info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دوره های طراحی لباس در ترکیه

ترکیه همسایه غربی کشور عزیزمان در صنعت پوشاک به یک قدرت فرامنطقه ای و جهانی تبدیل شده و صنعت پوشاک این کشور سهم بسیار بالا و قابل توجهی از بازار را به ویژه در کشورهای اروپایی و خاورمیانه به خود اختصاص داده است. برخی برندهای پوشاک ترک موفق شده اند حتی نام خود را در میان برترین های صنعت پوشاک جهان قرار دهند. اما چرا و چگونه آوازه صنعت پوشاک ترکیه در سراسر جهان پیچیده و این کشور تا این حد موفق به تسخیر بازار کشورهای مختلف شده است؟ قطعا همین آوازه صنعت پوشاک ترکیه باعث شده عده زیادی از علاقمندان مد و پوشاک در سراسر دنیا و به ویژه کشور عزیزمان برای مشتاق گذراندن دوره های طراحی لباس در ترکیه باشند. خوشبختانه در سال های اخیر در کشورمان بحث طراحی مد و پوشاک بسیار جدی ترشده و سعی شده با گذر از نگاه سنتی و با استفاده از دانش طراحی مد و لباس، تولیدات لباس ایرانی با کیفیت بالاتری به بازار عرضه شود و پوشاک ایرانی قابل رقابت با تولیدات خارجی به بازار عرضه گردد. از این رو نیاز به بالا بردن دانش و تخصص در میان طراحان لباس در کشورمان هر روز بیشتر حس می شود تا این صنعت به پویایی بیش از پیش رسیده و نه تنها بتواند تامین کننده نیاز بازار داخلی باشد بلکه بتواند با صادرات حداقل به کشورهای همسایه، ارز آوری مناسبی نیز به همراه داشته باشد.



هنرآموزان در دوره های طراحی لباس در ترکیه با اصول زیبایی شناسی و هنر کاربردی و روابط میان هنر و صنعت به خوبی واقف می شوند و می توانند بر اساس نیازهای روز جامعه لباس هایی فاخر و تامین کننده سلایق مختلف را تولید نمایند. دید صنعتی به مقوله مد و لباس و استفاده از تکنولوژی های روز در تولید، توزیع، ارائه، برندینگ و تبلیغات نیز دیگر مقوله مهمی است که در دوره های طراحی لباس در ترکیه آموزش داده می شود. این آموزش ها می تواند به تربیت افراد کارآفرین خلاق که موسس برندهای مد و لباس هستند منتهی گردد که برندهایی ملی و حتی بین المللی با گردش مالی بسیار بالا را راه اندازی نمایند.

به طور کلی می توان قالب و موضوعات اصلی دوره های طراحی لباس در ترکیه را در این موارد خلاصه کرد: آموزش شناسایی پارچه، انتخاب پارچه، کار با انواع پارچه، اصول طراحی لباس، خلق مفاهیم در طراحی، طراحی و تولید نمونه کار، طراحی لباس به صورت دیجیتال، برنامه ریزی جهت تولید مجموعه مد، شناخت شرایط بازار و نیازهای صنعت.

تحصیل رشته طراحی لباس در ترکیه در کالج ها و دانشگاه های مختلفی ارائه شده و می تواند به مدرک کارشناسی یا لیسانس طراحی مد و لباس منتهی شود. طول این دوره ها بسته به موسسه آموزشی ارائه کننده می تواند از 3 تا 7 سال باشد. البته دوره های 6 ترمی طراحی مد نیز در ترکیه ارائه می گردد که در پایان آن ها به هنرآموزان مدرک دیپلم طراحی مد اعطا می گردد. بر اساس قوانین این کشور همسایه، متقاضیان شرکت در دوره های طراحی لباس در ترکیه که بیش از 3 ماه طول می کشد، باید اجازه اقامت 1 ساله دریافت کنند تا بتوانند وارد دوره های تحصیل رشته طراحی لباس در این کشور شوند.

