info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه سماشکو روسیه یا دانشگاه ایالتی پزشکی و دندانپزشکی اودوکیموف مسکو

یکی از دانشگاه های پیشرو در زمینه تحصیلات و تحقیقات مرتبط با علوم پزشکی در کشور روسیه، دانشگاه ایالتی پزشکی و دندانپزشکی اودوکیموف مسکو می باشد که در زبان انگلیسی A.I Evdokimov Moscow State University of Medicine and Dentistry و دز زبان روسی Московский государственный медико-стоматологический университет خوانده می شود. تاسیس این دانشگاه معتبر علوم پزشکی به سال 1922 میلادی باز می گردد که در ابتدا به نام مدرسه دولتی مراقبت های دندانپزشکی در شهر مسکو شناخته می شده است. این دانشگاه که در کشورمان بیشتر به نام دانشگاه پزشکی سماشکو روسیه شناخته می شود قدمتی بیش از ۹۰ سال در آموزش های تخصصی پزشکی و دندانپزشکی داشته و در میان دانشگاه ‌های اروپا و حتی جهان در زمینه تخصصی علوم پزشکی دارای اعتبار فراوانی می باشد. همه ساله بیش از ۶۰۰ پزشک از دانشگاه سماشکو روسیه یا دانشگاه ایالتی پزشکی و دندانپزشکی اودوکیموف مسکو فارغ التحصیل می ‌شوند.



شرایط تحصیل در دانشگاه ادوکیموف مسکو روسیه

از شرایط تحصیل در دانشگاه ادوکیموف مسکو روسیه در رشته های مختلف به ویژه پزشکی و دندانپزشکی داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی معتبر است. همچنین متقاضیان ورود به دوره های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه نیز مانند سایر دانشگاه های روسیه باید دوره پادفک را بگذرانند. در این دوره زبان روسی و دروس شیمی و زیست شناسی با آنان به خوبی کار می شود. طول دوره پادفک در این دانشگاه دو ترم است و هزینه شرکت در این دوره برای دانشجویان بین المللی حدود 3000 دلار می باشد. در پایان دوره پادفک از متقاضیان آزمون گرفته می شود و در صورتی که بتوانند این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارند، می توانند وارد دوره های تحصیل پزشکی در روسیه در دانشگاه سماشکو روسیه یا دانشگاه ایالتی پزشکی و دندانپزشکی اودوکیموف مسکو شوند. طول دوره های تحصیل پزشکی در دانشگاه سماشکو روسیه 6 سال با طول دوره های تحصیل دندانپزشکی در این دانشگاه نیز 5 سال است. اکثر این دوره ها به زبان روسی ارائه می ‌شود، البته دوره هایی به زبان انگلیسی نیز در این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است که با شهریه بیشتری همراه است.

 

رشته های دانشگاه سماشکو مسکو

تنوع رشته های دانشگاه سماشکو مسکو چندان بالا نیست و بیشتر رشته های مرتبط با نظام سلامت در این دانشگاه ارائه می ‌شود. دانشکده های ارائه دهنده رشته های دانشگاه سماشکو روسیه یا دانشگاه ایالتی پزشکی و دندانپزشکی اودوکیموف مسکو عبارتند از:

- دانشکده پزشکی عمومی دانشگاه سماشکو مسکو

- دانشکده دندانپزشکی دانشگاه ایالتی پزشکی و دندانپزشکی اودوکیموف مسکو

- دانشکده روانشناسی بالینی دانشگاه سماشکو روسیه

- دانشکده اقتصاد دانشگاه ایالتی پزشکی و دندانپزشکی مسکو

- دانشکده مددکاری دانشگاه سماشکو

- دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه اودوکیموف مسکو

- دانشکده آموزش دانشجویان بین المللی دانشگاه سماشکو مسکو روسیه

- انستیتو جراحی دانشگاه ایالتی پزشکی و دندانپزشکی مسکو روسیه

- موسسه آموزش پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی اودوکیموف مسکو

- دانشکده تربیت بدنی دانشگاه اودوکیموف روسیه

- دانشکده منطقه مسکو دانشگاه دولتی اودوکیموف مسکو روسیه

تعداد زیادی کلینیک، بیمارستان و لابراتورار در زمینه های مختلف به ویژه آموزش پزشکی با این دانشگاه همکاری می کنند دانشجویان ایرانی مشتاق تحصیل پزشکی در روسیه می توانند از امکانات آموزشی، بالینی و تحقیقاتی مناسب موجود در این دانشگاه بهره مند گردند.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه ایالتی سماشکو مسکو روسیه

هزینه تحصیل در دانشگاه ایالتی سماشکو مسکو روسیه برای رشته های مختلف تحصیلی متفاوت بوده و به شرح زیر می باشد:

- هزینه تحصیل در دانشگاه ایالتی سماشکو مسکو روسیه در رشته های پزشکی و دندانپزشکی:

برای دوره هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شود : سال اول : 5000 دلار و سال دوم تا ششم: 4000 دلار.

