info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

هزینه زندگی در اسپانیا

کشور زیبا و توریستی اسپانیا نیز در سال های اخیر برای جذب سرمایه، برنامه های مهاجرتی فراوانی ارائه داده که چند مورد از آنها از جمله اقامت از طریق ثبت شرکت، اقامت از طریق سرمایه گذاری در خرید ملک و اقامت از طریق اثبات تمکن مالی یا خود حمایتی، بسیار مورد توجه مشتاقان مهاجرت به اروپا قرار گرفته است. افراد دارای سرمایه بالا با سرمایه گذاری در خرید ملک و ثبت شرکت می توانند اقامت اسپانیا را بدست آورند. افراد دارای درآمد ماهانه بالا نیز می توانند از طریق روش اثبات تمکن مالی، پس از 5 سال اقامت دائم این کشور را کسب کنند. همچنین هزینه تحصیل در این کشور نیز نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی پایین تر و در عین حال اعتبار و رتبه دانشگاه های آن بسیار مناسب است. به همین دلیل، استقبال از فرصت تحصیل در این کشور نیز بسیار زیاد است. باید در نظر داشت که در این کشور، حتی امکان اخذ ویزای کار نیز برای متخصصان برخی رشته ها فراهم است. برای کلیه این افراد، آشنایی با المان های تعیین کننده هزینه زندگی در اسپانیا می تواند ضروری به نظر آید.



هزینه زندگی در اسپانیا از برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا بالاتر است، اما از کشورهایی با اقتصاد پر رونق مانند آلمان، اتریش و هلند، کمتر است. به طور ویژه دانشجویان و افرادی که با ویزای کار و ویزای جستجوی کار وارد اسپانیا می شوند، باید خود را برای تنگناهای مالی پیش رو آماده کنند. باید در نظر داشت که مشتاقان تحصیل در اسپانیا باید شهریه دانشگاه های این کشور را نیز پرداخت کنند که با وجود امکان کار دانشجویی و امکان بهره مندی از طیف وسیعی از بورسیه ها، باز هم باید به خوبی برای پرداخت شهریه، از پیش اندیشیده شود.

 

هزینه زندگی در اسپانیا 2021

هزینه زندگی در اسپانیا 2021 شامل مسکن و اجاره خانه، خورد و خوراک، حمل و نقل، پوشاک، قبوض آب، برق و اینترنت، رستوران و ... است. با جمع زدن ارقام ذیل می توان دریافت که هزینه زندگی در اسپانیا نسبت به بسیاری کشورها بالا بوده و بعنوان مثال از هزینه زندگی در ایتالیا بیشتر است. البته باید در نظر داشت که سطح درآمدها نیز در اسپانیا از کشوری مانند ایتالیا بالاتر است. به طور کلی تناسب میان هزینه ها و درآمدها در این کشور از شرایط نسبتا معقولی برخوردار است، ولی به هیچ وجه قابل مقایسه با کشورهایی چون آلمان، اتریش، سوئیس، هلند و ... نیست.

 

هزینه مسکن در اسپانیا

هزینه مسکن در اسپانیا نیز مانند بسیاری از کشورهای دنیا، بخش قابل توجهی از هزینه های زندگی خانوارها را تشکیل می دهد. با ذکر مثال هایی در جدول زیر، هزینه مسکن در اسپانیا، خدمتتان شرح داده می شود:

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

بین 350 تا 900 یورو و به طور میانگین 592 یورو

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر

بین 300 تا 700 یورو و به طور میانگین 446 یورو

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

بین 600 تا 1500 یورو و به طور میانگین 955 یورو

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر

بین 450 تا 1000 یورو و به طور میانگین 688 یورو

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر

بین 1500 تا 5000  یورو و به طور میانگین 2684 یورو

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز شهر

بین 1000 تا 3000 یورو و به طور میانگین 1638 یورو

 

هزینه خورد و خوراک در اسپانیا

هزینه خورد و خوراک در اسپانیا نیز بسته به سبک زندگی افراد می تواند بسیار متغیر باشد. طبیعتا ارقامی که در جدول ذیل ذکر شده در مورد خرید از فروشگاه های لوکس و گران قیمت نمی باشد. بلکه هزینه خورد و خوراک در اسپانیا در صورتی که خرید از فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف که در این کشور فراوانند، انجام شود، بدین ترتیب خواهد بود. برخی از اصلی ترین موارد تشکیل دهنده هزینه خورد و خوراک در اسپانیا عبارتند از:

1 قرص نان

0.78 یورو

1 کیلو برنج

0.95 یورو

12 عدد تخم مرغ

1.63 یورو

1 عدد بطری 1.5  لیتری آب

0.56 یورو

1 کیلو گوشت قرمز (گوشت گاو)

10.09 یورو

1 کیلو سینه مرغ

5.71 یورو

1 لیتر شیر

0.93 یورو

1 کیلو پنیر

8.93 یورو

1 کیلو موز

1.44 یورو

1 کیلو پرتقال

1.20 یورو

1 کیلو سیب

1.56 یورو

1 کیلو پیاز

1.02 یورو

1 کیلو سیب زمینی

0.96 یورو

1 کیلو گوجه فرنگی

1.43 یورو

 

