info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو روسیه

یکی از برترین دانشگاه های روسیه که همه ساله رتبه بین المللی مناسبی را در رنکینگ های معتبر جهانی به خود اختصاص می دهد، دانشگاه فنی باومن مسکو می باشد که تاسیس آن به سال 1830 میلادی باز می گردد. نام این دانشگاه در زبان انگلیسی  Bauman Moscow State Technical University و در زبان روسی، Московский государственный технический университет им. Н. Э. Баумана می باشد. دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو روسیه که به اختصار با نام BMSTU شناخته می شود، با بیش از 3500 عضو هیئت علمی و کادر آموزشی، به بیش از 19 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف، خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی ارائه می نماید. بیش از 1600 دانشجوی این دانشگاه در حال حاضر دانشجویان بین المللی می باشند.



دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو روسیه در رشته های مرتبط با صنایع سنگین، هواپیمایی و صنایع موشکی از دانشگاه های برتر نه تنها در روسیه، بلکه در کل جهان به حساب می آید. این دانشگاه دارای کتابخانه ای با بیش ار 1.5 میلیون نسخه کتاب می باشد و دارای 3 سالن بزرگ است که در قالب آن می تواند بیش از 30 هزار نفر را به طور همزمان برای مطالعه میزبانی کند.

دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در رشته های غیر پزشکی خارج از کشور را دارند، در صورتی که می خواهند پس از اتمام دوره تحصیل، در ایران مشغول به کار شوند، باید مدارکشان در ایران قابل ارزشیابی باشد. از این رو در هنگام انتخاب دانشگاه برای اپلای کردن باید دانشگاه محل تحصیل خود را از میان لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران انتخاب کنند. برای این عزیزان دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو روسیه یک گزینه عالی به شمار می رود. زیرا در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران برای سال تحصیلی 2020 2021، نام این دانشگاه در بین دانشگاه های ممتاز یا گروه الف دیده می شود.

 

رتبه دانشگاه فنی باومن روسیه

یکی از علل استقبال از فرصت تحصیل در این دانشگاه، مناسب بودن رتبه دانشگاه فنی باومن روسیه در رنکینگ های معتبر بین المللی است. به همین علت بسیاری از مشتاقان تحصیل در روسیه در رشته های فنی این دانشگاه را به عنوان بهترین گزینه پیش روی خود می بینند. به منظور تبیین بهتر ارزش تحصیل در این دانشگاه قصد داریم رتبه دانشگاه فنی باومن روسیه را در یک دوره 4 ساله از سال 2018 تا 2021 میلادی بر اساس رنکینگ موسسه کیو اس خدمتتان ارائه نماییم.

بر این اساس رنکینگ دانشگاه ایالتی فنی باومن مسکو، در سال 2018 در میان دانشگاه های این کشور، چهارم و در  میان دانشگاه های دنیا 291 بوده است. در سال 2019 رتبه دانشگاه فنی باومن روسیه در میان دانشگاه های این کشور، پنجم و در میان دانشگاه های دنیا 299 بوده است. رنکینگ دانشگاه ایالتی فنی باومن مسکو در سال 2020 میلادی در میان دانشگاه های این کشور همچنان پنجم باقی مانده، اما رتبه بین المللی این دانشگاه با رشد مواجه شده و به رده 284 دانشگاه های دنیا رسیده است. در آخرین رنکینگ اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای سال 2021، رتبه دانشگاه فنی باومن روسیه در میان دانشگاه های این کشور یک رتبه نزول پیدا کرده و این دانشگاه رتبه ششم دانشگاه های این کشور را از آن خود کرده است. اما در سطح بین المللی رنکینگ دانشگاه ایالتی فنی باومن مسکو 2 پله نسبت به سال قبل رشد کرده و به رده 282 دانشگاه های دنیا رسیده است. همچنین در رنکینگ موسسه تایمز که دیگر سیستم معتبر رتبه بندی دانشگاه های دنیا می باشد نیز، رتبه دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو روسیه در سال 2021 میلادی، بین رده 401 تا 500 بوده است. همچنین این دانشگاه با بیش از 80 دانشگاه برتر دنیا موافقتنامه های همکاری علمی، آموزشی، پژوهشی و همچنین تبادل استاد و دانشجو دارد.

