info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

ویزای آنجل پرتغال

کشور پرتغال از کشورهای اروپایی است که به علل مختلفی از جمله حضور تاثیرگذار مربیان ورزشی چون کارلوس کیروش از این کشور در تیم های ملی ورزشی ایران، در میان مردم کشورمان به خوبی شناخته شده است. اما این کشور یکی از زیباترین و توریستی ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا به شمار می رود که در آن روش های زیادی نیز برای اخذ اقامت دائم و حتی پاسپورت و شهروندی نیز برای اتباع کشورهای خارج از این اتحادیه در نظر گرفته شده است که در برخی از این روش ها به سرمایه گذاری کلان نیاز است و در برخی دیگر سرمایه گذاری مورد نیاز بسیار کمتر است. طبیعتا اکثر متقاضیان اخذ اقامت اروپا ترجیح می دهند با کمترین سرمایه گذاری ممکن و همچنین سرمایه گذاری در موارد کم ریسک، به اقامت و شهروندی کشورهای عضو این اتحادیه از جمله کشور پرتغال دست یابند. یکی از روش های اخذ اقامت دائم پرتغال یا به عبارتی اقامت دائم و شهروندی اتحادیه اروپا برنامه ویزای آنجل پرتغال است که به Portugal Highly Qualified Activity Residence Visa نیز شهرت دارد. در حقیقت این برنامه  ترکیبی از برنامه استارت آپ ویزا و سرمایه گذاری است که  در نهایت به اخذ اقامت دائم و پاسپورت کشور پرتغال و اتحادیه اروپا منجر می شود. در این مطلب با بیان شرایط اخذ ویزای انجل پرتغال به مزایای پرشمار آن در مقایسه با بسیاری دیگر از روش های اخذ اقامت نیز اشاره خواهیم نمود.



به طور خلاصه می توان گفت برنامه ویزای آنجل پرتغال یک برنامه مهاجرتی از طریق سرمایه گذاری تحت نظارت شرکت حامی استارتاپ یا انکوباتور مورد تایید دولت این کشور است که مسیر را برای راه اندازی استارت آپ های خلاقانه مهیا می ‌کند و به همین است که آن را تقریباً مشابه با ویزای استارت آپ پرتغال به حساب می آورند.اما تفاوت های قابل توجهی نیز میان این دو روش مهاجرتی می توان ذکر نمود. زیرا در روش ویزای استارت آپ پرتغال متقاضیان باید یک بیزینس پلن یا طرح توجیهی ارائه نمایند و اداره مهاجرت پرتغال را قانع کنند که اگر کسب و کارشان را در این کشور راه اندازی کنند می توانند برای اکوسیستم کسب و کار و اقتصاد این کشور مفید واقع شده و با رسیدن به سوددهی هم به دولت این کشور درآمد مالیاتی برسانند و هم بتوانند در این کشور به ایجاد شغل بپردازند. در صورت قانع کننده بودن بیزینس پلن یا طرح توجیهی کسب و کار، این افراد می توانند در ابتدا یک اقامت چند ساله برای خود و خانواده شان دریافت کرده و در نهایت پس از چند سال سوددهی شرکت و پرداخت مالیات به دولت پرتغال و داشتن شرایط لازم به اقامت دائم این کشور عضو اتحادیه اروپا هم دست پیدا کنند. این روش برای کارآفرینان صاحب ایده که اتفاقا دارای سرمایه چندان زیادی نیستند بسیار مناسب است و از این طریق این افراد می توانند یک کسب و کار سودده را در دل اتحادیه اروپا بنا کرده و از مزایای تجارت آزاد بین کشورهای عضو این اتحادیه و همچنین توافقنامه های تجاری بین پرتغال و سایر کشورهای دنیا نیز که بسیار پرشمار است بهره مند شوند. در نهایت هم می توانند برای خود و خانواده شان اقامت دائم و پاسپورت پرتغال را اخذ کنند که خود به تنهایی یک مزیت بسیار بزرگ و غیر قابل چشم پوشی محسوب می شود. از طرف دیگر از همان ابتدای امر این افراد می توانند همسر و فرزندان خود را نیز با خود به پرتغال ببرند و فرصت و مزیت تحصیل در پرتغال را نیز برای آنان فراهم کنند. باید در نظر داشت که استانداردهای آموزشی در کل کشورهای عضو اتحادیه اروپا یکسان است و فارغ التحصیلان دانشگاه های پرتعال می توانند پس از دوره تحصیل در سایر کشورهای عضو این اتحادیه از جمله کشورهای پیشرفته ای چون آلمان و اتریش نیز مشغول به کار شوند و در آن کشورها به اقامت بپردازند. به همین دلیل تحصیل در این کشور اروپایی دارای مزیت به حساب می آید.

