info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

آزمون پیرسون چیست؟ مدرک PTE در کدام کشور مورد قبول است؟

افرادی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند معمولا با آزمون های زبان مانند آیلتس و تافل آشنایی دارند. ولی بسیاری شاید نام آزمون PTE یا پیرسون را نیز نشنیده اند و اصلا نمی دانند آزمون پیرسون چیست؟ مدرک PTE در کدام کشور مورد قبول است؟ در این مطلب سعی داریم به طور کامل شما عزیزان را با آزمون پیرسون یا PTE آشنا نموده و بیان نماییم مدرک این آزمون زبان انگلیسی برای مهاجرت به کدام کشورها مورد قبول بوده و دانشگاه های کدام کشورها برای تحصیل مدرک زبان PTE را معتبر می دانند. این آزمون زبان انگلیسی زیر نظر موسسه Longman Pearson در مراکز دارای مجوز در سراسر دنیا برگزار می شود. دارای سه نوع جنرال، آکادمیک و Young Learners می باشد.



آزمون PTE چیست؟

برای زبان آموزان و مشتاقان تحصیل در خارج از کشور و مهاجرت به کشورهای دیگر لازم دانستیم به این سوال پاسخ دهیم که آزمون PTE چیست؟ امروزه به ویژه برای مهاجرت به استرالیا آزمون PTE یک جایگزین ایده آل برای آزمون زبان آیلتس به شمار می آید که برعکس آیلتس مدت اعتبار مدرک PTE نامحدود است و منقضی نمی شود. این آزمون هم مانند سایر آزمون های استاندارد زبان انگلیسی هر 4 مهارت اصلی زبان داوطلبان را مورد آزمایش قرار می دهد. اما برعکس آیلتس در این آزمون، تست هر 4 مهارت در یک روز برگزار می شودو مدت زمان برگزاری آزمون PTE در حدود 3 ساعت می باشد. نکته مهم این است که در این آزمون، جواب هایی که به سوالات یک بخش داده می شود می تواند در بخش های دیگر نیز موثر باشد.

یکی از دلایل اقبال داوطلبان برای شرکت در آزمون PTE به جای آیلتس، این است که در آزمون آیلتس سلیقه فرد ممتحن در دادن نمره در بخش نوشتاری و گفتاری، بسیار بسیار دخیل است و بعضا به همین علت نمره های بسیار پایین تر از حد تصور داده می شود. این در حالی است که در آزمون پیرسون، نمره دهی را یک نرم افزار هوشمند انجام می دهد و بی جهت نمره را کم یا زیاد نکرده و بر اساس معیارهایی که در برنامه نویسی برای آن تعیین شده، به اعطای نمره و امتیاز می پردازد.

در سال های اخیر افرادی در هر دوی این آزمون ها شرکت کرده اند و تفاوت معناداری بین نمره دریافتی از دو آزمون مشاهده کرده اند و اکثرشان بر این عقیده هستند که نمره دهی در آزمون پیرسون به مراتب بهتر از آیلتس است. به عنوان مثال کم نبوده اند افرادی که در بخش نوشتاری یا رایتینگ آزمون آیلتس، نمره 6.5 را کسب نموده و بلافاصله در آزمون PTE شرکت کرده اند و در این آزمون موفق به کسب نمره 65 شده اند که معادل 7 در آزمون آیلتس به شمار می آید. حتی بعضا دیده شده افرادی در رایتینگ آیلتس نمره 6.5 کسب کرده و بلافاصله در آزمون پیرسون نمره 79 که معادل 8 آیلتس است را بدست آورده اند که نشان دهنده یک اختلاف بسیار معنا دار بین نمره دهی در این دو آزمون زبان انگلیسی است. لازم به ذکر است که بازه نمره در آزمون پیرسون بین 10 تا 90 است و برای کسب نمره معادل 7 آزمون آیلتس باید نمره ای بین 65 تا 73 در آزمون PTE کسب نمود.

 

بخش های مختلف آزمون زبان PTE

در بخش های مختلف آزمون زبان PTE، همان طور که عرض شد همان 4 مهارت اصلی زبان افراد مورد آزمایش قرار می گیرد.

