به شمار می رود. همچنین این دانشگاه در سال 2021 در رتبه بندی معتبر تایمز نیز رتبه ای بین 601 تا 800 را در میان دانشگاه های دنیا از آن خود کرده است.

دانشجویان بین المللی معمولا برای انتخاب دانشگاه خود در سایر کشورهای دنیا همین رنکینگ های معتبر را ملاک عمل قرار می دهند. اما دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل خود در خارج از کشور به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، علاوه بر در نظر داشتن این رنکینگ ها می بایست دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد تایید در ایران انتخاب نمایند تا مدارکشان در ایران قابل ارزشیابی باشد. برای تحصیل رشته های علوم پزشکی و مرتبط با نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان در خارج از کشور، مرجع رسمی تایید دانشگاه ها وزارت بهداشت می باشد و دانشجویان باید به  روزترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارتخانه را برای همان سال تحصیلی ملاک عمل خود قرار دهد. برای تحصیل در رشته ‌های غیر پزشکی نیز وزارت علوم ارگان مسئول و صاحب نظر می باشد و دانشجویان برای تحصیل در این رشته ها باید لیست دانشگاه های مورد تایید این وزارتخانه در همان سال تحصیلی را ملاک عمل قرار دهند. خوشبختانه نام دانشگاه آویرو پرتغال در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید هر دو وزارتخانه برای سال تحصیلی 2021- 2022 دیده می ‌شود و هموطنان عزیزمان که قصد تحصیل در هر رشته ای را در این دانشگاه داشته و بخواهد پس از اتمام دوره تحصیل خود به ایران باز گردند و در وطن خود مشغول به کار شوند، مشکلی در زمینه معادل سازی و ارزشیابی مدارک تحصیلی خود در ایران نخواهند داشت. لازم به ذکر است در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران، این دانشگاه در میان دانشگاه های گروه الف یا ممتاز قرار گرفته است.

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه آویرو

دوره های تحصیل پزشکی در دانشگاه آویرو برای جوانان ایرانی مشتاق این رشته گزینه مناسبی است. همچنین این دانشگاه برای جوانان ایرانی مشتاق تحصیل در رشته های دندانپزشکی، داروسازی، و سایر رشته های پیراپزشکی نیز مناسب است. زیرا دانشگاه آویرو پرتغال مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته است. علاوه بر این، به علل مختلفی از جمله اعتبار و رتبه عالی این دانشگاه در میان دانشگاه های علوم پزشکی دنیا، بسیاری از مشتاقان تحصیل پزشکی، نه تنها از ایران، بلکه از سراسر نقاط دنیا، این دانشگاه را به عنوان دانشگاه محل تحصیل خود بر می گزینند.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی پرتغال و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های پرتغال از جمله دانشگاه آویرو پرتغال و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه آویرو پرتغال



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top