info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بهترین کشور برای مهاجرت موزیسین ها

موزیسین ها از با ذوق و استعدادترین افراد به شمار می روند که کار آن ها در بهبود شرایط روحی افراد جامعه تاثیر بسزایی دارد و می توان گفت تولید کننده غذای روح بشر هستند. در برخی از کشورهای دنیا هنرمندان بیشتر مورد حمایت قرار گرفته و از شرایط اقتصادی و درآمدی و همچنین تامین اجتماعی مناسب ‌تری برخوردار می باشند. علاوه بر این شرایط پیشرفت و تعالی در موسیقی در کشورهای مختلف دنیا یکسان نیست و به همین جهت عده زیادی از موزیسین ها از سراسر دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران برای دستیابی به شرایط زندگی و درآمدی بهتر و همچنین پیشرفت در زمینه هنری خود به مهاجرت می ‌اندیشند. طبیعتا مانند متخصصان سایر مشاغل، موزیسین ها نیز نباید مهاجرت را هدف اصلی برای خود در نظر بگیرند و حتماً باید مهاجرت به عنوان یک وسیله برای دستیابی به شرایط بهتر زندگی و آینده بهتر کاری برای آنان در نظر داشته شود. از این رو پیش از هر اقدامی این عزیزان باید شرایط کشورهای مختلف برای اعطای اقامت و همچنین شرایط درآمدی رشته خود در آن کشورها را مورد مقایسه قرار دهند و بسته به شرایط خود بهترین کشور برای مهاجرت موزیسین ها یا موسیقی دان ها را انتخاب نموده و سپس اقدام نمایند.



مانند سایر مشاغل، به هیچ وجه نمی ‌توان یک کشور را به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت موزیسین ها نیز ذکر نمود. زیرا برای هر فردی بسته به شرایط وی کشور مناسب مهاجرت می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال یکی از مواردی که در انتخاب مقصد مهاجرت کاری باید در نظر گرفته شود زبان کشورهاست. برای هر فردی بسته دانش و مهارتهای ارتباطی خود با توجه به این فاکتور، کشوری خاص می ‌تواند مقصد مهاجرت مناسب به حساب آید. افرادی که به زبان انگلیسی تسلط بالایی دارند، برایشان کشورهایی همچون کانادا، استرالیا، انگلستان، آمریکا و نیوزلند بهترین گزینه های مهاجرت کاری به حساب می آیند. برای افرادی که به زبان‌ آلمانی مسلط هستند نیز کشورهای آلمان، اتریش و سوئیس بهترین گزینه ها به حساب می آیند.

فرصت هایی که پیش روی موزیسین ها برای پیشرفت در حرفه خود قرار دارد، دیگر موردی است که می تواند برخی کشورها را در اولویت بیشتری برای مهاجرت موزیسین ها قرار دهد. در برخی کشورها مانند اتریش که مهد موسیقی به حساب می آیند، فرصت یادگیری بیشتر و دستیابی به مدارج عالی در موسیقی برای موزیسین ها فراهم تر است. همچنین شرایط کاری نیز برای موزیسین ها در برخی کشورها بهتر است و آنان می توانند از آینده کاری بهتری در این کشورها برخوردار باشند.

همچنین دیگر فاکتوری که در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت موزیسین ها باید در نظر گرفته شود، قوانین کشورهای مختلف در اعطای اقامت به موزیسین ها است که در برخی از کشورها شرایط و قوانین تدوین شده ساده تر بوده و در برخی دیگر با پیچیدگی های بیشتری همراه است. علاوه بر این برخی از کشورهای دنیا موزیسن ها از حمایت های اجتماعی دولت ها برخوردار هستند. به عنوان مثال میزان مالیات بر درآمد موزیسن ها در کشورهای مختلف یکسان نیست و در برخی از کشورها حتی رشته های هنری مانند موسیقی به عنوان رشته های حمایت شده به حساب آمده و از مالیات بر درآمد معاف می باشد. پس این فاکتور نیز باید در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت موزیسین ها در نظر گرفته شود.