 

بخش اول آزمون یعنی بخش Speaking و Writing آزمون PTE

بخش Speaking و Writing آزمون PTE شامل هفت Section مختلف می باشد که عبارتند از:

1. قسمت Read Aloud : در این قسمت از آزمون PTE پاراگراف هایی حداکثرتا 60 کلمه به ترتیب روی مانیتور ظاهر می شود و داوطلب آزمون می بایت این متون را با صدای بلند و به صورت واضح بخواند. از یاد نبرید که حداکثر در حدود 40 ثانیه زمان دارید تا این متون را به درستی بخوانید. اما قبل از شروع ضبط صدا حدود 30 ثانیه فرصت برای آشنایی با متن به داوطلب داده می شود. روانی در گفتار، فهم درست محتوا و تلفظ صحیح در این بخش به خوبی سنجیده می شود.

2. قسمت Repeat Sentence : در این قسمت از طریق هدفون برای داوطلب جملاتی ادا می شود که وی باید پس از پایان هر گفتار و مکثی 2 ثانیه ای، به بازگویی شنیده ها بپردازد که بخش دشوار آزمون PTE به شمار می رود. بین 10 تا 12 سوال در این بخش مطرح می شود که هدف آن سنجش توانایی داوطلب در مهارت های شنیداری و گفتاری زبان انگلیسی است.

3. قسمت Describe Image : در این بخش، به ترتیب تصاویری روی مانیتور به داوطلب نشان داده می شود و به وی 30 ثانی فرصت آماده شدن داده می شود و سپس وی باید در 40 ثانیه به توصیف تصاویر بپردازد. هدف این بخش سنجش مهارت صحبت کردن در اثر توصیف 7 تصویر نمایش داده شده است.

4. قسمت Re-tell Lecture : 3 تا 4 لکچر در این بخش برای داوطلب پخش می شود. پس از شنیدن هر کدام به وی چند ثانیه فرصت داده می شود تا بتواند آمادگی لازم را بدست آورده و لکچری که تا 2 دقیقه طول زمانی داشته است را در 40 ثانیه به طور خلاصه و با ذکر نکات اصلی، بازگو کند.

5. قسمت Answer Short Question : این بخش از آزمون PTE در آزمون آکادمیک حدود 10 تا 12 سوال کوتاه را در بر می گیرد که به صورت گفتاری از داوطلب پرسیده می شود و داوطلب باید در چند ثانیه به آن پاسخ دهد. مهم است که در پاسخ هر سوال نباید بیش از 4 کلمه ادا گردد. اکثر سوالات این بخش پاسخی در حد 1 یا 2 کلمه دارند. طراحی این بخش به منظور سنجش توانایی صحبت کردن و شنیدار و دامنه لغات فرد شرکت کننده در آزمون بوده است.

6. قسمت Summarize Written Text : در این بخش از آزمون پیرسون 2 یا 3 متن برای داوطلب نمایش داده شده که هر کدام حدود 300 کلمه طول دارند. سپس به داوطلب برای ارائه خلاصه ای از هر متن به صورت تک جمله و با محدودیت کلمات بین 5 تا 75 کلمه، فرصتی حدوده 10 دقیقه داده می شود. حتما در این بخش استخراج کلمات کلیدی اصلی متن بخش اصلی به شمار رفته و همچنین در این بخش مهارت های درک مطلب، نوشتار، دامنه لغات و مهارت گرامر داوطلب سنجیده می شود.

7. قسمت Write Essay : در این قسمت از آزمون PTE موضوعی به داوطلب ارائه شده و به وی 20 دقیقه برای نوشتن متن بین 200 تا 300 کلمه ای فرصت داده می شود. هدف از این بخش سنجش مهارت های نوشتاری داوطلبان شرکت در آزمون زبان پیرسون می باشد.

 

بخش Reading آزمون PTE

به طور کلی این بخش بین 32 تا 40 دقیقه زمان می برد و شامل 5 شکل سوال است:

سوالات چند گزینه ای: داوطلب یک متن حدودا 100 کلمه ای را خوانده و به تعدادی سوال چند گزینه ای پاسخ می دهد که پاسخ هر سوال فقط یه گزینه است.

