info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

آزمون USMLE آمریکا

از آنجا که رشته پزشکی از رشته های حساس در دنیا به شمار می رود، متخصصان آن برای کار در کشورهای دیگر، باید مدارکشان را به تایید کشور مقصد برسانند. نظام سلامت آمریکا نیز برای دادن اجازه کار به پزشکانی که در سایر نقاط دنیا تحصیل کرده اند، فرآیندی را برای معادل سازی مدارک در نظر گرفته است. پزشکان متقاضیِ اخذ تاییدیه پزشکی جهت شروع به کار و یا ادامه تحصیل در ایالات متحده آمریکا می بایست در آزمونی به نامUSMLE   یا United States Medical Licensing Examination  شرکت نمایند. آزمون USMLE آمریکا مختص پزشکانی است که تحصیلات پزشکی عمومی خود را در داخل و یا خارج از کشور آمریکا به اتمام رسانده اند. در این راستا متقاضیانی که تحصیلات پزشکی خود را در دانشگاه هایی به جز دانشگاه های کشورهای ایالات متحده آمریکا و کانادا گذرانده اند می بایست پیش از هر کاری نسبت به معادلسازی و ارزیابی مدارک تحصیلی خود از طریق کمیسیون تحصیلی فارغ‌التحصیلان پزشکی خارجی  (Educational Commission for Foreign Medical Graduates)ECFMG  اقدام نموده تا بتوانند در این آزمون شرکت کنند. این آزمون سه بخشی بوده و داوطلبان لازم است در هر یک از بخش ها حدنصاب لازم را کسب کنند. متاسفانه این آزمون در ایران برگزار نشده و تنها دو مرحله اولیه آن در کشورهای همسایه مانند امارات متحده عربی و ترکیه برگزار می گردد. البته بخشی از آزمون مرحله دوم و نیز آزمون مرحله آخر تنها در ایالات متحده آمریکا قابل برگزاریست.



آزمون USMLE آمریکا زیر نظر بیش از 80 نهاد مرتبط و مسئول در این کشور برگزار می گردد که اصلی ترین آن ها عبارتند از: بورد پزشکی دولت آمریکا یا FSMB که مخفف Federation of State Medical Board است، انجمن ملی آزمون دهندگان پزشکی آمریکا یا NBME که مخفف The National Board of Medical Examiners است، و کمیسیون آموزشی برای دانش آموختگان پزشکی خارجی یا ECFMG که مخفف Educational Commission for Foreign Medical Graduates است. مورد آخر یا ECFMG ارگانی است که بر اساس قوانین، مسئولیت تایید مدارک تحصیلی متقاضیان کار و ادامه تحصیل پزشکی در آمریکا را بر عهده دارد.

 

راهنمای امتحان USMLE

همان طور که گفته شد پیش از ارائه درخواست برای دریافت پروانه پزشکی، متقاضیان می بایست در آزمون  USMLE آمریکا که دقیقا آزمون معادل سازی مدرک پزشکی در آمریکا است و توانایی و مهارت های پزشکان را ارزیابی می نماید شرکت کنند. با توجه به راهنمای امتحان USMLE، این آزمون شامل سه مرحله می باشد که مرحله دوم خود شامل دو مرحله می شود: Step 1 ; Step 2- CK; Step 2- CS; Step 3  و هر کدام شامل حداقل امتیاز نیز می باشند.

آزمون USMLE آمریکا در تمام زمان های سال برگزار می شود و کسی که نتواند نمره قبولی در این آزمون را کسب کند، به هیچ عنوان شانسی برای دریافت جواز طبابت و ورود به دوره های تحصیلات تکمیلی یا تخصص پزشکی را در این کشور نخواهد داشت.

آزمون USMLE آمریکا نشان می دهد که پزشک مورد نظر دارای دانش کافی برای طبابت در سیستم بهداشت و درمان آمریکا هست یا خیر.