حال به شرایط اعطای اقامت و همچنین وضعیت آینده شغلی و امکان پیشرفت هنرمندان عرصه موسیقی در کشورهایی که اصلی ترین مقاصد مهاجرت ایرانیان به شمار می ‌روند، اشاره می نماییم تا هنرمندان عزیز در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت موزیسین ها با اطلاعات کامل تری اقدام نمایند.

 

مهاجرت موزیسین ها به کانادا

بسیاری از موسیقی دان ها نیز مانند متخصصان سایر مشاغل و حرف، کشور کانادا را برای مهاجرت خود بر می گزینند. کانادا که اصلی ترین مقصد مهاجرت متخصصان رشته ها و فنون مختلف در دنیا به شمار می رود را می توان یکی از اصلی ترین گزینه ها در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت موزیسین ها نیز به حساب آورد. بر اساس طبقه بندی مشاغل کشور کانادا که از سال ۲۰۰۶ تصویب و ارائه شده است هر یک از گروه ‌های شغلی کد چهار رقمی مشخصی دارا هستند و برای هر یک از فعالیت های هنری نیز یک کد چهار رقمی مخصوص در نظر گرفته شده است که لیست رشته های هنری مرتبط با موسیقی که مشمول برنامه اقامت هنرمندان در کانادا می شوند و در این کشور تسهیلات ویژه‌ ای در زمینه اخذ ویزا و اقامت برای آنان در نظر گرفته شده، عبارتند از:

- دسته مشاغل هنری مرتبط با هنرهای خلاقانه:

۵۱۳۲ : رهبران ارکستر، آهنگسازان و تنظیم کنندگان موسیقی

۵۱۳۳ : موسیقی دانان و خوانندگان

۵۲۲۵ : تکنسین‌ های صدابرداری و تصویربرداری

۵۲۲۴ : تکنسین‌ های پخش برنامه های صوتی و تصویری نظیر رادیو و تلویزیون

 

داوطلبان استفاده از فرصت مهاجرت موزیسین ها به کانادا از طریق برنامه خوداشتغالی، این است که باید این افراد در 5 سال گذشته یکی از شرایط زیر را داشته باشند:

- داشتن حداقل سابقه 2 ساله خود اشتغالی از طریق حرفه هنری موسیقی در داخل کشور در طی 5 سال گذشته

- داشتن حداقل سابقه 2 سال فعالیت هنری موسیقی در سطح جهانی و بین المللی

- داشتن حداقل سابقه 1 سال خوداشتغالی در زمینه فعالیت های هنری موسیقی به همراه یک سال سابقه فعالیت های هنری موسیقی در سطح بین المللی

 

علاقمندان استفاده از فرصت مهاجرت موزیسین ها به کانادا باید امتیازات لازم جهت اخذ ویزای ویژه هنرمندان این کشور را نیز بدست آورند. فاکتورهای اصلی در اخذ امتیازات لازم عبارتند از:

- سوابق تحصیلی: تا 25 امتیاز

- سابقه کار: تا 35 امتیاز

- تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه (در صورت تمایل به مهاجرت به استان کبک) و ارائه مدرک و نمره زبان: تا 24 امتیاز

- سازگاری و تطابق با محیط

 

البته داشتن سابقه فعالیت خود اشتغالی موسیقی در سطح خوب در 5 سال گذشته به تنهایی می تواند 35 امتیاز برای فرد متقاضی به همراه داشته باشد و وی را موفق به اخذ ویزای هنرمندان کانادا و استفاده از فرصت مهاجرت موزیسین ها به کانادا نماید و آنان به کسب امتیاز از فاکتورهای دیگر نیازی نخواهند داشت.

