info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

مهاجرت به آمریکا به عنوان پرستار

دولت آمریکا پیش بینی کرده که تا سال 2026 پذیرای بیش از 200000 پرستار جدید است که این فرصت به ایرانیان عزیز اجازه می دهد تا برای مهاجرت به آمریکا اقدام نمایند. شغل پرستار بسته به نوع پرستاری که انجام می دهد، متفاوت است. از پرستاران در ایالات متحده آمریکا انتظار می رود وظایفی مانند ارزیابی مشکلات و نیازهای سلامتی بیمار، توسعه و اجرای برنامه های مراقبت پرستاری و نگهداری سوابق پزشکی را انجام دهند. همچنین برخی از پرستاران مسئول ارائه مراقبت های پرستاری به بیماران مجروح، در حال نقاهت یا ناتوانی می باشند. پرستاران ممکن است در مورد حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری به بیماران توصیه های لازم را ارائه دهند. در ادامه به تفصیل به شرایط مهاجرت به آمریکا به عنوان پرستار خواهیم پرداخت.



مهاجرت به آمریکا به عنوان پرستار

بسیاری کشور آمریکا را بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران می دانند. از این رو اشتیاق به مهاجرت به آمریکا به عنوان پرستار زیاد است که در این مطلب قصد داریم به شرایط و مراحل و پروسه کار اشاره کنیم.

 

مراحل مهاجرت پرستاران به آمریکا

در صورتی که قصد دارید به عنوان یک پرستار در آمریکا مشغول به کار شوید باید مراحل زیر را طی نمایید:

 

مرحله 1. الزامات اساسی را برآورده کنید

به عنوان یک پرستار تحصیل کرده خارجی که به دنبال کار در ایالات متحده است از قوانین مهاجرت فدرال ایالات متحده آگاه شده و شرایط اولیه آموزشی ویا حرفه ای را برآورده نمایید:

شما باید ویزای مهاجرت پرستار ثبت شده ("کارت سبز") یا ویزای H-1B دریافت کنید.

-قانون ایالات متحده پرستاران را ملزم می کند تا ، یک برنامه غربالگری را قبل از دریافت ویزای شغلی تکمیل نمایند.

CGFNS توسط وزارت امنیت داخلی ایالات متحده تأیید شده تا اعتبار 9 حرفه مراقبت های بهداشتی خارجی را برای ویزاهای شغلی، از جمله پرستاران ثبت شده را تایید نماید.

شما به یک "کارفرمای مستقر در ایالات متحده" نیاز دارید تا به عنوان درخواست کننده ویزای شما اقدام نماید.. گواهینامه VisaScreen® شما باید در هر درخواست ویزا یا گرین کارتی که از طرف شما ثبت می شود درج گردد.

برای جستجوی کار به عنوان یک پرستار تحصیل کرده خارجی، باید حائز شرایط برخی از موارد زیر باشید:

-شما از یک مرکز آموزشی پزشکی معتبر از کشور محل تحصیل خود فارغ التحصیل شده اید

-شما به عنوان یک پرستار ثبت نام شده در کشور دیگری مجوز دارید

-شما حداقل دو سال به عنوان یک پرستار ثبت نام شده تجربه کاری دارید

-برخی از پرستاران تحصیل کرده خارجی باید مهارت خود را در زبان انگلیسی با شرکت در آزمون هایی مانند آزمون انگلیسی به عنوان زبان خارجی (TOEFL)، آزمون انگلیسی برای ارتباطات بین المللی (TOEIC) یا سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS Academic) نشان دهند.

 

مرحله 2. CGFNS اعتبار شما را ارزیابی می کند

هیئت‌های پرستاری ایالتی آمریکا از شما می‌خواهند که ابتدا به CGFNS International مراجعه کرده تا مدارک تحصیلی و حرفه‌ای شما ارزیابی شود تا اطمینان حاصل شود آنچه آموخته‌اید با استانداردهای پرستاری ایالات متحده مطابقت دارد. همچنین برای برآورده کردن الزامات هیئت های پرستاری باید در آزمون CGFNS Qualifying Exam شرکت کنید.

 

مرحله 3. قبولی در آزمون مجوز

برای شروع به کار پرستاری در ایالات متحده آمریکا، باید مجوز حرفه ای از ایالتی که قصد دارید در آن کار کنید، داشته باشید. مجوزهای پرستار ثبت شده توسط هیئت های پرستاری ایالتی با الزامات مختلف تنظیم می شوند.

برای ثبت نام به عنوان پرستار باید در آزمون مجوز شرکت کرده و نمره قبولی کسب نمایید. قبل از شرکت در آزمون مجوز، پرستاران عمومی سطح اول که در خارج از ایالات متحده تحصیل کرده اند می تواند برای برنامه گواهینامه CGFNS که شامل موارد زیر است درخواست دهند:

-ارزیابی اعتبار

-آزمون CGFNS

-ارائه مدرک زبان معتبر

CGFNS Qualifying Exam

 

مرحله 4. یک موقعیت پرستاری ثبت شده پیدا کنید

پس از اینکه تمام الزامات مهاجرت فدرال را برآورده، مدارک خود را توسط CGFNS ارزیابی والزامات هیئت پرستاری ایالت خود را برآورده کردید، و امتحان مجوز را گذراندید، آماده شروع کار به عنوان یک پرستار ثبت شده در ایالات متحده می شوید.