سوالات چند گزینه ای با چند پاسخ صحیح: داوطلب متنی حدودا 3 برابر متن قبلی را می خواند و سوالاتی که پاسخ صحیح هر کدام می تواند بیش از یک گزینه صحیح باشد پاسخ می دهد.

ترتیب چینی پاراگراف ها: باید در این بخش پاراگراف حدود 150 کلمه ای توسط داوطلب مرتب شود.

سوالات به منظور پر کردن جاهای خالی: باید جاهای خالی در متن حدودا 80 کلمه ای پر شود.

سوالات به منظور پر کردن جاهای خالی نوع دوم: باید جاهای خالی در متن 300 کلمه ای توسط داوطلب پر شود.

 

بخش Listening آزمون PTE

خلاصه نویسی: داوطلب پس از شنیدن یک متن باید در 40 تا 90 ثانیه خلاصه آن را بنویسد.

سوالات چند گزینه ای: داوطلب در این قسمت باید به سوالات چند گزینه ای با امکان وجود چند پاسخ صحیح جواب دهد.

پر کردن جاهای خالی: داوطلب باید بر اساس چیزی که می شنود به پر کردن جاهای خالی بپردازد.

انتخاب بهترین خلاصه نویسی: داوطلب باید پس از شنیدن، بهترین خلاصه موجود برای مطلب را انتخاب نماید.

انتخاب لغت های جا افتاده: در این قسمت داوطلب می بایست از کلمات داده شده، بهترین گزینه را برای قرار دادن در جای لغت جا افتاده بر گزیند.

پیدا کردن لغات اشتباه: داوطلب بر اساس متنی که می شنود، باید لغات اشتباه را بر گزیند.

دیکته: داوطلب در این قسمت هر چه که می شنود را باید یادداشت نماید.

 

PTE مخفف چیست؟

این آزمون زبان انگلیسی زیر نظر موسسه Longman Pearson در مراکز دارای مجوز در سراسر دنیا برگزار می شود. دارای سه نوع جنرال، آکادمیک و Young Learners می باشد. در حقیقت اگر بخواهیم بگوییم PTE مخفف چیست؟ باید عرض کنیم که مخفف عبارت Pearson Test of English است.

 

آزمون PTE جنرال

آزمون PTE جنرال به دو صورت کتبی و شفاهی برای ارزیابی 4 مهارت اصلی زبان انگلیسی داوطلبان طراحی شده است. البته برای نوجوانان نیز آزمونی جدا به نام آزمون PTE برای Young Learners طراحی شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

 

آزمون PTE آکادمیک

مانند سایر آزمون های زبان انگلیسی، آزمون PTE آکادمیک نیز برای اهداف آکادمیک و اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کشور انگلیسی زبان به ویژه استرالیا کاربرد دارد و البته در بسیاری از دانشگاه های کشورهای دیگر هم مورد تایید می باشد.

 

کدام کشورها مدرک آزمون PTE را می پذیرند؟

برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان و همچنین تحصیل در دانشگاه های این کشورها، ارائه مدرک زبان معتبر بسیار ضروری است. اما حقیقتا گرفتن نمره لازم از آزمون های زبان آیلتس و تافل واقعا سخت شده است. به علت ساده تر بودن آزمون PTE، بسیاری از افراد که قصد مهاجرت یا تحصیل در خارج از کشور را دارند برایشان سوال پیش می آید که کدام کشورها مدرک آزمون PTE را می پذیرند؟ پاسخ اینجاست که مهم ترین کشور مهاجرپذیری که مدرک آزمون زبان PTE یا پیرسون را مورد پذیرش قرار داده است، استرالیاست.

 

آزمون PTE برای استرالیا

همه ساله تعداد زیادی از مردم از سراسر دنیا از راه های مختلفی مانند تحصیل در استرالیا، اخذ اقامت خانوادگی این کشور، اقامت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور، کاریابی، ویزای استارت آپ استرالیا و ... در تلاش برای مهاجرت به استرالیا هستند. بسیاری بر این باورند آزمون PTE برای استرالیا بهتر از آیلتس است. چند سالی است که اداره مهاجرت کشور استرالیا اعلام کرده که مدرک آزمون زبان PTE برای مهاجرت به استرالیا مورد قبول این سازمان می باشد و به علت ساده تر بودن این آزمون در مقایسه با آیلتس، اکثر افراد ترجیح می دهند در آزمون PTE برای مهاجرت به استرالیا به جای آزمون هایی مانند آیلتس و تافل شرکت نمایند.

