info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه مک گیل کانادا

سالهاست که دانشگاه مک گیل یا McGill University  به عنوان برترین دانشگاه کانادا به شمار رفته و همواره متقاضیان زیادی برای اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه اپلای می کنند. محل تاسیس این دانشگاه شهر مونترال در استان کبک کانادا است. جالب است بدانید که پردیس اصلی دانشگاه مک گیل کانادا، در مرکز شهر مونترال به مساحت 32 هکتار قرار گرفته است و از نظر بصری نیز محیطی بسیار زیبا و فرح بخش دارد. این دانشگاه همچنین دارای پردیس دیگری در فاصله 30 کیلومتری مرکز شهر به نام دانشگاه مک دونالد در Sainte Anne de Bellevue می باشد که برخی دانشکده ها در آن جای گرفته اند.



تاریخچه دانشگاه مگ گیل کبک کانادا

تاریخچه دانشگاه مک گیل کبک کانادا به سال 1821 میلادی برمی گردد که در آن سال این دانشگاه توسط فردی به نام جیمز مک گیل بنا نهاده شد که البته در ابتدا یک دانشکده کوچک بیشتر نبود. این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه کانادا به شمار می رود. اگر به تاریخ تاسیس این دانشگاه نگاهی بیندازید متوجه میشوید که تاسیس این دانشگاه 46 سال پیش از تاسیس کشور کانادا صورت گرفته است.

 

رتبه دانشگاه مک گیل

همان طور که عرض شد رتبه دانشگاه مک گیل در کشور کانادا یک می باشد و این دانشگاه، برترین دانشگاه کانادا محسوب می شود. اما از نظر بین المللی نیز رنگینگ دانشگاه مک گیل، بر طبق معیار سیستم رتبه بندی QS، در دنیا 33 است. بر اساس معیار سیستم رتبه بندی شانگهای، رتبه دانشگاه مک گیل در میان دانشگاه های برتر جهان، هفتادم است. اما اگر معیار را سیستم رنکینگ Times قرار دهید، رنکینگ دانشگاه مک گیل، 44 دنیا می باشد. بهترین رتبه دانشگاه مک گیل در سال 2014 بدست آمد که موفق به اخذ رنک 21 دانشگاه های دنیا شد.

12 برنده جوایز نوبل از فارغ التحصیلان دانشگاه مک گیل به شمار می روند. همچنین دو نخست وزیر، 3 فضا نورد، 25 برنده مدال های المپیک، 4 قاضی دادگاه عالی کانادا و 3 نفر از رییسان جمهور کشورهای دنیا از فارغ التحصیلان دانشگاه مک گیل محسوب می شوند.

 

تحصیل در دانشگاه مک گیل مونترال کانادا

در این دانشگاه دوره های تحصیلی به زبان های فرانسوی و انگلیسی ارائه می گردد. بسیاری از علاقه مندان تحصیل در کانادا، برای اینکه بتوانند در این دانشگاه برتر این کشور که در استان فرانسوی زبان کبک قرار گرفته تحصیل کنند، به یادگیری زبان فرانسه پرداخته و در آزمون زبان فرانسه مانند آزمون TEFAQ یا TEF شرکت می کنند تا بتوانند شرایط اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه مک گیل مونترال کانادا را داشته باشند. در حال حاضر این دانشگاه یکی از پرجمعیت ترین دانشگاه های کانادا و حتی جهان و از برترین دانشگاه های دنیا در زمینه جذب دانشجویان نخبه به شمار می رود. تعداد فارغ التحصیلان این دانشگاه بیش از 250 هزار نفر می باشد که نشان دهنده وسعت کمی و کیفی بالا و در عین کیفیت مثال زدنی آموزش در این دانشگاه است.  حدود 24 درصد از دانشجویان این دانشگاه دانشجویان بین المللی می باشند که در مقاطع تحصیلی مختلف مشغول به تحصیل هستند.