همچنین این امکان وجود دارد که با یک استخدام کننده پرستاری کار کنید تا به شما در یافتن شغل ثبت شده پرستاری کمک کند. این استخدام‌کنندگان می‌توانند به عنوان کارفرمای مستقر در ایالات متحد آمریکا برای ویزای کاری آمریکا اقدام نمایند.

 

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به آمریکا

شما می توانید در آزمون زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی (TOEFL) که رایج تر است یا سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) شرکت کنید.

هرچه سریعتر در آزمون زبان شرکت کنید تا نمرات خود را مراحل بعدی این پروسه ارائه دهید. این امتیازات دارای اعتبار 2 ساله می باشد.

 

معادل سازی مدارک تحصیلی پرستاری در آمریکا

علاوه بر تایید مدارک شما توسط CGFNS، پیش نیازهای دیگری نیز وجود دارد که بسیاری از ایالت ها برای پیگیری مجوز پرستاری به آن نیاز دارند.

پرستاران خارجی ممکن است برنامه گواهینامه CGFNS را دنبال کنند که راه حلی فراگیر برای تحقق معیارهای هیئت های پرستاری است. این گواهینامه، مدارک شما، مدرک مهارت زبان انگلیسی و قبولی در آزمون واجد شرایط CGNFS را نشان می دهد.

پس ازمراجعه به CGFNS International می توانید برای معادل سازی مدارک تحصیلی پرستاری در آمریکا اقدام نمایید.

 

انواع ویزا برای مهاجرت پرستاران به آمریکا

ویزای H-1B به متخصصان واجد شرایط اجازه می دهد تا به طور موقت در مشاغل تخصصی که مدرک لیسانس یا بالاتر نیاز دارد کار نمایند.

پرستاران خارجی تحت ویزای H-1B مجاز به کار در ایالات متحده برای یک دوره اولیه 3 ساله با امکان تمدید برای دوره های 3 ساله اضافی هستند. آنها همچنین اجازه دارند تا زمانی که در وضعیت H-1B هستند برای دریافت گرین کارت خود اقدام کنند.

برای واجد شرایط شدن ویزای H-1B، پرستاران باید دارای مدرک لیسانس یا بالاتر باشند و آزمون مجوز شورای ملی (NCLEX) را گذرانده باشند.

از آنجایی که مدرک لیسانس برای اکثر موقعیت های پرستاری الزامی نیست، معمولاً پرستاران واجد شرایط ویزای H-1B نیستند.

با این حال، برخی از موقعیت های پرستاری تخصصی که ماهیت وظایف آنها آنقدر تخصصی و پیچیده است که دانش لازم برای انجام آنها معمولاً با دستیابی به مدرک لیسانس مرتبط است، برای ویزای H-1B مناسب هستند.

 

ویزای EB-3 در دسته سوم اولویت های مبتنی بر اشتغال قرار می گیرد که برای نیروی کار ماهر و متخصصان ارائه می شود . ویزای EB3 یک ویزای مهاجرتی است که می تواند گزینه عالی برای پرستارانی به دنبال اقامت دائم در ایالات متحده هستند باشد.

واجد شرایط شدن: پرستارانی که به دنبال ویزای EB-3 هستند باید یک پیشنهاد شغلی دائمی از یک کارفرمای ایالات متحده در یک شغل ماهر که حداقل به دو سال آموزش یا تجربه نیاز دارد، دریافت کنند.همچنین گذراندن NCLEX نیز ضروری است.

تاریخ اولویت برای پرستاران: از روزی که درخواست گرین کارت توسط USCIS دریافت می شود، به تاریخ اولویت برای صدور ویزای EB-3 تبدیل می شود.

ایالات متحده هر سال به تعداد ثابتی از مهاجران جدید اجازه می دهد و اگر از سهمیه سالانه فراتر رفت، تاریخ اولویت تعیین می کند که چه کسی می تواند اول مهاجرت کند. در حال حاضر، همه پرستاران تحصیل کرده خارجی برای دریافت گرین کارت آمریکا با تاخیر مواجه هستند.

افراد تحت تکفل: پرستاران دارای ویزای EB-3 می توانند همسر و فرزندان خود را به عنوان افراد تحت تکفل به ایالات متحده بیاورند که همچنین اقامت دائم و مجوز کار دریافت می کنند.

 

انتخاب گزینه مناسب ویزا

انتخاب بین ویزای H-1B و EB-3 به شرایط فردی پرستار، اهداف شغلی و برنامه های بلند مدت بستگی دارد.

ویزای H-1B مجوز کار موقت را با مسیری برای اقامت دائم از داخل ایالات متحده ارائه می دهد که یک گزینه عالی برای پرستارانی است که واجد شرایط شروع کار در ایالات متحده در عرض چند ماه هستند.

ویزای EB-3 اقامت دائم را با دوره پردازش طولانی تر برای پرستاران فراهم می کند.