 

مهاجرت موزیسین ها به اتریش

اتریش را مهد هنر موسیقی می دانند و بسیاری از بزرگان موسیقی و افرادی مانند ولفگانگ موتزارت و یوهان اشتراوس در همین محیط زندگی کرده و از نظر هنری رشد کرده اند. این کشور بهترین محیط را برای رشد و تعالی در عرصه موسیقی داشته و بعلت اتمسفر آرام و طبیعت جذاب این کشور، به طور کلی شرایط برای رشد قریحه هنرمندان در این کشور مهیاست. از این رو می توان این کشور پیشرفته اروپایی را نیز از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت موزیسین ها به حساب آورد. متقاضیان استفاده از فرصت مهاجرت موزیسین ها به اتریش باید نمونه کار و رزومه هنری خود را به همراه پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه، شناسنامه و کارت شناسایی، گواهی عدم سوء پیشینه و عکس بدون رتوش ارائه نمایند. اداره مهاجرت کشور اتریش به هیچ وجه در زمینه اقامت موزیسین ها در اتریش سهل انگاری نمی کند و هر فردی بدون داشتن مایه های هنری کافی در عرصه موزیک نمی تواند از اقامت ویژه هنرمندان در اتریش بهره مند شود. از اصلی ترین شرایط اخذ اقامت اتریش برای هنرمندان نخبه بودن در زمینه تخصصی هنری است. به منظور اثبات این امر، ارائه نمونه کارها و آثار هنری و داشتن یک رزومه قوی هنری در زمینه موسیقی یکی از اصلی ترین الزامات برای موزیسین ها به شمار می رود. هنرمندان عرصه موزیک که در بررسی های اداره مهاجرت اتریش شایسته اعطای اقامت شناخته شوند، در ابتدا با ویزای اقامت 1 تا 3 ساله وارد این کشور می شوند که قابلیت تبدیل به اقامت دائم را دارد. از شرایط اخذ اقامت اتریش برای هنرمندان عدم نیاز به مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی است. برای اعطای اقامت به این افراد سابقه سفر به کشورهای حوزه شنگن نیز نیاز نمی باشد و از این نظر نیز برای آنان تسهیلات در نظر گرفته شده است. تنها مورد قابل ذکر به جز لزوم ارائه رزومه هنری و آثار، اثبات تمکن مالی 12 هزار یورویی در حساب خود شخص متقاضی اقامت هنرمندان در اتریش است. همچنین برای اطمینان دولت اتریش می بایست به طور شفاف منبع این پول نیز مشخص شده و به دوات اتریش اثبات گردد.

 

مهاجرت موزیسین ها به استرالیا

استرالیا که همانند کانادا از اصلی ترین مقاصد مهاجرت در دنیا به شمار می رود را نیز می توان یکی دیگر از گزینه های اصلی انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت موزیسین ها به حساب آورد. به منظور استفاده از فرصت مهاجرت موزیسین ها به استرالیا، متقاضیان باید حداقل 2 سال در زمینه هنر موسیقی در داخل کشور خود فعالیت داشته باشند، یا حداقل دو سال فعالیت در زمینه هنری موسیقی در سطح بین المللی فعال بوده باشند، یا اینکه یک سال تمام در زمینه موسیقی اشتغال داشته و یک سال تمام هم در زمینه موزیک سطح بین المللی مشغول به فعالیت بوده باشند. اداره مهاجرت استرالیا اصلی ترین فعالیت هایی که به عنوان فعالیت های هنری می شناسد را اعلام کرده که فعالیت های مرتبط با موسیقی در این لیست عبارتند از: فعالیت های مرتبط با آهنگسازی، تنظیم کننده آهنگ یا رهبر ارکستر و فعالیت هایی در حوزه موسیقی و خوانندگی.

