info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه سابانجی ترکیه

یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه که رتبه بین المللی مناسبی داشته و همه ساله با تعداد زیادی متقاضی از سراسر دنیا جهت اخذ پذیرش تحصیلی مواجه می شود، دانشگاه سابانجی می باشد که در زبان ترکی Sabancı Üniversitesi خوانده می شود. تاسیس این دانشگاه خصوصی به سال 1994 در شهر استانبول بر می گردد و البته اولین دوره تحصیلی برگزار شده در آن در روز 20 اکتبر سال 1999 آغاز شد. پردیس اصلی این دانشگاه در فاصله 15 کیلومتری شرق شهر استانبول در منطقه توزلا واقع است و مساحتی حدود 1353000 متر مربع را در بر می گیرد. در بخش شمالی این پردیس، مرکز بهداشت، مرکز ارتباط، سوئیت های اساتید و خوابگاه های دانشجویی واقع شده است. در بخش جنوبی پردیس اصلی دانشگاه سابانجی ترکیه، پیست پیاده روی، زمین فوتبال، دریاچه مصنوعی، سالن ورزش، مرکز نمایش و رستوران قرار گرفته است. در بخش مرکزی پردیس نیز ساختمان دانشکده ها به همراه دفتر ریاست دانشگاه واقع شده است.



از مزایای تحصیل در دانشگاه سابانجی ترکیه، آموزش های کاربردی دانشجویان در آن است و به همین جهت بیش از 90 درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه در سال اول پس از فارغ التحصیلی موفق به پیدا کردن کار مناسب می شوند. شرکت های بین المللی به علت اعتبار بالای آموزش در دانشگاه سابانجی ترکیه، اقبال زیادی به استخدام فارغ التحصیلان این دانشگاه نشان می دهند.

تعدا اعضای هیئت علمی دانشگاه سابانجی ترکیه، حدود 350 نفر بوده و این دانشگاه بیش از 4000 دانشجو از سراسر دنیا را میزبانی می کند که برای یک دانشگاه خصوصی عدد قابل قبولیست. همچنین باید در نظر داشت این دانشگاه جوانترین دانشگاه ترکیه است و این حد از توسعه کمی و کیفی را در مدت زمان بسیار کوتاهی بدست آورده است.

 

رتبه دانشگاه سابانجی استانبول

یکی از اصلی ترین علل اقبال فراوان به تحصیل در دانشگاه سابانجی ترکیه، رتبه عالی این دانشگاه نه تنها در میان دانشگاه های کشور ترکیه بلکه در میان دانشگاه های دنیا می باشد. برای تبیین بهتر این موضوع به رتبه دانشگاه سابانجی استانبول در یک دوره چهار ساله از 2017 تا 2020 بر اساس رتبه بندی موسسه کیو اس می پردازیم.

در سال 2017 رتبه دانشگاه سابانجی استانبول، بعد از دانشگاه بیلکنت آنکارا، در میان دانشگاه های کشور ترکیه دوم و در میان دانشگاه های دنیا بین 441 تا 450 بوده است. در سال 2018، رنکینگ دانشگاه سابانجی ترکیه با افت مواجه شده و به رتبه ای بین 461 تا 470 دنیا و سوم در میان دانشگاه های این کشور رسید. رتبه دانشگاه سابانجی استانبول در سال 2019 در میان دانشگاه های ترکیه همچنان سوم باقی مانده و در دنیا نیز بین 501 تا 510 طبقه بندی شده است. در سال 2020 نیز این دانشگاه همچنان سومین دانشگاه کشور ترکیه باقی مانده و رتبه بین المللی آن نیز بین 521 تا 630 طبقه بندی شده است. بر اساس رتبه بندی این موسسه رنکینگ دانشگاه سابانچی ترکیه، بین 81 تا 91 در نظر گرفته شده است.

