info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه های گروه هشت استرالیا

برای علاقه مندان به تحصیل در استرالیا که به دنبال شناخت دانشگاه های برتر استرالیا می گردند قصد داریم گروهی از دانشگاه های برتر این کشور که به گروه 8 شهرت یافته اند را معرفی نماییم. بسیاری از این عزیزان شاید نمی دانند دانشگاه های گروه 8 استرالیا کدامند؟ از این رو در این مطلب به معرفی این دانشگاه ها می پردازیم تا در هنگام تصمیم گیری برای اخذ پذیرش تحصیلی، با اطلاعات کافی پیش بروید. در حقیقت دانشگاه های گروه هشت استرالیا، مجموعه ای است که در سال 1994 بوجود آمده و در سال 1999 به طور رسمی با استقرار هیات مدیره خود در شهر کانبرا فعالیت رسمی خود را شروع کرد و از 8 دانشگاه پیشرو در مباحث پژوهش های علمی در کشور استرالیا که قدیمی ترین دانشگاه های این کشور نیز می باشند، متشکل است. کمپ تمامی این دانشگاه ها در داخل پایتخت های ایالتی این کشور قرار گرفته و فقط کمپ دانشگاه ملی استرالیا در پایتخت این کشور واقع شده است.



حدود 23 درصد از دانشجویان کارشناسی کشور استرالیا همه ساله در دانشگاه های گروه 8 مشغول به تحصیل هستند. 40 درصد فارغ التحصیلان رشته های فنی مهندسی در استرالیا، تحصیلات خود را در دانشگاه های گروه 8 انجام داده اند. این دانشگاه ها در زمینه های خدمات بهداشتی و درمانی  نیز پیشتاز هستند و بیش از 63 درصد پزشکان و دامپزشکان استرالیایی و 66 درصد دندانپزشکان این کشور فارغ التحصیل این دانشگاه ها می باشند.

 

رنکینگ دانشگاه های گروه 8 استرالیا

طبق آخرین اعلام رتبه بندی QS در سال 2019 میلادی، رنکینگ دانشگاه های گروه 8 استرالیا به شرح ذیل می باشد:

- دانشگاه ملی استرالیا ( رتبه بین المللی : 24)

- دانشگاه ملبورن ( رتبه بین المللی : 39)

- دانشگاه سیدنی ( رتبه بین المللی : 42)

- دانشگاه نیو ساوث ولز یا UNSW ( رتبه بین المللی : 45)

- دانشگاه کوئینزلند ( رتبه بین المللی : 48)

- دانشگاه موناش ( رتبه بین المللی : 59)

- دانشگاه وسترن استرالیا یا استرالیای غربی ( رتبه بین المللی : 91)

- دانشگاه آدلاید ( رتبه بین المللی : 114)

همان طور که در رنکینگ دانشگاه های گروه هشت استرالیا مشاهده می فرمایید، 5 دانشگاه این گروه در میان 50 دانشگاه برتر جهان قرار دارند و 7 دانشگاه نیز در میان 100 دانشگاه برتر دنیا رتبه بندی شده اند. این خود ارزش بالای تحصیل در دانشگاه های گروه هشت استرالیا را نشان می دهد. رتبه بالای این دانشگاه ها موجب شده دانشجویان این دانشگاه ها بلافاصله پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار استرالیا شوند و این برای دانشجویان خارجی که قصد اخذ اقامت دائم استرالیا را نیز دارند، می تواند بسیار جذاب باشد. البته باید در نظر داشت که به طور کلی ارزش تحصیل در دانشگاه های استرالیا بالاست و غیر از دانشگاه های گروه هشت، تمامی دانشگاه های استرالیا نیز در میان 400 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند.

 

مزایای تحصیل در برترین دانشگاه های استرالیا

علاقه مندان تحصیل در استرالیا اگر موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های گروه 8 شده و به تحصیل در این دانشگاه های استرالیا مشغول شوند، فرصت طلایی تحصیل در یکی از برترین دانشگاه های دنیا را پیدا می کنند. البته ورود به این دانشگاه ها اصلا ساده نمی باشد و فقط دانشجویان ممتاز دارای امتیازات بالا موفق به ورود به این دانشگاه ها می شوند. علاوه بر سوابق تحصیلی مناسب، سوابق کاری، ارائه مقالات و اخذ نمره زبان بالا در آزمون PTE، آزمون آیلتس و یا آزمون تافل برای ورود به دانشگاه های گروه 8 استرالیا بسیار کمک می کند.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی که قصد ادامه تحصیل در استرالیا را دارند، باید در نظر داشته باشند که این 8 دانشگاه روی هم بیش از 70 درصد بودجه تحقیقاتی کشور استرالیا را دریافت می کنند و این موضوع فرصت های بسیار طلایی برای دانشجویان و پژوهشگران در مقاطع تحصیلات تکمیلی فراهم می کند. در این دانشگاه ها مجموعا همه ساله حدود 6 میلیارد دلار در حوزه تحقیقاتی بودجه صرف می شود که بیش از 2 میلیارد دلار آن صرف تحقیقات پزشکی، سلامت و بهداشت می گردد.

همچنین این دانشگاه ها روی هم 80 درصد استخدام محققان در استرالیا را انجام می دهند. 60 درصد از تولید مقالات علمی در کشور استرالیا نیز در دانشگاه های گروه هشت صورت می گیرد. همچنین افرادی که متقاضی اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا هستند باید در نظر داشته باشند که بیش از 70 درصد سهمیه بورسیه در کل دانشگاه های استرالیا به دانشگاه های گروه هشت اختصاص یافته است. دریافت بورس برای تحصیل در دانشگاه های گروه هشت کمک مالی بزرگی برای متقاضی است؛ زیرا به طور میانگین هر دانشجو برای تحصیل در این دانشگاه ها باید بین 30 تا 35 هزار دلار هزینه پرداخت کند. این مبلغ به نسبت سایر دانشگاه های استرالیا بالاتر می باشد.

دانشگاه های گروه 8 استرالیا توافقنامه هایی با سازمان های پژوهشی و دانشگاه هایی از کشورهای فرانسه، آلمان، چین و برزیل دارند که موجب ارتباط تنگاتنگ علمی پژوهشی این دانشگاه ها با سایر دانشگاه های ممتاز جهان شده است.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های استرالیا و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه های گروه هشت استرالیا
  • مزایای تحصیل در برترین دانشگاه های استرالیا
  • رنکینگ دانشگاه های گروه 8 استرالیا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top