info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

اقامت هنرمندان در اتریش

یکی از اقشاری که در کشورهای مهاجرپذیر برای آنان تهسیلات ویژه در نظر گرفته شده، هنرمندان هستند. طبیعتا کشوری که در دنیا به عنوان مهد هنر و موسیقی شناخته می شود باید بیش از کشورهای دیگر به هنرمندان توجه داشته باشد. اتریش، به عنوان یکی از بهترین و با ثبات ترین اقتصادهای اتحادیه اروپا و عضوی از پیمان شنگن، فرصت اعطای اقامت به هنرمندان را برای این گروه مهیا کرده است. در حقیقت با برنامه مهاجرتی ویژه ارائه شده، هنرمندان می توانند به اقامت دائم اتریش دست پیدا کنند. اقامت هنرمندان در اتریش فقط به افراد نخبه در زمینه های مختلف هنری از جمله هنرهای نمایشی، موسیقی، سینما، نویسندگی، عکاسی، نقاشی، مجسمه سازی، گرافیک، سفالگری، کاشی کاری، قالی بافی، خطاطی و ... که واقعا در زمینه هنری تخصصی خود جزو نخبگان باشند تعلق می گیرد.



بر این اساس افراد متقاضی اقامت هنرمندان در اتریش می بایست در صورت داشت نمونه کار و رزومه هنری، آن را به همراه پاسپورت با اعتبار حدالق 6 ماه، شناسنامه و کارت شناسایی، گواهی عدم سوء پیشینه و عکس بدون رتوش ارائه نمایند. کشور اتریش محل زندگی بسیاری از بزرگان عرصه هنر به ویژه موسیقی بوده است و افرادی مانند وولفگانگ موتزارت و یوهان اشتراوس در همین محیط زندگی کرده و از نظر هنری رشد کرده اند. پس اخذ اقامت هنرمندان در اتریش علاوه بر اینکه امکان زندگی در یک کشور درجه یک و پیشرفته را برای افراد هنرمند به همراه دارد، به این عزیزان فرصت رشد در زمینه تخصصی هنری شان در بستر این محیط مناسب را نیز می دهد.

 

شرایط اخذ اقامت اتریش برای هنرمندان

اداره مهاجرت کشور اتریش به هیچ وجه در زمینه اقامت هنرمندان در اتریش سهل انگاری نمی کند و هر فردی بدون داشتن مایه های هنری کافی نمی تواند از اقامت ویژه هنرمندان در اتریش بهره مند شود. از اصلی ترین شرایط اخذ اقامت اتریش برای هنرمندان نخبه بودن در زمینه تخصصی هنری است. بدین منظور ارائه نمونه کارها و آثار هنری و داشتن یک رزومه قوی هنری یکی از اصلی ترین الزامات به شمار می رود. هنرمندانی که در بررسی های اداره مهاجرت اتریش شایسته اعطای اقامت شناخته شوند در ابتدا با ویزای اقامت 1 تا 3 ساله وارد این کشور می شوند که قابلیت تبدیل به اقامت دائم را دارد. از شرایط اخذ اقامت اتریش برای هنرمندان عدم نیاز به مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی است. برای اعطای اقامت به این افراد سابقه سفر به کشورهای حوزه شنگن نیز نیاز نمی باشد و از این نظر نیز برای آنان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

اما تنها مورد قابل ذکر به جز لزوم ارائه رزومه هنری و آثار، اثبات تمکن مالی 12 هزار یورویی در حساب خود شخص متقاضی اقامت هنرمندان در اتریش است. همچنین برای اطمینان دولت اتریش می بایست به طور شفاف منبع این پول نیز مشخص شده و به دوات اتریش اثبات گردد.

 

مزایای اقامت هنرمندی اتریش

در ابتدا به افراد واجد شرایط اقامت هنرمندان در اتریش، اقامتی بین 1 تا 3 سال اعطا می گردد. اما از اصلی ترین مزایای اقامت هنری در اتریش این است که این افراد می توانند بعد از ۵ سال به اخذ اقامت دائم اتریش نایل آمده و بعد از۶ سال نیز موفق به اخذ پاسپورت اتریش شوند.

یکی دیگر از مزایای اقامت هنری در اتریش این است که بر اساس قوانین این کشور مالیات پرداخت شده، به هنرمندان مسترد می شود.همچنین یکی دیگر از مزایای اقامت هنری در اتریش پرداخت بیمه سلامت و همینطور بیمه بازنشستگی افرادی که از اقامت هنرمندان در اتریش بهره می برند، توسط دولت این کشور است. به طور کلی دولت اتریش دیدی حمایتی به هنرمندان دارد. جالب اینجاست که در اتریش برای هنرمندان سقف درآمد هم وجود ندارد.

زندگی و کار در اتریش به معنای در ارتباط قرار داشتن با محیط های هنری، هنرمندان و هنردوستان سراسر اروپا و جهان بوده و هنرمندان مقیم اتریش می توانند از این بازار بین المللی برای فروش آثار خود استفاده کافی را ببرند.

طبیعتا اخذ اقامت اتریش به معنای امکان سفر بدون نیاز به ویزا به هر یک از کشورهای اروپایی عضو پیمان شنگن و امکان دریافت ویزا و سفر به راحت ترین شکل ممکن به اکثر کشورهای دنیاست که این خود از اصلی ترین مزایای اقامت هنرمندی اتریش به حساب می آید.

از نظر مالی نیز تسهیلات زیادی همچون وام های طولانی مدت کم بهره برای هنرمندان در نظر گرفته می شودکه با آن می توانند منزل و خودرو تهیه نمایند. امکان ادامه تحصیل در اتریش نیز برای این عزیزان مهیاست.

 

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری هنرمندان رشته های مختلف و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا از جمله اتریش می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره
اینستاگرام ماکانال ما
  • اقامت هنرمندان در اتریش
  • شرایط اخذ اقامت اتریش برای هنرمندان
  • مزایای اقامت هنرمندی اتریش



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top