info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

انواع ویزای کانادا

کانادا کشوری است واقع در قاره آمریکای شمالی و دقیقا همسایه  شمالی ایالات متحده آمریکا می باشد. کشور کانادا که متشکل از ده استان و سه قلمرو می باشد کشوری توسعه یافته محسوب می شود و از این رو تقاضا برای ورود به این کشور به طور پیوسته در حال افزایش است. روند اخذ ویزای کانادا پیچیده و دشوار است و انواع متفاوتی را شامل می شود و قبل ازهر اقدامی برای ورود به کانادا بهتر است با انواع ویزای کانادا آشنا شد. افرادی از کشورهایی که دارای معافیت ویزا نیستند و یا مجوز سفر الکترونیک را به کانادا ندارند، به هر دلیلی که قصد ورود به کانادا را داشته باشند چه برای مدتی کوتاه چه طولانی، می بایست نسبت به دریافت ویزا اقدام نمایند. لذا بهتر است نسبت به انواع ویزای کانادا آگاهی کافی داشته باشید تا بتوانید گزینه مناسب را برای ورود برگزینید.



به صورت کلی با در نظر گرفتن مدت و هدف اقامت، می توان ویزای کانادا را به دو دسته ویزای اقامت موقت و ویزای اقامت دائم تقسیم نمود که هر کدام از این دو مورد نیز خود به دسته های دیگری تقسیم می شوند که به تفصیل به بررسی هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

ویزای اقامت موقت کانادا

همان طور که گفته شد ویزای اقامت موقت کانادا، یکی از انواع ویزای کانادا است که گزینه مناسبی برای افرادی است که قصد دارند مدتی معین به منظور تحصیل، کار یا تفریح در کانادا اقامت داشته باشند. مدت زمان ویزای اقامت موقت کانادا معمولا ۶ ماه یا کمتر خواهد بود که می تواند به صورت یکبار ورود و یا چندبار ورود صادر گردد. همان طور که از اسم آن برمی آید با ویزای توریستی یکبار ورود تنها اجازه یکبار ورود به خاک کانادا و با ویزای چند بار ورود اجازه چندین بار ورود به خاک کانادا را برای مدتی معین یعنی تا زمان منقضی شدن آن خواهید داشت.

ویزای اقامت موقت کانادا را می توان با در نظر گرفتن هدف سفر به دسته های زیر تقسیم نمود:

- ویزای توریستی:

این ویزا به هدف گردشگری، بازدید از خانواده، همایش و بررسی شرایط کار... برای مدتی معین صادر می شود که می تواند به دو صورت یکبار ورود  Single و چند بار ورود Multiple صادر شود. در صورتی که قصد تحصیل برای مدتی کوتاه و کمتر از ۶ ماه را داشته باشید نیز می بایست از طریق ویزای توریستی اقدام نمایید. با ویزای مولتی در هر بار ورود امکان اقامت به مدت ۶ ماه وجود دارد. از طریق این ویزا همسر و فرزندان نیز می توانند شما را همراهی کنند به شرط اینکه برای هر کدام درخواست جداگانه ای داده شود و هزینه های آن را پرداخت نمود.

- سوپر ویزا:

سوپر ویزا که به آن ویزای والدین نیز گفته می شود در دسته بندی ویزای اقامت موقت کانادا قرار دارد و یکی از بهترین گزینه ها برای تسهیل در ورود والدین و پدر بزرگ و مادربزرگ هایی است که فرزندان و نوه هایی مقیم یا شهروند در کانادا دارند. هر چند که به منظور دیدار خانواده می توان از ویزای توریستی نیز استفاده کرد با این حال این نوع از ویزای کانادا به منظور طولانی تر کردن مدت زمان بازدید والدین از خانواده هایشان ایجاد شده است. برخلاف دیگر انواع ویزاهای موقت کانادا،  اعتبار این ویزا دو ساله خواهد بود که البته نوع ویزا یعنی سینگل یا مولتی بودن ویزا تعیین کننده مدت اقامت خواهد بود. در صورتی که ویزا به صورت سینگل صادر شود امکان اقامت برای دو سال میسر خواهد شد و بعد از دو سال می بایست خاک کانادا را ترک نمایند. در صورت تمایل به اقامت برای کمتر از ۶ ماه بهتر است از طریق ویزای توریستی اقدام شود. در این مدت والدین و پدربزرگ و مادربزرگ اجازه کار یا تحصیل به صورت پاره وقت و یا تمام وقت را نخواهند داشت و تنها اجازه اقامت به همراه خانواده خود را خواهند داشت.