آزمون مرحله اول : این آزمون ۸ ساعته شامل هفت مرحله آزمون چهار گزینه ای ست که هر مرحله آن ۶۰ دقیقه طول می کشد. امروزه این مرحله از آزمون که در مجموع شامل ۳۲۲ سوال است، به صورت کامپیوتری گرفته می شود و شامل اطلاعات علوم پایه از جمله آناتومی، فیزیولوژی، میکروبیولوژی، پاتولوژی و ... بوده و بعد از ورود به هر مرحله امکان بازگشت به مرحله قبل وجود ندارد. در میان این هفت مرحله فرصت استراحت ۴۵ دقیقه ای نیز به متقاضی داده می شود. بعد از پایان آزمون، متقاضی گزارشی الکترونیکی از نحوه عملکرد خود دریافت می دارد که شامل دو امتیاز و شرح وضعیت قبولی یا ردی و نیز نمودار عملکرد وی می باشد.  هر چند که مرحله اول آزمونUSMLE  آمریکا در اکثر روزهای سال برگزار می شود با این حال بهتر است به منظور ثبت نام در این مرحله، شش ماه زودتر از موعد مورد نظر درخواست خود را ارائه دهید. در صورتی که تاریخ شرکت در آزمون کمتر از یک ماه  تا ۵ روز مانده به آزمون تغییر داده شود می بایست ۵۰ دلار جهت تغییر تاریخ پرداخت شود.

آزمون مرحله دوم : همان طور که گفته شد این مرحله از آزمون خود شامل دو قسمت  می باشد:

۱- آزمون مرحله دوم CK: به مانند آزمون مرحله قبل این آزمون نیز چند گزینه ای و کامپیوتری بوده و  مدت زمان پاسخ به سوالات ۹ ساعت می باشد. این آزمون ۳۱۸ سوالی که به بررسی و ارزیابی دانش بالینی  (Clinical Knowledge)متقاضی می پردازد دارای ۸ مرحله با فرصت پاسخگویی ۶۰ دقیقه ای برای هر مرحله بوده و محور سوالات بیشتر درباره تشخیص بیماری، عملکرد بیماری، مکانیسم آن، پیشگیری، روانپزشکی و جراحی می باشد.

۲- آزمون  مرحله دوم CS: آزمونی شفاهی است که متقاضیان می بایست در طول روز امتحان ۱۲ بیمار را ارزیابی نموده و در واقع در این بخش از آزمونِ مرحله دوم، به سنجش مهارت های بالینی و نحوه برخورد و ارتباط پزشک با بیمار (Clinical Skills)  پرداخته می شود. در این مرحله علاوه بر تسلط بالینی متقاضی، تسلط و دانش زبان انگلیسی وی نیز نقش بسزایی را در قبولی ایفا می نماید.

آزمون مرحله سوم: این مرحله از آزمون تنها برای افرادی که قصد اخذ مجوز کار پزشکی و یا ویزای کار را دارند ضروریست در غیر این صورت برای تحصیل در آمریکا در دوره تخصص، شرکت و قبولی در آزمون های مرحله اول و دوم کافی می باشد. این مرحله از آزمون دو روزه به ارزیابی مهارت های و توانایی های مدیریتی متقاضیان در خصوص بیمار بر اساس استانداردهای ایالات متحده آمریکا توجه دارد. روز اول آزمون، شامل ۲۳۲ سوال تستی در ۶ بخش بوده که برای پاسخ به هر مرحله یکساعت وقت در نظر گرفته شده است. روز دوم آزمون که معمولا حدود ۹ ساعت به طول می انجامد شامل ۱۸۰ سوال تستی در ۶ بخش و نیز بررسی ۱۳ مورد شبیه سازی شده می باشد.

 

هزینه آزمون USMLE

برای شرکت در هر مرحله از آزمون USMLE آمریکا می بایست هزینه جداگانه ای را پرداخت نمود هزینه آزمون USMLE در حال حاضر  برای مرحله اول و نیز بخش اول از مرحله دوم یعنی Step 2 CK معادل ۹۶۵ دلار و در صورتی که آزمون خارج از ایالات متحده آمریکا و کانادا برگزار شود هزینه اضافی نیز بسته به منطقه دریافت می گردد. برای مثال هزینه اضافه آزمون اول برای کشور امارات متحده عربی ۱۶۰ دلار و برای ترکیه ۱۸۵ دلار اعلام شده است. هزینه های اضافه بخش اول آزمون مرحله دوم به ترتیب برای کشور امارات متحده عربی و ترکیه ۱۸۰ دلار و ۲۲۰ دلار می باشد. هزینه بخش دوم از مرحله دوم آزمون USMLE آمریکا ۱۶۰۰ دلار و هزینه مرحله سوم آزمون۸۹۵دلار می باشد.

 

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه معادل سازی مدارک دندانپزشکی و پزشکی در خارج از کشور از جمله کشور آمریکا به این عزیزان می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • آزمون USMLE آمریکا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top