ورود دانشجو در ترم های تحصیلی در دانشگاه مک گیل دو نوبت در سال صورت می گیرد که عبارتند از: سپتامبر و ژانویه. البته پذیرش دانشجو در ژانویه بسیار بسیار محدود است و اکثر دانشجویان در ماه سپتامبر وارد دانشگاه مک گیل برای تحصیل می شوند.

برای اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه مک گیل مونترال کانادا باید هزینه 102 دلاری بابت بررسی تقاضانامه (اپلیکیشن فی)را توسط یک کارت اعتباری معتبر بین المللی پرداخت نمود. دانشجویانی که قصد اخذ پذیرش تحصیلی رشته موسیقی در دانشگاه مک گیل را دارند، باید 61 دلار نیز به عنوان هزینه مصاحبه پرداخت نمایند.

از دیگر شرایط تحصیل در دانشگاه مک گیل مونترال کانادا داشتن مهارت کافی زبان می باشد. دانشگاه مک گیل طیف گسترده ای از آزمون های زبان را برای دادن پذیرش تحصیلی دارای اعتبار می شناسد. طبیعیست که آیلتس و تافل در صدر این آزمون های مورد پذیرش دانشگاه مک گیل قرار گرفته اند.

برای اخذ پذیرش از دانشگاه مک گیل کانادا نیاز است که داوطلب در آزمون آیلتس آکادمیک حداقل نمره 6.5 را کسب نموده باشد. همچنین کسب نمره حداقل 6 در هر یک از مهارت های آزمون زبان انگلیسی آیلتس نیز از الزامات می باشد.

ارائه نمره کلی حداقل 70 و همچنین حداقل 60 در هر بخش از آزمون CAEL نیز قابل پذیرش می باشد. اخذ درجه حداقل C از آزمون CPE و درجه حداقل B در آزمون CAE نیز برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مک گیل کانادا قابل قبول است. همچنین به جای این موارد می توان در آزمون MELAB شرکت نموده و از آن آزمون حداقل نمره 85 را اخذ نمود.

اما نکته جالب در مورد دانشگاه مک گیل این است که آزمون PTE یا پیرسون را نیز به رسمیت می شمارد. این آزمون را علاقه مندان تحصیل در استرالیا بیشتر می شناسند. زیرا برای مهاجرت یا تحصیل در این کشور این آزمون بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. داوطلب برای اخذ پذیرش از دانشگاه مک گیل نیاز به حداقل نمره کلی 65 و حداقل نمره 60 در هر بخش از آزمون PTE یا پیرسون دارد.

البته باید در نظر داشت اخذ این حداقل های لازم به معنای پذیرش در دانشگاه مک گیل نیست. بلکه اینها فقط برای ورود به مرحله بررسی می باشد و در آنجا رقابت تنگاتنگی میان هزاران داوطلب برای ورود به هر رشته تحصیلی این دانشگاه وجود خواهد داشت و هر کسی امتیازات بیشتری از جمله در همین مورد یعنی نمره زبان اخذ کرده باشد، در مجموع شانس بیشتری برای پذیرفته شدن در دانشگاه مک گیل خواهد داشت.

اگر داوطلب برای اخذ پذیرش مقاطع تحصیلات تکمیلی از دانشگاه مک گیل اپلای می کند، باید حتما حسب رشته، مدرک آزمون GRE یا GMAT را نیز به دانشگاه ارائه نماید.

 

رشته های تحصیلی در دانشگاه مک گیل

در حال حاضر رشته های تحصیلی در دانشگاه مک گیل مونترال کانادا حدود 300 مورد می باشد که بیش از 39500 دانشجو مشغول تحصیل این رشته ها در دانشگاه مک گیل هستند. از این تعداد دانشجو حدود 23700 نفر مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی، حدود 6750 نفر مشغول به تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و حدود 2000 نفر مشغول به تحصیل در مقطع دکتری می باشند. این دانشگاه با 6061 عضو هیات علمی و 9345 کارمند خود به دانشجویان خدمات ارائه می دهد.