- ویزای دیپلماتیک یا سیاسی:

در صورتی که فرد متقاضی دارای مقام رسمی و دولتی یا نماینده یک سازمان بین المللی باشد، می توانید به هدف انجام ماموریت  وظایفش از طریق ویزای دیپلماتیک یا سیاسی وارد خاک کانادا شوند. مدت اعتبار این ویزا ۳ ماه است که از زمان ورود به خاک کانادا محاسبه می شود. همراهی همسر و فرزندان از طریق ویزای دیپلماتیک امکان پذیر خواهد بود.

- ویزای محرمانه (Courtesy):

این ویزا برای افرادی که واجد شرایط اخذ ویزای دیپلماتیک نیستند اما از لحاظ جایگاه در رده های بالای دولتی قرار دارند، صادر می شود. به عنوان مثال، اعضای ماموریت های تجاری. برای دریافت ویزای محرمانه این افراد می بایست مانند ویزای دیپلماتیک مامور به انجام اموری رسمی در کانادا باشند.

ویزای محرمانه معمولا اعتباری سه ساله دارد و مولتی است. اما از آنجا که یکی از انواع ویزای موقت کانادا به حساب می آید، فرد دارنده این ویزا، مجاز به اقامت بیشتر از ۶ ماه نمی باشد.

- ویزای کسب و کار یا نمایندگی:

ویزای کسب و کار یا نمایندگی کانادا برای افرادی که به منظور کسب و کار به صورت فردی یا گروهی به کانادا سفر می کنند، صادر می شود. این ویزا امکان ورود افراد به منظور انجام فعالیت هایی نظیر: شرکت در جلسات،‌ شرکت در کنفرانس ها یا کارگاه های آموزشی و امضا توافق نامه های کاری را میسر می سازد. البته با ویزای کسب و کار یا نمایندگی، مجوز کار با هر شرکتی را نخواهید داشت و تنها مجاز به بحث در باره بیزنس و امضا توافقنامه های بالقوه هستید.

از آنجا که این ویزا یک ویزای اقامت موقت است در نتیجه مجاز به حضور بیشتر از ۶ ماه در خاک کانادا نخواهید بود. با این حال ممکن است سفارت برای شما ویزایی با اعتبار طولانی مدت مثلا ۳، ۵ و یا حتی ۱۰ ساله صادر نماید. با این حال در هر بار ورود مجاز به حضور بیش از ۶ ماه نخواهید بود.

- ویزای تولد فرزند درکانادا:

این ویزای موقت معمولا دارای اعتبار ۶ ماهه یا کمتر است که به زنان اجازه مسافرت، بازدید از بستگان و خویشان را می دهد و در عین حال امکان زایمان در مراکز درمانی این کشور را نیز امکانپذیر می سازد. لازم به ذکر است که این افراد امکان استفاده از مزایای درمانی ویژه شهروندان را نخواهند داشت. با ویزای تولد فرزند در کانادا امکان اقامت دائم در کانادا وجود ندارد و به والدین شهروندی داده نخواهد شد اما به محض تولد نوزاد، بلافاصله و به صورت خودکار به این فرزند پاسپورت و شهروندی کانادا اعطا خواهد شد.

