info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

تفاوت MBA و فوق لیسانس مدیریت

کمتر کسی پیدا می شود که نام MBA و تحصیل در آن به گوشش نخورده باشد. در حقیقت این نام مخفف عبارت انگلیسی Master of Business Administration است که در فارسی به کارشناسی ارشد مدیریت یا فوق لیسانس مدیریت کسب و کار اطلاق می شود. در این نوع دوره تحصیلی، تمرکز اصلی روی مقوله کسب و کار است و برعکس رشته مدیریت که در دانشگاه ها سال ها پیش تر به وجود آمده بود، اصلا بر مباحث تحقیقاتی و نظری در آن تمرکز نمی شود. در ادامه با معرفی کامل این دو رشته، به طور کامل تری به تفاوت MBA و فوق لیسانس مدیریت خواهیم پرداخت.



در حقیقت تفاوت MBA و فوق لیسانس مدیریت همان تفاوت DBA با دکتری مدیریت می باشد و این تفاوت ها را از چند جهت می توان بیان نمود. رشته مدیریت مفاهیم وسیع تری را در بر می گیرد و بیشتر به صورت تئوریک و آکادمیک می باشد.

یکی از مهم ترین موراد فرق MBA و فوق لیسانس مدیریت این است که دروس دوره تحصیلی MBA روی مهارت های مدیریت کسب و کار تمرکز دارند و این مهارت ها تئوریک نبوده و عملی می باشد. از این رو اساتید ارائه دهنده دروس این رشته برعکس اساتید مدیریت، علاوه بر موارد آکادمیک، در زمینه های عملی کسب و کار نیز دستی بر آتش دارند و فقط یک چهره آکادمیک و سخنران ماهر و مطلع نیستند.اساتید مدیریت شغل اول و آخرشان آکادمیک بوده و مهارت های بالایی در تحقیقات علمی و نوشتن مقاله و کتاب دارند.

به طور معمول در اکثر کشورهای دنیا، محل تحصیل رشته مدیریت دانشکده های مدیریت در دانشگاه های مختلف است. اما محل تحصیل MBA در اکثر دانشگاه های دنیا، Business School ها می باشند که رشته های مدیریت کسب و کار با گرایش های مدیریت بازاریابی، مدیریا استراتژیک و مدیریت منابع انسانی را ارائه می دهند. از معروف ترین مدارس کسب و کار در دنیا، بیزینس اسکول های لندن و هاروارد را می توان نام برد.

تحصیل فوق لیسانس مدیریت را معمولا فارغ التحصیلان رشته مدیریت یا رشته های مرتبط دیگر بدون فاصله زمانی زیادی با پایان دوره لیسانس خود انجام می دهند. اما بسیاری از افرادی که به تحصیل MBA مشغول می شوند شاید سال ها از گرفتن مدرک لیسانس شان گذشته باشد و به علت علاقه خود به این مباحث کاربردی وارد تحصیل می شوند یا اینکه در کسب و کاری مشغول هستند و قصد دارند با تحصیل ام بی ای، مهارت های کاربردی و عملی خود را در کسب و کار ارتقاء دهند.

در پایان لازم به ذکر است علاقه مندان تحصیل در مقاطع فوق لیسانس و دکتری مدیریت در خارج از کشور، به ویژه اروپا می توانند جهت اخذ اطلاعات بیشتر و تعیین وقت مشاوره با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس تماس حاصل فرمایند.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی مدیریت و اقتصاد در اروپا و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

 

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

 

  • تفاوت MBA و فوق لیسانس مدیریت
  • فرق MBA و فوق لیسانس مدیریت
  • تفاوت MBA و فوق لیسانس رشته مدیریت



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top