info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

هزینه زندگی در ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از زیباترین، توریستی ترین و در عین حال صنعتی ترین کشور های عضو اتحادیه اروپا به شمار می آید که البته اقتصاد آن با چالش هایی نیز روبروست. اما برخلاف تصور اکثر مردم که این کشور را یک کشور با نرخ بیکاری بالا و اقتصادی ورشکسته دانسته و شانس ورود به بازار کار آن را برای اتباع خارجی بسیار پایین می ‌دانند، افراد متخصص شانس بالایی برای ورود به بازار ایتالیا دارند. همچنین از روش های دیگری از جمله سرمایه گذاری در ثبت شرکت، خرید ملک و همچنین تحصیل نیز می توان وارد این کشور شده و در آن اقامت گزید. برای دانشجویان نیز این کشور یکی از بهترین گزینه ها در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا به عنوان مقصد تحصیلی محسوب می شود. زیرا شهریه تحصیل و همچنین هزینه زندگی در ایتالیا نسبت به اکثر کشورهای اروپایی پایین تر است. با توجه به شرایط اقتصادی کشورمان که اکثر خانواده ها توان پرداخت شهریه های سنگین دانشگاه های اغلب کشورهای دنیا را ندارند، این کشور را می ‌توان یکی از معدود گزینه های مناسب برای تحصیل به حساب آورد.



می دانیم که اغلب دانشجویان شاغل به تحصیل در کشورهای دیگر، با مضیقه مالی روبرو هستند و برایشان علاوه بر پایین بودن شهریه، مناسب بودن هزینه های زندگی دانشجویی در کشور مقصد نیز از مسایل مهم به حساب می آید. از این رو مناسب بودن هزینه زندگی در ایتالیا در مقایسه با اغلب کشورهای اروپایی، این کشور را به یکی از بهترین مقاصد مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده است. متقاضیان مهاجرت کاری نیز به ویژه در ابتدای امر که هنوز شرایط پایداری در کشور مقصد ندارند، با تنگناهای مالی مواجه هستند و مناسب بودن هزینه زندگی در کشور مقصد برای آنان نیز یک مزیت بزرگ به حساب می آید. با توجه به مناسب بودن هزینه زندگی در ایتالیا، می توان این کشور را یک گزینه عالی برای مشتاقان مهاجرت کاری نیز دانست.

 

هزینه زندگی در ایتالیا 2021

در این مطلب قصد داریم به تفکیک اصلی ترین موارد تشکیل دهنده هزینه زندگی در ایتالیا 2021 را که شامل مسکن و اجاره خانه، خورد و خوراک، حمل و نقل، پوشاک، قبوض آب، برق و اینترنت، رستوران و ... است را اشاره نماییم که مطالعه آن برای مشتاقان تحصیل در ایتالیا و همچنین علاقمندان مهاجرت کاری و سرمایه گذاری به این کشور، کاربردی خواهد بود. با جمع زدن ارقام ذیل می توان دریافت که هزینه زندگی در ایتالیا از هزینه زندگی در اتریش نیز کمتر است و سطح زندگی در این کشور پایین تر از اتریش است. البته باید در نظر داشت که سطح درآمدها نیز در ایتالیا پایین تر از کشور اتریش است.

 

هزینه اجاره خانه در ایتالیا

می دانیم همانند اکثر نقاط دنیا، هزینه اجاره خانه در ایتالیا نیز بخش قابل توجهی از هزینه های زندگی در این کشور را تشکیل می دهد. با ذکر مثال هایی در جدول زیر، هزینه اجاره خانه در ایتالیا، خدمتتان شرح داده می شود:

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

بین 400 تا 950 یورو و به طور میانگین 595 یورو

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر

بین 300 تا 700 یورو و به طور میانگین 453 یورو

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

بین 680 تا 1800 یورو و به طور میانگین 1023 یورو

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر

بین 500 تا 1200 یورو و به طور میانگین 742 یورو

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر

بین 2000 تا 7000  یورو و به طور میانگین 2545 یورو

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز شهر

بین 1200 تا 3500 یورو و به طور میانگین 2123 یورو

 

هزینه خورد و خوراک در ایتالیا

هزینه خورد و خوراک در ایتالیا که اصلی ترین بخش خریدهای روزانه را تشکیل می دهد بسته به سبک زندگی افراد می تواند بسیار متغیر باشد. طبیعتا ارقام ذکر شده در مورد خرید از فروشگاه های لوکس و گران قیمت نمی باشد. بلکه هزینه خورد و خوراک در ایتالیا در صورتی که خرید از فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف که در این کشور فراوانند، انجام شود، بدین ترتیب خواهد بود. برخی از اصلی ترین موارد تشکیل دهنده هزینه خورد و خوراک در ایتالیا عبارتند از:

1 قرص نان

1.47 یورو

1 کیلو برنج

1.99 یورو

12 عدد تخم مرغ

2.57 یورو

1 عدد بطری 1.5  لیتری آب

0.39 یورو

1 کیلو گوشت قرمز (گوشت گاو)

15.03 یورو

1 کیلو سینه مرغ

8.32 یورو

1 لیتر شیر

1.12 یورو

1 کیلو موز

1.68 یورو

1 کیلو پرتقال

1.68 یورو

1 کیلو سیب

1.83 یورو

1 کیلو پیاز

1.27 یورو

1 کیلو سیب زمینی

1.18 یورو

1 کیلو گوجه فرنگی

1.84 یورو

 

