info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه ورشو لهستان

بزرگ ترین دانشگاه لهستان دانشگاه اصلی پایتخت این کشور می باشد که همواره بهترین دانشگاه لهستان و از دانشگاه های سطح اول اروپا به شمار می آمده است. شهر ورشو یکی از پویا ترین شهرهای در حال توسعه در سراسر قاره سبز به شمار می رود و چشم انداز مثبت زندگی در آن، بسیاری را از سراسر دنیا به ویژه در سال های اخیر به زندگی در این شهر مشتاق کرده است. نام دانشگاه ورشو لهستان همواره در میان 500 دانشگاه اول دنیا در رنکینگ های معتبر مانند رنکینگ موسسه معتبر QS دیده می شود و به همین علت برای مشتاقان تحصیل در اروپا یک دانشگاه خوب به عنوان مقصد تحصیل به شمار می رود. تاریخ تاسیس دانشگاه ورشو لهستان به سال 1816 میلادی برمی گردد و در طول این بیش از 200 سال، توسعه بسیار خوبی داشته و امروزه بیش از 20 دانشکده و چندین مرکز و واحد پژوهشی مستقل را نیز داراست.



دانشگاه ورشو یک دانشگاه تحقیقات محور است و همه ساله به طور میانگین بیش از 2000 پروژه تحقیقاتی در این دانشگاه در حال انجام است. به همین جهت دانشگاه ورشو لهستان به طو میانگین همواره بیش از 3500 پژوهشگر را میزبانی می کند. دانشگاه ورشو را به همین علت در میان دو درصد بهترین دانشگاه های جهان که در عرصه تحقیقات پیشرو هستند دسته بندی می کنند.

همچنین در بیان جایگاه علمی شاخص دانشگاه ورشو این نکته را هم باید در نظر داشت که 5 نفر از فارغ التحصیلان این دانشگاه تا کنون موفق به کسب جایزه نوبل در رشته های مختلف شده اند که عبارتند از:

- لئونید هورویچ: اقتصاد دان برجسته و برنده جایزه نوبل علوم اقتصادی در سال 2007

- هنریک سینمیویچ: ادیب و نویسنده حماسی و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 1905

- مناخیم بگین: برنده جایزه صلح نوبل در سال 1978

- جوزف رات بلانک: برنده جایزه صلح نوبل در سال 1995، متخصص در زمینه های فیزیک و رادیوبیولوژی (زیست شناسی پرتوی)

- چسلاو میلوش: ادیب، شاعر و نویسنده و برنده جایزه نوبیل ادبیات در سال 1980

 

رتبه دانشگاه ورشو لهستان

مناسب بودن رتبه دانشگاه ورشو لهستان یکی از اصلی ترین علل اقبال به تحصیل در این دانشگاه است. اما این دانشگاه از نظر کاربردی بودن آموزش های ارائه شده نیز بهترین دانشگاه لهستان و یکی از دانشگاه های مطرح در اروپا به شمار می رود و آمار نشان می دهد که 94 درصد از فارغ التحصیلان آن پس از پایان تحصیل به راحتی موفق به یافتن شغل می شوند. زیرا در این دانشگاه طوری دانشجویان آموزش می بینند که برای ورود به بازار کار، کاملا آماده هستند و فقط با مباحث تئوریک و غیر کاربردی ساعت های آموزش آنان پر نمی شود.

اما همان طور که پیش تر ذکر کردیم این دانشگاه بهترین دانشگاه لهستان به شمار می رود و همه ساله در رنکینگ های اعلام شده توسط موسسات معتبری چون QS رتبه اول یا دوم را در کشور لهستان و رتبه ای مناسب در سطح بین الملل به خود اختصاص می دهد. همین موضوع یعنی اخذ رتبه اول یا نهایتا دوم در این کشور، موجب شده عده کثیری از مشتاقان تحصیل در لهستان همه ساله برای اخذ پذیرش از دانشگاه ورشو اپلای کنند.

حال به بررسی رتبه دانشگاه ورشو لهستان در یک دوره 4 ساله از سال 2017 تا سال 2020 در داخل این کشور و در سطح دنیا بر اساس رنگینگ موسسه معتبر QS می پردازیم. در سال 2017 میلادی رتبه دانشگاه ورشو لهستان در این کشور اول و در دنیا 366 بوده است. رتبه دانشگاه ورشو در سال 2018 نیز در لهستان اول و در دنیا بین 411 تا 420 بوده است. رنکینگ دانشگاه ورشو لهستان در سال 2019 نیز همچنان اول در لهستان و 394 در دنیا بوده است. بر اساس تازه ترین رتبه بندی اعلام شده برای سال 2020، رتبه دانشگاه ورشو لهستان با وجود رشد زیاد و رسیدن به رتبه جهانی 349، در کشور لهستان افت کرده و به رتبه دوم رسیده است. این ثبات رتبه نشان دهنده این است که این دانشگاه در سال های متمادی کیفیت آموزشی و پژوهشی بالای خود را حفظ کرده است و گزینه ای مناسب برای مشتاقان تحصیل در اروپا می باشد.

