info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه ژجیانگ چین

یکی از دانشگاه های معتبر کشور چین، دانشگاه ژجیانگ می باشد که نام آن در زبان چینی 浙江大学 و در زبان انگلیسی Zhejiang University می باشد. این دانشگاه دولتی پژوهشی در سال 1897 در شهر زیبا و تاریخی هانگژو در فاصله 150 کیلومتری جنوب غربی شانگهای افتتاح شده است. دانشگاه ژجیانگ چین عضو اتحادیه C9 شامل برترین دانشگاه های این کشور می باشد. این دانشگاه وسیع ترین فضای آموزشی را در میان دانشگاه های کشور چین دارا بوده و یکی از جامع ترین دانشگاه های این کشور از نظر تنوع رشته های تحصیلی ارائه شده به حساب می آید.



در حال حاضر دانشگاه ژجیانگ چین که به کمبریج شرق معروف است، با بیش از 3700 عضو هیئت علمی و کادر آموزشی، به بیش از 25400 دانشجوی مقطع کارشناسی، بیش از 29200 دانشجوی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی ارائه می نماید که بیش از 9200 نفر از این دانشجویان را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. کتابخانه این دانشگاه نیز بیش از 7 میلیون نسخه کتاب را داراست که از این نظر نیز از برترین ها در کشور چین محسوب می شود.

این دانشگاه با بیش از 140 دانشگاه و موسسه آموزشی بین المللی از 30 کشور جهان موافقت نامه های همکاری دارد که در میان آن ها نام دانشگاه های معتبری همچون امپریال کالج لندن، دانشگاه پرینستون و دانشگاه ایلینوی آمریکا دیده می شود. از این رو دانشجویان می توانند ار فرصت تبادل دانشجو بین این دانشگاه و دانشگاه های برتر بین المللی نیز برخوردار شوند. همچنین امکان بهره مندی از بورس تحصیلی استان ژجیانگ نیز برای دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی وجود دارد که خود یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه ژجیانگ چین برای علاقه مندان تحصیل در چین به شمار می رود. این مبلغ کمک هزینه تحصیلی که به میزان 30000 یوان است، پس از تکمیل ثبت نام و پرداخت هزینه تحصیل، به نام دانشجویان اعلام خواهد شد.

دانشگاه ژجیانگ چین برای دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل خود در خارج از کشور به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند نیز یک گزینه عالی به حساب می آید. زیرا در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید اعلام شده توسط وزارت علوم ایران برای سال تحصیلی 2020 2021، نام این دانشگاه در میان دانشگاه های ممتاز یا گروه الف دیده شده و تحصیلات در این دانشگاه در رشته های غیر پزشکی مورد تایید این وزارتخانه قرار گرفته است. در واقع بر اساس این لیست، این دانشگاه تنها دانشگاه ممتاز در استان هانگژوی کشور چین از نظر وزارت علوم ایران شناخته شده است. همچنین در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید اعلام شده توسط وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2020 2021 نیز نام این دانشگاه به چشم می خورد. به همین جهت تحصیل در رشته های علوم پزشکی از جمله پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه نیز مورد تایید وزارت بهداشت ایران بوده و فارغ التحصیلان این دوره های تحصیلی می توانند پس از اتمام دوره، مدارک تحصیلی خود را برای ارزشیابی و معادل سازی در ایران ارائه نمایند.

 

رتبه دانشگاه ژجیانگ چین

برای دانشجویانی که قصد دارند سختی های تحصیل در خارج از کشور را به جان بخرند، اخذ پذیرش از دانشگاه هایی که از اعتبار و رتبه بین المللی بالاتری برخوردارند، بسیار مطلوب بوده و اکثر دانشجویان سعی می کنند از دانشگاه معتبرتری پذیرش بگیرند. دانشگاه ژجیانگ چین همه ساله یکی از برترین دانشگاه های این کشور در رنکینگ های بین المللی محسوب شده و از رتبه بین المللی فاخری نیز برخوردار بوده است. برای تبیین بهتر این موضوع رتبه دانشگاه ژجیانگ چین را در یک دوره 4 ساله از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ بر اساس رتبه بندی موسسه کیو اس خدمتتان ارائه می نماییم.

بر این اساس در سال ۲۰۱۸ رتبه دانشگاه ژجیانگ چین در میان دانشگاه‌ های این کشور، پنجم و در بین دانشگاه های دنیا 87 بوده است. در سال ۲۰۱۹ این دانشگاه همچنان پنجمین دانشگاه برتر کشور چین به حساب آمده و با اندکی رشد رتبه 68 را در میان دانشگاه ‌های برتر دنیا را از آن خود کرده است. رنکینگ دانشگاه ژجیانگ چین در سال ۲۰۲۰ میلادی این دانشگاه با رشد رتبه داخلی مواجه شده و رتبه چهارم دانشگاه های این کشور را از آن خود کرده است. همچنین رتبه این دانشگاه در میان دانشگاههای دنیا نیز با رشد رتبه روبرو شده و رده 54 دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده است. در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای سال تحصیلی ۲۰۲۱، رتبه دانشگاه ژجیانگ چین در میان دانشگاه‌ های دنیا باز هم با رشد مواجه شده و به رده 53 رسیده است. اما رتبه داخلی این دانشگاه مجددا با یک پله نزول مواجه شده و این دانشگاه رتبه پنجم دانشگاه های کشور چین را پس از دانشگاه‌ چینهوا، دانشگاه پکینگ، دانشگاه فودان و دانشگاه جیائو تونگ شانگهای، از آن خود کرده است.