 

مهاجرت موزیسین ها به آمریکا

می دانیم عده قابل توجهی از هنرمندان شاخص بین المللی مقیم کشور آمریکا هستند و در محیط این کشور به رشد در زمینه موسیقی پرداخته اند. از این رو می توان این کشور را نیز گزینه انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت موزیسین ها به حساب آورد. افرادی واجد شرایط استفاده از فرصت مهاجرت موزیسین ها به آمریکا به حساب می ‌آیند که دارای آثار هنری شاخص و پرتفولیو مناسبی بوده یا جوایز ملی و بین ‌المللی در رشته هنری موسیقی دریافت نموده باشند. همچنین  هنرمندان شاخصی که در هیئت های داوران رویدادها و جشنواره های بین المللی موسیقی حضور داشته یا در مجلات بین‌ المللی آثاری از آنان چاپ شده باشد نیز از نگاه دولت این کشور، هنرمند موسیقی به حساب آمده و شانس استفاده از فرصت مهاجرت موزیسین ها به آمریکا را  به دست می آورند. هنرمندان عرصه موزیک می توانند از طریق ویزاهای P1، P2 و P3 و همچنین ویزاهای O1 و O2 و EB-1A و EB-1B و EB-1C وارد این کشور شوند. هر یک از این ویزاها شرایط و ویژگی های خاص خود را داشته و امکان اقامت موقت تا دائم کشور آمریکا را به هنرمندان متقاضی اعطا می کنند.

 

مهاجرت موزیسین ها به ترکیه

ترکیه نیز از مقاصد ساده و کم دردسر و در نتیجه محبوب به منظور مهاجرت برای هنرمندان ایرانی در عرصه های مختلف از جمله موسیقی محسوب می شود. شرایط این کشور برای رشد در کارهای هنری از جمله موزیک بسیار مناسب است و ورود به آن نیز از بسیاری از کشورهای دنیا برای ایرانیان ساده تر است. به همین جهت بسیاری از هنرمندان از جمله موسیقی دانان هموطنمان مشتاق استفاده از فرصت مهاجرت موزیسین ها به ترکیه هستند. هنرهای مختلف از جمله موسیقی در کشور ترکیه بسیار جدی گرفته شده و بازار بسیار مناسبی دارند.

 

مهاجرت موزیسین ها به آلمان

برنامه اخذ اقامت هنری در آلمان از شیوه ‌های جدید اخذ اقامت این کشور به شمار می رود که در سنوات اخیر توسط دولت این کشور برای تسهیل مهاجرت هنرمندان رشته های مختلف از جمله موسیقی به آلمان ارائه شده است. هنرمندان کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا از جمله ایران از این طریق می‌ توانند در ابتدا اقامت یک ساله کشور آلمان را به دست آورده و در طول اقامت خود، مقدمات اخذ اقامت بلند مدت و حتی اقامت دائم آلمان را فراهم آورند. پس از یک سال اول این افراد می توانند ویزای هنری را به مدت پنج سال دیگر تمدید نمایند که به نوعی ویزای کار آلمان برای آنان به حساب می آید. بدین منظور این افراد باید رزومه و پورتفولیو پروژه های هنری خود را به همراه مدارکی دال بر خود اشتغالی از طریق فعالیت های هنری ارائه نمایند تا اداره مهاجرت آلمان را قانع کنند که از طریق فعالیت های هنری به درآمدزایی می ‌پرداخته اند. همچنین در کشور آلمان فرصت های شغلی زیادی نیز برای هنرمندان وجود دارد و همه ساله رویدادهای هنری زیادی در این کشور برگزار می‌ شود و از طریق این رویدادها شرکت‌ های مختلف، طراحان و هنرمندان مورد نیاز خود را به استخدام در می آورند.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری متخصصان مشاغل مختلف از جمله موزیسین ها در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • بهترین کشور برای مهاجرت موزیسین ها
  • بهترین کشورها برای مهاجرت موزیسین ها
  • بهترین کشورها برای مهاجرت موسیقیدانان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top