info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه سگد مجارستان

برترین دانشگاه کشور مجارستان در رتبه بندی های بین المللی، دانشگاه سگد یا Szeged می باشد. این دانشگاه و مرکز تحقیقاتی که در شهر سگد واقع در جنوب شرقی این کشور واقع شده است سومین دانشگاه بزرگ این کشور نیز به حساب می آید. این شهر که آفتابی ترین شهر مجارستان به شمار می رود و در مسیر رودخانه دانوب واقع شده است، میزبان دانشکده ها، کتابخانه و بیمارستان ها و مراکز پزشکی بالینی این دانشگاه می باشد. دانشگاه سگد مجارستان با حدود 220 میلیون دلار بودجه عملیاتی سالانه خدمات آموزشی بسیار خوبی را به دانشجویان از سراسر نقاط دنیا ارائه می دهد.



 

در حال حاضر حدود 2800 دانشجوی بین المللی از 90 کشور دنیا در دانشگاه سگد مجارستان مشغول به تحصیل هستند که این تعداد معادل حدود 10 درصد کل دانشجویان این دانشگاه می باشد. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه سگد مجارستان باید مدرک زبان ارائه نمایند که به طور عمومی باید در حد آیلتس 5 یا B2 باشد و برای هر رشته و مقطع تحصیلی مختلف این حداقل متغیر خواهد بود. بیشتر متقاضیان ایرانی تحصیل در دانشگاه سگد مجارستان جوانان مشتاق تحصیل پزشکی در خارج از کشور هستند که باید آزمون ورودی شامل دروس زیست شناسی، شیمی و فیزیک را که به زبان انگلیسی برگزار می شود با موفقیت پشت سر بگذارند.

 

رتبه دانشگاه سگد مجارستان

یکی از اصلی ترین دلایل اقبال به تحصیل در این دانشگاه، رتبه دانشگاه سگد مجارستان است که موجب شده مدارک تحصیلی آن در هر یک از کشورهای اروپایی و سراسر نقاط دنیا دارای اعتبار مناسبی باشد. اگر به رتبه دانشگاه سگد مجارستان در یک دوره 4 ساله از سال 2017 تا 2020 بر اساس اعلام موسسه معتبر QS دقت کنیم می بینیم این دانشگاه همواره بهترین دانشگاه مجارستان بوده است. در سال 2017 میلادی رتبه دانشگاه سگد مجارستان، بین 501 تا 550 دنیا بوده است. در سال 2018 میلادی هم رنکینگ دانشگاه سگد مجارستان، همچنان 501 تا 550 دنیا بوده است. اما در سال 2019 میلادی رنکینگ دانشگاه سگد مجارستان با رشد خوبی مواجه شده و به رتبه 470 دانشگاه های دنیا رسیده است. اما در آخرین رتبه بندی اعلام شده موسسه QS برای سال 2019 میلادی، رتبه این دانشگاه مجددا بین 501 تا 550 میلادی شده است. در تمامی این سال ها رتبه داخلی این دانشگاه ثابت بوده و برترین دانشگاه کشور مجارستان بوده است.

این دانشگاه در برخی رشته ها به ویژه رشته های علوم پزشکی رتبه های جهانی بسیار بهتری را نیز داراست. به عنوان مثال دانشگاه سگد مجارستان در زمینه رشته داروسازی جزو 150 دانشگاه برتر دنیاست.

 

رشته های دانشگاه Szeged مجارستان

تعداد رشته های دانشگاه Szeged مجارستان که برای دانشجویان بین المللی ارائه می شوند، در مقطع کارشناسی 8 رشته بوده و برای مقطع کارشناسی ارشد 20 رشته می باشد. اما تعداد رشته های دانشگاه Szeged مجارستان 19 رشته می باشد. 3 رشته هم بصورت کارشناسی ارشد پیوسته در این دانشگاه ارائه می شود که در زمینه علوم پزشکی می باشند. این دانشگاه هم به مانند دانشگاه سملوایز مجارستان از دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته های علوم پزشکی در این کشور هستند. به همین دلیل این دانشگاه به شدت مورد توجه مشتاقان تحصیل پزشکی در مجارستان قرار دارد.

