info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان

هنرمندان یکی از افشار با استعداد جامعه انسانی به شمار می ‌روند که شرایط کاری خاص خود را دارند که در برخی از کشورهای دنیا بیشتر مورد حمایت قرار گرفته و از شرایط اقتصادی مناسب ‌تری برخوردار می باشند. همچنین شرایط پیشرفت در رشته‌ های هنری مختلف در کشورهای مختلف دنیا یکسان نیست و به همین جهت عده زیادی از هنرمندان رشته ‌های مختلف از جمله در کشور عزیزمان ایران برای دستیابی به شرایط زندگی و درآمدی بهتر و همچنین پیشرفت در زمینه هنری خود به مهاجرت می‌اندیشند. اما همانطور که برای مشاغل دیگر نیز ذکر شد، هنرمندان نیز نباید مهاجرت را هدف اصلی برای خود در نظر بگیرند و حتماً باید مهاجرت به عنوان یک وسیله برای دستیابی به شرایط بهتر زندگی و آینده بهتر کاری برای آنان منظور داشته شود. به همین جهت پیش از هر اقدامی این عزیزان باید شرایط کشورهای مختلف برای اعطای اقامت و همچنین شرایط درآمدی رشته خود در آن کشورها را مورد مقایسه قرار دهند و بسته به شرایط خود بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان را انتخاب نموده و سپس اقدام نمایند.



نکته بسیار مهمی که نباید از ذهن دور داشته شود این است که به هیچ وجه نمی ‌توان یک کشور را به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان ذکر نمود. زیرا برای هر فردی بسته به شرایط وی کشور مناسب مهاجرت می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال یکی از مواردی که در انتخاب مقصد مهاجرت کاری باید در نظر گرفته شود زبان کشورهاست. برای هر فردی بسته دانش و مهارتهای ارتباطی خود با توجه به این فاکتور، کشوری خاص می ‌تواند مقصد مهاجرت مناسب به حساب آید. به عنوان مثال افرادی که به زبان انگلیسی تسلط بالایی دارند برایشان کشورهایی همچون کانادا، استرالیا، انگلستان، آمریکا و نیوزلند بهترین گزینه های مهاجرت کاری به حساب می آیند. برای افرادی که به زبان‌ آلمانی مسلط هستند نیز کشورهای آلمان، اتریش و سوئیس بهترین گزینه ها به حساب می آیند.

همچنین دیگر فاکتوری که در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان باید در نظر گرفته شود، قوانین کشورهای مختلف در اعطای اقامت به هنرمندان است که در برخی از کشورها شرایط و قوانین تدوین شده ساده تر بوده و در برخی دیگر با پیچیدگی های بیشتری همراه است.

همچنین در برخی از کشورهای دنیا هنرمندان از حمایت های اجتماعی دولت ها برخوردار هستند. به عنوان مثال میزان مالیات بر درآمد هنرمندان در کشورهای مختلف یکسان نیست و در برخی از کشورها حتی رشته های هنری به عنوان رشته های حمایت شده به حساب آمده و از مالیات بر درآمد معاف می باشد. پس این فاکتور نیز باید در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان در نظر گرفته شود.

حال به شرایط اعطای اقامت و همچنین وضعیت هنرمندان در کشورهایی که اصلی ترین مقاصد مهاجرت ایرانیان به شمار می ‌روند، اشاره می نماییم تا هنرمندان عزیز در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان با اطلاعات کامل تری اقدام نمایند.

 

مهاجرت هنرمندان به کانادا

قطعا کشور کانادا که اصلی ترین مقصد مهاجرت در دنیا به شمار می رود را می توان یکی از اصلی ترین گزینه ها در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان به حساب آورد. بر اساس طبقه بندی مشاغل کشور کانادا که از سال ۲۰۰۶ تصویب و ارائه شده است هر یک از گروه ‌های شغلی کد چهار رقمی مشخصی دارا هستند و برای هر یک از فعالیت های هنری نیز یک کد چهار رقمی مخصوص در نظر گرفته شده است. بر این اساس لیست رشته های هنری که مشمول برنامه اقامت هنرمندان در کانادا می شوند و در این کشور تسهیلات ویژه‌ ای در زمینه اخذ ویزا و اقامت برای آنان در نظر گرفته شده، عبارتند از:

 

- دسته مشاغل هنری مرتبط با هنرهای خلاقانه و بازیگری:

۵۱۳۱ : تهیه کنندگان، کارگردانان، مدیران فیلمبرداری و سایر مشاغل هنری مربوطه

۵۱۳۲ : رهبران ارکستر، آهنگسازان و تنظیم کنندگان موسیقی

۵۱۳۳ : موسیقی دانان و خوانندگان

۵۱۳۵ : بازیگران و کمدین‌ ها

۵۱۳۶ : نقاشان، مجسمه سازان و سایر هنرهای تجسمی

۵۲۲۱ : عکاسان

۵۱۳۴ : متخصصان حرکات موزون

۵۲۲۳ : تکنسین های هنرهای گرافیکی

۵۲۲۵ : تکنسین‌ های صدابرداری و تصویربرداری

۵۲۲۲ : فیلمبرداران ویدئویی و سینمایی

۵۲۲۴ : تکنسین‌ های پخش برنامه های صوتی و تصویری نظیر رادیو و تلویزیون

۵۲۲۶ : سایر تکنسین ‌ها و هماهنگ کننده در امور تصاویر متحرک، پخش و هنرهای نمایشی

۵۲۲۷ : مشاغل حمایتی در امور تصاویر متحرک، پخش و هنرهای نمایشی

۵۲۳۱ : مجریان برنامه‌ های تلویزیونی

 