- ویزای اهدای عضو:

این ویزا یکی از انواع ویزای کانادا است که به افرادی که قصد عزیمت به کانادا را به هدف اهدای عضو به شهروند و یا فرد مقیم کانادایی دارند اعطا می شود. تقاضا برای پیوند عضو در هر کشوری بسیار زیاد است و بیماران بسیاری منتظر عمل پیوند هستند. از همین رو کشورهایی همچون کانادا تسهیلاتی را برای همین امر ایجاد نموده اند. ویزای اهدای عضو یک ویزای اقامت کوتاه مدت حداکثر برای ۶ ماه خواهد بود. این ویزا تنها برای فردی صادر خواهد شد که قصد اهدای عضو به بیماری در کانادا را دارد و می تواند در مراکز درمانی بعد از اهدا برای بهبودی باقی مانده و پس از گذراندن این دوران به کشورش بازگردد. در این مورد، هزینه های درمانی می بایست توسط شخص گیرنده و یا ارگان های بشردوستانه که این برنامه را ترتیب داده اند پرداخت گردد.

- ویزای تسهیلات  Facilitation Visa:

همانطور که از نام آن بر می آید، ویزای تسهیل، فرآیند مسافرت شهروندان کانادایی با شهروندی دوگانه را تسهیل می نماید. بر فرض اینکه چنین فردی با توجه به شرایطی دارای پاسپورت کانادا نیست و می بایست در فرصتی کوتاه به کانادا سفر نماید، به دلیل نداشتن فرصت کافی برای تهیه پاسپورت می تواند از ویزای تسهیلات استفاده نماید.

از طریق این ویزا شما می توانید حداقل ۶ ماه در کانادا حضور داشته باشید، هرچند که ممکن است ویزای صادر شده برای مدتی طولانی تر صادر گردد. در زمان درخواست ویزای تسهیلات، می بایست به دلیل اضطرار مدت زمان مدنظر برای اقامت در کانادا را اعلام نمایید، کنسولگری کانادا این زمان را در نظر گرفته و ویزای شما را بر اساس آن مدت صادر خواهد نمود.

- ویزای تحصیلی:

کانادا علاوه بر اینکه برای بسیاری از افراد مقصد توریستی محبوبی به شمار می آید، به دلیل داشتن دانشگاههای تراز اول در دنیا؛ محل مناسبی برای بسیاری از دانشجویان بین المللی است. سیستم آموزشی کشور کانادا بسیار نظام مند و به روز است و تحت نظارت دولت فدرال قرار دارد که این سیستم به صورت عمومی و هم خصوص ارائه می گردد. با توجه به وضعیت نظام آموزشی کانادا و به علت حضور دانشگاه های برتر در آن، ‌این کشور یکی از بهترین مقاصد برای ادامه تحصیل به حساب می آید که در این صورت برای ورود به منظور تحصیل در کانادا می بایست نسبت به اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام نمود. بدین منظور می بایست از موسسات آموزشی مورد تایید  DLIپذیرش تحصیلی و نامه پذیرش دریافت نمود. در صورتی که مدت تحصیل بیشتر از ۶ ماه باشد به ویزای تحصیلی نیاز خواهیم داشت که اعتبار آن تا پایان دوره تحصیلی خواهد بود. در صورت تمایل به تحصیل در مدارس کانادا باید ویزای دانش آموزی و برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی ویزای دانشجویی دریافت نمود. با دریافت ویزای دانشجویی امکان تحصیل در کانادا به وجود می آید که این ویزا اساساْ مشابه ویزای توریستی و یا مجوز الکترونیکی مسافرت  eTAاست . تنها تفاوت این است که دانشجویان نیاز به مجوز اقامت دارند. این ویزا مسیر را برای دریافت شهروندی کانادا آسان تر می سازد.

اعتبار این ویزا تنها برای طول مدت تحصیل به اضافه ۹۰ روز بیشتر خواهد بود. این ۹۰ روز به شما امکان آماده سازی برای ترک کانادا و یا تمدید ویزای تحصیلی را می دهد. در صورتی که تمایل به کار کردن داشته باشید می توانید برای دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی Post-Graduate Work Permit اقدام نمایید که اعتبار آن بسته به مدت زمان تحصیل خواهد بود. در صورتی که:

- مدت تحصیل کمتر از ۸ ماه باشد این مجوز را دریافت نخواهید نمود.

