info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

مقالات

  • هزینه زندگی در فنلاند

    1402/10/28 - 18:37:46
    هزینه زندگی در فنلاند

    جمهوری فنلاند یکی از کشورهایی است که نام آن همه ساله در میان کشورهای صدرنشین در زمینه رفاه و کیفیت زندگی دیده می شود. اکوسیستم کسب و کار این کشور بسیار پویاست و همه ساله کسب و کارهای فراوان جدیدی در این کشور راه اندازی شده و به سوددهی می رسند. سیستم آموزشی این کشور نیز در دنیا شناخته شده است. از این رو برنامه های مهاجرتی ارائه شده توسط دولت این کشور اروپایی، چه در زمینه های کاری و راه اندازی شرکت و چه در زمینه تحصیلی به شدت مورد استقبال مشتاقان مهاجرت به اروپا از جمله در میان هموطنانمان قرار گرفته است. در این مطلب برای مشتاقان استفاده از فرصت مهاجرت به فنلاند از روش های مختلف، به تفصیل به هزینه زندگی در فنلاند و پارامترهای اصلی موثر در آن اشاره کنیم.

    ادامه مطلب ...
  • هزینه زندگی در نروژ

    1402/10/28 - 07:27:42
    هزینه زندگی در نروژ

    اولین و مهم‌ترین مسئله قبل از اقدام به گرفتن ویزای یک کشور آگاهی از هزینه‌های زندگی و سطح درآمد در آن کشور می‌باشد. در این مقاله سعی داریم به هزینه‌های زندگی در سومین کشور گران دنیا که در حوزه اسکاندیناوی قرار دارد یعنی نروژ بپردازیم. هزینه‌ای که در نروژ برای سکونت و تغذیه می‌پردازید به مراتب بالاتر از سایر کشورهاست. که علت این مسئله را می توان به خاطر قوانین سخت زیست محیطی و سطح رفاه خوب دانست. اصلی­ترین عامل افزایش هزینه های زندگی در نروژ در بخش قیمت مسکن نمود پیدا می­کند. به طوریکه قیمت مسکن در نروژ یکی از بالاترین قیمت ها را در بین سایر کشورهای جهان دارا می باشد. در مقابل آموزش و بهداشت و همچنین حمل و نقل عمومی دارای بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ها را داراست.  اقتصاد کشور نروژ از طریق بهره برداری ازنفت دریای شمال و منابع طبیعی تامین می شود. مطالعه این مقاله می ‌تواند برای افرادی که علاقمند به زندگی و  تحصیل در نروژ و جویای کار در این کشور هستند مفید باشد.

    ادامه مطلب ...
  • بهترین کشور برای مهاجرت برنامه نویس

    1402/10/27 - 07:58:04
    بهترین کشور برای مهاجرت برنامه نویس

    امروزه با توجه به شرایط زندگی بشر، یکی از مشاغل بسیار مورد نیاز به ویژه در جوامع پیشرفته، برنامه نویسی می باشد که به همین علت بسیاری از جوانان از سراسر دنیا مشتاق تحصیل در این رشته هستند. امروزه بسیاری از نیازهای انسان به شکلی متفاوت از روش های سنتی و از طریقی مبتنی بر فناوری های نوین تامین می گردد. در اکثر این موارد می توان نقش برنامه نویسان را به شکلی بسیار پر رنگ حس کرد. در واقع می توان گفت اگر برنامه نویسی و برنامه نویسان نبودند، شاید بسیاری از پیشرفت های امروز در زندگی بشر میسر نمی شد. بسیاری از برنامه نویسان از سراسر دنیا و از کشور خودمان برای آینده ای بهتر از نظر زندگی و کار، مهاجرت به سایر نقاط جهان را برای خود برمی گزینند. در واقع برنامه نویسی در کشورهایی که زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات در آن ها قوی تر بوده و اکوسیستم کسب و کار برای ایجاد شرکت های مبتنی بر فناوری در آن ها مساعدتر است، بازار کار و آینده بهتری دارد و به همین جهت معمولا برنامه نویسان ترجیح می دهند در چنین کشورهایی اقامت گزیده و کار نمایند. بهترین کشور برای مهاجرت برنامه نویس ها به طور معمول کشورهای اروپای غربی و آمریکا، کانادا؛ استرالیا و نیوزلند می باشند. در ادامه بیشتر به فاکتورهای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت برنامه نویسان در سال 2024 اشاره می کنیم.

