info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

ویزای استارت آپ ترکیه

در سال های گذشته بسیاری از کارآفرینان صاحب ایده در سراسر دنیا به کشورهای پیشرفته تر و با اکوسیستم کسب و کار نقل مکان کرده تا کسب و کار خود را در آن کشورها به علل مختلف راه اندازی نمایند. مناسب بودن اکوسیستم کسب و کار و شرایط راه اندازی کار در برخی کشورها خود یکی از اصلی ترین جذابیت ها برای کارآفرینان صاحب ایده است که بتوانند کسب و کار خود را در آن کشورها راه‌ اندازی نمایند. اما کشورهای پیشرفته و یا برخی از کشورهای در حال توسعه به مانند ترکیه، در حال بهبود اکوسیستم کسب و کار خود هستند و سعی دارند شرایط را به حدی جذاب کنند که کسب و کارهای استارتاپی که اغلب نیازهای بشر را با هزینه و صرف انرژی کمتر و سرعت بیشتر مرتفع می نمایند، در این کشورها راه اندازی شوند. طبیعیست که وجود کسب و کارهای مبتنی بر تکنولوژی های نوین به ویژه فناوری اطلاعات در هر کشوری از شاخصه های پیشرفت و توسعه در آن کشور می تواند محسوب گردد. به همین علت اکثر این کشورها برنامه مهاجرتی به نام ویزای استارتاپ را راه اندازی نموده اند که از این طریق به کارآفرینان صاحب ایده اقامت کشور خود را ارائه نمایند تا این افراد بدون دغدغه بتوانند در این کشورها ساکن شده و کسب و کار خود را راه اندازی نمایند. ترکیه همسایه غربی کشورمان نیز که در دهه گذشته مسیر توسعه را با سرعت بسیار بالایی طی نموده است، چند سالی است به ویژه از سال ۲۰۱۷ به بعد توجهی ویژه به جذب کارآفرینان استارتاپی مبذول داشته و سعی کرده با اعطای ویزای استارت آپ ترکیه به افراد صاحب ایده؛ شرایط اقامتی مناسب نیز برای آنان فراهم نمایند.



در سال های اخیر این کشور علاوه بر ارائه ویزای استارت آپ ترکیه، با اعطای مشوق‌های مالیاتی متعددی که برای کارآفرینان استارتاپی در نظر گرفته است، موجب شده بسیاری از کارآفرینان برای انتخاب این کشور به فکر فرو روند. شاهد این موضوع آمار سال ۲۰۱۷ است که در بین کلیه کشورهای قاره اروپا در این سال بیشترین ثبت شرکت های استارتاپی به ترکیه تعلق یافته و حتی کشورهای پیشرفته ای چون فرانسه و انگلیس پس از ترکیه در رده های بعدی قرار گرفتند. البته طبیعیست ویزای استارتاپ فرانسه که در نهایت به اخذ اقامت اتحادیه اروپا منجر می شود مزیت های فراوان خاص خود را دارد و ویزای استارتاپ انگلستان نیز در نهایت به اقامت دائم این کشور پیشرفته منجر خواهد شد و ارزش بالایی دارد.

 

مزایای اخذ ویزای استارتاپ ترکیه

اول از همه باید در نظر داشت که افرادی که مشتاق اخد ویزای استارت آپ ترکیه هستند، کارآفرین به شمار می روند و برای کارآفرینان رسیدن به سود و درآمد در کسب و کارشان یک موضوع بسیار مهم و اساسی محسوب می گردد. از این رو به دنبال یک اکوسیستم کسب و کاری می گردند که در آن بروکراسی اداری زیاد و مانع کار آنان نبوده و بتوانند در آن در سریع ترین زمان ممکن به سود دهی برسند. باید در نظر داشت که کشور ترکیه در سال‌های گذشته با تصویب قوانین تسهیل کننده کسب و کار توانسته برای کارآفرین صاحب ایده یک مقصد مناسب برای راه اندازی کسب و کار و سرمایه گذاری به حساب آید.