- در صورتی که مدت تحصیل بین ۸ ماه الی ۲ سال باشد این مجوز برای همین مدت اعطا خواهد شد.

- اگر مدت تحصیل برای ۲ سال یا بیشتر باشد مجوز برای ۳ سال دریافت خواهید نمود.

- و در صورتی که برای بیش از یک برنامه درسی اقدام کرده و آن را به اتمام رسانیده اید مجوز ارائه شده برای بیشتر از سه سال معتبر خواهد بود.

 - ویزای کاری موقت:

کانادا کشوری بسیار توسعه یافته است و از همین رو فرصت های زیادی را برای کار فراهم می آورد. همین موضوع باعث جذب بسیاری از نیروهای کار به این کشور شده است  و کشور کانادا شرایطی را برای ورود این افراد فراهم آورده و ویزای کاری را برای این امر در نظر گرفته است. در صورت تمایل به کار در کانادا می بایست مجوز کار در کانادا را نیز داشته باشید. دو روش برای دریافت مجوز کار وجود دارد: از طریق ویزای کاری موقت و دیگری از طریق ویزای کاری دائم یا ویزای کاری مهاجرت.

ویزای کاری موقت اجازه اقامت برای ۶ ماه یا کمتر را به فرد می دهد.

ویزای کاری نوع دوم به افرادی داده می شود که دلیل مهاجرتشان به کانادا یافتن شغلی مناسب است.

اما آنچه در این قسمت از آن صحبت به میان می آید ویزای کاری موقت است که مجموعه ویزای موقت و یک مجوز کار است. با اخذ ویزای کاری موقت کانادا،  امکان کار برای ۶ ماه یا کمتر را خواهید داشت. از این طریق نیز می توانید به دنبال شغل مناسب خود باشید. بعد از اتمام این ویزا برای تمدید آن می بایست مجددا اقدام نمایید و در غیر اینصورت می بایست به کشور خود باز گردید. حداکثر زمان ممکن برای کار به صورت موقت در کانادا ۴ سال خواهد بود که البته برای همه افراد نخواهد بود و با توجه به کشور متفاوت خواهد شد.

ویزای کاری موقت کانادا خود به چهار دسته تقسیم می شوند:

۱- برنامه کارگران خارجی موقت Temporary Foreign Workers Program:

این برنامه از طرف دولت کانادا برای افرادی که برای مدتی کوتاه جویای کار هستند فرصت هایی را فراهم می آورد. از طریق برنامه کارگران خارجی موقت امکان کار برای مدت ۶ ماه با امکان تمدید آن وجود خواهد داشت. با این ویزا کارگر می بایست تنها برای یک کارفرما کار نماید. همراهی همسر و خانواده در این مورد میسر خواهد بود.

۲- مجوز کار باز  :Open Work Permit

این ویزا برای کارگران خارجی است که با یک پیشنهاد کاری وارد کانادا شده اند اما این ویزا مختص به یک کار معین نیست و بواسطه این ویزا می توانید تا زمانی که معتبر است کارفرماهای متفاوتی داشته باشید. اعتبار ویزای مجوز کار باز  برای ۶ ماه یا کمتر خواهد بود. از این طریق امکان همراهی همسر و فرزندان با فرد متقاضی وجود خواهد داشت.

۳- ویزای کار در تعطیلات :Working Holiday Visa:

این ویزا امکان کار را برای جوانان ۳۰ کشور که کانادا با آن ها در تعامل است فراهم می آورد. انتخاب افراد در ویزای کار در تعطیلات تصادفی است. یعنی پس از ارائه درخواست به صورت تصادفی از میان آنان افرادی انتخاب می شوند. از شرایط لازم برای اقدام در خصوص این ویزا وجود توافق نامه میان کشور مبدا و کانادا است که متاسفانه ایران جزء این کشورها قرار ندارد.