اما در ویزای آنجل پرتغال فرد متقاضی دارای ایده کسب و کار نیست، بلکه سرمایه گذار در پروژه های استارتاپی است. ایده های کسب و کار استارتاپی که برای اکوسیستم کسب و کار پرتغال لازم و مفید شمرده می شوند در اختیار انکوباتورها یا شرکت های حامی استارتاپ ها که مورد تایید دولت این کشور هستند قرار می گیرد و این انکوباتورها وظیفه دارند ایده ها را پرورش داده و به حالت تجاری و سودده برسانند. از این رو قطعا به سرمایه گذاری نیاز دارند و این سرمایه را از طریق سرمایه گذاران خارجی تامین می کنند و در قبال آن دولت پرتغال به آنان مالکیت معنوی طرح ها را اعطا کرده و اقامت دائم و در نهایت پاسپورت این کشور عضو اتحادیه اروپا را نیز اعطا می کند.

روند کار به این صورت است که متقاضیان اخذ ویزای آنجل پرتغال باید در این کشور عضو اتحادیه اروپا یک شرکت استارتاپی تاسیس نمایند و شرکت انکوباتور که یک شرکت حامی استارتاپ در این کشور است باید پس از بررسی شرایط آن ها، به مدت ۳ سال پشتیبانی شرکت را با سرمایه دریافت شده برعهده بگیرد. در واقع در طول این سه سال با کمک شرکت انکوباتور مورد تایید دولت پرتغال استارت آپ راه اندازی شده به‌ خوبی سرپا شده و به سوددهی می ‌رسد و در پایان این دوره خود فرد کارآفرین مسئولیت آن را بر عهده خواهد داشت و آن را جلو خواهد برد. در این زمان حتی اجازه فروش شرکت و واگذاری آن به فرد دیگری را نیز خواهد داشت، اما موفق شده است که اقامت پرتغال را به دست آورد. از این رو بدون کوچکترین میزان از ریسک سرمایه گذاری، وی توانسته است برای خود و اعضای خانواده اش نه تنها اقامت دائم یک کشور عضو اتحادیه اروپا را کسب کند، بلکه یک شرکت سودده نیز در اختیار خواهد داشت که با تکیه بر آن می تواند آینده بسیار مناسبی برای خود و خانواده اش در اروپا رقم بزند.

 

شرایط اخذ ویزای انجل پرتغال

همانطور که پیشتر نیز کردیم این برنامه مهاجرتی ترکیبی از برنامه‌های ویزای استارتاپ و همچنین اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری می باشد که به علت شرایط سهلی که دارد یکی از به صرفه ترین روش ها برای اخذ شهروندی اقامت دائم پرتغال و به طور کلی اتحادیه اروپا به شمار می رود. از شرایط اخذ ویزای انجل پرتغال این است که تحت نظر یک انکوباتور یا شرکت حامی استارتاپ که مورد تایید دولت این کشور باشد باید سرمایه گذاری در طرح های سودده برای این کشور صورت گیرد و از این نظر بسیاری از هموطنان عزیزمان به علت عدم آشنایی با شرایط این شرکت ها نمی ‌توانند پروسه لازم را در این زمینه به خوبی جلو ببرند. اینجاست که موسسه پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام کارآفرینان و اخذ ویزاهایی همچون ویزای استارتاپ و همچنین اخذ اقامت برای سرمایه گذاران از جمله از طریق برنامه مهاجرتی آنجل ویزا، به خوبی با انکوباتور های مورد تایید دولت پرتغال و سایر کشورها آشنا بوده و همکاری تنگاتنگی با آنان داشته است. به همین جهت می ‌تواند هموطنان عزیز را در طی مسیر راهنمایی و یاری نماید و اخذ اقامت دائم این کشور عضو اتحادیه اروپا را برای عزیزانی که دارای شرایط و سرمایه لازم هستند، تسهیل نماید.

 

مزایای ویزای آنجل پرتغال

مزایای ویزای آنجل پرتغال بسیار پرشمار است اولین مورد این است که برای اخذ ویزای آنجل پرتغال شرط حضور یک هفته ای در  طول یکسال کافی است. این در حالی است که برای اخذ اقامت تمکن مالی پرتغال که خود از جذاب ترین و به صرفه ترین روش های اخذ اقامت دائم این کشور به شمار می رود، متقاضی حداقل باید ۱۸۳ روز در سال را در این کشور حضور فیزیکی داشته باشد و همچنین برای اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک نیز سالانه حداقل فرد متقاضی باید ۷ روز در این کشور حضور فیزیکی داشته باشد.

همانطور که پیشتر ذکر شد پس از ۳ سال که شرکت استارتاپی به خوبی در مسیر رشد قرار گرفت فرد متقاضی می ‌تواند اقامت دائم پرتغال به اتحادیه اروپا را به دست آورد و در مسیر اخذ پاسپورت این کشور نیز قرار گیرد. داشتن اقامت دائم کشور پرتغال به معنی فرصتهای فراوانی از جمله فرصت تحصیل در پرتغال که یک کشور عضو اتحادیه اروپا است برای فرزندان فرد متقاضی می باشد. همچنین این کشور یک کشور زیبا و توریستی به شمار می رود و زندگی در چنین کشور دارای جذابیت های خاص خود می باشد که این خود یکی از انگیزه های برخی افراد برای اخذ ویزای آنجل پرتغال و دستیابی به اقامت این کشور است.

