info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه های خلبانی در استرالیا

یکی از رویاهای کودکی بسیاری از انسان ها پرواز و رسیدن به شغل خلبانی است که طبیعتا در عرصه عمل، بسیاری از آن فاصله زیادی پیدا می کنند و فقط عده کمی به این آرزوی دوران کودکی خود جامه عمل می پوشانند. استرالیا به عنوان یک کشور مهاجر پذیر همه ساله میزبان تعداد بسیاری از دانشجویان در رشته های تحصیلی متعدد است که دانشگاه ها و آموزشگاه های این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند. علاقه به تحصیل در استرالیا به یک یا چند رشته تحصیلی و تخصصی محدود نیست. تحصیل رشته خلبانی در استرالیا نیز طرفداران فراوانی داشته و همه ساله افراد زیادی برای تحصیل و آموزش در دانشگاه های خلبانی در استرالیا اقدام به اخذ پذیرش می نمایند.



آموزش خلبانی در استرالیا

سطح آموزش خلبانی در استرالیا از نظر کیفیت تئوریک و عملی به حدی بالاست که فارغ التحصیلان دوره های خلبانی در این کشور، به راحتی جذب خطوط هوایی کشورهای رده پایین تر می شوند. البته فارغ التحصیلان دوره های آموزش خلبانی در استرالیا، برای جذب در خطوط هوایی اصلی خود کشور استرالیا باید حداقل 1000 ساعت پرواز را بگذرانند و بعد می توانند از مزایای شغل خلبانی در استرالیا بهره مند گردند.

 

آموزشگاه های خلبانی استرالیا

به منظور تحصیل در استرالیا در رشته خلبانی، حتما باید شرایط اعلامی توسط سازمان ملی هوانوردی این کشور و دانشگاه های خلبانی استرالیا را داشته و برای گرفتن پذیرش و اخذ ویزای دوره خلبانی در استرالیا اقدام نمود. برای افرادی که حائز شرایط اخذ پذیرش هستند، تعداد زیادی آموزشگاه های خلبانی استرالیا وجود دارد که می توانند با توجه به شرایط خود از میان آن ها مناسب ترین را انتخاب نمایند. در ادامه به آموزشگاه های خلبانی استرالیا یک به یک خواهیم پرداخت.

 

آموزش خلبانی در دانشگاه تکنولوژی سویین برن

برای علاقه مندان تحصیل خلبانی، امکان آموزش خلبانی در دانشگاه تکنولوژی سویین برن استرالیا در دانشکده فنی مهندسی وجود دارد که دوره کارشناسی تحصیل خلبانی در دانشگاه تکنولوژی سویین برن با همکاری دانشکده هوایی دانشگاه آکسفورد انگلیس برگزار می گردد. شهریه تحصیل خلبانی در دانشگاه سویین برن استرالیا، حدود 26 هزار دلار در سال است.

از اصلی ترین شرایط اخذ پذیرش تحصیلی رشته خلبانی در دانشگاه سوبین برن استرالیا، کسب نمره حداقل 6 در آزمون آیلتس است که البته داوطلب در هیچ یک از مهارت های آزمون آیلتس نیز نباید نمره ای کمتر از 6 کسب کرده باشد.

دوره کارشناسی ارشد خلبانی در دانشگاه تکنولوژی سوئئین برن استرالیا 18 ماه بوده و شهریه این دوره حدود 18 هزار دلار می باشد.

لازم به ذکر است که دوره های تحصیلی خلبانی در مقاطع دیپلما و گواهینامه خلبانی نیز در این دانشگاه ارائه می گردد.

