info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه تونگجی چین

یکی از بهترین دانشگاه های چین دانشگاه تونگجی می باشد که در کلانشهر شانگهای واقع شده است. تاسیس دانشگاه تونگجی چین به سال 1905 میلادی باز می گردد. در سال 1907 این دانشگاه توسط پزشک آلمانی، اریک پائولان به عنوان مدرسه پزشکی آلمانی تونگجی شهرت پیدا کرد و در سال 1923 به دانشگاه تبدیل شد و در سال 1927 نام آن را دانشگاه ملی تونگجی نهادند. در سال 1949 پنج دانشکده جدید در این دانشگاه تاسیس شد. این دانشگاه دولتی در طول بیش از 1 قرن عمر خود از نظر کمی و کیفی توسعه فراوانی را تجربه نموده است. در حال حاضر این دانشگاه دولتی، با بیش از 2800 عضو هیئت علمی و کادر آموزشی، به حدود 36 هزار دانشجو در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف، خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی ارائه می نماید. بیش از 18100 نفر از دانشجویان این دانشگاه را مقطع کارشناسی تشکیل می دهند، این در حالیست که بیش از 17800 دانشجوی این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول تحصیل هستند. تحصیل در دانشگاه تونگجی چین که همواره نام آن در میان 10 دانشگاه برتر کشور چین قرار داشته است، برای دانشجویان ایرانی نیز از محبوبیت قابل توجهی برخوردار است.



دانشگاه تونگجی چین، از معروف ترین دانشگاه های این کشور است که همانند دانشگاه های معتبری چون دانشگاه شانگهای جیائو تونگ و دانشگاه فودان، در استان شانگهای این کشور واقع شده است. این دانشگاه شریک استراتژیک برخی از مطرح ترین دانشگاه های دنیا به ویژه اروپاست که در میان آن ها نام دانشگاه هایی چون دانشگاه فنی گراتس اتریش و دانشگاه فنی دارمشتات آلمان دیده می شود.

زبان اغلب دوره های تحصیل کارشناسی در دانشگاه تونگجی چین، زبان چینی می باشد و معدود دوره هایی در این دانشگاه در این مقطع به زبان انگلیسی ارائه می شود. اما در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دوره های متعددی در رشته های مختلف در این دانشگاه به زبان انگلیسی وجود دارد. اما دوره های تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند. طبیعتا دوره های ارائه شده به زبان چینی با شهریه کمتری همراه هستند و به دانشجویانی که به زبان چینی به تحصیل در این دانشگاه بپردازند، تسهیلات و بورسیه های بیشتری نیز تعلق می گیرد.

 

رتبه دانشگاه تونگجی

از اصلی ترین نکاتی که مشتاقان تحصیل در خارج از کشور برای انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود در نظر می گیرند، رتبه بین المللی دانشگاه است. طبیعتا تحصیل در یک دانشگاه با رتبه عالی می تواند شانس بیشتری برای کار پس از اتمام تحصیل را برای دانشجویان در پی داشته باشد. از این رو مشتاقان تحصیل در چین نیز سعی می کنند در بهترین دانشگاه های این کشور که صاحب رتبه های بین المللی بالایی هستند، تحصیل کنند. یکی از بهترین دانشگاه های این کشور که همواره رتبه بین المللی فاخری را در سال های مختلف به خود اختصاص داده است، دانشگاه تونگجی می باشد. برای تبیین بهتر اعتبار این دانشگاه و ارزش تحصیل در آن قصد داریم رتبه دانشگاه تونگجی را بر اساس رنکینگ اعلام شده توسط موسسه معتبر کیو اس در یک دوره چهار ساله از 2018 تا 2021 را خدمتتان ارائه می نماییم.

بر اساس اعلام این موسسه در سال 2018، رتبه دانشگاه تونگجی در میان دانشگاه های چین 10 و در میان دانشگاه های دنیا 316 بوده است. در سال 2019، رنکینگ دانشگاه تونگجی چین در میان دانشگاه های این کشور همچنان 10 بوده و این دانشگاه با چندین پله صعود رتبه 291 دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده است. در سال 2020 نیز رتبه دانشگاه تونگجی در میان دانشگاه های رشد کرده و به رده 9 رسیده و با رشد قابل توجه نسبت به سال قبل رتبه 265 دانشگاه های دنیا را به خود اختصاص داده است. در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای سال 2021 میلادی، رنکینگ دانشگاه تونگجی چین در میان دانشگاه های این کشور همچنان 9 و در میان دانشگاه های دنیا 256 بوده است که نشان دهنده 9 پله صعود در میان دانشگاه های دنیا نسبت به سال گذشته می باشد. در مجموع در این دوره 4 ساله رتبه دانشگاه تونگجی چین در میان دانشگاه های دنیا همواره صعودی بوده است.

اگر رتبه بندی تایمز را ملاک قرار دهیم، رنکینگ دانشگاه تونگجی چین در سال 2021، در بین رده های 401 تا 500 در میان دانشگاه های دنیا طبقه بندی شده است. همچنین بر اساس دیگر رنکینگ معتبر یعنی رنکینگ شانگهای نیز رتبه دانشگاه تونگجی در چهار سال گذشته، همواره رتبه این دانشگاه روند صعودی را در پیش گرفته است. در سال های 2017 و 2018 این دانشگاه رتبه ای بین 301 تا 400 را در میان دانشگاه های دنیا از آن خود کرده است. اما در سال های 2019 و 2020 سال این دانشگاه با رشدی قابل ملاحظه، رتبه ای بین 201 تا 300 در میان دانشگاه های دنیا را به دست آورده است.