دانشکده های دانشگاه مک گیل عبارتند از:

دانشکده دندانپزشکی

دانشکده پزشکی

دانشکده تحصیلات پیوسته

دانشکده مهندسی

دانشکده علوم کشاورزی و محیط زیست

دانشکده هنر

دانشکده موسیقی

دانشکده آموزش و پرورش

دانشکده علوم اجتماعی

دانشکده حقوق

دانشکده مدیریت

دانشده مطالعات دینی

دانشکده تحصیلات تکمیلی و فوق دکتری

 

اصلی ترین رشته های تحصیلی در دانشگاه مک گیل مونترال کانادا در مقاطع تحصیلی مختلف به تفکیک عبارتند از:

رشته های تحصیل کارشناسی در دانشگاه مک گیل کانادا:

رشته های مهندسی عمومی و حرفه ای، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مدرسه معماری، مهندسی زیستی، مهندسی شیمی، کاربردی مهندسی، برق و کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی معدن و مواد، برنامه ریزی شهری، رژیم های غذایی و تغذیه انسان، مدیریت و فناوری کشاورزی، علوم دامی، مهندسی منابع زیستی، صنایع غذایی و شیمی، کشاورزی، علوم و منابع طبیعی، گیاه شناسی، انگل شناسی، کارآموزی رشته هنر، مطالعات مربوط به خارج از کشور، مطالعات آفریقایی، انسان شناسی، تاریخ هنر و مطالعات، ارتباطات علوم جوی و اقیانوسی، زیست شناسی، مطالعات قومی و نژادی کانادا، مطالعات کانادا، مطالعات کاتولیک، شیمی، علوم شناختی، علوم کامپیوتر، علوم سیاره ای و زمین، مطالعات شرق آسیا، اقتصاد، آموزش دانشجویان هنر، روانشناسی آموزشی، زبان انگلیسی، زبان انگلیسی و دوره های نگارش دانشگاهی، محیط زیست، زبان فرانسوی، ادبیات فرانسوی ، جغرافیا، تاریخ و مطالعات کلاسیک، تاریخ و فلسفه، علوم زندگی، روابط صنعتی، مطالعات اطلاعات، مطالعات کانادا، مطالعات بین المللی توسعه، زبان، مطالعات آمریکای لاتین و کارائیب، علوم انسانی، زبان شناسی، مدیریت برای دانشجویان هنر، ریاضیات و آمار، مطالعات قرون وسطی، موسیقی، ترکیب در موسیقی، آموزش موسیقی، تاریخچه موسیقی، اجرای موسیقی، مطالعات آمریکای شمالی، فلسفه، فلسفه و ادیان غربی، فیزیک، علوم سیاسی، روانشناسی، مطالعات کبک، مطالعات دینی، علوم برای دانشجویان هنر، مطالعات اجتماعی، پزشکی، مددکاری اجتماعی، جامعه شناسی، توسعه پایدار، علم و جامعه، مطالعات زنان، سینمای جهان، مطالعات جهان اسلام و خاورمیانه، مشاوره و روانشناسی تربیتی، رشته های ملل اولیه، حرکت شناسی و تربیت بدنی، مطالعات تلفیقی در حوزه آموزش و پرورش، مطالعات صحرایی، مطالعه صحرای آفریقا، مطالعه باربادوس، مطالعات گرمسیری باربادوس، مطالعات پاناما، آناتومی و زیست شناسی سلولی، بی حسی، مرکز تحقیقات سلول های مصنوعی و ارگان ها، بیوشیمی، مهندسی پزشکی، اصول اخلاقی پزشکی، علوم ارتباطات و اختلالات، پوست، رادیولوژی تشخیصی، طب اورژانسی، اپیدمیولوژی، آمار زیستی، و بهداشت حرفه ای، پزشکی خانواده، طب سالمندان، ژنتیک انسانی، فیزیک پزشکی، میکروب شناسی و ایمنی شناسی، مغز و اعصاب و جراحی مغز و اعصاب، زنان و زایمان، انکولوژی، چشم پزشکی، گوش و حلق، جراحی سر و گردن، آسیب شناسی کودکان، فارماکولوژی و درمان فیزیولوژی، روانپزشکی، مطالعات اجتماعی پزشکی، عمل جراحی، پرستاری، کاردرمانی، فیزیوتراپی، شیمی، بیوتکنولوژی، پزشکی تجربی، مدیریت برای دانشجویان علوم، حرکت شناسی برای دانشجویان علوم، میکروبیولوژی و فارماکولوژی.