۴- ویزای کار پس از فارغ التحصیلی Post-Graduate Work Permit:

ویزای کار پس از فارغ التحصیلی که پیشتر نیز درباره آن توضیح داده شد ویزایی است که به دانشجویانی که تحصیلات خود را در یکی از مراکز آموزشی کانادا به پایان رسانیده اند و تمایل به اقامت بیشتر در کانادا از طریق کاری دارند اعطا می شود.

- مجوز اقامت موقت کانادا:

 این مجوز تنها برای مدت معینی که فرد نیاز دارد صادر خواهد شد و فقط برای افرادی است که یکی از شرایط زیر را داشته باشند:

۱.درخواست اقامت دایم یا موقت آنها ریجکت شده است.

۲.درخواست ویزای الکترونیک مسافرتی آنها ریجکت شده است.

۳.گزارش رفتار غیر قابل قبول توسط دستگاه امنیتی کانادا

۴.ارایه درخواست انصراف از تقاضای اقامت

ویزای اقامت دائم کانادا

کانادا همیشه در میان کشورهایی بوده است که افراد زیادی تمایل به مهاجرت به این کشور را دارند. ویزای اقامت دائم کانادا ویزایی است که به دارنده آن اجازه اقامت دائم در کانادا را می دهد. عملکرد چنین ویزای مهاجرتی درست شبیه به گرین کارت آمریکاست و به محض دریافت ویزای دائم کانادا می توانید به هر استان این کشور سفر کرده  و در آن زندگی، کار و یا تحصیل نمایید. با اخذ ویزای اقامت دائم کانادا شما از مزایای اجتماعی مانند بیمه مراقبت های درمانی و حقوق کانادایی برخوردار خواهید شد و می توانید برای اخذ شهروندی این کشور درخواست خود را ارائه دهید. به محض پذیرفته شدن درخواستتان برای ویزای اقامت دائم کانادا به شما کارت اقامت دائم داده می شود که به آن کارت PR کانادایی نیز گفته می شود.

 به ویزای های اقامت دائم، ویزای مهاجرتی نیز گفته می شود که به صورت های مختلف قابل دریافت است. این ویزاها عبارتند از:

- ویزاهای ورود سریع Express Entry:

برنامه ورود سریع به کانادا برنامه مهاجرتی الکترونیکی است که توسط دولت کانادا طراحی شده است. ویزای ورود سریع به تمامی مردم از سرتاسر جهان امکان درخواست برای مهاجرت به کانادا را بر اساس مهارت های خاص شان فراهم می آورد:

که این برنامه خود به چهار دسته تقسیم می شود:

۱- برنامه نیروی فنی و حرفه ای فدرال(پیشه وران) Federal Skilled Trades Program- FSTP

این برنامه یکی از سه برنامه ای  است که به کارکنان ماهر بین المللی در یافتن شغل و اخذ اقامت دائم در کانادا کمک می کند و این برنامه به کارکنان ماهر در زمینه های متفاوت فرصتی را برای ارائه رزومه خود می دهد و فرآیند این سیستم شبیه به قرعه کشی است با این تفاوت که شانس برنده شدن در کانادا به دلیل کمبود نیروی کار در برخی مشاغل بیشتر است. هرساله دولت کانادا لیستی را در زمینه مشاغلی که در آن با کمبود مواجه است را ارائه می دهد که بر اساس آن کارجویان بین المللی و نیز افرادی که با ویزای موقت کاری در کانادا هستند می توانند برای این مورد اقدام نموده و درخواست خود را ارائه دهند. در صورتی که از طریق برنامه نیروی فنی و حرفه ای فدرال بتوانید در کانادا اجازه اقامت و زندگی دریافت کنید می توانید بعد از چند سال برای شهروندی و اخذ تابعیت درخواست نمایید.

از مشاغل مورد نیاز می توان به نجاری مکانیک هواپیما، مکانیک ماشین های سنگین، برق، جوشکار و ... اشاره نمود.