    ادامه مطلب ...
  • بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان

    1402/10/24 - 07:28:59
    بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان

    مهاجرت معمولا به دلایل مختلفی چون کسب درآمد بیشتر، آرامش بیشتر، زندگی و آینده بهتر برای فرزندان و ... صورت می پذیرد و مختص متخصصان رشته خاصی هم نمی باشد. حتی بسیاری از پزشکان و دندانپزشکان نیز در سراسر دنیا و از جمله کشور عزیزمان ایران همه ساله به اشکال مختلف برای مهاجرت اقدام می کنند. بعنوان مثال برخی از این افراد از طریق خرید ملک، اثبات تمکن مالی و یا حتی سرمایه گذاری در ثبت شرکت سعی می کنند اقامت کشوری دیگر را برای خود و خانواده شان اخذ نمایند. اما این انواع گرفتن اقامت و مهاجرت نمی تواند برای پزشکان و دندانپزشکان مجوز کار طبابت در کشور مقصد مهاجرت را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال دندانپزشکان هموطنی که قصد کار در کشوری دیگر در سیستم بهداشت و درمان را داشته باشند حتما باید فرآیند معادل سازی مدارک دندانپزشکی را در کشور مورد نظر با موفقیت طی نمایند. گزینه های زیادی برای مهاجرت دندانپزشکان پیش روی این عزیزان قرار دارد که هر یک از این افراد باید با بررسی شرایط خود و ویژگی ها و شرایط و همچنین قوانین کشورها، بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان در سال 2024 که مناسب این افراد است را انتخاب نمایند.

    ادامه مطلب ...
  • معرفی سیستم بهداشت و درمان نروژ

    1402/10/22 - 07:05:08

    سیستم بهداشت و درمان نروژ در بین ۱۱ کشور ثروتمند جهان، رتبه نخست در پروژه موسوم به آینه آینه ۲۰۲۱  را کسب کرد. این پروژه توسط بنیاد کشورهای مشترک المنافع تدوین شد و  سیستم درمانی کشورها را در زمینه ­های دسترسی به خدمات، فرایند خدمت، کارایی اداری، دستاوردهای در حوزه خدمات درمان، رتبه‌ بندی کردند. موفق‌ ترین کشورها در این طرح آنهایی بودند که توانسته بودند هزینه خدمات درمانی را برای بیماران کاهش بدهند. بودجه مراقبت‌ های بهداشتی درمانی در نروژ، از طریق  درآمدهای مالیاتی و طرح بیمه ملی تامین می‌ گردد. این مراقبت‌ ها شامل همه ساکنین قانونی نروژ می‌ شود. چهار مقام مهم بهداشت منطقه‌ ای، تحت نظارت وزارت بهداشت، فعالیت بیمارستان‌ های عمومی را در  کشور نروژ اداره می کنند. هزینه بهداشت و درمان در نروژ رایگان نیست، اما از طریق طرح بیمه ملی، توسط دولت، پشتیبانی زیادی می‌ شود. نرخ امید به زندگی در نروژ برای مردان 81 سال و برای زنان 84 سال است. این مقاله سعی دارد به معرفی سیستم بهداشت و درمان کشور نروژ بپردازد.

    ادامه مطلب ...
  • بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران

    1402/10/21 - 07:28:42
    بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران

    به طور کلی رشته هایی که در زمینه علوم پزشکی تعریف شده اند، به این علت که ارتباط مستقیم با سلامت و جان انسان ها دارند، از ارزش بسیار بالایی در سراسر دنیا و به ویژه کشورهای پیشرفته برخوردارند. به طور معمول کشورهای پیشرفته بعلت اهمیت بیشتری که برای مقوله سلامت مردم قائلند، بیشترین سختگیری را در زمینه بحث آموزش و اعطای مجوز کار به متخصصان این رشته ها انجام می دهند و از طرف دیگر بهترین شرایط درآمد و زندگی را نیز برای آنان در نظر می گیرند. یکی از حساس ترین رشته ها در زمینه علوم پزشکی و سلامت، رشته پرستاری به حساب می آید که در مراقبت و حفظ سلامت و کمک به بهبود بیماران نقش اساسی دارد. بسیاری از پرستاران کشور عزیزمان هم برای آینده و درآمد بهتر، مهاجرت به سایر کشورهای دنیا را در نظر دارند. اما نمی دانند بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران کدام است. در این مطلب به شرایط مهاجرت پرستاران در سال 2024 به کشورهایی که نیاز به پرستار داشته و برنامه مهاجرت پرستاران را ارائه می کنند خواهیم پرداخت تا پرستاران عزیز هموطن بر اساس اطلاعات ارائه شده بتوانند بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران که مناسب شرایط آنان است را انتخاب نمایند. در ابتدا به معرفی فاکتورهای اصلی جهت انتخاب مقصد مهاجرت کاری مناسب برای پرستاران اشاره می نماییم:

    ادامه مطلب ...
  • ویزای 188 استرالیا

    1402/10/20 - 07:11:00
    ویزای 188 استرالیا

    ویزای ۱۸۸ استرالیا یا ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری استرالیاو [Business Innovation and Investment (Provisional) visa] یزایی است که به افراد واجد شرایط اجازه راه اندازی و مدیریت بیزنس یا فعالیت های کارآفرینی و سرمایه گذاری در استرالیا را می دهد. از مهم ترین اقدامات برای اخذ ویزای ۱۸۸ استرالیا ارسال فرم ابراز تمایل (EOI)، تایید متقاضی از جانب سازمان و یا ایالتی ذیصلاح در استرالیا و دریافت دعوتنامه از جانب آن هاست. ویزای ۱۸۸ استرالیا که اقامتی موقت می باشد؛ امکان همراهی خانواده را با متقاضی اصلی فراهم آورده و در صورتی که متقاضی بخواهد این اقامت موقت را به اقامت دائم استرالیا تبدیل کند می بایست برای ویزای ۸۸۸ استرالیا اقدام نماید.

    ادامه مطلب ...
  • هزینه زندگی در لیتوانی

    1402/10/19 - 06:36:02
    هزینه زندگی در لیتوانی

    لیتوانی یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست که از سال 1994 میلادی به عضویت این اتحادیه درآمد. این کشور از سال 2004 میلادی به عضویت سازمان آتلانتیک شمالی ناتو درآمد. اما عضویت این کشور در سال 2007 در پیمان شنگن، بیش از پیش ارزش داشتن اقامت و شهروندی این کشور اروپایی را نمایان می کند. زیرا با داشتن اقامت و شهروندی آن می توان به تمامی کشورهای اروپایی عضو این پیمان سفر کرد. از این رو برنامه های مهاجرتی ارائه شده توسط دولت این کشور اروپایی به شدت مورد استقبال مشتاقان مهاجرت به اروپا از جمله در میان هموطنانمان قرار گرفته است. در این مطلب برای مشتاقان استفاده از فرصت مهاجرت به لیتوانی از روش های مختلف، به تفصیل به هزینه زندگی در لیتوانی در سال 2024 و پارامترهای اصلی موثر در آن اشاره کنیم.

    ادامه مطلب ...
  • بهترین کشور برای مهاجرت داروساز

    1402/10/16 - 16:07:54
    بهترین کشور برای مهاجرت داروساز

    داروسازی از رشته های محبوب بین هموطنانمان می باشد که بسیاری حتی برای تحصیل در این رشته سختی غربت را به جان خریده و به کشورهای مختلف می روند تا بتوانند در رشته مورد علاقه خود تحصیل کرده و آینده مورد نظر خود را بسازند. بسیاری از داروسازان چه در ایران تحصیل کرده باشند و چه در خارج از کشور، ترجیح می دهند برای کار در این رشته در یک کشور با شرایط کاری مناسب مقیم و مشغول به کار شوند. از این رو دنبال یافتن بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان هستند. طبیعتا فاکتورهای زیادی برای تعیین بهترین کشور برای مهاجرت داروساز مدنظر قرار می گیرد که مهم ترین موارد، مقایسه درآمد داروسازان در کشورهای مختلف، مقایسه میزان مالیات بر درآمد در میان کشورها، میزان کمبود نیروی کار در کشورها در رشته داروسازی و همچنین مقایسه میزان سهولت پروسه معادل سازی مدارک داروسازی در کشورهای مختلف است.  در ادامه با توجه به شرایط بازار کار داروسازی در کشورهای مختلف در سال 2024 میلادی سعی داریم گزینه های مناسبی را پیش روی داروسازان بگذاریم.

    ادامه مطلب ...
  • بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان

    1402/10/10 - 07:16:09
    بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان

    همه ساله پزشکان زیادی از سراسر دنیا قصد مهاجرت به کشوری دیگر به منظور ساخت آینده ای مطابق میلشان برای خود و فرزندان را در سر دارند و بسیاری هم موفق به انجام این امر می شوند. پزشکان هموطن ما نیز از این قاعده مستثنی نیستند و همه ساله عده زیادی تصمیم به مهاجرت به خارج از کشور می گیرند. این افراد با توجه به فاکتورهای مختلفی چون میزان درآمد پزشکان در کشورهای مختلف، زبان کشور مقصد، راحتی پروسه اخذ ویزا و اقامت و بازار کار رشته تخصصی خود در کشورهای مورد نظر معمولا برای انتخاب مقصد مهاجرت خود اقدام می نمایند. البته این که کدام کشور بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان محسوب می شود بر اساس معیار های هر فردی می تواند متفاوت باشد. اما ما در این مطلب قصد داریم با در نظر گرفتن اصلی ترین موارد که برای درصد بالایی از پزشکان از اصلی ترین معیارها به شمار می رود، به معرفی تعدادی از گزینه های موجود برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان در سال 2024 بپردازیم. با ما همراه باشید.

    ادامه مطلب ...
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top