info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

آزمون اپروباتسیون آلمان

کمبود نیروی پزشک متخصص در آلمان، فرصت مناسبی را برای ورود پزشکان بین المللی فراهم آورده است اما با این حال ورود به حرفه پزشکی در آلمان علی الخصوص برای متقاضیان بین المللی دارای قوانین و مقررات سختی است و نیازمند احراز شرایط می باشد. از جمله این شرایط کسب مجوز و قبولی در آزمون اپروباتسیون آلمان می باشد. اپروباتسیون مجوز کار پزشکی است که توسط دولت آلمان صادر شده و به پزشکان اجازه فعالیت در حرفه خود را می دهد. اعتبار این مجوز نامحدود بوده و در فرآیند اشتغال به کار پزشکان بین المللی دو حالت اتفاق می افتد: ۱- تایید مدارک و در نتیجه ارائه مجوز و اپروباتسیون ۲- عدم امکان معادلسازی مدارک و لزوم شرکت در آزمون های اپروباتسیون آلمان.



در صورتی که متقاضی دوره های تحصیل پزشکی در آلمان را گذرانده باشد و تمام آزمون های لازم و دوره های ضروری را با موفقیت گذرانده باشد، بعد از فارغ التحصیلی بلافاصله مجوز یا اپروباتسیون را دریافت نموده و می تواند براحتی مشغول به کار شود اما در صورتی که متقاضی فارغ التحصیل از دانشگاه های خارج از اتحادیه اروپا باشد؛ در ابتدا نیاز به ارزیابی مدارک پزشکی خواهد داشت. یعنی در ابتدا، درخواست تایید (Antrag auf Approbation) به همراه مدارک در خواستی ارسال شده و سپس مدارک دریافتی با توجه به استانداردهای آلمان ارزیابی و سنجیده می شوند. در صورتی که بین تجربیات متقاضی و مدارک ارسالی تفاوت چندانی با استانداردهای آلمان وجود نداشته باشد، و نیز در صورت قبولی در آزمون های زبان تخصصی مربوطه (فاخ اشپراخه)، به متقاضی اپروباتسیون اعطا شده و می تواند مشغول به کار شود. اما در صورتی که مدارک متقاضی با استانداردهای آلمان مطابقت نداشته باشد در این صورت متقاضی می بایست در فرآیند و آزمون اپروباتسیون آلمان که در ذیل به تفصیل به آن پرداخته شده است، شرکت نماید.

 

شرایط امتحان اپروباتسیون پزشکی

شرایط امتحان اپروباتسیون پزشکی و صدور این مجوزدر سراسر آلمان به یک صورت نبوده و هر ۱۷ ایالت آلمان شرایط مخصوص به خود را در خصوص سطح دانش زبان آلمانی، تجربه کاری مرتبط و تخصص دارند. به طور معمول برای شرکت در آزمون اپروباتسیون آلمان می بایست گواهی زبان آلمانی معادل سطح B2 را ارائه داد که البته از سال ۲۰۱۷ دو ایالت آلمان مدرک زبان آلمانی در سطح C1 را درخواست می نمایند. همچنین متقاضیان می بایست به منظور ارزیابی توانایی استفاده از واژگان تخصصی پزشکی در محیط های بیمارستانی یا کلینیکی در آزمون زبان تخصصی پزشکی که توسط نظام پزشکی برگزار می شود شرکت نمایند. بسته به ایالت مورد نظر، متقاضی می بایست در یکی از دو آزمون “Patientenkommunikationstest” و “Fachsprachprüfung” شرکت نماید. آزمون اول جهت ارزیابی توانایی پزشکان در برقراری ارتباط با بیماران و آزمون دوم جهت بررسی واژگان پزشکی آن هاست. این دو آزمون به صورت شفاهی و توسط نماینده دفتر دولتی و یک مشاور پزشکی صورت می پذیرد. سوالات به صورت شبیه سازی موارد پزشکی و بالینی بوده و مسلما تسلط به زبان آلمانی متقاضی و بکارگیری آن نقش عمده ای را در این آزمون ایفا می نماید.

پس از قبولی در آزمون زبان و ارائه تمامی مدارک لازم از جمله مدارک تحصیلی و سوابق حرفه ای، مراجع ذیربط درخواست متقاضی را برای اپروباتسیون بررسی می نمایند که نهایتا این بررسی دو نتیجه خواهد داشت: تحصیلات و تجربه فرد متقاضی می تواند معادل و هم ارز پزشکان تحصیل کرده آلمانی باشد و یا اینکه هنوز امکان معادلسازی مدارک پزشکی در آلمان برای متقاضی وجود ندارد. در صورتی که گزینه اول برای متقاضی صدق نماید به سرعت اپروباتسیون اعطا می گردد اما در صورتی که تحصیلات و تجربیات شما معادل تحصیل در آلمان در رشته پزشکی نباشد در این صورت می بایست در آزمون معادلسازی  Kenntnisstandprüfung )یا ( Gleichwertigkeitsprüfung شرکت نمایید. این آزمون، دانش پزشکی متقاضیان را در حوزه پزشکی عمومی، جراحی عمومی، پزشکی اورژانس، داروشناسی و یک رشته تخصص که در هر ایالت متفاوت است بررسی می نماید. در صورت قبولی در این آزمون به فرد متقاضی مجوز کار و یا همان اپروباتسیون اعطا می گردد.

 

 

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه معادل سازی مدارک دندانپزشکی و پزشکی در خارج از کشور از جمله کشور آلمان به این عزیزان می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • آزمون اپروباتسیون آلمان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top