 

آموزش خلبانی در دانشکده خلبانی آکادمی پرواز استرالیا

یکی دیگر از گزینه های مناسب برای علاقه مندان خلبانی، آموزش خلبانی در دانشکده خلبانی آکادمی پرواز استرالیا است که در سال 1980 میلادی در شهر گلدکوست ایالت کوئینزلند تاسیس شده و یکی از بهترین آکادمی های خلبانی در جهان به شمار می رود. به همین جهت همه ساله تعداد زیادی دانشجو از سراسر دنیا برای تحصیل خلبانی در استرالیا به این دانشکده و آکادمی معتبر وارد می شوند. استفاده از متدهای آموزشی نوین و امکانات پیشرفته در آموزش خلبانان، از اصلی ترین مشخصه های دانشکده خلبانی آکادمی پرواز استرالیا که در زبان انگلیسی Australian Wings Academy خوانده می شود، به شمار می رود.

دوره CPL که در این دانشکده خلبانی ارائه می گردد مخفف عبارت Certificate IV in Aviation-Commercial Pilot Aeroplane Licence است و یک دوره 9 ماهه خلبانی مشتمل بر درس های تئوری و 154 ساعت پرواز است که در پایان دوره در صورت موفقیت به اخذ مدرک CASA که مخفف عبارت Civil Aviation Safety Authority می باشد خواهد انجامید. اما پس از این دوره در صورت تمایل، دانشجویان می توانند دوره Diploma of Aviation-Instrument Flight Operations را گذرانده و با ارتقاء رتبه، یک خلبان حرفه ای به حساب بیایند. پس از گذراندن این دو دوره، افراد می توانند در دوره 15 هفته ای Airline Transport Pilot Licence شرکت نمایند.

در این دانشکده که از بهترین دانشگاه های خلبانی در استرالیا و حتی جهان به شمار می رود، مدارک جانبی دیگری همچون، پرواز با هواپیماهای تک موتوره، پرواز با هواپیماهای دو موتوره، پرواز در شب نیز ارائه می گردد.

برای شرکت در دوره های این دانشکده خلبانی نیز مانند سایر دانشگاه های این کشور اخذ نمره آیلتس حداقل 6 با شرط اینکه تمامی مهارت ها نیز حداقل نمره 6 کسب شده باشد الزامی است. شهریه تحصیل خلبانی در دانشکده خلبانی آکادمی پرواز استرالیا 1000 دلار در هر ترم برای دروس تئوری و 25 دلار برای هر ساعت دروس عملی می باشد.

 

تحصیل خلبانی در دانشگاه سلطنتی فناوری ملبورن یا RMIT

دانشگاه سلطنتی فناوری ملبورن یا RMIT از بهترین دانشگاه های استرالیا بوده و در میان 250 دانشگاه برتر دنیا نیز نامش به چشم می خورد. حدود 60 سال است که دوره های تحصیل خلبانی در دانشگاه سلطنتی فناوری ملبورن یا RMIT در دانشکده مکانیک و هوافضای این دانشگاه ارائه می گردد.

دوره Diploma of Air Transport -Airline Pilot در حقیقت دوره ای 1 ساله و پایه ای است که برای آموزش خلبانی در دانشگاه سلطنتی فناوری ملبورن یا RMIT به افرادی که به طور کلی اصلا تجربه ای در زمینه خلبانی ندارند ارائه می گردد. رشته هایی که در این دوره های دیپلما ارائه می گردند عبارتند از: هواپیمای تک موتوره، تایید دو موتوره، تجربه خلبان کمکی در کابین فرماندهی، هواپیماهای چند موتوره و استادی خلبانی.

در صورت موفقیت، دانشجویان در پایان دوره موفق به اخذ مدارک Air Transport Pilot’s Licence و Air Transport Pilot’s Licences می شود.

در این دانشگاه شرط نمره آیلتس بالاتری برای کلیه مقاطع تحصیلی گذاشته شده و داوطلبان باید حداقل نمره 6.5 را در آزمون آیلتس کسب نمایند. همچنین آزمایشات پزشکی ویژه خلبانی نیز برای اخذ پذیرش از این دانشگاه در رشته خلبانی به عمل می آید. شهریه تحصیل خلبانی در دانشگاه سلطنتی فناوری ملبورن یا RMIT بسته به نوع دوره ای که داوطلب می گذراند بین 75 تا 85 هزار دلار به ازای کل دوره متغیر می باشد.