رتبه این دانشگاه در برخی رشته ها در دنیا بسیار شاخص است که به برخی از آن ها اشاره می نماییم:

- در رشته فیزیک: رتبه 51 تا 70 دنیا

- در رشته علوم سیاسی: رتبه 201 تا 300 دنیا

- در رشته های علوم کامپیوتر و مهندسی: رتبه 301 تا 400

- در رشته روان شناسی: رتبه 301 تا 400

- در رشته اقتصاد: رتبه 301 تا 400

- در رشته شیمی: رتبه 401 تا 500

- در رشته زمین شناسی: رتبه 401 تا 500

- در رشته مهندسی و علم مواد: رتبه 401 تا 500

 

بر اساس اعلام موسسه تایمز نیز رنکینگ دانشگاه ورشو لهستان، در سال 2016 بین 501 تا 600 بوده و این دانشگاه در سال های 2017 و 2018 نیز همین رتبه را به خود اختصاص داده است. اما رتبه دانشگاه ورشو در سال 2019 بین 601 تا 800 طبقه بندی شده است.

این دانشگاه همچنین  دارای توافقنامه همکاری های علمی پژوهشی با بیش از 1000 دانشگاه از 70 کشور جهان است که موجب شده است دسترسی به یافته های اخیر علمی و علم روز دنیا از مزیت های تحصیل در دانشگاه ورشو لهستان به حساب آید. حتی در کشور خودمان هم دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با دانشگاه ورشو توافق نامه همکاری های علمی و پژوهشی امضا کرده اند و مبادله دانشجو نیز بین این دو دانشگاه صورت می پذیرد.

 

رشته های دانشگاه ورشو لهستان

در دانشگاه ورشو لهستان امروزه بیش از 200 برنامه و دوره تحصیلی در رشته های تحصیلی و مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می گردد. بیش از 51 هزار دانشجو هم اکنون مشغول به تحصیل در دانشگاه ورشو می باشند که عده قابل توجهی از آنان را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. تنوع رشته های دانشگاه ورشو لهستان نسبتا بالاست. در این دانشگاه رشته های تحصیلی مختلف در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می شوند که در قالب علوم پزشکی، فنی مهندسی، علوم انسانی، هنر و علوم پایه تدوین و ارائه می گردند.

لیست مطرح ترین رشته های دانشگاه ورشو لهستان به این شرح است: مهندسی ساختار نانو، شیمی هسته ای، مهندسی انرژی هسته ای، فیزیک، شیمی، به کارگیری علم فیزیک در زیست شناسی و پزشکی، لجستیک، مهندسی کامپیوتر،علوم کامپیوتر، حفاظت از محیط زیست، اکولوژی،جغرافی، ژئوفیزیک در زمین شناسی، زمین شناسی، زمین شناسی کاربردی، ریاضیات، انفورماتیک و اکونومتریک، شیمی پزشکی، معماری فضاهای اطلاعاتی، توسعه فضایی، فضانوردی، سازمان دهی بازار کار، مدیریت، اقتصاد، اقتصاد حساب داری و بیمه، اقتصاد سرمایه گذاری و حسابداری، قوانین اقتصادی، حقوق، تجارت بین الملل، روابط بین الملل، علوم سیاسی، دولت و سیاست محلی، امنیت داخلی، سیاست عمومی، سیاست اجتماعی، علوم امنیتی، جرم شناسی، فعالیت های بشر دوستانه، روان شناسی، گفتار درمانی کلینیکی و عمومی، پیشگیری اجتماعی و بازسازی، جامعه شناسی کاربردی و انسان شناسی اجتماعی، فلسفه، انسان شناسی فرهنگی و نژادی، تربیت معلم، تدریس زبان های خارجی، آموزش زبان به کودکان، آموزش کودکان، زبان های خارجی و مطالعات فرهنگی، ادبیات، زبان شناسی، زبان شناسی کاربردی، زبان و جامعه، مطالعات زبان فرانسه، مطالعات انگلیسی، کتابداری، باستان شناسی، تاریخ، تاریخ هنر، هنر، هنرهای لیبرال، موسیقی شناسی، روزنامه نگاری و اطلاعات، روزنامه نگاری و مطالعات رسانه، مطالعات لهستان، مطالعات بالتیک، مطالعات آلمانی، مطالعات ایتالیایی، مطالعات آمریکا، مطالعات یونان مدرن، مطالعات شرق شناسی، مطالعات شبه جزیره ایبریا، مطالعات اورآسیا، مطالعات اروپا، مطالعات شرق اروپا، مطالعات شرق اسلاوی، مطالعات کلاسیک، مطالعات فرهنگی – علم فرهنگ، مطالعات فرهنگی، مطالعات فرهنگی تمدن های مدیترانه ای.