در حال حاضر دانشگاه سگد مجارستان دارای 12 دانشکده می باشد که عبارتند از: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم سلامت، کشاورزی، مهندسی، مدیریت کسب و کار و اقتصاد، حقوق، علوم، هنر، موسیقی و آموزش.

رشته های دانشگاه Szeged مجارستان که در مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین المللی ارائه می شوند عبارتند از:

- مدیریت کسب و کار و MBA

- مهندسی کشاورزی

- موسیقی و هنرهای نمایشی

- زبان انگلیسی و مطالعات آمریکا

- مطالعات فرانسه

- زبان شناسی اسپانیایی

- زبان آلمانی

- مطالعات ایتالیا

 

رشته های دانشگاه Szeged مجارستان که در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته برای دانشجویان بین المللی ارائه می شوند عبارتند از:

- پزشکی عمومی

- دندانپرشکی عمومی

- داروسازی

 

رشته های دانشگاه Szeged مجارستان که در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین المللی ارائه می شوند عبارتند از:

- علوم کامپیوتر

- مهندسی مواد غذایی

- شیمی

- زیست شناسی

- آواز کلاسیک

- اجرای موسیقی کلاسیک

- اقتصاد و کسب و کار بین المللی

- مطالعات بین المللی، توسعه تخصصی در اروپا-آفریقا

- مطالعات بین المللی، بطور تخصصی مطالعات اروپا

- روابط بین الملل در زبان انگلیسی

- قانون تجارت و سرمایه گذاری اروپا و بین الملل

- مطالعات دینی و الهیات

- مطالعات آمریکا

- مطالعات زبان انگلیسی

- زبان، ادبیات و فرهنگ آلمانی

- زبان، ادبیات و فرهنگ اسپانیایی

- زبان، ادبیات و فرهنگ فرانسوی

- مطالعات ایتالیا

 

رشته های دانشگاه Szeged مجارستان که در مقطع دکتری برای دانشجویان بین المللی ارائه می شوند عبارتند از:

- پزشکی بالینی

- علوم چند رشته ای

- علوم میان رشته ای

- پزشکی نظری

- علوم دارویی

- علوم کامپیوتر

- شیمی

- فیزیک

- ریاضیات

- اقتصاد

- زیست شناسی

- علوم زمین

- علوم زیست محیطی

- آموزش و پرورش

- فلسفه

- تاریخ

- ادبیات

- زبان شناسی

- حقوق و علوم سیاسی

 

شهریه دانشگاه سگد مجارستان

بر اساس رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی انتخابی شهریه دانشگاه سگد مجارستان متفاوت است. برای مثال این شهریه ها برای رشته های مقطع کارشناسی اعمال می شود:

- مدیریت کسب و کار و MBA: 2000 یورو در هر ترم

- مهندسی کشاورزی: 1800 یورو در هر ترم

- موسیقی و هنرهای نمایشی: 2500 یورو در هر ترم

- زبان انگلیسی و مطالعات آمریکا: 1858 یورو در هر ترم

- مطالعات فرانسه: 1858 یورو در هر ترم

- زبان شناسی اسپانیایی: 1858 یورو در هر ترم

- زبان آلمانی: 1858 یورو در هر ترم

- مطالعات ایتالیا: 1858 یورو در هر ترم

اما شهریه دانشگاه سگد مجارستان برای تحصیل دوره 6 ساله رشته پزشکی، حدود 9000 دلار در ترم اول بوده و در ترم های بعدی حدود 8000 دلار خواهد بود. در مورد دوره 5 ساله رشته دندانپزشکی شهریه تحصیلی حدود 8000 دلار در هر ترم می باشد. شهریه تحصیلی دوره 5 ساله رشته داروسازی نیز در این دانشگاه حدود 6000 دلار در هر ترم می باشد.

علاوه بر شهریه دانشگاه سگد مجارستان، دانشجوی مشتاق به تحصیل در این دانشگاه باید ماهانه بین 500 تا 600 یورو هم برای هزینه های زندگی دانشجویی در نظر گرفته باشد.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف به ویژه رشته های علوم پزشکی در مجارستان و به ویژه تحصیل در دانشگاه سگد مجارستان و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه سگد مجارستان
  • دانشگاه Szeged مجارستان
  • دانشگاه سگد



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top