به طور معمول برای ویزای اقامت از طریق سرمایه گذاری در ثبت شرکت در اکثر کشورها از جمله ترکیه یک حداقلی از سرمایه گذاری تعیین می ‌گردد که به منظور اخذ ویزای استارتاپ معمولاً این سرمایه‌ گذاری کمتر می باشد و این از اصلی ترین مزایای اخذ ویزای استارتاپ ترکیه می باشد. همچنین به متقاضیان ویزای استارت آپ ترکیه این امکان داده می ‌شود که یک سرمایه گذار بومی در کشور ترکیه را به عنوان شریک و سرمایه ‌گذار در کسب و کارشان بهره گیرند و از وی در راه اندازی و توسعه بیزنس استفاده کنند و لازم نباشد تمام سرمایه راه اندازی کسب و کار را خودشان تامین نماید. در نهایت بعد از چند سال کسب و کار موفق در این کشور و تمدید های دو ساله  ویزا، در صورت پرداخت مالیات به دولت ترکیه، اقامت دائم به این افراد و خانواده هایشان اعطا می ‌گردد. در همین حین نیز می‌ توانند همسر و فرزندان خود را به کشور ترکیه آورده و همچنین فرصت تحصیل در ترکیه را نیز برای فرزندانشان بدست آورند که با توجه به ارزش و اعتبار بالای دانشگاههای ترکیه و رتبه های بین المللی بسیار عالی آنها، این یک فرصت استثنایی به شمار می رود.

 

شرایط اخذ اقامت کارآفرینی ترکیه

جدید ترین شرایط اخذ اقامت کارآفرینی ترکیه به مانند ویزای استارت آپ فرانسه، انگلیس، استرالیا، کانادا، و ... این است که متقاضی باید بتواند یک طرح توجیهی کارآفرینی یا بیزنس پلن قانع کننده ارائه نمایند که اداره مهاجرت و همچنین کارشناس بازرگانی این کشور را قانع نماید که کسب و کاری که در کشور ترکیه تاسیس می شود، کسب و کاری سالم و دارای منفعت برای اقتصاد این کشور می باشد و همچنین می تواند در این کشور به سرعت رشد نموده و ارزش افزوده و سود به دست آورد و در عین حال به تولید شغل در این کشور کمک کند. این موضوع دو منفعت برای کشور ترکیه خواهد داشت. اولاً با ایجاد شغل به بهبود شرایط بازار کار ترکیه کمک می ‌نماید، دوماً این شرکت ها پس از به سود رسیدن می توانند به دولت ترکیه مالیات پرداخت نمایند و درآمدهای مالیاتی این کشور نیز توسعه می یابد.

مسئله مهم در این راه نوشتن بیزینس پلن یا طرح توجیهی کسب و کار است که بسیار مقوله مهمی است. اکثر کارآفرینان صاحب ایده با اینکه در زمینه کاری خود بسیار مسلط هستند اما توانایی کافی در زمینه نوشتن طرح توجیهی کسب و کار را ندارند، زیرا این کار تخصصی باید توسط یک تیم متشکل از کارشناسان مدیریت و کسب و کار، متخصصان مهندسی و رشته مربوطه، و همچنین متخصصان مسلط به قوانین مهاجرتی صورت گیرد تا برای کشور مورد نظر از جمله ترکیه کننده قانع کننده به حساب آید. موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با سالها تجربه موفق در زمینه نگارش طرح توجیهی و بیزینس پلن و چندین پرونده موفق در این زمینه در در ترکیه و سایر کشورهای دنیا با تکیه بر دانش و تجربه تیم کارشناسان خود آماده ارائه خدمات در زمینه نگارش بیزینس پلن به هموطنان عزیز جهت اخذ ویزای استارتاپ و همچنین اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در ثبت شرکت در در کشورهای مختلف از جمله ترکیه می باشد.

 

به منظور دریافت ویزای استارت آپ ترکیه در ابتدای امر باید یک طرح توجیهی کسب و کار ارائه نمود که نشان دهنده ایده ای خلاقانه است. در گام بعدی فرد متقاضی باید ایده‌ مورد نظر کسب و کار را با افرادی در میان بگذارید که به وی در یافتن اسپانسر کمک می ‌کنند. زیرا با داشتن اسپانسر، بسیار راحت ‌تر می‌ توان استارت آپ ویزای ترکیه را دریافت کرد. حال دیگر می توان ویزای استارت آپ ترکیه را به دست آورد.

 

زمینه های جذاب سرمایه گذاری در اکوسیستم کسب و کار ترکیه

ترکیه به علل مختلفی از جمله نیروی کار جوان، پویا و ماهر، وجود سرمایه های طبیعی و فرهنگی و روند پرشتاب توسعه اقتصادی، محل مناسبی برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت است. همچنین دولت این کشور در سال های اخیر برای جذب سرمایه گذاران خارجی، مشوق های متنوع و معافیت های مالیاتی گوناگونی در نظر گرفته است تا اکوسیستم کسب و کار این کشور در مقایسه با کشورهای پیشرفته، برای سرمایه گذاران و کارآفرینان دارای جذابیت و مزیت به حساب آید. اما برخی زمینه ها بیش از سایرین در این کشور مورد توجه قرار گرفته و فرصت های سرمایه گذاری پرسود در این زیمنه ها در کشور ترکیه برقرار است که به برخی از آن ها اشاره می نماییم:

 

1.  فناوری اطلاعات و سایر فناوری های نوین:

در سال های اخیر توجه زیادی به توسعه فناوری های نوین به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این کشور شده و امروزه بسیاری از دانشگاه‌ های ترکیه دارای بخش فناوری هستند. ارتباط تنگاتنگ دانشگاه ها با صنایع و کسب و کارها موجب تسهیل ایجاد استارت آپ ها در زمینه فناوری های نوین در این کشور شده است.