تحصیل در همه رشته های دانشگاه ورشو لهستان برای دانشجویان ایرانی مناسب می باشد. زیرا نام این دانشگاه در لیست های دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت کشورمان برای سال تحصیلی 2019 2020 قرار گرفته است و دانشجویانی که در رشته های مختلف حتی رشته های علوم پزشکی در این دانشگاه به تحصیل بپردازند، در صورتی که قصد داشته باشند پس از تحصیل به ایران بازگردند و در کشور خود مشغول به کار شوند، ارزشیابی مدارک تحصیلیشان بدون هیچ مشکلی انجام خواهد شد.

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه ورشو لهستان

طبیعتا برای جوانان ایرانی که بیشتر از رشته های دیگر مشتاق تحصیل پزشکی در خارج از کشور هستند، امکان تحصیل پزشکی در دانشگاه ورشو لهستان نیز یک گزینه جذاب می باشد. مزایای تحصیل پزشکی در دانشگاه ورشو لهستان بسیار است که به برخی از اصلی ترین موارد اشاره می نماییم:

- این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد و مدارک تحصیلی رشته های علوم پزشکی در این دانشگاه در ایران قابل ارزشیابی است.

- سطح علمی این دانشگاه بسیار بالا بوده و رتبه جهانی بسیار مناسبی دارد و مدارک تحصیلی آن در همه نقاط دنیا به ویژه سراسر قاره اروپا مورد تایید و دارای ارزش و اعتبار بالاست.

- هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه ورشو لهستان به زبان انگلیسی در مقایسه با دانشگاه های معتبر اروپایی در کشورهای دیگر این قاره به مراتب کمتر است. به طور کلی هزینه های تحصیل در لهستان بسیار کمتر از هزینه تحصیل در آلمان، انگلیس، فرانسه و ... می باشد.

- هزینه زندگی دانشجویی در لهستان نیز به مراتب کمتر از اکثر کشورهای اروپایی می باشد.

- برنامه های آموزشی این دانشگاه به طور کلی ، به شدت کاربردی می باشند و همان طور که پیش تر ذکر کردیم فارغ التحصیلان دانشگاه ورشو در پیدا کردن شغل بسیار موفق هستند. در زمینه علوم پزشکی نیز این دانشگاه به علت داشتن 5 بیمارستان تخصصی و 11 بیمارستان آموزشی ویژه دانشجویان، شرایط بسیار عالی برای آموزش پزشکی فراهم کرده است.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه ورشو

شهر ورشو را ارزان ترین شهر دانشجویی در اروپا و همچنین سومین شهر ارزان دانشجویی در سراسر دنیا می شناسند و به همین سبب هزینه تحصیل در دانشگاه ورشو به زبان انگلیسی قطعا با سایر پایتخت های اروپایی قابل مقایسه نبوده و بسیار مناسب تر است. هزینه تحصیل در دانشگاه ورشو بر اساس رشته  تعیین می شود و بیش ترین میزان در رشته های پزشکی و MBA می باشد که سالانه بین 8 تا 12 هزار یورو است. طبیعتا تحصیل در رشته های دیگر هزینه ای کمتر را در پی خواهد داشت. هزینه سالانه تحصیل در دانشگاه ورشو در برخی دیگر از رشته های این دانشگاه بدین شرح است: شیمی 5200 یورو، مطالعات انگلیسی 2500 یورو، مدیریت محیط زیست 4500 یورو، بارزگانی بین المللی 4000 یورو، اقتصاد بین المللی 2200 یورو، روابط بیمن الملل 3000 یورو، علوم سیاسی 3000 یورو و روانشناسی 4950 یورو.

اما اگر دانشجو قصد تحصیل به زبان لهستانی را داشته باشد به شرطی که بتواند مدرک زبان C1 را از کمیسیون زبان لهستانی دریافت نماید، می تواند در کلیه دانشگاه های لهستان از جمله دانشگاه ورشو به صورت رایگان تحصیل کند.

 

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی لهستان و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های لهستان از جمله دانشگاه ورشو و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه ورشو لهستان
  • رتبه دانشگاه ورشو لهستان
  • هزینه تحصیل در دانشگاه ورشو



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top