info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه بارسلونا اسپانیا

دانشگاه بارسلونا که در زبان اسپانیولی Universitat de Barcelona و در زبان انگلیسی University of Barcelona نامیده می شود یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه های اسپانیا می باشد که همه ساله عده زیادی از جوانان از سراسر دنیا و حتی کشور خودمان ایران، برای تحصیل در آن اپلای می کنند. دلیل این موضوع اعتبار بالا و رتبه عالی دانشگاه بارسلونا اسپانیا و همچنین هزینه مناسب تحصیل در دانشگاه بارسلونا می باشد. قدمت این دانشگاه نیز بسیار جالب توجه است، زیرا تاسیس این دانشگاه به سال 1450 میلادی برمی گردد و از این نظر پنجمین دانشگاه قدیمی اسپانیا و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا و حتی جهان می باشد. شهر بارسلون که این دانشگاه در آن واقع است یکی از شهرهای بسیار زیبا و آمیخته با ارزش های فرهنگی در اروپاست که در آن نشانه های سنت های کهن و تاریخ غنی به خوبی دیده می شود. معماری شهر بارسلونا به ویژه نماد این شهر، کلیسای ساگرادا فامیلیا زبانزد است و دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه بارسلونا این فرصت را دارند که در چنین محیط هنری و فرهنگی جذابی به زندگی دانشجویی بپردازند. در ادامه بیشتر به معرفی دانشگاه بارسلونا اسپانیا خواهیم پرداخت.



تحصیل در دانشگاه بارسلونا

یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در اسپانیا، دانشگاه بارسلونا است. رتبه دانشگاه بارسلونا اسپانیا که در ادامه مطلب ذکر خواهد شد موید ارزش تحصیل در دانشگاه بارسلونا می باشد. دانشگاه بارسلونا، بزرگ ترین دانشگاه دولتی ایالت کاتالونیا و بزرگ ترین مرکز تحقیقات و پژوهش در کل کشور اسپانیا به شمار می رود. نکته جالب اینجاست که این دانشگاه از نطر تعداد پروژه های تحقیقاتی و کیفیت آن ها در کل اروپا جزو برترین دانشگاه ها به شمار می رود.

تحصیل در دانشگاه بارسلونا در مقطع کارشناسی به زبان اسپانیولی صورت می گیرد و کلیه دوره های تحصیلی در این مقطع به زبان اسپانیایی ارائه می گردد. اما دوره های کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه بارسلونا اسپانیا ارائه می گردد.

از مزیت های تحصیل در دانشگاه بارسلونا برای دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از تحصیل به ایران برگشته و مشغول کار شوند، این است که این دانشگاه در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2019 2020 قرار دارد و افرادی که قصد تحصیل رشته های علوم پزشکی در این دانشگاه را دارند خیالشان از تایید مدارک آنان توسط وزارت بهداشت و افرادی که قصد تحصیل رشته های دیگر در این دانشگاه را دارند خیالشان از تایید مدارک تحصیلی اخذ شده توسط وزارت علوم کشورمان راحت است.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه بارسلون اسپانیا

در مورد هزینه تحصیل در دانشگاه بارسلون اسپانیا باید عرض کرد که شهریه های تحصیلی در این دانشگاه بر اساس مقطع تحصیلی و تعداد واحد انتخابی تعیین می گردد و هزینه تحصیل در دانشگاه بارسلون اسپانیا برای مقطع کارشناسی بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در سال و برای مقطع کارشناسی ارشد بین ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در سال بر اساس رشته تحصیلی متغیر می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه بارسلون اسپانیا در مقطع دکتری نیز سالانه حدود 700 یورو است.

علاوه بر هزینه تحصیل در دانشگاه بارسلون اسپانیا باید در نظر داشت که یک دانشجو باید هزینه های روزمره زندگی در شهر بارسلون را نیز داشته باشد که البته این هزینه ها بر اساس نوع محلل اسکان دانشجو و سبک زندگی وی می تواند متغیر باشد. اما به طور معمول باید 600 تا 700 یورو هزینه زندگی دانشجویی را در ماه در نظر گرفت.