رنکینگ دانشگاه ژجیانگ چین در رتبه بندی موسسه تایمز نیز در سال ۲۰۲۱ در میان دانشگاه‌ های دنیا 94 و در میان دانشگاه‌ های آسیا 13 بوده است. بر اساس رتبه بندی شانگهای که دیگر سیستم رتبه بندی معتبر دانشگاه های دنیا می باشد نیز رتبه دانشگاه ژجیانگ چین از سال 2017 تا سال 2020 همواره در حال رشد بوده است. در سال 2017 این دانشگاه رتبه ای بین 101 تا 150 را در میان دانشگاه های دنیا به خود اختصاص داده است. در سال 2018 این دانشگاه با رشدی قابل توجه رتبه 67 دانشگاه های دنیا در این رنکینگ را از آن خود کرده است. اما این دانشگاه در سال 2019 با اندکی افت، رتبه 70 دانشگاه های دنیا در رنکینگ شانگهای را از آن خود کرده است. در سال 2020 رتبه این دانشگاه مجددا با رشد مواجه شده و در آخرین رتبه اعلام شده توسط سیستم رتبه بندی شانگهای، دانشگاه ژجیانگ چین رتبه 58 را در میان دانشگاه های دنیا کسب نموده است.

 

رشته های دانشگاه ججیانگ

تنوع رشته های دانشگاه ججیانگ بسیار زیاد است و دوره های تحصیلی در قالب 7 دانشکده و 36 مدرسه به دانشجویان ارائه می شوند. تعریف مدرسه در ساختار این دانشگاه، واحد آموزشی کوچکتری از دانشکده است که می تواند به معنای دپارتمان یا گروه آموزشی تلقی گردد. لیست دانشکده های این دانشگاه که ارائه دهنده رشته های دانشگاه ججیانگ هستند، به شرح ذیل می باشد:

- دانشکده پزشکی

- دانشکده علوم

- دانشکده مهندسی

- دانشکده هنر و علوم انسانی

- دانشکده علوم اجتماعی

- دانشکده اطلاعات

- دانشکده کشاورزی ، زندگی و محیط زیست

 

سفر فضایی با سرنشین، فن آوری شبیه سازی پرواز هواپیماهای بزرگ، فناوری های دریایی، انرژی های پاک، تکنولوژی کنترل صنعتی و برنامه سلامت جهانی که مرتبط با پیشگیری و درمان بیماری های عفونی است، از اصلی ترین دستاوردهای علمی پژوهشگران رشته های دانشگاه ججیانگ به شمار می رود.

 

دانشکده های این دانشگاه که ارائه دهنده رشته های دانشگاه ججیانگ هستند در محل پردیس های این دانشگاه قرار گرفته اند که عبارتند از:

- پردیس یوکان Yuquan

پردیس یوکان پردیس اصلی دانشکده مهندسی است.

- پردیس شی شی Xixi

پردیس شی شی متعلق به دانشکده هنر و علوم دانشگاه ژجیانگ چین است. این پردیس پیش از ادغام با دانشگاه ژجیانگ در سال ۱۹۹۸، دانشگاه هانگژو (Hangzho) نام داشت.

- پردیس بین المللی هاینینگ Haining

این پردیس جدید در شهر هاینینگ چین قرار دارد. گروهی از موسسات و شرکت های همکاری بین المللی که در سال ۲۰۱۶ به عنوان قسمتی از دانشگاه ژجیانگ افتتاح شدن، در این مکان قرار دارند. دانشگاه ژجیانگ و دانشگاه موسسه ادینبرو، در پردیس بین المللی هاینینگ قرار دارد.

- پردیس هواجیاچی Huajiachi

این پردیس متعلق به دانشکده کشاورزی دانشگاه ژجیانگ چین است که پیش از ادغام با دانشگاه ژجیانگ، دانشگاه کشاورزی ژجیانگ بود. پردیس هواجیاچی قدیمی ترین پردیس دانشگاه ژجیانگ است. قسمتی از آن فروخته شده و دانشکده های کشاورزی، بیوتکنولوژی و دانشکده علوم دامی به پردیس ژیجینگانگ منتقل شده اند.

- پردیس ژیجیانگ Zhijiang

پردیس ژیجیانگ، پردیس قدیمی دانشگاه ریاضیات و علوم نظری بوده و قسمتی از آن هم اکنون به دانشکده حقوق گوئانگوا Guanghua  تعلق دارد و پیش از سال ۱۹۵۲ به دانشگاه ژجیانگ تعلق داشت.

