info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

کار پرستاری در قطر

یکی از کشورهای منطقه خاور میانه و حوزه خلیج همیشه فارس که در سال های اخیر با رشد اقتصادی مناسب و همچنین گسترش فرصت های شغلی موجود در بازار کار روبرو بوده؛ قطر می باشد. این کشور با سرمایه گذاری کلان داخلی و جذب سرمایه گذاران از سراسر دنیا اقدامات بسیار موثری در زمینه توسعه زیرساخت های خود در همه زمینه ها داشته است. برنامه توسعه متوازن که در این کشور در حال اجراست، بخش سلامت و بهداشت و درمان را نیز به شدت مد نظر قرار داده و در حال حاضر دارای زیرساخت های بسیار مناسب و مدرنی از نظر بهداشت و درمان و سلامت می باشد. افزون بر امکانات موجود، توسعه بیش از پیش زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان، مسئولین این کشور را بر آن داشته که متخصصان رشته های مختلف علوم پزشکی از سراسر دنیا از جمله پرستاران را برای کار در این کشور جذب نمایند. زیرا علاوه بر وجود زیرساخت های مناسب و مدرن، به نیروی انسانی متخصص و کارآمد نیز برای بهبود نظام سلامت این کشور نیاز است. از این رو شرایط کار پرستاری در قطر برای هموطنان عزیزمان مهیاست.



کشور قطر به طور کلی برای کارکنان بخش سلامت ارزش بسیاری قائل شده و بهترین امکانات را در اختیار آنان قرار می دهد تا با کمترین دغدغه فکری، تمرکز خود را روی حفظ سلامت و جان انسان ها قرار دهند. از این جهت است که بسیاری از هموطنان عزیز ما نیز برای کار پرستاری در قطر اپلای می کنند. مضاف بر این باید در نظر داشت، درآمد پرستار در قطر نیز در مقایسه با بسیاری از کشورها مناسب بوده و به نسبت سطح هزینه های زندگی در خود این کشور نیز متناسب و معقول است.

 

استخدام پرستاران در قطر

اما برای اینکه بتوان از طریق کار پرستاری در قطر در این کشور مقیم شده و به کار و زندگی مشغول شد، می بایست یک Job Offer یا پیشنهاد کاری از یک کارفرمای قطری دریافت نمود و از این طریق ویزای کار قطر را اخذ نمود. در واقع مکانیزم استخدام پرستاران در قطر بدین صورت است که فرد متقاضی کار پرستاری در قطر باید در کشور خود با کارفرمایان قطری مذاکره کرده و یک پیشنهاد کاری معتبر دریافت کند و از طریق آن ویزای کار قطر را اخذ کند تا بتواند  به فرآیند معادل سازی مدرک پرستاری در قطر بپردازد. طبیعیست اخذ Job Offer یا پیشنهاد کاری از یک کارفرمای قطری برای بسیاری از پرستاران هموطنمان کاری بس دشوار به نظر می رسد. از این رو موسسه پرگاس پارس با تکیه بر سال ها تجربه و تخصص در زمینه اعزام و استخدام پرستاران در قطر و سایر کشورها آماده ارائه خدمات به پرستاران عزیز هموطن می باشد.

 

درآمد پرستار در قطر

به طور میانگین درآمد پرستار در قطر، حدود 3700 ریال قطری می باشد که به نسبت به هزینه های زندگی در این کشور رقمی بسیار مناسب است. اگر میزان درآمد پرستار در قطر را با خیلی از کشورها مقایسه کنیم، متوجه می شویم که این رقم نسبت به اکثریت کشورها نیز رقمی قابل توجه است. از این رو نه تنها از کشور خودمان بلکه از بسیاری از کشورهای دنیا نیز افراد زیادی همه ساله مشتاق ورود به بازار کار پرستاری در قطر هستند.

برای متقاضیان استخدام پرستاران در قطر دانستن این موضوع خالی از لطف نیست که کار در این رشته در این کشور از ساعت 7 صبح تا 3 بعد از ظهر در شیفت اول کاری است که البته در این مدت 1 ساعت حق استراحت نیز برای آنان در نظر گرفته می شود. از ساعت 3 بعد از ظهر نیز پرستاران شیفت خود را به پرستاران بعدی تحویل می دهند.

 

معادل سازی مدرک پرستاری در قطر

طبیعتا برای ورود به بازار کار پرستاری در قطر باید مجوز کار و البته مجوز اقامت کاری این کشور را کسب نمود. برای اخذ مجوز کار پرستاری در قطر می بایست فرآیند معادل سازی مدرک پرستاری در قطر با موفقیت طی گردد. در رشته هایی مانند پرستاری که با سلامت و جان انسان در ارتباطند در اکثر کشورها برای اعطای مجوز کار به دانش آموختگان کشورهای دیگر به فرآیند معادل سازی نیاز است.

به همان صورت که معادل سازی مدرک پزشکی در قطر برای پزشکان متقاضی کار در این کشور لازم است، معادل سازی مدرک پرستاری در قطر نیز برای اعطای مجوز کار به پرستاران متقاضی کار پرستاری در این کشور الزامی است.

درست به مانند کشور کویت که در ابتدای ورود پرستار به آن کشور، لازم نیست فرآیند معادل سازی مدرک پرستاری در کویت صورت پذیرد در قطر نیز این مزیت وجود دارد. بدین ترتیب که پرستاران با پیشنهاد کاری وارد قطر می شوند و در کار خود مشغول می شوند و تا 6 ماه فرصت دارند در آزمون معادل سازی مدرک پرستاری در قطر شرکت کنند و همین دوره کار برای کارفرمای قطری به عنوان دوره کارورزی برای آنان مورد قبول واقع می شود. به طور معمول ویزای کار قطر برای پرستاران 1 تا 5 سال اعتبار دارد و از دیگر مزایای کار پرستاری در این کشور امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان فرد متقاضی است.

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه معادل سازی مدارک پرستاری در خارج از کشور از جمله کشور قطر به این عزیزان می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • کار پرستاری در قطر
  • استخدام پرستاران در قطر
  • معادل سازی مدرک پرستاری در قطر



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top