info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

آزمون زبان دولینگو چیست؟

شرکت در آزمونهای معتبر زبان یکی از اصلی ترین چالش های افرادیست که به مهاجرت به ویژه از طریق کاریابی و تحصیل می اندیشند. به طور معمول آزمون های زبان انگلیسی معتبری که مورد تایید اداره مهاجرت کشورهای مختلف قرار دارند، در کشور خودمان و یا حداقل در کشورهای همسایه توسط موسساتی که نمایندگی رسمی برگزاری آنان را اخذ نموده اند برگزار می شوند. اما وقوع پاندمی ویروس کرونا موجب شد که به علت پرهیز از ازدحام جمعیت در یک محیط بسته، اغلب آزمون های زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس، تافل و PTE لغو شوند و از این رو متقاضیان مهاجرت که به مدرک زبان انگلیسی معتبر نیاز دارند با مشکل مواجه شده اند. به همین علت نام آزمون زبان انگلیسی دولینگو در دوران کرونا بیش از پیش بر سر زبان ها افتاده است. اما اغلب زبان آموزان و مشتاقان مهاجرت اطلاعات کافی در مورد این آزمون آنلاین زبان انگلیسی نداشته و به درستی نمی دانند آزمون زبان دولینگو چیست؟ در این مطلب به معرفی این آزمون زبان انگلیسی، شرایط برگزاری آن و همچنین اعتبار آزمون دولینگو می پردازیم.



شرکت در آزمون های زبان انگلیسی فقط برای مهاجرت کاری و تحصیلی به کشورهای انگلیسی زبان آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا و نیوزلند الزامی نیست. بلکه برای تحصیل به زبان انگلیسی در بسیاری از کشورهای دنیا که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاههای آن ها فراهم است نیز باید مدرک زبان انگلیسی معتبر ارائه داد. همچنین برای کار در برخی کشورهای غیر انگلیسی زبان دنیا مانند کشورهای ثروتمند حوزه خلیج فارس و دریای عمان نیز ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر، راهگشاست و نیازی نیست داوطلبان حتما به یادگیری زبان رسمی این کشورها یعنی زبان عربی بپردازند. حال به تفصیل به این سوال پاسخ می دهیم که آزمون زبان دولینگو چیست؟

 

آزمون زبان انگلیسی دولینگو در دوران کرونا

همان طور که ذکر شد به علت جلوگیری از همه گیری ویروس کرونا، تقریبا تمامی آزمون ها آیلتس، تافل و PTE که در کشورمان یا سایر کشورهای همسایه برگزار می شد؛ لغو شده و مشتاقان کار و تحصیل در خارج از کشور دچار سردرگمی فراوانی گشته اند. به همین علت آزمون زبان انگلیسی دولینگو در دوران کرونا بیش از پیش شهرت پیدا کرده است. اما به طور دقیق آزمون زبان دولینگو چیست؟ این آزمون یک آزمون سنجش مهارت های زبان انگیسی است که به صورت آنلاین و بدون نیاز به حضور فیزیکی داوطلبان در یک محل خاص برگزار می شود و داوطلبان می توانند تنها با پرداخت 49 دلار در منزل خود در هر ساعتی از شبانه روز در هر یک از 365 روز سال در این آزمون شرکت نمایند.

آزمون زبان انگلیسی دولینگو نیز مانند آیلتس و تافل برای سنجش توانایی های چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی در داوطلبان طراحی شده و این افراد باید مهارت های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن خود را از طریق این آزمون در بوته آزمایش گذارند. طول مدت این آزمون تنها 1 ساعت است و به علت نحوه برگزاری تطبیقی، قابلیت سنجش مهارت های داوطلبان را تنها در این مدت کوتاه خواهد داشت. این سیستم بدین صورت است که فرد داوطلب اگر به سوالی پاسخ صحیح دهد، سوال بعدی که از وی پرسیده می شود سخت تر خواهد بود. اما اگر به سوالی اشتباه جواب دهد، سوال بعدی آسان تر می باشد.

یکی از تفاوت های اصلی این آزمون با آزمونی همچون آیلتس این موضوع است که آزمون دولینگو یک نوع بوده و دسته بندی خاصی ندارد. این در حالی است که آزمون آیلتس در دو نوع اصلی آکادمیک و جنرال برگزار می شود و داوطلبان شرکت در آن باید بسته به شرایط خود نوع آزمون را برگزینند و در آن شرکت نمایند. به عنوان مثال فردی که قصد دارد از دانشگاهی برای شرکت در دوره تحصیلی به زبان انگلیسی پذیرش دریافت کند باید حتما در بخش آکادمیک آزمون آیلتس شرکت کند. اما فردی که قصد دارد برای مهاجرت از نوعی دیگر به ویژه مهاجرت کاری، آزمون زبان را شرکت کند باید در بخش جنرال یا عمومی این آزمون توانایی های خود را محک بزند. تفاوت هایی بر این اساس در این دو نوع آزمون آیلتس طراحی شده است. به عنوان مثال در بخش اول قسمت نوشتاری یا رایتینگ، در آزمون آکادمیک، تحلیل یک شکل یا نمودار از داوطلبان خواسته می شود. اما در آزمون جنرال یا عمومی در این بخش، نگارش یک نامه مدنظر می باشد.