بر اساس رنکینگ اعلام شده توسط دیگر موسسه معتبر رتبه بندی یعنی موسسه تایمز در سال 2020 نیز رتبه دانشگاه سابانجی استانبول بین 401 تا 500 دنیا طبقه بندی شده است. بر این اساس رنکینگ دانشگاه سابانجی ترکیه، در میان دانشگاه های جوان دنیا نیز 48 بوده است.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه سابانجی ترکیه

به نسبت کشورهای دیگر به ویژه کشورهای انگلیسی زبان هزینه تحصیل در ترکیه به طور کلی ارزان تر و مناسب تر است و با در نظر گرفتن میزان اعتبار و رتبه بین المللی دانشگاه های این کشور می توان گفت تحصیل در این کشور کاملا به صرفه است. طبیعتا هزینه تحصیل در دانشگاه سابانجی ترکیه نیز به همین صورت است.

به طور دقیق تر می توان گفت هزینه تحصیل در دانشگاه سابانجی ترکیه، برای رشته های کارشناسی به طور میانگین حدود 15 هزار دلار در سال است. هزینه تحصیل در دانشگاه سابانجی ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد نیز به طور میانگین 7500 دلار است. البته همان طور که عرض شد این رقم میانگین شهریه در رشته های مختلف است و می تواند بالاتر یا پایین تر باشد. به عنوان مثال برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته فناوری اطلاعات باید سالانه 7500 دلار شهریه پرداخت کرد. هزینه تحصیل در این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی نیز سالانه 12500 دلار است.

البته این دانشگاه بورسیه هایی از 25 تا 75 درصد میزان شهریه تحصیلی را به دانشجویان شایسته و ممتاز اعطا می کند که خود مشوقی برای دانشجویان نخبه برای تحصیل در این دانشگاه به شمار می رود.

همچنین هزینه های زندگی دانشجویی در شهر استانبول را باید به هزینه تحصیل در دانشگاه سابانجی ترکیه افزود. در صورتی که دانشجو در اتاق های چهار نفره خوابگاهی این دانشگاه اقامت نماید، سالانه 2000 دلار هزینه باید پرداخت کند. هزینه اقامت در اتاق های دو نفره حدود 3700 دلار در سال است. هزینه اقامت در اتاق های یک نفره نیز 5100 دلار در سال می باشد.

 

رشته های دانشگاه سابانجی

تنوع رشته های دانشگاه سابانجی بالاست و این رشته ها در قالب 3 دانشکده و یک مدرسه در آن ارائه می گردد که عبارتند از:

- دانشکده علوم طبیعی و مهندسی

- دانشکده مدیریت

- دانشکده هنر و علوم اجتماعی

- مدرسه زبان

برای ورود به این دانشگاه از دانشجویان بین المللی آزمون زبان انگلیسی به عمل می آید و اگر فردی نتواند نمره قبولی را بیاورد، به مدرسه زبان وارد شده و دوره های فشرده زبان انگلیسی و ترکی را می گذراند تا وارد دوره های تحصیل آکادمیک در این دانشگاه شود.

اصلی ترین رشته های دانشگاه سابانجی در مقطع کارشناسی عبارتند از: بیولوژی مولکولی، ژنتیک و زیست مهندسی، مهندسی مکاترونیک، علوم مواد و نانو مهندسی، مهندسی صنایع، مهندسی الکترونیک، علوم و مهندسی کامپیوتر و …

در مقطع کارشناسی ارشد طیف رشته های دانشگاه سابانجی وسیع تر است و این رشته ها عبارتند از: هنرهای بصری و طراحی ارتباطات بصری، MBA حرفه ای، امور مالی MiF، فناوری اطلاعات، تاریخ، MBA اجرایی، فناوری های انرژی و مدیریت، آنالیز دیتا، مطالعات ترکی، سیاست عمومی، علوم سیاسی، روابط بین الملل، برنامه مطالعات اروپا، اقتصاد، مطالعات فرهنگی، فیزیک، بیولوژی مولکولی، ژنتیک و زیست مهندسی، ریاضیات، علوم مواد و نانو مهندسی، مهندسی تولید، مهندسی صنایع و …

رشته های مقطع دکتری دانشگاه سابانجی ترکیه عبارتند از: علوم سیاسی، اقتصاد، فیزیک، بیولوژی مولکولی، ژنتیک و زیست مهندسی، ریاضیات، علوم مواد و نانو مهندسی، مهندسی تولید، مهندسی صنایع و …

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی ترکیه و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های ترکیه از جمله دانشگاه سابانجی استانبول و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه سابانجی ترکیه
  • رتبه دانشگاه سابانجی استانبول
  • رشته های دانشگاه سابانجی



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top