 

اقامت پرستاران در آمریکا

ویزای EB5 به پرستاران اجازه می دهد تا به مدت 10 سال برای کار در بیمارستان یا سایر مراکز پزشکی به ایالات متحده بیایند. تمدید این دوره نیازی به صلاحیت مجدد ندارد و فقط باید هزینه تمدید را پرداخت شود و پرستار شخصیت خوبی داشته باشد.

ویزای EB-3 دارای مزایایی است که سایر ویزاها ندارند. به عنوان مثال، پرستاران دارای این ویزا می توانند همسر و فرزندان زیر 21 سال خود را به ایالات متحده بیاورند که ویزای آنها E-34 یا E-35 خواهد بود.

علاوه بر این، ویزای EB-3 پرستاران را ملزم به داشتن پیشنهاد شغلی قبل از آمدن به ایالات متحده نمی کند. این امر باعث می‌شود که پرستاران هنگام ورود به ایالات متحده انعطاف‌پذیری لازم را برای انتخاب شغل خود داشته باشند که مزیتی عالی محسوب می شود.

برآورده کردن شرایط ویزای EB-3 نسبت به سایر ویزاهای اقامت دائم آسان تر است. با این حال، ویزای EB-3 طولانی‌ترین دوره انتظار را دارد، بنابراین واجد شرایط شدن ویزای EB-2 یا EB-1 به شما کمک می‌کند که گرین کارت خ خود را سریع‌تر دریافت کنید مخصوصاً اگر از یک کشور پرجمعیت به آمریکا مهاجرت کرده باشید.

هزینه دریافت ویزای EB-3 متفاوت است. کارفرمای شما برخی از هزینه ها، از جمله هزینه های مربوط به پر کردن فرم I-140، که هزینه آن 700 دلار است و همچنین هزینه پردازش حق بیمه اضافی (1225 دلار) را پرداخت خواهد کرد.

هنگامی که I-140 شما تأیید شد، گام بعدی شما این است که فرم I-485 تنظیم وضعیت را ارسال کنید، که باید 1140 دلار به اضافه 85 دلار هزینه خدمات بیومتریک بپردازید. از طرف دیگر، اگر در خارج از آمریکا زندگی می کنید، هزینه پردازش DS-260 (325 دلار) و هزینه سوگندنامه پشتیبانی (125 دلار) می باشد. علاوه بر این، باید هزینه سفر و هزینه نمایندگی قانونی را در نظر بگیرید.

زمان پردازش گرین کارت EB-3 بسته به حجم کاری USCIS و تعداد گرین کارت های موجود در هر دسته می تواند متفاوت باشد. می‌توان انتظار داشت که 2 تا 3 هفته پس از ارسال فرم I-140 ا رسید خود را دریافت کنید. همچنین ممکن است تا شش تا هشت ماه یا بیشتر طول بکشد تا رسید تأیید برای یدرخواست دریافت کنید. کل فرآیند ویزا، از ابتدا تا انتها، می تواند بین یک تا سه سال طول بکشد.

دو نوع پردازش برای ویزای EB-3  وجود دارد که شامل پردازش معمولی و پریمیوم می شود که روند معمولی رایج ترین نوع پردازش ویزای EB-3 به حساب می آید.

پردازش پریمیوم گزینه سریع تری است که تصمیم گیری را در عرض 15 روز با هزینه 1225 دلار تضمین می کند. اگر پرونده شما در آن بازه زمانی پردازش نشود، مبلغ به شما عودت می داده می شود . برای دریافت پردازش پریمیوم، فرم I-907، درخواست خدمات پردازش پریمیوم را ارسال کرده و هزینه را بپردازید.

USCIS ً درخواست‌ها را برای همسر و فرزندان تحت تکفل متقاضی اصلی تسریع می‌کند تا زمانی که همزمان با دادخواست متقاضی اصلی ثبت شود. با این حال، اگر زمان رسیدگی به درخواست به تاخیر بیفتد، افراد وابسته و همسمر نیازی به بازپرداخت برای پردازش رسیدگی پریمیوم ندارند.

 

درآمد پرستاران در آمریکا در سال 2024

میانگین حقوق ملی پرستاران ثبت شده در آمریکا 89010 دلار در سال یا 42.80 دلار در ساعت است. اما حقوق و دستمزد پرستار ثبت شده بر اساس ایالت می تواند بسیار متفاوت باشد، تعداد انگشت شماری از عوامل دیگر وجود دارد که می تواند بر حقوق شما در پرستاری تأثیر بگذارد، از جمله:

-تجربه چندین ساله

-سطح تحصیلات

-میزان مسئولیت

-تخصص پرستاری

شما همچنین می توانید برای آزمون USMLE آمریکا و ویزای ورک پرمیت آمریکا اقدام نمایید.

 

موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با تکیه بر وکلای متخصص خود در کلیه کشورهای دنیا همراه شما در انجام کلیه مراحل کار مهاجرت به کشورهای مختلف دنیا از جمله آمریکا از روش های مختلف از جمله ویزای کار و کاریابی می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • مهاجرت به آمریکا به عنوان پرستار



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top