با داشتن یکی از مدارک دیپلمای Air Transport Pilot’s Licence و Air Transport Pilot’s Licences، داوطلب می تواند به دوره کارشناسی که حداکثر 3 سال به طول می انجامد وارد شده و در انتها به عنوان یک خلبان می تواند در خطوط هوایی مشغول به کار شود. شهریه این دوره به صورت سالانه حساب شده و سالی 27 هزار دلار استرالیا می باشد. در این دانشگاه دوره های کارشناسی ارشد خلبانی در گرایش های مختلف نیز ارائه می گردد که بسته به گرایش، دوره ها از 6 ماه تا 1.5 سال به طول می انجامد و شهریه آنها از 13900 دلار تا 28 هزار دلار متغیر می باشد.

 

آموزش خلبانی در دانشکده خلبانی رویال ویکتوریا

برای علاقه مندان پرواز، آموزش خلبانی در دانشکده خلبانی رویال ویکتوریا، یک فرصت ایده آل به شمار می رود. زیرا این موسسه آموزشی خلبانی علاوه بر داشتن 21 فروند هواپیمای تک موتوره و دوموتوره که برای آموزش خلبانان بسیار مناسب است، دارای قدمتی بسیار زیاد بوده و قدیمی ترین دانشکده و آموزشکده خلبانی در کشور استرالیا به شمار می رود. همین قدمت موجب افزایش اعتبار و ارزش مدارک این آموزشکده خلبانی شده و همه ساله فارغ التحصیلان آن به سرعت جذب خطوط هوایی سراسر دنیا می شوند. دوره های خلبانی شخصی، خلبانی بازرگانی، هواپیمای تک موتوره، هواپیمای دو موتوره، پرواز در شب و استادی خلبانی و ... در این دانشکده خلبانی که در بندر فیلیپ در جنوب شرقی استرالیا قرار گرفته ارائه می گرد. شهریه دروس تئوری این دانشگاه نیز ترمی 10 هزار دلار و هر ساعت دروس عملی نیز 250 دلار می باشد.

 

آموزش خلبانی در مدرسه خلبانی تری استار استرالیا

از دیگر گزینه های موجود برای علاقه مندان پرواز، آموزش خلبانی در مدرسه خلبانی تری استار استرالیا است که در سال 1993 در نزدیکی فرودگاه مورابین شهر ملبورن استرالیا تاسیس شده است. این مدرسه خلبانی از بهترین دانشگاه های خلبانی در استرالیا و حتی دنیا به شمار می رود و دوره های متعددی در مقاطع مختلف برای آموزش خلبانی ارائه می نماید. شهریه دروس تئوری این دانشگاه نیز ترمی 10 هزار دلار و هر ساعت دروس عملی نیز 250 دلار می باشد.

 

تحصیل رشته خلبانی در دانشگاه ادیث کاوان استرالیا

مانند اکثر دانشگاه های نام برده شده، تحصیل رشته خلبانی در دانشگاه ادیث کاوان استرالیا نیز در دانشکده فنی مهندسی این دانشگاه صورت می پذیرد. سیستم آموزشی در این دانشگاه به صورتی است که داوطلب برای اینکه مدرک خلبانی دریافت کند می بایست هم دوره 3 ساله کارشناسی خلبانی و هم دوره 1 ساله دیپلمای ارشد خلبانی را با موفقیت بگذراند. 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش دوره های تخصصی به ویژه دوره های خلبانی در استرالیا و ویزای استرالیا و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه های خلبانی در استرالیا
  • آموزش خلبانی در استرالیا
  • تحصیل خلبانی در استرالیا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top