info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

مقالات

  • دانشگاه آتاتورک ترکیه

    1400/09/20 - 06:05:29
    دانشگاه آتاتورک ترکیه

     دانشگاه آتاتورک که در زبان انگلیسی به صورت Ataturk University و در زبان ترکی به صورت Atatürk University خوانده می شود،  از دانشگاه های معتبر کشور ترکیه به شمار می رود که نام آن در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2021 2022 نیز قرار گرفته است. این دانشگاه دولتی که در سال 1957 در شهر ارزروم، بزرگ ترین شهر آناتولی شرقی تاسیس شده، امروزه میزبان بیش از 90 هزار دانشجو از سراسر دنیا است که عده ای از آن ها را دانشجویان ایرانی تشکیل می دهند. در ادامه بیشتر مهم معرفی دانشگاه آتاتورک ترکیه خواهیم پرداخت.

    ادامه مطلب ...
  • واکسن های مورد تایید در اروپا

    1400/09/16 - 08:29:08
    واکسن های مورد تایید در اروپا

    حدود 2 سال از شروع همه گیری ویروس کرونا می گذرد و خوشبختانه امروزه شرایط کنترل بیماری در اکثر نقاط دنیا بسیار بهتر از قبل می باشد. اولین دلیل برای کاهش طغیان بیماری و کاهش نرخ مرگ و میر، وجود واکسن های موثر و تایید شده است. در کنار واکسن ها، خوشبختانه اخیرا چند داروی بسیار موثر از جمله پاکسلووید از شرکت فایزر، مولنوپیراویر از شرکت مرک و ککتل آنتی بادی از شرکت آسترازنکا نیز ارائه شده اند که در درمان بیماران، تاثیر فراوانی داشته اند. برای افرادی که قصد مهاجرت کاری و تحصیلی و سفر به کشورهای دیگر را دارند، آشنایی با واکسن های تایید شده در کشور مقصد بسیار ضروری است. در این مطلب به واکسن های مورد تایید در اروپا اشاره می نماییم.

    ادامه مطلب ...
  • ویزامتریک چیست؟

    1400/09/01 - 05:31:19
    ویزامتریک چیست؟

    آلمان بعنوان قدرت اول اقتصادی و صنعتی عضو اتحادیه اروپا، از اصلی ترین مقاصد مهاجرت کاری در دنیا محسوب می شود. همچنین بعلت بالا بودن سطح دانشگاه ها، پایین بودن هزینه های تحصیل و امکان کار پس از تحصیل، اقبال به تحصیل در دانشگاه های این کشور نیز بسیار زیاد است. همچنین بسیاری به دلایل مختلف به ویژه تجارت، همه ساله به این کشور پیشرفته اروپایی سفر می کنند. تمامی این افراد به ویزای آلمان نیاز دارند. برای این افراد بسیار لازم است که بدانند ویزامتریک چیست؟ در این مطلب به تفصیل به معرفی ویزامتریک می پردازیم.

    ادامه مطلب ...
  • بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس گفتار درمانی

    1400/08/30 - 05:40:55
    بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس گفتار درمانی

    گفتار درمانی یکی دیگر از رشته های مهم در نظام سلامت کشورها است و امروزه به تخصص دانش آموختگان آن نیاز زیادی حس می شود. در میان متخصصان این رشته در کشور عزیزمان ایران، درصد قابل ملاحظه ای به مهاجرت کاری می اندیشند و سعی دارند با دریافت یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در سایر کشورها، مهاجرتی مناسب و بدون ریسک را برای خود رقم بزنند. اما قبل از هر اقدامی، نفرات باید با شرایط بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس گفتار درمانی آشنا شوند و با تطبیق شرایط این کشورها با شرایط خود، بهترین گزینه که مناسب حال آنان است را انتخاب نمایند.

    ادامه مطلب ...
  • وکیل مارا کیست؟

    1400/08/29 - 05:31:57
    وکیل مارا کیست؟

    کمتر کسی به جز افرادی که در حال طی پروسه مهاجرت به استرالیا هستند، می داند که وکیل مارا کیست؟ در این مطلب قصد داریم به تفصیل به این موضوع بپردازیم. ابتدا لازم است به معرفی سازمان مارا پرداخته شود. سازمان مارا (MARA) که نام آن مخفف عبارت MIGRATION AGENTS REGISTRATION AUTHORITY بوده و یکی از ادارات زیر مجموعه وزارت مهاجرت و حفاظت مرزی استرالیاست، مرجعی جهت ثبت اطلاعات و مشخصات وکلای مهاجرت به استرالیا می باشد. بر این اساس، هر فردی که قصد داشته باشد به عنوان وکیل مهاجرت استرالیا مشغول به کار شود، باید در این سازمان ثبت و شماره MARA را دریافت کند. این سازمان هر 3 سال یکبار پروانه وکالت برای وکلا صادر می کند و تعداد نتایج مثبت در پرونده ها از معیارهای سنجش این سازمان برای تمدید پروانه وکالت آنان است. همچنین این سازمان مرجع ثبت رسیدگی به تخلفات وکلا نیز می باشد. در حقیقت وظیفه این سازمان این است که با نظارت دقیق بر وکلای مهاجرت به استرالیا، کمک کند که نیروهای کار جوان، قوی و متخصص که برای جامعه استرالیا بیشترین منفعت را ارائه می کنند، وارد این کشور شوند.