دانشجویان بین المللی برای انتخاب دانشگاه خود در سایر کشورهای دنیا معمولاً همین رنکینگ های معتبر را ملاک عمل قرار می دهند. اما دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل خود در خارج از کشور به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، علاوه بر در نظر داشتن این رنکینگ ها می بایست دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد تایید در ایران انتخاب نمایند تا مدارکشان در ایران قابل ارزشیابی باشد. برای تحصیل رشته های علوم پزشکی و مرتبط با نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان در خارج از کشور، مرجع رسمی تایید دانشگاه ها وزارت بهداشت می باشد و دانشجویان باید به  روزترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارتخانه را برای همان سال تحصیلی ملاک عمل خود قرار دهد. برای تحصیل در رشته ‌های غیر پزشکی نیز وزارت علوم ارگان مسئول و صاحب نظر می باشد و دانشجویان برای تحصیل در این رشته ها باید لیست دانشگاه های مورد تایید این وزارتخانه در همان سال تحصیلی را ملاک عمل قرار دهند. خوشبختانه نام دانشگاه تونگجی چین در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید هر دو وزارتخانه برای سال تحصیلی ۲۰۲۰ ۲۰۲۱ دیده می ‌شود و هموطنان عزیزمان که قصد تحصیل در هر رشته ای را در این دانشگاه داشته و بخواهد پس از اتمام دوره تحصیل خود به ایران باز گردند و در وطن خود مشغول به کار شوند، مشکلی در زمینه معادل سازی و ارزشیابی مدارک تحصیلی خود در ایران نخواهند داشت. لازم به ذکر است در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران، این دانشگاه در میان دانشگاه های گروه الف یا ممتاز قرار گرفته است.

 

رشته های دانشگاه تونگجی چین

تنوع رشته های دانشگاه تونگجی چین بالاست و برای مقطع کارشناسی 75 دوره، کارشناسی ارشد 55 دوره و دکتری 31 دوره ارائه می گردد. این رشته ها توسط دانشکده های این دانشگاه به دانشجویان ارائه می گردد. لیست دانشکده های دانشگاه تونگجی چین بدین شرح است:

- مهندسی هوافضا و مکانیک کاربردی

- معماری و طراحی شهری

- هنر و رسانه

- مطالعات خودرو

- شیمی

- مهندسی عمران

- طراحی و نوآوری

- اقتصاد و مدیریت

- الکترونیک و مهندسی اطلاعات

- مهندسی و علوم محیطی

- زبان‌های خارجی

- علوم انسانی

- علوم و روابط بین ‌الملل

- تکنولوژی و علوم زندگی

- حقوق

- مهندسی و علم مواد

- ریاضیات

- مهندسی مکانیک

- پزشکی

- توسعه بافت روستایی نوین

- علوم اقیانوسی و زمین

- علوم سیاسی و روابط بین ‌الملل

- مهندسی و علوم فیزیک

- گروه آموزشی آموزش فیزیکی

- مرکز فنلاندی - ‌چینی

- مؤسسه مهندسی و مدیریت چینی‌ - اسپانیایی

- کالج تحصیلات تکمیلی آلمانی - ‌چینی

- کالج علوم کاربردی آلمانی -‌ چینی

- پردیس ایتالیایی‌ - چینی

- پردیس اسپانیایی -‌ چینی

- مهندسی نرم ‌افزار

- پزشکی دهان‌ و دندان

- ژئو انفورماتیک و نقشه ‌برداری

- مهندسی حمل‌ و نقل

مؤسسه تونگجی و برنامه محیط ‌زیست سازمان ملل‌ متحد در زمینه محیط زیست برای توسعه پایدار

- تحصیلات فنی ‌و حرفه‌ای

- زنان

- مؤسسه میراث جهانی آموزش و پژوهش تحت نظارت سازمان یونسکو

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه تونگجی چین

برای دانشجویان ایرانی که اغلب مشتاق تحصیل پزشکی در خارج از کشور هستند فرصت تحصیل پزشکی در چین بسیار مغتنم بوده و امکان تحصیل پزشکی در دانشگاه تونگجی چین می تواند گزینه ای ایده آل باشد. دانشکده پزشکی دانشگاه تونگجی همان طور که پیش تر ذکر شد، در سال 1907 توسط اریک پائولان پزشک آلمانی تاسیس شد. در این دانشکده، 9 گروه آموزشی روی تحقیقات و آموزش پزشکی کار می کنند و 8 بیمارستان نیز با مجموع بیش از 5000 تخت در اختیار آموزش های بالینی دانشجویان این دانشکده قرار دارد. اصلی ترین این بیمارستان ها، بیمارستان تونگجی است که در سال 1991 تاسیس شده و امروزه بخش های مختلفی چون قلب ‌و عروق، ارتوپدی، جراحی قلب و عروق کرونر، جراحی کلیه، جراحی دهان ‌و دندان، جراحی اعصاب، متخصص غدد، خون ‌شناسی کودکان و روانپزشکی را با بالاترین کیفیت دارد.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی چین و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های چین از جمله دانشگاه تونگجی و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه تونگجی چین
  • رشته های دانشگاه تونگجی چین
  • تحصیل پزشکی در دانشگاه تونگجی چین



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top