از حداقل شرایط مورد نیاز برای شرکت در برنامه نیروی فنی و حرفه ای فدرال می بایست به موارد زیر اشاره نمود:

- دانش زبانی کافی

- ۲ سال سابقه کاری تمام وقت ( معادل آن سابقه کاری پاره وقت) در ۵ سال گذشته

- احراز شرایط لازم در شغل مورد نظر بر اساس الزامات قید شده در دسته بندی شغلی ملی National Occupational Classification (NOC)

-  داشتن یک پیشنهاد شغلی برای حداقل یک سال و یا ارائه گواهی مهارت در آن زمینه

 

۲- برنامه نیروی متخصص فدرال Federal Skilled Worker Program (FSWP)

از طریق برنامه نیروی متخصص فدرال که یکی از برنامه های مفید نیروی کار ماهر کانادا به حساب می آید اقامت کانادا برای شما میسر خواهد شد و همچون موارد قبل بعد از چند سال می توانید برای شهروندی کانادا اقدام نمایید.

به همین دلیل افراد بسیاری متقاضی مهاجرت به کانادا هستند. متقاضیان می بایست حداقل شرایط و معیارهای لازم را مانند حداقل امتیاز لازم، دانش زبانی، سابقه کاری و ... این مورد احراز نمایند و همچنین می بایست یک پیشنهاد کاری نیز داشته باشند. به منظور اقدام برای این مورد باید ۶۷ امتیاز یا بیشتر داشته باشید. این فرآیند نیاز به۶ ماه تا ۱ سال زمان دارد و بسیار رقابتی است.

۳- برنامه انتخابی استانی کانادا Provincial Nominee Program (PNP)

این نوع ویزا بیشتر برای افرادی است که از لحاظ تجربه کاری نیمه ماهر یا مهارت کمتری دارند. برنامه انتخابی استانی کانادا این امکان را می دهد تا متقاضیان خود منطقه و محل مورد نظر را برای اقامت انتخاب نمایند. هر استان برنامه های مخصوص به خود را دارد که هر کدام شرایط و پیش نیازهای خاصی را برای متقاضیان در نظر گرفته است. استان های کانادا که چنین برنامه هایی را ارائه می دهند عبارتند از:

- آلبرتا

- بریتیش کلمبیا

- مانیتوبا

- نیو برونسویک

- نیوفاندلند و لابرادر

- مناطق شمال غربی

- نوا اسکوشیا

- انتاریو

- جزیره پرنس ادوارد

- ساسکاچوان

- یوکان

اگر استانی که می خواهید در آن اقامت نمایید شما را انتخاب نماید، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا برای شما دعوتنامه ای را به منظور ارائه درخواست برای اقامت ارسال می نماید. برنامه انتخابی استانی کانادا برای افرادی که تمایل به دریافت ویزای اقامت کانادا و یا تمایل به اقامت در استانی خاص را دارند مناسب است.

۴- برنامه تجربه کانادایی

برنامه تجربه کانادایی برنامه ای برای افرادی است که بواسطه داشتن ویزای دانشجویی یا ویزای کاری موقت کانادا تجربه زندگی در این کشور را دارند و متقاضی تبدیل اقامت موقت خود به دائم هستند. بنابراین در صورتی که به مدت یکسال به صورت تمام وقت و یا پاره وقت در سه سال اخیر در کانادا مشغول به کار بوده اید می توانید برای این برنامه به منظور اخذ اقامت دائم اقدام نمایید. با اخذ اقامت دائم کانادا می توانید برای شهروندی آن نیز اقدام نماید که به دنبال دریافت شهروندی از تمام مزایا درمانی، تحصیلی در کانادا بهره مند خواهید شد.