هزینه حمل و نقل در ایتالیا

مانند اغلب کشورهای اروپایی، برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا در ایتالیا نیز حمل و نقل عمومی به خوبی گسترش یافته و مشوق هایی نیز در نظر گرفته شده که مردم به استفاده از آن ترغیب شوند. در صورتی که افراد از وسایل عمومی استفاده کننده، هزینه حمل و نقل در ایتالیا، ماهانه رقمی چندان زیاد را برای آنان در بر نخواهد داشت. پارامترهای تشکیل دهنده هزینه حمل و نقل در ایتالیا عبارتند از:

1 لیتر بنزین

1.40 تا 1.65 یورو

بلیط 1 طرفه مترو و حمل و نقل عمومی

1.20 تا 1.50 یورو

بلیط 1 ماهه مترو و حمل و نقل عمومی

30 تا 40 یورو

هزینه سوار شدن در تاکسی

3.50 تا 7.50 یورو

کرایه تاکسی به ازای پیمایش هر کیلومتر

1.09 تا 3 یورو

کرایه تاکسی به ازای هر ساعت

24 تا 50 یورو

 

هزینه پوشاک در ایتالیا

یکی دیگر از بخش های تشکیل دهنده هزینه زندگی در ایتالیا، هزینه خرید پوشاک است. البته هزینه پوشاک در ایتالیا کاملا به سبک زندگی افراد وابسته است و افرادی که بخواهند از پوشاک تولید برندهای معروف کرده اند، قطعا بخش بیشتری از هزینه زندگی در ایتالیا 2020 را برای این کار اختصاص داده اند. اما میانگین هزینه پوشاک در ایتالیا به شرح زیر است:

یک جفت کفش مردانه چرم

70 تا 170 یورو

یک جفت کفش کتانی

50 تا 100 یورو

یک عدد لباس تابستانی ارائه شده در فروشگاههای زنجیره ای

20 تا 50 یورو

 

هزینه قبوض آب، برق، اینترنت و ... در ایتالیا

مانند سایر نقاط دنیا هزینه قبوض آب، برق، اینترنت و ... در ایتالیا نیز بخشی ثابت در هزینه زندگی در ایتالیا به صورت ماهانه به شمار می رود که اصلی ترین قسمت های آن عبارتند از:

هزینه آب و برق و سرمایش و گرمایش ماهانه

80 تا 255 یورو

هزینه اینترنت ماهانه

20 تا 35 یورو

 

هزینه رستوران در ایتالیا

همانند سایر کشورهای دنیا، رفتن به رستوران در ایتالیا نیز از کارهای لذت بخش به حساب می آید. پارامترهای اصلی تشکیل دهنده هزینه رستوران در اتریش عبارتند از:

وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت

10 تا 20 یورو

وعده غذایی برای 2 نفر در رستوران متوسط شامل پیش غذا، غذای اصلی و دسر

35 تا 65 یورو

مک میل در رستوران های زنجیره ای مک دونالد

6.90 تا 9 یورو

کاپوچینو

1 تا 1.80 یورو

بطری 0.33 لیتری نوشابه کوکاکولا یا پپسی

1.30 تا 3 یورو

 

درآمد در ایتالیا

هر چند که شرایط کار در ایتالیا به اندازه کشورهایی چون اتریش و آلمان مناسب نیست، اما در این کشور نیز می توان کار پیدا کرده و اقامت کاری اخذ نمود. بهترین بازار کار برای افراد خارجی که قصد ورود به ایتالیا دارند، مربوط به رشته پرستاری است. مهمترین صنایعی که در کشور ایتالیا می‌ توان در آنها مشغول به کار شد، عبارتند از: صنایع فلز کاری، ماشین آلات، مواد شیمیایی، کشتی سازی، پتروشیمی و تولید وسایل الکترونیکی. همچنین کشور ایتالیا به علت شرایط تاریخی و فرهنگی و در اختیار داشتن جاذبه های تاریخی و فرهنگی و همچنین وجود امکانات تفریحی، از اصلی ترین مقاصد گردشگری در دنیا به شمار می رود و به این علت مشاغل مختلف مرتبط با صنعت توریسم در این کشور رونق فراوانی دارند. به طور میانگین درآمد در ایتالیا برای یک فرد شاغل پس از کسر مالیات و سایر کسورات قانونی، چیزی حدود 1,462.29 خواهد بود که البته بسته به رشته، جایگاه شغلی، تجربه و تخصص، شرایط شرکت کارفرما و همچنین شهر و استان محل کار، این رقم می تواند متفاوت باشد.

با در نظر گرفته درآمد در ایتالیا در شهرهای مختلف این کشور و همچنین میزان هزینه های زندگی، می توان گفت شهر بولزانو در شمال ایتالیا، دارای بهترین کیفیت زندگی می باشد. سایر فاکتورهای مدنظر در این زمینه، عبارتند از: شاخص سهولت تجارت، فرصت های شغلی موجود، میزان جرم و جنابت، سطح آموزش و خدمات بهداشتی و همچنین امکانات لازم برای گذران اوقات فراغت. در جنوب این کشور نیز در کمال تعجب، رم به عنوان بهترین شهر برای زندگی شناخته نمی شود و شهر پوتنزا بهترین شهر این منطقه به حساب می آید. بر اساس تحقیقات انجام شده در سال های اخیر، از 110 شهر کشور ایتالیا، 56 شهر دارای کیفیت خوب یا قابل قبول از نظر کیفیت زندگی بوده اند.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و تحصیل و اقامت ایتالیا و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • هزینه زندگی در ایتالیا
  • هزینه های زندگی در ایتالیا
  • هزینه زندگی در ایتالیا 2021



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top