 

رتبه دانشگاه بارسلونا اسپانیا

همان طور که عرض شد رتبه دانشگاه بارسلونا اسپانیا از اصلی ترین علل اقبال جوانان سراسر دنیا به تحصیل در این دانشگاه می باشد. رتبه دانشگاه بارسلونا اسپانیا در سال 2017 بر اساس اعلام سیستم رتبه بندی QS، در کشور اسپانیا اول و در دنیا 160 بوده است. اما رنکینگ دانشگاه بارسلونا در سال 2018 همچنان در اسپانیا اول بوده و در دنیا به رتبه 156 ارتقاء یافته بود. رنکینگ دانشگاه بارسلونا در سال 2019 در اسپانیا دوم و در دنیا 166 می باشد. اما طبق آخرین اعلام موسسه QS ،  رتبه دانشگاه بارسلونا اسپانیا در سال 2020، مجددا در اسپانیا اول و در دنیا 165 شده است.

همانطور که ذکر شد در طول 4 سال رتبه این دانشگاه در کشور اسپانیا یا اول یا دوم بوده که نشان می دهد این دانشگاه بهترین دانشگاه کشور اسپانیاست. از طرف دیگر همواره در این مدت رتبه بین المللی این دانشگاه بین 150 تا 170 دنیا بوده و نوسان بسیار کمی داشته و داشتن رتبه زیر 200 دنیا از اصلی ترین دلایل ارزش تحصیل در دانشگاه بارسلونا به شمار می رود.

 

دانشکده های دانشگاه بارسلونا

رشته های دانشگاه بارسلون توسط دانشکده های دانشگاه بارسلونا ارائه می گردد که این دانشکده ها عبارتند از:

دانشکده دندانپزشکی

دانشکده پزشکی

دانشکده داروسازی

دانشکده زیست شناسی

دانشکده شیمی

دانشکده فیزیک

دانشکده زمین شناسی

دانشکده جغرافیا و تاریخ

دانشکده ریاضیات

دانشکده اقتصاد و بازرگانی

دانشکده هنرهای زیبا

دانشکده حقوق

دانشکده کتابداری

دانشکده فلسفه

دانشکده روان شناسی

دانشکده تربیت معلم

دانشکده آموزش

دانشکده رسانه

لازم به ذکر است که دانشگاه بارسلونا اسپانیا دارای دو مدرسه عالی هم می باشد. در قالب این دانشکده ها 97 دپارتمان آموزشی تعریف شده اند که رشته های تحصیلی دانشگاه بارسلون را ارائه می دهند.

همچنین دانشگاه باسلونا اسپانیا 6 کمپوس دارد که کمپوس پلاسل اولین مورد است که در مرکز شهر بارسلون قرار دارد و رشته های ریاضیات و علوم انسانی در آن تدریس می شوند. برخی از درس های رشته های داروسازی، هنر، علوم اجتماعی، علوم کاربردی و فیزیک نیز در این کمپوس دانشگاه بارسلون ارائه می گردد. کمپوس بلویتاژ دیگر کمپوس های این دانشگاه است که بخشی ار بیمارستان بلویتاژ است و مرکز دندانپزشکی و گرایشات رشته پرستاری دانشگاه بارسلون می باشد. کمپوس پزشکی این دانشگاه بخشی از بیمارستان و کلینیک آگوست پیر سانیر است که رشته های علوم تجربی هم در آن ارائه می گردد.کمپوس موندت در شمال باسلون قرار کرفته وسمینارها و کلاس های رشته های روان شناسی و تربیت معلم نیز در آن برگزار می گردد. کمپوس دیگر این دانشگاه مربوط به رشته های تغذبه و صنایع غذایی می باشد.

 

رشته های تحصیلی دانشگاه بارسلون

همان طور که پیش تر ذکر شد رشته های تحصیلی دانشگاه بارسلون بسیار متنوع است و در زمینه های مختلف علوم پزشکی، فنی مهندسی، علوم انسانی و هنر ارائه می گردد. رشته های تحصیلی دانشگاه بارسلون برای مقطع کارشناسی حدود 50 مورد، برای مقطع کارشناسی ارشد 353 مورد و برای مقطع دکتری 96 مورد می باشد.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی اسپانیا و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های اسپانیا و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما




مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top