 

رشته های دانشگاه فنی باومان مسکو

دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو روسیه دارای 19 دپارتمان است. دانشکده های این دانشگاه که ارائه دهنده رشته های دانشگاه فنی باومان مسکو هستند، عبارتند از:

- دانشکده علوم پایه دانشگاه فنی باومن روسیه

- دانشکده الکترونیک و فن آوری لیزر دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو روسیه

- دانشکده فن آوری و مهندسی دانشگاه ایالتی فنی باومن مسکو

- دانشکده ماشین آلات ویژه دانشگاه فنی باومان مسکو

- دانشکده رباتیک و اتوماسیون یکپارچه دانشگاه فنی باومان روسیه

- دانشکده انفورماتیک و سیستم های کنترل دانشگاه فنی باومان

- دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه ایالتی فنی باومن

- دانشکده کسب و کار مهندسی و مدیریت دانشگاه ایالتی فنی باومن روسیه

- دانشکده علوم اجتماعی و علوم انسانی دانشگاه فنی باومان مسکو روسیه

- دانشکده زبان شناسی دانشگاه ایالتی فنی باومن مسکو

- دانشکده تربیت بدنی دانشگاه ایالتی فنی باومن روسیه

- دانشکده تکنولوژی موشک و  فضا دانشگاه ایالتی فنی باومن مسکو روسیه

- دانشکده ابزار سازی دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو

- دانشکده هوافضا دانشگاه دولتی فنی باومان روسیه

 

مفاخر دانشگاه فنی باومن

در این دانشگاه معتبر عده زیادی از چهره های برجسته علمی و سیاسی به ویژه از خود کشور روسیه و اتحاد جماهیر شوروی سابق به تحصیل، پژوهش و تدریس پرداخته اند. نام برخی از مفاخر دانشگاه فنی باومن به شرح زیر می باشد:

- سرگئی پاولوویچ کورولف : از اصلی ترین مهندسان صنایع موشکی شوروی، موسس بنیاد فضانوردی شوروی و طراح فضاپیما

- ولادیمیر سولوویف : فضانورد اهل شوروی و اولین انسانی که در ایستگاه فضایی میر وارد شد.

- اولگ گریگوریویچ ماکاروف : فضانورد اهل شوروی

- آندری نیکولاویچ توپولف : طراح اصلی هواپیمای توپولوف و مهندس برجسته و پیشرو در صنعت هواپیمایی شوروی

- پاول اوسیپوویچ سوخو : طراح ارشد هواپیمای جنگی سوخو و مهندس ارشد هوافضای شوروی

- ولادیمیر گریگوریویچ شوخوف : مهندس و معمار برجسته روسی

- آرکادی گریگوریویچ موردوینوف : معمار برجسته اهل شوروی و مدیر ارشد ساخت و ساز

- نیکولای یگوروویچ ژوکوفسکی : دانشمند برجسته رشته مکانیک اهل روسیه و بنیانگذار آئرودینانیم مدرن

- یوجین اروسلانوف : ریاضیدان برجسته روس

- ایوان جورجیویچ پتروفسکی : ریاضیدان برجسته اهل شوروی

- جورجی مالنکوف : نخست وزیر اتحاد جماهیر شوروی سابق

- سرگئی الكسئویچ لبدف : دانشمند برق و کامپیوتر اهل روسیه که طراح اولیه کامپیوترهای روسی بوده است.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی روسیه و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های روسیه و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو روسیه
  • رتبه دانشگاه فنی باومن روسیه
  • رشته های دانشگاه فنی باومان مسکو



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top