- ویزای مهاجرت تجاری کانادا Canadian Business Immigrant Visas

برنامه ویزای مهاجرت تجاری کانادا خود دارای سه زیرشاخه است:

۱- برنامه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری:

این برنامه مختص افرادی است که تمایل به سرمایه گذاری در اقتصاد کانادا را دارند و میزان سرمایه خالص آن ها ۸۰۰۰۰۰ دلار کاناداست. برای اقدام از طریق برنامه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری،  حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری ۴۰۰۰۰۰ دلار کانادایی است که دولت کانادا بعد از ۵ سال این مبلغ را بدون هیچ سودی به متقاضی عودت خواهد داد.

۲- برنامه استارتاپ کانادا:

در صورتی که ایده نوآورانه ای دارید و همچنین تمایل به راه اندازی کسب و کاری در کانادا دارید می توانید از طریق برنامه استارتاپ کانادا برای اخذ ویزا اقدام نمایید. این برنامه فرصتی را برای افراد خلاق پدید می آورد تا نسبت به اخذ ویزای استارتاپ کانادا اقدام نمایند. برای شرکت در این برنامه نیز می بایست واجد شرایط دریافت ویزا بود. بدین منظور می بایست حداقل سرمایه خالص ۳۰۰۰۰۰ دلار کانادایی را داشته باشید و متعهد به داشتن و مدیریت حداقل یک سوم از یک کسب و کاردر کانادا شوید و همچنین در عرض سه سال، کسب و کاری را ایجاد نموده و از آن بهره برداری نمایید.

به منظور اقدام برای ویزای استارت آپ کانادا می بایست موارد زیر را در نظر داشته باشید:

- کسب و کار می بایست دارای شرایط لازم برای شروع کار در کانادا باشد برای مثال متقاضیان می بایست حداقل دارای ۱۰ درصد از حق رای در آن کسب و کار باشند. حداقل سهم و حق رای در کسب و کار روی هم رفته برای سازمان های مورد تایید و نیز خود متقاضی بیشتر از ۵۰ درصد باشد.

- کسب و کار می بایست توسط سازمان ها و گروه های تایید شده مورد حمایت قرار گیرد.

- سرمایه کافی برای تامین هزینه های مالی خود و خانواده تان را داشته باشید.

- داشتن دانش زبانی مناسب

 حداقل ۵ متقاضی در یک کسب و کار می توانند برای اقدام از طریق این برنامه استفاده نمایند..

۳- ویزای خویش فرما کانادا:

یکی دیگر از روش های قابل اقدام برای اخذ اقامت کانادا، برنامه ویزا مهاجرتی خویش فرما کاناداست و  افرادی که در یکی از این سه گروه قرار داشته باشند می توانند از این طریق اقدام نمایند:

 - افراد فعال در زمینه فرهنگی و هنری

- ورزشکاران

- افراد فعال در زمینه کشاورزی

هرچند که این برنامه از مارس 2018 دیگر پذیرای افرادی که تمایل در کار در زمینه کشاورزی دارند نیست.

تنها اشتغال به یکی از این مشاغل برای اقدام از طریق ویزای خویش فرما و دریافت نتیجه مثبت کافی نیست بلکه می بایست اثبات نمایید که تجربه و سابقه کافی در یکی از این دو دسته را دارید. حداقل سابقه مورد نیاز برای اقدام از این طریق دو سال است که می بایست در 5 سال اخیر و پیش از زمان درخواست باشد.

- دو سال سابقه خویش فرمایی در فعالیت های فرهنگی/ ورزشی

- دو سال شرکت در فعالیت های فرهنگی / ورزشی در سطح جهانی

- یک سال تجربه در زمینه فرهنگی به اضافه یکسال تجربه در زمینه ورزشی

ضمنا برای ورود به کانادا از طریق ویزای خویش فرما باید توانایی تامین هزینه های خود و خانواده تان را داشته باشید.

- برنامه استخدام نیروی کار ماهر در کبک Quebec-Selected Skilled Worker Program (QSWP)

اگر شاغل در یکی از حرفه های مورد نیاز استان کبک کانادا باشید و همچنین به زبان فرانسه تسلط کافی دارید در این صورت است که می توانید از طریق برنامه استخدام نیروی کار ماهر در کبک برای ویزای دائم و یا اقامت در کانادا درخواست دهید.