- پردیس ژیجینگانگ Zijin’gang

پردیس ژیجینگانگ در شمال غربی هانگژو قرار دارد و جدیدترین، بزرگترین و مرکز دانشکده ی پزشکی است و بیشتر دانشجویان سال اول و دوم در این پردیس زندگی می کنند.

- پردیس ژوشان Zhoushan

این پردیس جدید که در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد، متعلق به کالج اوشن Ocean College است. پردیس ژوشان در شهر ژوشان واقع شده است و ۲۰۰ کیلومتر از هانگژو فاصله دارد.

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه ژجیانگ چین

به دلایل مختلفی از جمله اعتبار و رتبه عالی این دانشگاه در میان دانشگاه های علوم پزشکی دنیا، بسیاری از مشتاقان تحصیل پزشکی در چین این دانشگاه را به عنوان دانشگاه محل تحصیل خود بر می گزینند. همه ساله موسسات معتبر رتبه بندی دانشگاه های دنیا همچون کیو اس، رتبه بندی دانشگاه های دنیا را در زمینه های تخصصی مختلف همچون پزشکی ارائه می کنند. بر اساس رنکینگ اعلام شده موسسه کیو اس در زمینه تخصصی پزشکی در سال 2017، رتبه دانشگاه ژجیانگ در میان دانشگاه های این کشور، ششم بوده و این دانشگاه رتبه ای بین 201 تا 250 را در میان دانشگاه های پزشکی دنیا از آن خود کرده است. رتبه دانشگاه ژجیانگ چین در سال 2018 هم در میان دانشگاه های این کشور در زمینه پزشکی ششم بوده، اما این دانشگاه در این سال موفق شده رتبه ای بین 151 تا 200 را در میان دانشگاه های پزشکی دنیا از آن خود کند. در سال 2019 نیز این دانشگاه همچنان ششمین دانشگاه برتر کشور چین در زمینه علوم پزشکی بوده، این در حالی است که رتبه این دانشگاه در میان دانشگاه های پزشکی دنیا باز هم با رشد مواجه شده و در این سال، این دانشگاه رتبه ای بین 101 تا 150 را در میان دانشگاه های علوم پزشکی دنیا از آن خود کرده است. در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط این موسسه در زمینه تخصصی علوم پزشکی که برای سال تحصیلی 2020 اعلام شده، این دانشگاه همچنان رتبه ششم دانشگاه های چین و رتبه ای بین 101 تا 150 را در میان دانشگاه های برتر دنیا در زمینه پزشکی از آن خود کرده است. اما اگر هنگ کنگ را هم جزو چین به حساب آوریم رتبه دانشگاه ژجیانگ در میان دانشگاه های علوم پزشکی این کشور، هشتم خواهد بود. با توجه به رنکینگ مناسب این دانشگاه در میان دانشگاه های علوم پزشکی دنیا، عده زیادی از دانشجویان ایرانی نیز مشتاق ورود به دوره های تحصیل پزشکی در دانشگاه ژجیانگ چین هستند.

همچنین باید در نظر داشت که مشتاقان تحصیل در چین در رشته پزشکی و سایر رشته های علوم پزشکی و مرتبط با نظام سلامت، اگر بخواهند پس از اتمام دوره تحصیل خود در این کشور به ایران بازگشته و در وطن طبابت کنند، باید دانشگاه خود را از میان دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران انتخاب کرده و سپس برای اخذ پذیرش اپلای نمایند. زیرا تنها در این صورت مدارک تحصیلی آنان در ایران قابل ارزشیابی می باشد. خوشبختانه در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران که برای سال تحصیلی 2020 2021 اعلام شده، نام دانشگاه ژجیانگ چین به چشم می خورد و از این نظر نیز این دانشگاه برای دانشجویان ایرانی گزینه ای مناسب به حساب می آید.

درست همانند سایر دانشگاه های این کشور، طول دوره های تحصیل پزشکی در دانشگاه ژجیانگ چین نیز 6 سال است و شهریه این دوره ها سالانه حدود 42 هزار یوان است. 4 سال اول دوره به دروس تئوری می گذرد و به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی ارائه می گردد. اما برای 2 سال بعدی که به صورت کارورزی و کلینیکال ارائه می شود، دانشجو باید به زبان چینی آشنا باشد. زیرا در این بخش از دوره باید بتواند با بیماران در محیط بیمارستانی ارتباط موثر برقرار کند. به همین علت یکی از دروس اجباری در طول دوره تحصیل پزشکی در دانشگاه ژجیانگ چین، زبان چینی است. در برخی از دانشگاه های این کشور حتی پیش از فارغ التحصیلی، از دانشجویان آزمون HSK گرفته می شود تا تسلط آنان به زبان چینی سنجیده شود و اعطای مدرک به آنان منوط به اخذ نمره قبولی مورد نظر از این آزمون می باشد.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی چین و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های چین از جمله دانشگاه ژجیانگ و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه ژجیانگ چین
  • رشته های دانشگاه ججیانگ
  • رتبه دانشگاه ژجیانگ



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top