رشته های تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه مک گیل کانادا:

معماری، مهندسی بیولوژیکی و بیوپزشکی، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی معدن و مواد، برنامه ریزی شهری، علوم کامپیوتر، محیط زیست، زیست شناسی، شیمی، زمین و علوم سیاره ای جغرافیا، علوم جوی و اقیانوسی، ریاضیات و آمار، فیزیک، پزشکی، دندانپزشکی، ژنتیک انسانی، فیزیک پزشکی، داروسازی، تجربی، پزشک خانواده، میکروب شناسی و ایمنی شناسی، علوم اعصاب، بهداشت حرفه ای، گوش و حلق، جراحی سر و گردن، آسیب شناسی، فارماکولوژی و درمان فیزیولوژی، روانپزشکی، جراحی تجربی، آناتومی و زیست شناسی سلولی، بیوشیمی، اپیدمیولوژی و آمار زیستی، پرستاری، کاردرمانی و فیزیوتراپی، اقتصاد کشاورزی، علوم دامی، مهندسی منبع زیستی، بیوتکنولوژی، رژیم های غذایی و تغذیه انسان، علوم و صنایع غذایی و شیمی، کشاورزی، منابع طبیعی، انگل شناسی، علوم گیاهی، انسان شناسی، تاریخ هنر کلاسیک، مطالعات ارتباطات، مطالعات شرق آسیا، اقتصاد، انگلیسی، زبان و ادبیات فرانسه، جغرافیا، تاریخ و مطالعات کلاسیک، مطالعات اطلاعات، موسسه مطالعات توسعه بین المللی، مطالعات اسلامی، ادبیات و فرهنگ زبان شناسی، ریاضیات و آمار، فلسفه، علوم سیاسی، روانشناسی، مطالعات کبک، مطالعات اجتماعی، مددکاری اجتماعی، جامعه شناسی، روانشناسی تربیتی و مشاوره، مطالعات تلفیقی در آموزش و پرورش، حرکت شناسی و تربیت بدنی، حقوق، مدیریت، اخلاق زیستی، علوم ارتباطات و اختلالات، موسیقی و مطالعات دینی.

 

رشته های تحصیل دکتری در دانشگاه مک گیل کانادا:

مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی پزشکی، علوم کامپیوتر، مهندسی مواد و معدن، مهندسی برق، شیمی، بیوشیمی، معماری، پزشکی، دندانپزشکی، رزیدنت عمومی، جراحی، جراحی فک و صورت، جراحی تجربی، پزشکی تجربی، علوم اعصاب، فارماکولوژی، پرستاری، اپیدمی شناسی، انگل شناسی، ژنتیک انسانی، فیزیولوژی، بیولوژی سلولی، میکروبیولوژی و ایمنی شناسی، کاردرمانی، توانبخشی، مددکاری اجتماعی، پاتولوژی، منابع زیستی، حشره شناسی، مطالعات دینی، مطالعات اسلامی، موسیقی، زبان و ادبیات فرانسوی، زبان آلمانی، مطالعات اسپانیایی، زبان روسی، زبان شناسی، زبان انگلیسی، روان شناسی، انسان شناسی، جامعه شناسی، زمین و علوم سیاره ای، علوم ارتباطات، تاریخ هنر، تاریخ ریاضیات و آمار، مطالعات تلفیقی آموزشی، علوم سیاسی، اقتصاد، جغرافیا، مطالعات اطلاعات، مطالعات آسیای شرقی، مدیریت، منابع تجدید پذیر، مطالعات کلاسیک، علوم غذایی و شیمی، کشاورزی، گیاهشناسی، زیست شناسی، آمار زیستی، علوم دامی و تغذیه انسان.