از مشکلات داوطلبان مهاجرت به استرالیا همواره نیاز به کسب نمره 7 در هر 4 مهارت آیلتس بوده که توسط اداره مهاجرت استرالیا این شرط تعیین شده بود. اما امروز شخصی که برای مهاجرت به استرالیا نیاز به کسب نمره 7 در هر 4 مهارت آزمون آیلتس دارد، می تواند به جای آن در آزمون PTE شرکت کرده و با کسب نمره 65، معادل همان نمره 7 آزمون آیلتس را به اداره مهاجرت استرالیا ارائه نماید. اکثر افراد بر این باورند کسب نمره 65 در آزمون زبان PTE به مراتب راحت تر از کسب نمره 7 در هر 4 مهارت آزمون آیلتس است. به خصوص اینکه متاسفانه اکثر شرکت کنندگان در آزمون آیلتس در کسب نمره 7 در مهارت نوشتاری یا Writing با مشکل مواجه شده و بعضا مجبور می شوند با انجام هزینه زیاد، چندین بار در آزمون آیلتس شرکت نمایند.

 

آزمون PTE برای کانادا

یکی از سوالات متداول این است که آیا آزمون PTE برای کانادا هم مانند استرالیا مورد قبول است؟ پاسخ درست به این سوال این است که متاسفانه آزمون PTE برای مهاجرت به کانادا مورد قبول نمی باشد و مدرک زبان مورد تایید اداره مهاجرت کانادا مدرک آیلتس است.

 

دانشگاه های کدام کشورها مدرک زبان PTE را می پذیرند؟

در سایت موسسه پیرسون که آزمون PTE را برگزار می کند، بخشی قرار داده شده که داوطلبان می توانند در آن نام موسسات و دانشگاه های مدنظر خود را وارد نمایند، سپس به آن ها پاسخ داده می شود که آن موسسه یا دانشگاه مدرک PTE را به عنوان نمره زبان قبول می کند یا خیر.

اما اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم دانشگاه های کدام کشورها مدرک زبان PTE را می پذیرند؟ پاسخ این است که اکثر دانشگاه های استرالیا این آزمون را به رسمیت می شناسند. در واقع باز هم باید ریسک نکرد و حتی در مورد دانشگاه های استرالیا هم در سایت پیرسون اسم دانشگاه را وارد کرده و اطمینان حاصل کرد که دانشگاه مربوطه مدرک زبان PTE را قبول می کند یا خیر. در نیوزلند و کانادا هم دانشگاه های زیادی نتایج این آزمون را می پذیرند. به عنوان مثال یکی از معتبر ترین دانشگاه های کانادا به نام دانشگاه مک گیل این آزمون را به عنوان آزمون زبان مورد پذیرش قرار می دهد. 

 

هزینه آزمون PTE در ترکیه

متاسفانه در حال حاضر این آزمون در ایران برگزار نمی شود و اکثر داوطلبان برای شرکت در آزمون PTE به کشور ترکیه یا سایر کشورهای همسایه کشورمان سفر می کنند. هزینه آزمون PTE در ترکیه، با دبی و باکو و سایر کشورهای اطراف ما متفاوت است. از این رو هر زمانی که قصد شرکت در این آزمون را داشتید بهتر است از طریق سایت موسسات برگزار کننده این آزمون در کشورهای اطراف، هزینه شرکت در این آزمون را با هم مقایسه نمایید.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و اخذ اقامت دائم کلیه کشورهای انگلیسی زبان از جمله استرالیا و کشورهای غیر انگلیسی زبان و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • آزمون پیرسون چیست؟ مدرک PTE در کدام کشور مورد قبول است؟
  • آزمون PTE چیست؟
  • آزمون PTE آکادمیک



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top