یکی دیگر از مزایای ویزای آنجل پرتغال سرعت بالای پروسه بررسی پرونده است. زیرا بر اساس روال کاری اداره مهاجرت پرتغال تقاضاهای اخذ ویزای آنجل در اولویت بررسی توسط این اداره قرار می گیرد. بر این اساس به طور معمول دیده شده طول پروسه بررسی پرونده حدود 4 ماه به طور میانگین می باشد و فرد متقاضی در طول چهار ماه برای خود، همسر و فرزندانش اقامت اروپا را از این طریق دریافت می نماید. این بدین معناست که اخذ اقامت اولیه از این روش از روش اقامت تمکن مالی که معمولا به عنوان سریع ترین روش اخذ اقامت کشورهای عضو اتحادیه اروپا شناخته می شود نیز تقریبا سریع تر است و یا در بدترین شرایط طول مدت پروسه با روش اخذ اقامت از طریق تمکن مالی برابری می کند.

این برنامه مهاجرتی از برنامه ویزای استارتاپ پرتغال نیز انعطاف پذیرتر است و فرد متقاضی لازم نیست خود به راه اندازی و اجرای کسب و کار به تنهایی بپردازد. همچنین در ابتدای امر فرد متقاضی برعکس روش ویزای استارتاپ، نباید گزارشات فصلی به دولت پرتغال ارائه نمایند. حتی این برنامه مهاجرتی نیاز به خرید سهام نیز ندارد.

اما خود این موضوع که از طریق ویزای آنجل پرتغال کسب و کاری با مالکیت معنوی فرد متقاضی و سرمایه گذار در این کشور با حمایت و مدیریت یک انکوباتور حرفه ای در زمینه کسب و کار در اکوسیستم کسب و کار اتحادیه اروپا راه اندازی می شود، یکی از اصلی ترین مزایای ویزای آنجل پرتغال به شمار می رود که نباید از نظر دور بماند.

اصلی ترین مورد از شرایط اخذ ویزای انجل پرتغال حداقل ۱۷۵ هزار یورو سرمایه گذاری است که هزینه های بررسی پرونده را نیز در دل خود جای داده است و در مقایسه با یرنامه های سرمایه گذاری رقمی بسیار کمتر برای آن تعیین شده است. به عنوان مثال در مقایسه با برنامه ویزای طلایی پرتغال، این برنامه کمتر از نصف آن هزینه دارد و از این نظر صرفه اقتصادی زیادی دارد. البته باید در نظر داشت که در صورت رد شدن پرونده همه هزینه ها به سرمایه گذار بازگردانده می شود و از این نظر نیز ریسک سرمایه ‌گذاری ندارد و برای سرمایه گذارانی که ترجیح می دهند با پایین ترین حد از خطرپذیری سرمایه بتوانند به اخذ اقامت دائم کشورهای عضو اتحادیه اروپا دست پیدا کنند گزینه ای بسیار مناسب به شمار می رود.

همچنین فرد متقاضی اخذ اقامت پرتغال از طریق ویزای آنجل در بازار املاک یا سهام سرمایه گذاری نمی کند و سرمایه خود را در معرض ریسک های مرسوم چنین بازارهایی قرار نمی دهد. بلکه در پروژه های تحقیق و توسعه و معمولاً دانش بنیان در کشور پرتغال که دارای ارزش افزوده زیادی هستند سرمایه گذاری خواهد کرد و از مزایا و حمایت های دولتی نیز برخوردار خواهد شد. همچنین بعلت اینکه پروژه راه اندازی کسب و کار تحت نظارت و مدیریت 3 ساله یک انکوباتور حرفه ای صورت می گیرد درصد موفقیت و رسیدن به سود در آن بسیار بالاست و به همین جهت سرمایه گذاری در چنین طرح هایی می تواند یک حرکت دوراندیشانه به حساب آید.

از دیگر مزایای اخذ ویزای آنجل پرتغال این است که محدودیت مدت اقامت در این برنامه وجود ندارد و همچنین برای تعداد سرمایه ‌گذاران شرکت کننده در پروژه نیز سقفی تعیین نشده است و از این نظر نیز دارای انعطاف بسیار بالایی می باشد.

با در نظر گرفتن شرایط ویزای انجل پرتغال و مقایسه آن با سایر برنامه هایی که از طریق سرمایه گذاری صورت می پذیرد از جمله برنامه اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت و همچنین اخذ اقامت از طریق خرید ملک، می توان این برنامه مهاجرتی را با اختلاف زیاد بهترین گزینه برای افراد سرمایه گذار برای اخذ اقامت این کشور عضو اتحادیه اروپا دانست.

 

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب در اسپانیا آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا از جمله ویزای آنجل و اقامت دایم پرتغال می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • ویزای آنجل پرتغال
  • شرایط اخذ ویزای انجل پرتغال
  • مزایای ویزای آنجل پرتغال



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top