info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه مستقل مادرید اسپانیا

دانشگاه مستقل مادرید یا دانشگاه آتونوما که در زبان انگلیسی The Autonomous University of Madrid و در زبان اسپانیایی Universidad Autónoma de Madrid خوانده می‌ شود و به اختصار UAM نامیده می شود، یکی از برترین دانشگاه های کشور اسپانیاست که همواره رتبه ای بین یک تا سه را در میان برترین دانشگاههای این کشور به خود اختصاص داده است. دانشگاه مستقل مادرید اسپانیا یک دانشگاه دولتی این کشور به حساب آمده و در سال ۱۹۶۸ میلادی همزمان با تاسیس دانشگاه های مستقل بارسلونا و بیلبائو تاسیس شده است.



دانشگاه مستقل مادرید اسپانیا در حال حاضر میزبان بیش از ۲۱ هزار دانشجوی مقطع کارشناسی، نزدیک به ۷ هزار دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد، و نزدیک به چهار هزار دانشجوی مقطع دکترا می باشد. این دانشگاه با حدود ۲۵۰۰ عضو هیئت علمی و بیش از هزار کادر اجرایی به دانشجویان خدمات ارائه می نماید. دانشگاه آتونوما مادرید اسپانیا از ۳ پردیس تشکیل شده که پردیس اصلی آن پردیس کاندوبلنکو نام دارد و در فاصله ۱۵ کیلومتری شمال شهر مادرید پایتخت اسپانیا قرار گرفته است. این پردیس حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع وسعت دارد که حدود ۷۷۰ هزار متر مربع آن شهرسازی شده است. علاوه بر این پردیس این دانشگاه در داخل شهر مادرید نیز امکانات علمی آموزشی متعددی دارد که از آن جمله می توان به دانشکده پزشکی و دانشکده تربیت معلم اشاره نمود. دانشکده علوم پزشکی یا همان پردیس پزشکی دانشگاه مستقل مادرید در شمال پایتخت اسپانیا و نزدیک بیمارستان آموزشی لاپاز قرار گرفته است.

 

رتبه دانشگاه آتونوما مادرید اسپانیا

یکی از دلایل اقبال مشتاقان تحصیل در اسپانیا به تحصیل در دانشگاه مستقل مادرید، مناسب بودن رتبه دانشگاه آتونوما مادرید اسپانیا می باشد که همواره از برترین دانشگاه های این کشور به شمار می رفته است. برای تبیین بهتر این موضوع و آشنایی بیشتر با ارزش و اعتبار دانشگاه مستقل مادرید اسپانیا در میان دانشگاه‌های این کشور و سایر نقاط جهان، در این بخش به رتبه دانشگاه آتونوما مادرید اسپانیا در یک دوره چهار ساله از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ بر اساس اعلام رنکینگ موسسه معتبر QS می ‌پردازیم.

بر اساس رنکینگ اعلام شده توسط این موسسه در سال ۲۰۱۷ رتبه دانشگاه اتونوما مادرید اسپانیا در میان دانشگاههای برتر دنیا، ۲۱۰ بوده و این دانشگاه سومین دانشگاه برتر کشور اسپانیا به شمار می رفته است. در سال ۲۰۱۸ رتبه دانشگاه آتونوما مادرید اسپانیا در میان دانشگاه‌های دنیا با رشد قابل ملاحظه‌ای مواجه شده و به رتبه ۱۸۷ دنیا رسیده است. همچنین رنکینگ دانشگاه مستقل مادرید در میان دانشگاههای اسپانیا نیز رشد کرده و از رده سوم به رده دوم رسیده است. در سال ۲۰۱۹ رتبه دانشگاه آتونوما مادرید اسپانیا با رشد بیشتری مواجه شده و به ۱۵۹ در میان دانشگاههای برتر دنیا رسیده است همچنین این دانشگاه با پشت سر گذاشتن دانشگاه بارسلونا به برترین دانشگاه اسپانیا تبدیل شده است. طبق این اعلام رتبه دانشگاه آتونوما مادرید اسپانیا با کمی نزول مواجه شده و در میان دانشگاه‌ های این کشور به رتبه سوم رسیده است. همچنین این دانشگاه در سال ۲۰۲۰ حائز رتبه ۱۹۲ دانشگاه های جهان می باشد.

بر اساس رنکینگ اعلام شده توسط موسسه تایمز دیگر موسسه معتبر رتبه بندی دانشگاه های جهان، رنکینگ دانشگاه مستقل مادرید در میان دانشگاه های برتر دنیا در سال ۲۰۲۰ بین رتبه ۲۵۱ تا ۳۰۰ طبقه بندی شده است.

همچنین بر اساس رتبه بندی موسسه شانگهای در سال ۲۰۱۶ رنکینگ دانشگاه مستقل مادرید در میان دانشگاههای دنیا ۲۰۱ تا ۳۰۰ بوده و این رتبه در سال های ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ بین ۳۰۱ تا ۴۰۰ طبقه بندی شده است.

 

دانشکده های دانشگاه مستقل مادرید

تعداد دانشکده های دانشگاه مستقل مادرید 7 مورد می باشد که اسامی آنان به شرح ذیل است:

- دانشکده پزشکی

- دانشکده روانشناسی

- دانشکده پلی تکنیک

- دانشکده علوم

- دانشکده حقوق

- دانشکده اقتصاد

- دانشکده مدیریت بازرگانی

- دانشکده فلسفه و هنر

دانشکده آتونوما مادرید اسپانیا دارای ۵۹ دپارتمان آموزشی و هشت مرکز تحقیقاتی است که در ذیل این هشت دانشکده فعالیت علمی آموزشی مشغول می‌باشند. معروف ترین دانشکده دانشگاه مستقل مادرید اسپانیا دانشکده حقوق آن به شمار می رود که از برترین و معروفترین دانشکده های حقوق در سطح قاره سبز به حساب می آید.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی اسپانیا و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های اسپانیا و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • رتبه دانشگاه آتونوما مادرید اسپانیا
  • دانشگاه مستقل مادرید اسپانیا
  • دانشکده های دانشگاه مستقل مادرید



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top