سرمایه گذاری در زمینه های توسعه نرم افزار، بیوتکنولوژی، فناوری نانو و الکترونیک در ترکیه بسیار پرسود و دارای دورنمای مناسبی می باشد. اگرچه هم اکنون شرکت های داخلی و خارجی زیادی در این بخش از اکوسیستم کسب و کار ترکیه فعالیت می کنند، اما هنوز فرصت های زیادی در این بازار وجود دارد.

 

2. ساخت و ساز و املاک و مستغلات:

بازار مسکن در ترکیه از فعال ترین و پویاترین بخش های اقتصاد این کشور به حساب می رود. از علل اصلی برای پر جنب و جوش بودن بخش ساخت و ساز و املاک و مستغلات به دلیل رشد بیش از حد سریع جمعیت و پروژه های نوسازی شهر است. همچنین دولت ترکیه برنامه ای به نام اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک را برای اتباع خارجی در نظر گرفته که همین مورد هم به رونق بیش از پیش بازار مسکن در این کشور منجر شده است. همچنین سرمایه گذاران خارجی که حداقل 400000 دلار سرمایه گذاری در خرید ملک در ترکیه انجام دهند، می کنند، امکان اخذ پاسپورت ترکیه را خواهند داشت.

 

3. نساجی و پوشاک:

صنعت نساجی و پوشاک در کشور ترکیه دارای مزیت های بسیاری است و رشد سریعی را تجربه می کند. کیفیت بالا، غنای مواد اولیه، برآورده کردن الزامات خاص، انعطاف پذیری، قیمت های رقابتی و مزیت موقعیت ترکیه در ارتباط با تقاضای عمده اروپا و خاورمیانه، از دلایل اصلی رشد بالای بخش نساجی و پوشاک ترکیه به حساب می آید. به این دلایل، بازار نساجی همیشه برای سرمایه گذاران پر جنب و جوش و جالب خواهد بود افرادی که بتوانند از طریق اخذ ویزای استارت آپ ترکیه وارد این کشور شده و شرکت استارتاپی خود را راه بیاندازند، باید با ظرفیت های این بخش آشنایی داشته باشند..

علاوه بر مشوق های قدیمی، برنامه تشویقی جدیدی نیز از سال 2019 برای کسانی که مایل به سرمایه گذاری در بخش نساجی هستند، اجرا شده و همچنین سرمایه‌ گذارانی که به ‌ویژه در استان‌ های شرقی این  کشور در زمینه نساجی سرمایه‌ گذاری می ‌کنند، مشوق‌ های دریافت می کنند.

 

4. انرژی و منابع طبیعی:

بخش انرژی به عنوان یکی از اصلی ترین موتورهای پیشران اقتصاد در ترکیه نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته و مشوق های همه جانبه ای که به سرمایه گذاران در بخش انرژی و منابع طبیعی داده می شود، نشان دهنده علاقه ترکیه به این حوزه است و استارت آپ های متعددی در این کشور در زمینه انرژی های پاک فعال شده اند.

 

5. محیط زیست و بازیافت:

در کشور ترکیه به محیط زیست اهمیت بسیاری داده می شود واقدامات جدی که برای از بین بردن تخریب های ناشی از صنعتی شدن، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و گرم شدن کره زمین انجام می شود، بخش محیط زیست و بازیافت را مهم و جالب تر می کند. ترکیه که هنوز در حال مذاکره برای ورود به اتحادیه اروپا و امضای توافقنامه کیوتو است، نشان می دهد که این موضوع چقدر برای این کشور اهمیت دارد. دولت ترکیه اعلام کرده است که بین 7 تا 9 میلیارد یورو در این بخش سرمایه گذاری خواهد کرد زیرا موضوع بسیار اهمیت دارد. طبیعتا فناوری های نوین در این زمینه می تواند بسیار کارا باشد و استارت آپ های فعال دراین زمینه پتانسیل رشد بالایی دارند.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب در ترکیه آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا از جمله ویزای استارتاپ و اقامت دایم ترکیه می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • ویزای استارت آپ ترکیه
  • مزایای اخذ ویزای استارتاپ ترکیه
  • شرایط اخذ اقامت کارآفرینی ترکیه



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top