info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

هزینه زندگی در روسیه

در سال های اخیر کشور روسیه به یکی از مقاصد مهاجرت ایرانیان به ویژه برای تحصیل تبدیل شده است. طبیعتا یکی از اصلی ترین مزایای این کشور نسبت به سایر کشورها، مناسب بودن میانگین هزینه‌ های تحصیل و زندگی در این کشور است. در این مطلب قصد داریم به اصلی ترین آیتم های تشکیل دهنده هزینه زندگی در روسیه بپردازیم.



طبیعتاً هزینه زندگی در روسیه نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی و تمامی کشورهای انگلیسی زبان بسیار مناسب است. البته باید در نظر داشت که هزینه زندگی در روسیه در شهرهای مختلف این کشور کاملاً متفاوت است و در کلانشهرهایی همچون مسکو و سن پترزبورگ زندگی به هیچ وجه ارزان نیست. اما برای یک دانشجو، مجموع هزینه های زندگی دانشجویی و شهریه دانشگاه ملاک عمل است و شهریه تحصیلی دانشگاه های روسیه به هیچ وجه با اغلب کشورهای ذکر شده قابل قیاس نیست و همین موضوع تحصیل در روسیه را بشدت توجیه پذیر می نماید. به ویژه در رشته های علوم پزشکی، این تفاوت به خوبی حس می شود. زیرا هزینه های تحصیل رشته هایی همچون پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در اغلب کشورهای اروپایی بالا بوده و در کشورهای انگلیسی زبان بحدی نجومی است که اغلب هموطنانمان دیگر نمی توانند به تحصیل این رشته ها در کشورهایی چون انگلیس، آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند حتی فکر کنند. اما تحصیل پزشکی در روسیه بعلت شهریه مناسب دانشگاه ها و شرایط مناسب اخذ پذیرش تحصیلی کاملا در دسترس است.

 

هزینه زندگی در روسیه ۲۰۲۰

به طور میانگین هزینه زندگی در روسیه ۲۰۲۰ برای یک فرد دانشجو چیزی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار در ماه می باشد. البته فاکتورهای بسیاری در تخمین هزینه زندگی در روسیه موثر هستند که اصلی ترین آنها عبارتند از شهر محل اقامت، نوع مسکن و محل سکونت و سبک زندگی خود فرد. باید در نظر داشت که در شهرهای مختلف این کشور هزینه هایی همچون حمل و نقل، خرید و اجاره مسکن و حتی هزینه های دیگری چون اینترنت نیز متفاوت می باشد.

 

هزینه اجاره مسکن در روسیه

همانند اکثر کشورهای دنیا یکی از اصلی ترین پارامترهای تشکیل دهنده هزینه زندگی در روسیه نیز مسکن می باشد. همانطور که ذکر شد تفاوت معناداری میان قیمت و همچنین هزینه اجاره مسکن در شهر مسکو و سن پترزبورگ با سایر شهرهای این کشور وجود دارد. اما مجموع می ‌توان هزینه اجاره مسکن در روسیه را می توان یکی از اصلی ترین بخش های هزینه ‌ای برای افرادی که قصد زندگی در این کشور دارند به حساب آورد. به طور میانگین هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در حومه شهرهایی چون مسکو و سن پترزبورگ حدود ۳۳۵ دلار در ماه است. این در حالی است که اگر آپارتمان مشابهی در مرکز این شهر ها اجاره شود هزینه آن ماهانه حدود ۴۹۶ دلار به طور میانگین خواهد بود.

قیمت هر متر مربع آپارتمان نیز در مرکز شهرهای بزرگ این کشور به طور میانگین چیزی حدود 1700 دلار می باشد، در حالی که میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در حومه شهرهای بزرگ این کشور حدود ۱۱۰۰ دلار است.

 

هزینه خورد و خوراک در روسیه

هزینه خورد و خوراک در روسیه نیز در شهرهای مختلف این کشور متفاوت می‌ باشد. همچنین اگر افراد از فروشگاه ‌های زنجیره ‌ای همواره تخفیف خریدهای خود را انجام دهند، قطعاً هزینه ها برای آنها پایین تر خواهد بود به طور میانگین هزینه های خورد و خوراک ماهانه برای یک نفر در صورت زندگی اقتصادی می تواند چیزی حدود ۴۰ الی ۵۰ دلار باشد. اصلی ترین هزینه های خورد و خوراک و هزینه های آن ها در روسیه به شرح زیر است:

هزینه یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت

۷.۹۶ دلار

هزینه یک وعده غذا در رستوران معمولی برای دو نفر

۳۰ دلار

زینه یک وعده غذا در رستوران های زنجیره ای مک دونالد

۴.۶۲ دلار

هزینه یک بطری نوشابه

۰.۷۴ دلار

هزینه یک بطری آب معدنی کوچک

۰.۵۰ دلار

هزینه یک فنجان کاپوچینو

۱.۹۸ دلار

هزینه یک لیتر شیر

۰.۸۳ دلار

هزینه یک کیلو پنیر محلی

۶.۴۰ دلار

هزینه یک قرص نان فرانسوی

۰.۴۷ دلار

هزینه یک کیلو برنج سفید

۰.۹۵ دلار

هزینه یک شانه تخم مرغ

۱.۱۲ دلار

هزینه یکی کیلو گوشت سینه مرغ

۳.۷۰ دلار

هزینه یک کیلو موز

۱.۰۸ دلار

هزینه یک کیلو سیب

۱.۳۱ دلار

هزینه یک کیلو پرتقال

۱.۲۸دلار

هزینه یک کیلو گوجه فرنگی

۱.۹۶ دلار

هزینه یک کیلو پیاز

۰.۵۱ دلار

هزینه یک کیلو سیب زمینی

۰.۵۴دلار

 

 

هزینه حمل و نقل در روسیه

یکی دیگر از موارد تشکیل دهنده هزینه زندگی در روسیه 2020، حمل و نقل و ایاب و ذهاب است. طبیعتا برای دانشجویان به صرفه ترین حالت استفاده از حمل و نقل عمومی در شهرهای روسیه است. اصلی ترین فاکتورهای تشکیل دهنده هزینه حمل و نقل در روسیه عبارتند از:

بلیط ماهانه مترو

16 دلار

بلیت یک سفره مترو

۰.۴۰ دلار

هزینه تاکسی

۲.۰۷ دلار

هزینه پیمایش تاکسی تا یک کیلومتر

۰.۲۵ دلار

هزینه یک ساعت انتظار تاکسی

۵.۳۰ دلار

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و تحصیل و اقامت روسیه و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • هزینه زندگی در روسیه
  • هزینه های زندگی در روسیه
  • هزینه زندگی در روسیه ۲۰۲۰



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top