 

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه مک گیل کانادا

دانشگاه مک گیل 10 سال متمادی عنوان برترین دانشگاه پزشکی کانادا را از آن خود کرده است. از این رو تحصیل پزشکی در دانشگاه مک گیل کانادا در میان عاشقان تحصیل پزشکی در سراسر دنیا علاقه مندان فراوانی را دارا می باشد. طبیعتا در میان رشته های علوم پزشکی دیگر رشته فوق العاده محبوب، رشته دندانپزشکی است. جالب است بدانید دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه نیز برترین دانشکده دندانپزشکی در میان دانشگاه های کشور کانادا به شمار می رود.

از دلایل شهرت دانشکده پزشکی دانشگاه مک گیل کانادا، ایجاد اولین سلول های مصنوعی خون در این دانشکده است که موجب شهرت بیش از پیش دانشگاه مک گیل در میان دانشگاه های برتر جهان شد.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه مک گیل کانادا

بسته به نوع رشته تحصیلی انتخابی، هزینه تحصیل در دانشگاه مک گیل کانادا می تواند متفاوت باشد. این هزینه در بازه 15700 دلار تا 39200 دلار قرار دارد.

هزینه های جانبی دیگری نیز باید از قبل قرار در نظرگرفته شود. به عنوام مثال بیمه درمانی برای دانشجویان اجباری بوده و هزینه آن 906 دلار می باشد. هزینه خرید کتب درسی و سایر وسایل آموزشی نیز حدود 1000 دلار باید در نظر گرفته شود.

مساله هزینه اقامت نیز یکی دیگر از موارد مهم برای دانشجویان بین المللی می باشد. اگر دانشجوی شاغل به تحصیل در دانشگاه مک گیل کانادا از خوابگاه استفاده کند، هزینه متفاوتی نسبت به اجاره آپارتمان در شهر مونترال پرداخت خواهد کرد. اما خود هزینه اجاره آپارتمان هم بسته به محل و واحد مسکونی و همچنین طول مدت اجاره می تواند متفاوت باشد. به طور معمول هزینه اجاره آپارتمان برای یک دانشجو در شهر مونترال کانادا بین 400 تا 1300 دلار تخمین زده می شود.

 

بورسیه دانشگاه مک گیل کانادا

همان طور که دیدیم دانشجویان هزینه زیادی را برای تحصیل در دانشگاه مک گیل باید متقبل بشوند که بعضا برایشان مشکل ساز می شود. از این رو بورسیه دانشگاه مک گیل کانادا یکی از راه های کمک به این دانشجویان می باشد.

اکثر دانشجویان جدید الورود به دانشگاه مک گیل، به صورت اتوماتیک در صورت داشتن شرایط لازم، بورسیه دفتر کمک های دانشجویی را به ارزش 3000 دلار برای 1 سال دریافت می کنند.

هر دانشکده دانشگاه مک گیل برای خود بورسیه های اختصاصی نیز ارائه می دهد. بیشتر دانشکده های حقوق، موسیقی و پزشکی دانشگاه مک گیل ارائه دهنده بورسیه های مناسب به دانشجویان شاغل به تحصیل در رشته های زیر مجموعه خود هستند.

بورسیه های متعدد دیگری نیز در این دانشگاه ارائه می شود. به عنوان مثال بورسیه 2 ساله کارشناسی ارشد به مبلغ 21 هزار دلار و بورسیه دکتری به مبلغ 27 هزار دلار برای 3 سال در قالب طرح بورسیه نو آوری های صنعتی، از بهترین انواع اخذ بورسیه دانشگاه مک گیل کانادا به شمار می روند.

بورسیه تحصیلی هنر، کمک های تحقیقاتی برای تحصیلات دکتری، کمک هزینه یادبود ریچی جنینگز و ... نیز فرصت های دیگری برای دریافت بورسیه دانشگاه مک گیل کانادا به شمار می روند.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی کانادا و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های کانادا از جمله دانشگاه مک گیل، بهترین دانشگاه این کشور و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

 

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

 

  • دانشگاه مک گیل کانادا
  • دانشگاه مگ گیل کبک کانادا
  • دانشگاه مگ گیل مونترال کانادا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top