info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه پلی تکنیک والنسیا اسپانیا

یکی از برترین دانشگاه های کشور اسپانیا، دانشگاه پلی تکنیک والنسیا می باشد که به  که در زبان اسپانیایی با نام universitat politècnica de valència شناخته می شود. این دانشگاه که به اختصار با نام UPV نیز اطلاق می شود، در سال 1968 میلادی به عنوان مدرسه پلی تکنیک والنسیا آغاز به فعالیت کرده و سپس در سال 1971 به عنوان دانشگاه پلی تکنیک والنسیا شناخته شد. هدف از تاسیس این دانشگاه، توسعه بر علم و تکنولوژی است و در این راه، توسعه کمی و کیفی قابل توجهی در این دانشگاه پدید آمده است. دانشگاه پلی تکنیک والنسیا اسپانیا در حال حاضر بیش از 29 هزار دانشجو و بیش از 2700 عضو هیئت علمی و کادر آموزشی دارد.



هزینه تحصیل در اسپانیا نسبت به اغلب کشورهای اروپایی، بسیار کمتر است. از این رو اشتیاق به تحصیل در این کشور در میان جوانان ایرانی بالاست. این دانشگاه نیز یک دانشگاه دولتی این کشور به حساب می آید و هزینه های تحصیل در آن بسیار پایین است. به طور میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک والنسیا اسپانیا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد حدودا 3000 دلار در سال می باشد و تحصیل در این دانشگاه در مقطع دکترا رایگان است. همچنین این کشور برنامه های مهاجرتی بسیار جذابی از جمله امکان اخذ اقامت تمکن مالی اسپانیا را نیز برای مشتاقان، فراهم کرده که برای افراد با درآمد بالا، موقعیت بسیار مناسبی جهت اخذ اقامت دائم اروپا محسوب می شود.

 

رتبه دانشگاه پلی تکنیک والنسیا

می دانیم رتبه بین المللی دانشگاه ها در رنکینگ های معتبری چون کیو اس، شانگهای و تایمز، از مهم ترین نکاتی است که مشتاقان تحصیل در سایر کشورها، برای انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود مورد توجه قرار می دهند. زیرا این رتبه بندی ها معیار مناسبی برای ارزیابی اعتبار بین المللی دانشگاه هاست. واضح است که تحصیل در یک دانشگاه با رتبه عالی می تواند شانس بیشتری برای دستیابی به فرصت های شغلی و آینده ای بهتر پس از اتمام تحصیل را برای دانشجویان در پی داشته باشد. از این رو علاقه مندان تحصیل در اسپانیا نیز سعی می کنند در بهترین دانشگاه های این کشور که صاحب رتبه های بین المللی عالی هستند، تحصیل کنند. یکی از بهترین دانشگاه های این کشور که همه ساله رتبه بین المللی فاخری را در سال های مختلف به خود اختصاص داده است، دانشگاه پلی تکنیک والنسیا اسپانیا می باشد. برای تبیین بهتر اعتبار این دانشگاه و ارزش تحصیل در آن قصد داریم رتبه دانشگاه پلی تکنیک والنسیا را بر اساس رنکینگ اعلام شده توسط موسسه معتبر کیو اس در یک دوره سه ساله از 2019 تا 2022 را خدمتتان ارائه می نماییم.

در سال 2019، رنکینگ دانشگاه پلی تکنیک والنسیا در میان دانشگاه های این کشور نهم بوده و این دانشگاه ، رتبه 310 دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده است. در سال 2020، این دانشگاه با یک رده نزول، رتبه دهم دانشگاه های اسپانیا را از آن خود کرده، و با افتی چند پله ای به رتبه جهانی 336 دست یافته است. در سال 2021 نیز این دانشگاه باز هم نهمین دانشگاه برتر اسپانیا بوده است، و با چند رده رشد، رتبه 326 دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده است. در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای سال 2022 میلادی، رتبه دانشگاه پلی تکنیک والنسیا در میان دانشگاه های این کشور یک رده نزول کرده  به رتبه دهم رسیده است. همچنین رتبه این دانشگاه در میان دانشگاه های دنیا نیز کمی نسبت به سال قبل با نزول روبرو شده و رتبه 471 را از آن خود کرده است. در مجموع در این دوره 4 ساله رتبه دانشگاه پلی تکنیک والنسیا در میان دانشگاه های این کشور همواره بین نهم و دهم و در میان دانشگاه های دنیا در بین 310 تا 371 بوده که رتبه ای مناسب به شمار می رود. همچنین این دانشگاه در سال 2021 در رتبه بندی معتبر تایمز نیز رتبه ای بین 801 تا 1000 را در میان دانشگاه های دنیا از آن خود کرده است.

دانشجویان بین المللی معمولا برای انتخاب دانشگاه خود در سایر کشورهای دنیا همین رنکینگ های معتبر را ملاک عمل قرار می دهند. اما دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل خود در خارج از کشور به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، علاوه بر در نظر داشتن این رنکینگ ها می بایست دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد تایید در ایران انتخاب نمایند تا مدارکشان در ایران قابل ارزشیابی باشد. برای تحصیل رشته های غیر پزشکی و غیر مرتبط با نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان در خارج از کشور، مرجع رسمی تایید دانشگاه ها وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد و دانشجویان باید به روزترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارتخانه را برای همان سال تحصیلی ملاک عمل خود قرار دهد. خوشبختانه نام دانشگاه پلی تکنیک والنسیا اسپانیا در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید هر این برای سال تحصیلی 2021- 2022 دیده می ‌شود و هموطنان عزیزمان که قصد تحصیل در هر رشته غیر پزشکی را در این دانشگاه داشته و بخواهد پس از اتمام دوره تحصیل خود به ایران باز گردند و در وطن خود مشغول به کار شوند، مشکلی در زمینه معادل سازی و ارزشیابی مدارک تحصیلی خود در ایران نخواهند داشت. لازم به ذکر است در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران، این دانشگاه در میان دانشگاه های گروه الف یا ممتاز قرار گرفته است.

 

رشته های دانشگاه پلی تکنیک والنسیا اسپانیا

دانشگاه پلی تکنیک والنسیا اسپانیا 14 دانشکده و مدرسه و 3 پردیس دارد که پردیس های آن در شهرهای Valencia، Gandia و Alcoy واقع شده اند. تنوع رشته های دانشگاه پلی تکنیک والنسیا اسپانیا نسبتا بالاست، و رشته های این دانشگاه، در قالب دانشکده ها، مدارس و دپارتمان های مختلفی به دانشجویان ارائه می شوند. دانشکده ها و مدارس دانشگاه پلی تکنیک والنسیا اسپانیا عبارتند از:

- دانشکده مدیریت و کسب و کار

- دانشکده هنرهای زیبا

- دانشکده پلی تکنیک عالی Alcoy

- دانشکده پلی تکنیک عالی گاندیا

- دانشکده معماری

- دانشکده مهندسی عمران

- دانشکده نقشه کشی و نقشه برداری

- دانشکده طراحی

- دانشکده فنی مهندسی

- دانشکده علوم کامپیوتر

- دانشکده مهندسی کشاورزی

- دانشکده مهندسی مخابرات

- دانشکده مهندسی صنایع

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی اسپانیا و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های اسپانیا از جمله دانشگاه پلی تکنیک والنسیا اسپانیا و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه پلی تکنیک والنسیا اسپانیا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top