برای دوره هایی که به زبان روسی ارائه می شود : سال اول تا ششم: 4000 دلار.

- هزینه تحصیل در دانشگاه ایالتی سماشکو مسکو روسیه در رشته های داروسازی، پرستاری و پزشکی پیشگیرانه:

برای دوره هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شود : سال اول: 5000 دلار ؛ سال دوم تا پنجم: 4000 دلار.

برای دوره هایی که به زبان روسی ارائه می شود : سال اول تا پنجم: 4000 دلار.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، دکتری، و کارآموزی بالینی : سال اول تا سوم: 4000 دلار.

بخش آمادگی / پیش از پزشکی:3000 دلار

علاوه بر این، هزینه 3000 دلاری شرکت در دوره پادفک نیز برای ورود به رشته های علوم پزشکی باید در نظر گرفته شود. علاوه بر این 1800 دلار نیز هزینه شرکت در آزمون ورودی دوره های تحصیل علوم پزشکی پس از اتمام دوره پادفک باید پرداخت گردد. برای سال اول و ورود به دانشگاه باید هزینه 400 دلار نیز به منظور معادل سازی مدارک تحصیلی به وزارت آموزش فدرال روسیه پرداخت گردد.

همچنین هزینه های اقامت در خوابگاه در این دانشگاه نیز 400 دلار در سال بوده و سایر هزینه های سالانه از جمله بیمه درمانی، چک آپ پزشکی و سلامت و همچنین تمدید ویزای دانشجویی نیز سالانه 300 دلار باید در نظر گرفته شود.

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه سماشکو روسیه

همان طور که پیش تر ذکر شد اکثر دانشجویان ایرانی مشتاق تحصیل در روسیه، برای ورود به رشته های علوم پزشکی به ویژه پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های این کشور تلاش می کنند. این افراد در صورتی که قصد داشته باشند پس از اتمام تحصیل خود در خارج از کشور به ایران بازگشته و در نظام سلامت کشور خود مشغول به کار شوند، باید دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران انتخاب کنند تا مدارکشان در ایران قابل ارزشیابی باشد. برای این افراد تحصیل پزشکی در دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ می تواند گزینه مناسبی باشد و تحصیل پزشکی در دانشگاه سماشکو روسیه نمی تواند گزینه ایده آلی برایشان به حساب آید. زیرا در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2020 2021 نام این دانشگاه به صورت مشروط قرار گرفته است و فقط دوره های تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه سماشکو روسیه مورد تایید هستند. اما افرادی که قصد دارند پس از تحصیل در دانشگاه سماشکو روسیه یا دانشگاه ایالتی پزشکی و دندانپزشکی اودوکیموف مسکو در رشته پزشکی در خارج از ایران مشغول به کار شوند، مشکل خاصی نخواهند داشت. زیرا مدارک این دانشگاه در اکثر کشورهای اروپایی دارای اعتبار است. همان طور که ذکر شد طول دوره های تحصیل پزشکی در دانشگاه سماشکو روسیه 6 سال با طول دوره های دندانپزشکی در دانشگاه سماشکو پنج سال است. اغلب دوره های پزشکی در این دانشگاه به زبان روسی و برخی دوره ها نیز به زبان انگلیسی ارائه می گردد. این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی سیستم پذیرش آزاد را ارائه می کند و تمام دانشجویانی که مدرک دوره متوسطه دارند، شانس پذیرش در دانشگاه پزشکی سماشکو مسکو را دارند.

 

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه سماشکو روسیه

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه سماشکو روسیه برای کلیه افراد علاقمند به تحصیل این رشته در خارج از کشور مناسب است. زیرا مدارک این دانشگاه در اکثر کشورهای اروپایی دارای اعتبار است و از طرف دیگر تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه سماشکو روسیه در ایران نیز دارای اعتبار بوده و مدارک اخذ شده رشته دندانپزشکی در این دانشگاه در ایران قابل ارزشیابی است.

طول دوره های تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه سماشکو روسیه نیز 5 سال می باشد. اغلب دوره های دندانپزشکی در این دانشگاه به زبان روسی و برخی دوره ها نیز به زبان انگلیسی ارائه می گردد.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی روسیه و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های روسیه و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه سماشکو روسیه یا دانشگاه ایالتی پزشکی و دندانپزشکی اودوکیموف مسکو
  • شرایط تحصیل در دانشگاه ادوکیموف مسکو روسیه
  • تحصیل پزشکی در دانشگاه سماشکو روسیه



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top