دوره های طراحی مد و لباس در ترکیه در مراکز آموزشی مختلف به زبان های ترکی و انگلیسی ارائه می شوند. برای ورود به این دوره ها به زبان انگلیسی باید مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 5.5 یا تافل با نمره حداقل 65 ارائه نمود.

علاوه بر اینکه عده مشتاقان تحصیل در ترکیه در این رشته ها همه ساله بیش از پیش می شود، در خود کشور ترکیه نیز اقبال جوانان به ورود به دوره های طراحی مد و لباس بسیار بالاست. زیرا درآمد یک طراح مد جوان حداقل 2500 لیر، یک طراح مد با سابقه متوسط حداقل 4000 لیر و طراحان مجرب حداقل 6000 لیر در ماه می باشد. این درآمدها در صورت کار برای برندهای دیگر است. در صورتی که یک طراح مد در ترکیه برای خود کار کند می تواند بیش از 100 هزار دلار در سال درآمد داشته باشد.

البته دوره های کوتاه مدت و ورکشاپ های طراحی مد و لباس نیز در موسسات آموزشی کشور ترکیه برگزار می شود که طبیعتا در آن ها مدرک دیپلم یا لیسانس ارائه نمی شود و بیشتر برای به روز رسانی دانش طراحان لباس با تجربه می تواند کاربردی باشد.

 

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در ترکیه

تنوع دوره های تحصیل رشته طراحی لباس در ترکیه بسیار بالاست. از این رو هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در ترکیه در موسسات مختلف بسیار متفاوت است. اما به طور میانگین هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در ترکیه می تواند از 13 هزار دلار تا 60 هزار دلار در سال در مراکز آموزشی مختلف متغیر باشد.

علیرغم بالا بودن هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در ترکیه، می توان شرکت در این دوره ها را کاملا به صرفه دانست. زیرا مدرک برخی از این دوره ها اینقدر معتبر است که شرکت ها و برندهای بزرگ مد و پوشاک از سراسر دنیا فارغ التحصیلان این دوره ها را به راحتی جذب خود می کنند.  بسیاری از دوره های طراحی مد و لباس در ترکیه به صورت مشترک بین دانشگاه ها و مراکز آموزشی این کشور با دانشگاه ها، موسسات و مراکز آموزشی کشورهای مختلف دنیا که در زمینه مد صاحب سبک هستند ارائه می گردد. به عنوان مثال دوره هایی مشترک با دانشگاه ناپولی ایتالیا، دانشگاه کالیفرنیای آمریکا و دانشگاه های معتبری از سایر کشورها برگزار می گردد که در برخی از دوره ها بخشی از دوره تحصیل در کشور ثالث برگزار می گردد و یا دوره کارآموزی و کارورزی در کشور ثالث برگزار می گردد که یک فرصت ایده آل برای جوانان شرکت کننده در دوره ها به حساب می آید.

 

بهترین دانشگاه طراحی مد و لباس در ترکیه

دوره های طراحی لباس در ترکیه در دانشگاه ها، کالج ها و مراکز آموزشی مختلفی برگزار می شوند که متقضیان می توان بهترین دانشگاه طراحی مد و لباس در ترکیه برای خود را بر اساس خواسته های خود از دوره از میان این مراکز آموزشی انتخاب نمایند:

- دانشگاه بیلگی استانبول

- بچلر استودیو استانبول

- دانشگاه IED استانبول

- دانشگاه Anadolu : ارائه دهنده دوره های طراحی مد و لباس

- دانشگاه Maltepe

- مدرسه مد استانبول : LaSalle İstanbul

- دانشگاه Okan

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش دوره های تخصصی به ویژه دوره های طراحی لباس در ترکیه و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • دوره های طراحی لباس در ترکیه
  • هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در ترکیه
  • بهترین دانشگاه طراحی مد و لباس در ترکیه



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top