از اصلی ترین شرایط شرکت در آزمون زبان انگلیسی دولینگو، این است که فرد دیگری در اتاق و نزدیکی داوطلب حضور نداشته باشد و خود داوطلب نیز حق یادداشت برداری را نخواهد داشت. همچنین امکان خروج از پنجره مرورگر کامپیوتر برای داوطلبان در حین برگزاری آزمون وجود نخواهد داشت.

بر اساس قوانین، هر داوطلب می تواند دو بار در یک ماه در این آزمون شرکت کند. یکی از تسهیلاتی که برای داوطلبان شرکت در این آزمون در نظر گرفته شده این می باشد که اگر در میان برگزاری آزمون اینترنت دچار مشکل شده و آزمون تکمیل نشود، امکان تکرار آزمون در زمانی دیگر وجود خواهد داشت.

 

اعتبار آزمون دولینگو

می دانیم که یکی از موارد مهم در انتخاب یک آزمون زبان برای داوطلبان، مدت اعتبار مدرک و نمرات آن است. مدت اعتبار آزمون دولینگو؛ مدرک و نمرات اخذ شده در این آزمون همانند آزمون آیلتس 2 سال می باشد و از این نظر بسیار مناسب است. از این رو مدت اعتبار آزمون دولینگو را می توان یکی از مزایای اصلی شرکت در آن به حساب آورد.

آزمون دولینگو از آزمون های حضوری آیلتس و تافل ارزان تر است. همچنین ارسال گزارش نمرات این آزمون برای دانشگاه های مختلف نیز هزینه اضافه ندارد. این در حالی است که امکان ارسال نتایج آزمون تافل به تنها 4 دانشگاه و امکان ارسال نتایج آزمون تافل به 5 دانشگاه به صورت رایگان وجود دارد و پس از این تعداد، برای ارسال نتایج هر یک از این دو آزمون 20 دلار هزینه اضافه باید پرداخت نمود. اما نکته مهم این است که اعتبار آزمون آیلتس و تافل بسیار بالاست و تقریبا تمامی دانشگاه های دنیا این دو آزمون را ملاک عمل خود در اعطای پذیرش به دانشجویان برای تحصیل به زبان انگلیسی قرار می دهند. اما اعتبار آزمون دولینگو در دنیا هنوز به اندازه این آزمون ها نمی باشد و مشتاقان تحصیل در خارج از کشور به زبان انگلیسی باید پیش از شرکت در این آزمون در سایت دانشگاه مورد نظرشان اعتبار آزمون دولینگو را چک نمایند. خوشبختانه به علت شرایط پیش آمده، آزمون زبان انگلیسی دولینگو در دوران کرونا مورد قبول بسیاری از دانشگاه های دنیا قرار گرفته و حتی برخی از برترین دانشگاه های دنیا نیز این آزمون را به عنوان ملاک مناسب و مورد تایید خود در زمینه سنجش توانایی های ارتباطی افراد به زبان انگلیسی پذیرفته اند. به عنوان مثال دانشگاه ییل، دانشگاه کلمبیا، دانشگاه دوک، دانشگاه ویرجینیا، و دانشگاه نیویورک در آمریکا، دانشگاه مدول وین در اتریش، مدرسه مدیریت گرنوبل در فرانسه، دانشگاه هنرهای زیبای آلبردا، دانشگاه کنکوردیا، دانشگاه دالهاوزی، دانشگاه براک و دانشگاه براندون در کانادا، و چندین دانشگاه دیگر در ایتالیا، بلژیک، استرالیا، و انگلستان، نتایج این آزمون را مورد تایید و ملاک پذیرش خود قرار داده اند.

 

آزمون Duolingo از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

در ابتدای امر داوطلبان باید در بخشی 10 دقیقه ای از آزمون Duolingo شرکت کنند که نمره ای ندارد و فقط برای آشنایی با فضای آزمون طراحی شده است.

سپس پرسش های انطباقی به همان صورت که ذکر شد ارائه می شود که بخش اصلی آزمون را در چهار مهارت اصلی تشکیل خواهند داد. این بخش نیز حدود 25 دقیقه زمان می برد.

بخش آخر مصاحبه ویدئویی و نمونه ای از نگارش داوطلب می باشد. در این بخش سوالاتی بدون داشتن جواب قطعی از داوطلبان پرسیده می شود. دو پرسش آخر بدین صورت است که اولی باید یک پاسخ تشریحی 50 تا 100 کلمه ای و دومی یک پاسخ شفاهی 30 تا 90 کلمه ای دریافت نماید.

 

منابع آزمون دولینگو

طبیعتا با توجه به ماهیت این آزمون شرکت در آن با دشواری هایی نیز همراه است. باید در نظر داشت که در آزمون Duolingo طیف وسیعی از سوالات غیر معمول پرسیده می شود و به همین علت؛ داوطلبان باید پیش از شرکت در آزمون اصلی در آزمون کوتاه 10 دقیقه ای به منظور آشنایی با فضای آزمون Duolingo شرکت نمایند. منابع آزمون دولینگو به طور اختصاصی تعریف نشده اند. در واقع داوطلبان همان طور که برای سایر آزمون های زبان انگلیسی خود را آماده می کنند باید با خواندن کتب و مقالات و گوش دادن به پادکست های زبان انگلیسی و همچنین تمرین و تکرار در زمینه مکالمه، خود را برای شرکت در آزمون Duolingo آماده نمایند.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و اقامت کلیه کشورهای انگلیسی زبان و غیر انگلیسی زبان و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • آزمون زبان دولینگو چیست؟
  • آزمون زبان انگلیسی دولینگو
  • اعتبار آزمون دولینگو



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top