هزینه حمل و نقل در اسپانیا

در کشور اسپانیا نیز مانند اغلب کشورهای اروپایی، برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا حمل و نقل عمومی به خوبی گسترش یافته و مشوق هایی نیز در نظر گرفته شده که مردم به استفاده از آن ترغیب شوند. در صورتی که افراد از وسایل عمومی استفاده کننده، هزینه حمل و نقل در اسپانیا، ماهانه هزینه چندان زیادی را برای آنان در بر نخواهد داشت. پارامترهای تشکیل دهنده هزینه حمل و نقل در اسپانیا عبارتند از:

1 لیتر بنزین

1.20 یورو به طور میانگین

بلیط 1 طرفه مترو و حمل و نقل عمومی

1.40 یورو

بلیط 1 ماهه مترو و حمل و نقل عمومی

43.48 یورو

هزینه سوار شدن در تاکسی

3.15 یورو

کرایه تاکسی به ازای پیمایش هر کیلومتر

1.05 یورو

کرایه تاکسی به ازای هر ساعت

20 یورو

 

هزینه پوشاک در اسپانیا

یکی دیگر از بخش های تشکیل دهنده هزینه زندگی در اسپانیا، هزینه خرید پوشاک است. البته هزینه پوشاک در اسپانیا کاملا به سبک زندگی افراد وابسته است و افرادی که بخواهند از پوشاک تولید برندهای معروف کرده اند، قطعا بخش بیشتری از هزینه زندگی در اسپانیا 2020 را برای این کار اختصاص داده اند. اما میانگین هزینه پوشاک در اسپانیا به شرح زیر است:

یک جفت کفش مردانه چرم

50 تا 120 یورو

یک جفت کفش کتانی

50 تا 90 یورو

یک عدد لباس تابستانی ارائه شده در فروشگاههای زنجیره ای

19 تا 40 یورو

 

هزینه قبوض آب، برق، اینترنت و ... در اسپانیا

مانند سایر نقاط دنیا هزینه قبوض آب، برق، اینترنت و ... در اسپانیا نیز بخشی ثابت در هزینه زندگی در اسپانیا به صورت ماهانه به شمار می رود که اصلی ترین قسمت های آن عبارتند از:

هزینه آب و برق و سرمایش و گرمایش ماهانه

65 تا 180 یورو

هزینه اینترنت ماهانه

25 تا 50 یورو

 

هزینه رستوران در اسپانیا

درست همانند سایر کشورهای دنیا، رفتن به رستوران در اسپانیا نیز از کارهای لذت بخش به حساب می آید. پارامترهای اصلی تشکیل دهنده هزینه رستوران در اتریش عبارتند از:

وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت

8 تا 12 یورو

وعده غذایی برای 2 نفر در رستوران متوسط شامل پیش غذا، غذای اصلی و دسر

25 تا 50 یورو

مک میل در رستوران های زنجیره ای مک دونالد

6 تا 8 یورو

کاپوچینو

1.20 تا 2 یورو

بطری 0.33 لیتری نوشابه کوکاکولا یا پپسی

1 تا 2 یورو

 

درآمد در اسپانیا

می دانیم که اسپانیا یکی از بالاترین نرخ های بیکاری را در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارد. شرایط کار در اسپانیا برای مهاجران به اندازه کشورهایی چون اتریش و آلمان مناسب نیست، اما این کشور نیز برای متخصصان برخی از رشته ها بازار کار نسبتا مناسبی دارد. بیشتر فرصت هایی شغلی در این کشور مرتبط به کشاورزی، تجارت زعفران، گردشگری، انرژی و ترابری، نساجی و فناوری اطلاعات است. همچنین استارتاپ های فراوانی در سال های اخیر در این کشور تشکیل شده اند و این کشور حتی برای جذب کارآفرینان، برنامه ویزای استارتاپ را نیز راه اندازی کرده که چیزی شبیه برنامه مهاجرتی ویزای استارتاپ کانادا است. به همین دلیل چند سالی است که با شیب نه چندان تندی، شرایط بازار کار در این کشور بهبود یافته و فرصت های شغلی نیز رو به افزایش بوده است.

به طور میانگین درآمد در اسپانیا برای یک فرد شاغل پس از کسر مالیات و سایر کسورات قانونی، حدود 1294 یورو خواهد بود که البته بسته به رشته، جایگاه شغلی، تجربه و تخصص، شرایط شرکت کارفرما و همچنین شهر و استان محل کار، این رقم می تواند متفاوت باشد. اما همین رقم میانگین درآمد در اسپانیا نیز، بیش از میانگین درآمد در کشور ایتالیاست.

قلب تجارت و بازرگانی اسپانیا دو شهر مادرید و بارسلون هستن. تقریباً با شرایط فعلی اسپانیا، مابقی شهرهای این کشور برای زندگی مهاجران به هیچ وجه مناسب نیست. مگر آنکه افراد وضعیت مالی خوبی داشته باشند و نگاهی به انجام  فعالیت اقتصادی در اسپانیا و کار و تجارت نداشته باشند. در این صورت شهرهای توریستی این کشور نیز برای این افراد مناسب می باشد. مشتاقان اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی نیز معمولا ترجیح می دهند مدت اقامت سالانه خود در این کشور را در یک شهر زیبا و آرام و به دور از هیاهوی مادرید و بارسلونا، سپری کنند.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و تحصیل و اقامت اسپانیا و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • هزینه زندگی در اسپانیا
  • هزینه زندگی در اسپانیا 2021
  • درآمد در اسپانیا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top