info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

اقامت ورزشکاران در اتریش

کشور اتریش بدون شک برای مشتاقان مهاجرت و افرادی که قصد اخذ اقامت یک کشور پیشرفته را دارند، یکی از بهترین گزینه ها به حساب می آید. اکثر افراد به ویژه افرادی که قصد اقامت کشورهای اروپایی را دارند، می دانند اتریش با اقتصاد پویا، آرامش و امنیت بالا و کیفیت بسیار بالای زندگی، در دنیا مثال زدنی است و در اروپا کشورهای انگشت شماری در این زمینه در سطح اتریش به شمار می روند. از این رو بسیاری از افراد به ویژه متخصصان رشته های مختلف، سودای اقامت در این کشور زیبا و آرام اروپایی را در سر می پرورانند. ورزشکاران به ویژه ورزشکاران حرفه ای و قهرمانان رشته های مختلف ورزشی از سراسر دنیا هم معمولا اتریش را به عنوان یک گزینه بسیار مناسب برای زندگی و ادامه فعالیت های ورزش قهرمانی خود به حساب می آورند. به همین جهت، همه ساله تعداد افراد متقاضی اخذ اقامت ورزشکاران در اتریش رو به افزایش است.



اقامت ورزشکاران در اتریش البته به همین سادگی به دست نمی آید و هر فردی نمی تواند ادعای ورزشکار بودن داشته و اقامت این کشور پیشرفته را اخذ نماید. در واقع کشور اتریش فقط برای ورزشکاران و مربیان حرفه ای ورزشی که بتوانند در میادین رقابت های بین المللی برای این کشور افتخار کسب کنند یا اینکه در زمینه مربیگری ورزشکاران این کشور را به خوبی آموزش دهند و به طور کلی به ورزش اتریش خدمت رسانی کنند، برنامه ویژه اقامت ورزشکاران در اتریش را در نظر گرفته است.

 

شرایط اخذ اقامت ورزشی در اتریش

همان طور که پیش تر ذکر شد شرایط اخذ اقامت ورزشی در اتریش برای ورزشکاران نخبه و مربیان کارنامه دار بسیار سهل است و این کشور به طور کلی برای جذب نیروی متخصص نخبه در هر زمینه ای از جمله ورزش بسیار راحت عمل می کند. اما در میان مشاغل مختلف، شرایط خاص و ویژه ای برای اقامت هنرمندان در اتریش و همچنین اقامت ورزشکاران در این کشور در نظر گرفته شده است. البته نباید فکر کرد که فقط اخذ اقامت ورزشکاران در اتریش برای قهرمانان مدال آور رشته های مختلف ورزشی در میادین بین المللی و المپیک میسر است. بلکه برای سایر ورزشکاران حرفه ای که ورزش را به عنوان منبع درآمد زندگی خود به حساب می آورند؛ نیز امکان اخذ اقامت اتریش وجود دارد. در واقع اگر به شرایط اخذ اقامت ورزشی در اتریش با دقت بنگریم متوجه می شویم که متقاضی باید اثبات کند که در کشور خود به صورت حرفه ای به فعالیت های ورزشی و مربیگری می پرداخته و ار این روش درآمد کسب کرده و مدارک کسب درآمد و واریز مالیات را بتواند ارائه نماید. البته قرارداد رسمی فعالیت های ورزشی و همچنین قرارداد با اسپانسرها نیز که بخش قابل توجهی از درآمد ورزشکاران حرفه ای را تشکیل می دهد، باید ارائه گردد.

 

مزایای اخذ اقامت برای ورزشکاران در اتریش

طبیعیسیت که متعدد بودن مزایای اخذ اقامت برای ورزشکاران در اتریش، این سطح از اقبال را در میان ورزشکاران برای اقامت در این کشور پدید آورده است.

یکی از اصلی ترین مزایای اخذ اقامت برای ورزشکاران در اتریش این است که افرادی مشمول این نوع اقامت می توانند به راحتی در کلیه کشورهای اروپایی عضو پیمان شنگن بدون نیاز به اخذ ویزا تردد کنند. امکان افتتاح حساب بانکی در این کشور نیز یکی دیگر از مزایای اخذ اقامت برای ورزشکاران در اتریش است. زیرا همان طور که پیش تر ذکر شد بخش عمده ای از درآمد ورزشکاران در جهان از طریق جذب اسپانسر می باشد و ورزشکارانی که در اتریش حساب بانکی بین المللی دارند، می توانند بدون هیچ محدودیتی از هر کجای اروپا و حتی سایر نقاط جهان اسپانسر جذب نمایند. این افراد همچنین می توانند امکان ادامه تحصیل در اتریش را نیز داشته باشند و حتی  فرزندانشان نیز بتوانند در این کشور به تحصیل بپزدارند.

فردی که مشمول برنامه اقامت ورزشکاران در اتریش می شود، در واقع امکان شهروندی اتحادیه اروپا را دارا می شود و این بدین معنی است که از مزایای بیمه ای و درمانی، امکان خرید ملک، امکان تجارت با استفاده از قوانین تجاری و گمرکی آزاد میان کشورهای عضو این اتحادیه و موارد بسیار دیگری نیز برخوردار می گردد. همچنین اخذ ویزا و سفر به کشورهایی چون استرالیا، نیوزلند، ژاپن، کانادا، آمریکا و انگلیس نیز برای افرادی که اقامت اتریش و در واقع اقامت اروپا را دارند، بسیار ساده قابل انجام است.

از دیگر مزایای اخذ اقامت برای ورزشکاران در اتریش می توان به امکان اخذ شهروندی و تابعیت این کشور پس از اقامتی ۶ساله اشاره نمود که نتیجتا فرد از تمامی مزایای شهروندی اتحادیه اروپا نیز برخوردار خواهد شد.

 

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری ورزشکاران رشته های مختلف و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا از جمله اتریش می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره
اینستاگرام ماکانال ما
  • اقامت ورزشکاران در اتریش
  • شرایط اخذ اقامت ورزشی در اتریش
  • مزایای اخذ اقامت برای ورزشکاران در اتریش



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top