    ادامه مطلب ...
  • گود استندینگ چیست؟

    1400/08/28 - 08:18:18
    گود استندینگ چیست؟

    بسیاری در مورد گواهی گود استندینگ جسته و گریخته چیزهایی شنیده اند، اما اغلب افراد نمی دانند گواهی گود استندینگ چیست؟ به طور خلاصه میتوان گفت، یکی از مدارک و گواهی های مهمی که متخصصان رشته های پزشکی و پرستاری به منظور مهاجرت باید داشته باشند و آن را به سازمان نظام پزشکی یا نظام پرستاری کشور مقصد مهاجرت کاری خود ارائه کنند، گود استندینگ یا Good Standing نام دارد. به طور دقیق تر، مدرک گود استندینگ، همان گواهی حسن انجام کار است که برای پزشکان توسط سازمان نظام پزشکی که عضو آن هستند صادر شده و برای پرستاران نیز توسط سازمان نظام پرستاری صادر می شود. این مدرک اثبات کننده این موضوع است که فرد مورد نظر در طول مدت خدمت در نظام سلامت در کشور خود، سوء پیشینه ای نداشته است. این گواهی برای ارائه دیتافلو برای شرکت در آزمون های پرومتریک معادل سازی مدارک رشته های علوم پزشکی نیز مورد نیاز است و بدون داشتن مهر و امضای سازمان نظام پزشکی یا نظام پرستاری، دارای اعتبار نمی باشد. در ادامه به تشریح به شرایط دریافت این مدرک اشاره می نماییم.

    ادامه مطلب ...
  • تفاوت درآمد پزشکان در کانادا و آمریکا

    1400/08/23 - 06:02:01
    تفاوت درآمد پزشکان در کانادا و آمریکا

    پزشکی یکی از حساس ترین رشته ها به شمار رفته و متخصصان این رشته بعلت اینکه بر اساس ماهیت شغلشان، به طور مستقیم با جان و سلامت انسان ها سر و کار داشته و مسئولیت بزرگی دارند، در اکثر کشورها از درآمد و شرایط کاری مناسبی برخوردارند.  از این رو نظام سلامت کشورهای مختلف دنیا در زمینه اعطای مجوز کار به آنان سختگیری فراوانی صورت می دهند. شرایط درآمدی پزشکان نیز در کشورهای مختلف، یکسان نیست، اما همان طور که ذکر شد، در اغلب کشورها پزشکان از پردرآمد ترین اقشار جامعه به حساب می آیند. برخی از پزشکان جهت دستیابی به شرایط درآمدی و کیفیت زندگی بهتر و همچنین ساختن آینده ای بهتر برای خانواده شان، به مهاجرت می اندیشند و برای انتخاب کشور مناسب مهاجرت کاری خود باید فاکتورهای متعددی را در نظر بگیرند. یکی از اصلی ترین فاکتورها در این زمینه، میزان درآمد پزشکان در کشورهای مختلف است که حتما باید مورد مقایسه قرار گیرد. از آنجا که کانادا و آمریکا دو مورد از اصلی ترین مقاصد مهاجرت کاری پزشکان به حساب می آیند، بر آن شدیم در این مطلب به مقایسه درآمد پزشکان در کانادا و آمریکا پرداخته و با توجه به تفاوت نرخ ارز این دو کشور، تفاوت درآمد پزشکان در کانادا و آمریکا را بیان نماییم.

    ادامه مطلب ...
  • دیتا فلو چیست؟

    1400/08/22 - 06:02:01
    دیتا فلو چیست؟

    بسیاری از عزیزانی که قصد مهاجرت کاری به کشورهای عربی منطقه خاورمیانه و حوزه خلیج فارس و دریای عمان را دارند، با اصطلاحی با نام دیتافلو یا DataFlow آشنایی دارند یا حداقل آن را شنیده اند. اما برخی به درستی نمی دانند دیتافلو چیست؟ در این مطلب برای این عزیزان به تفصیل به این موضوع می پردازیم.

    ادامه مطلب ...
  • دانشگاه یدی تپه ترکیه

    1400/08/17 - 06:47:44
    دانشگاه یدی تپه ترکیه

    یکی از دانشگاه های خصوصی معتبر کشور ترکیه که نام آن در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2021 2022 نیز قرار گرفته، دانشگاه یدی تپه یا Yeditepe University می باشد. این دانشگاه در سال 1996 در شهر استانبول ترکیه تاسیس شده و از نظر مالی کاملا مستقل بوده و از حمایت دولت در این زمینه برخوردار نیست. در طول عمر فعالیت کوتاه خود، دانشگاه یدی تپه ترکیه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی توسعه فراوانی یافته است و هم اکنون این دانشگاه میزبان ۱۹۴۱۵ دانشجومی باشد که نزدیک به 400 نفر از آنان را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. دوره های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه اغلب به زبان انگلیسی ارائه می گردد. اما برخی رشته های معدود به زبان ایتالیایی و ترکی استانبولی هم در دانشگاه یدی تپه ارائه می گردد. همچنین رشته هایی مانند علوم سیاسی و ارتباطات بین الملل نیز در این دانشگاه به زبان فرانسه تدریس می شوند.

    ادامه مطلب ...
  • بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس کار درمانی

    1400/08/08 - 01:29:07
    بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس کار درمانی

    کار درمانی یکی از رشته های مهم در نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان کشورها است و امروزه به تخصص دانش آموختگان آن نیاز زیادی حس می شود. در میان متخصصان این رشته در کشور عزیزمان ایران، درصد قابل ملاحظه ای به مهاجرت کاری می اندیشند و سعی دارند با دریافت یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در سایر کشورها، مهاجرتی مناسب و بدون ریسک را برای خود رقم بزنند. اما قبل از هر اقدامی، نفرات باید با شرایط بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس کار درمانی آشنا شوند و با تطبیق شرایط این کشورها با شرایط خود، بهترین گزینه که مناسب حال آنان است را انتخاب نمایند.

    ادامه مطلب ...
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top