این برنامه تنها در استان کبک اجرا می شود و تنها افرادی که مایل به زندگی در این استان هستند و شرایط مورد نظر را احراز نمایند می توانند برای آن اقدام کنند زیرا درخواست ها بر اساس قوانین استان سنجیده خواهند شد.

فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب عبارتند از تحصیلات، تجربه کاری، سن، مهارت زبانی،‌ خانواده در کبک،‌امتیاز همسر، پیشنهاد کاری، سن فرزندان و وضعیت مالی.

به این صورت شخص می بایست حداقل 50 تا 59  امتیاز را کسب نمایید تا واجد شرایط برای درخواست گردد.

 - برنامه اسپانسر شیپ خانواده

اگر شهروند کانادا و یا مقیم این کشور با ۱۸ سال سن یا بیشتر هستید و بستگانی دارید که تمایل به اقامت در کانادا را دارند می توانید از این فرصت استفاده نموده و از طریق برنامه اسپانسرشیپ خانواده از آن ها دعوت به عمل آورید. به این معنی که شما نقش اسپانسر آن ها را خواهید داشت و امور و فرآیند مهاجرت را برای آن ها آسانتر خواهید ساخت. به این منظور هر دو طرف چه اسپانسر و چه فرد دعوت شد می بایست شرایطی را داشته باشد. از طریق برنامه اسپانسرشیپ خانواده شما می توانید اسپانسر افراد زیر باشید و برای اقامت آن ها در کانادا اقدام نمایید.

-  همسر، و فرزندان

- والدین؛  پدربزرگ و مادربزرگ

- دیگر بستگان (در صورت داشتن شرایط)

بواسطه این برنامه نه تنها فرد اسپانسر در کنار خانواده اش خواهد بود بلکه دیگر افراد دعوت شده می توانند از این طریق اقامت کانادا را کسب نموده و بعد از مدتی درخواست خود را برای دریافت تابعیت و پاسپورت کانادایی ارائه نمایند.

- برنامه پرستار خانگی  Live -in Caregiver Program (LCP)

این برنامه برای پرستارانی که از افراد سالمند، ناتوان جسمی و یا کودکان در منازل آن ها مراقبت به عمل می آورند مناسب است. برای استفاده از برنامه پرستار خانگی، می بایست از قبل ویزای کاری کانادا را داشته باشید و در حرفه هایی مربوط به پرستاری مشغول به کار باشید.

فرآیند دریافت ویزای پرستار خانگی به دلیل نیاز به تجربه کاری،‌ دانش کافی از زبان انگلیسی و یا فرانسه و حداقل تحصیلات دیپلم بسیار زمانبر است. طبق این برنامه، می بایست حداقل ۳۰ ساعت در هفته از کودکان (‌زیر ۱۸ سال)، بزرگسالان ( ۶۵ سال یا بیشتر) و یا افراد ناتوان پرستاری نمود. افراد واجد شرایط می توانند برای درخواست ویزای اقامت دائم کانادا از طریق این برنامه اقدام نمایند. در این راستا می بایست شرایط زیر احراز گردد:

- امضای قرارداد توسط طرفین یعنی پرستار و کارفرما

- حداقل داشتن آموزش شش ماهه و یا یک سال تجربه کار تمام وقت به عنوان پرستار و یا شغلی مرتبط به آن در کانادا

- دریافت توصیه نامه از کارفرمای سابق

-  تاییدیه استخدام نیروهای کاری خارجی

به منظور استخدام، پیشنهاد کاری کارفرما می بایست توسط اداره گسترش منابع انسانی و مهارت های کانادا بازبینی شود و بررسی شود که فرد مقیم کانادایی دیگری وجود ندارد تا این شغل به او داده شود. به هنگام درخواست برای مجوز کار می بایست یک نسخه کپی از تاییدیه استخدام نیروی کارخارجی ارائه شود.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب کانادایی آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کانادا و اقامت دائم کانادا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top