- دسته مشاغل هنری و فرهنگی مرتبط با روزنامه نگاری و کتاب:

۵۱۲۱ : نویسندگان

۵۱۲۳ : روزنامه نگاران

۵۱۲۵ : مترجمان

۵۱۲۲ : ویراستاران

۱۱۲۳ : متخصصان روابط عمومی و ارتباطات و تبلیغات

 

- دسته مشاغل هنری مربوط به مباحث تاریخی و آرشیوی:

۵۱۱۱ : کتابداران

۵۲۱۱ : دستیاران کتابداری و بایگانی

۵۱۱۲ : متخصصان مرمت و نگهداری آثار تاریخی، باستانی و هنری

۵۲۱۲ : مشاغل فنی مرتبط با موزه ها و گالری های هنری

۵۱۱۳ : بایگانان

 

مشتاقان استفاده از فرصت مهاجرت هنرمندان به کانادا از طریق برنامه خوداشتغالی، این است که باید این افراد در 5 سال گذشته یکی از شرایط زیر را داشته باشند:

- داشتن حداقل سابقه 2 ساله خود اشتغالی از طریق حرفه هنری در داخل کشور در طی 5 سال گذشته

- داشتن حداقل سابقه 2 سال فعالیت هنری در سطح جهانی و بین المللی

- داشتن حداقل سابقه 1 سال خوداشتغالی در زمینه فعالیت های هنری و فرهنگی به همراه یک سال سابقه فعالیت های هنری در سطح بین المللی

 

مشتاقان مهاجرت هنرمندان به کانادا باید امتیازات لازم جهت اخذ ویزای ویژه هنرمندان این کشور را نیز بدست آورند. فاکتورهای اصلی در اخذ امتیازات لازم عبارتند از:

- سوابق تحصیلی: تا 25 امتیاز

- سابقه کار: تا 35 امتیاز

- تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه (در صورت تمایل به مهاجرت به استان کبک) و ارائه مدرک و نمره زبان: تا 24 امتیاز

- سازگاری و تطابق با محیط

داشتن سابقه فعالیت خود اشتغالی هنری خوب در 5 سال گذشته به تنهایی می تواند 35 امتیاز برای فرد متقاضی به همراه داشته باشد و وی را موفق به اخذ ویزای هنرمندان کانادا و استفاده از فرصت مهاجرت هنرمندان به کانادا نماید و آنان به کسب امتیاز از فاکتورهای دیگر نیازی نخواهند داشت.

 

مهاجرت هنرمندان به استرالیا

کشور استرالیا که همانند کانادا از قدیم الایام از اصلی ترین مقاصد مهاجرت در دنیا به شمار می رفته است را نیز می توان یکی دیگر از گزینه های اصلی انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان به حساب آورد.  به منظور استفاده از فرصت مهاجرت هنرمندان به استرالیا، متقاضیان باید حداقل 2 سال در زمینه های فرهنگی هنری در داخل کشور خود فعالیت داشته باشند، یا حداقل دو سال فعالیت در زمینه فرهنگی و هنری در سطح بین المللی فعال بوده باشند، یا اینکه یک سال تمام در زمینه های فرهنگی و هنری اشتغال داشته و یک سال تمام هم در زمینه فرهنگی و هنری سطح بین المللی مشغول به فعالیت بوده باشند. اداره مهاجرت استرالیا اصلی ترین فعالیت هایی که به عنوان فعالیت های هنری می شناسد عبارتند از: فعالیت های مربوط به کتابداری، فعالیت های مرتبط با آهنگسازی، تنظیم کننده آهنگ یا رهبر ارکستر، فعالیت هایی در حوزه موسیقی و خوانندگی، فعالیت در بخش مترجمی، فعالیت های مرتبط به نویسندگی و ویراستاری، فعالیت در زمینه حفظ آثار فرهنگی و هنری و تاریخی و فعالیت هایی همچون بازیگری در زمینه کارگردانی، بازیگری، نویسندگی.

 

مهاجرت هنرمنان به اتریش

کشور اتریش محل زندگی بسیاری از بزرگان عرصه هنر به ویژه موسیقی بوده است و افرادی مانند ولفگانگ موتزارت و یوهان اشتراوس در همین محیط زندگی کرده و از نظر هنری رشد کرده اند. از این رو می توان این کشو پیشرفته اروپایی را نیز از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان به حساب آورد. متقاضیان استفاده از فرصت مهاجرت هنرمندان به اتریش باید نمونه کار و رزومه هنری، آن را به همراه پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه، شناسنامه و کارت شناسایی، گواهی عدم سوء پیشینه و عکس بدون رتوش ارائه نمایند. اداره مهاجرت کشور اتریش به هیچ وجه در زمینه اقامت هنرمندان در اتریش سهل انگاری نمی کند و هر فردی بدون داشتن مایه های هنری کافی نمی تواند از اقامت ویژه هنرمندان در اتریش بهره مند شود. از اصلی ترین شرایط اخذ اقامت اتریش برای هنرمندان نخبه بودن در زمینه تخصصی هنری است. بدین منظور ارائه نمونه کارها و آثار هنری و داشتن یک رزومه قوی هنری یکی از اصلی ترین الزامات به شمار می رود. هنرمندانی که در بررسی های اداره مهاجرت اتریش شایسته اعطای اقامت شناخته شوند در ابتدا با ویزای اقامت 1 تا 3 ساله وارد این کشور می شوند که قابلیت تبدیل به اقامت دائم را دارد. از شرایط اخذ اقامت اتریش برای هنرمندان عدم نیاز به مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی است. برای اعطای اقامت به این افراد سابقه سفر به کشورهای حوزه شنگن نیز نیاز نمی باشد و از این نظر نیز برای آنان تسهیلات در نظر گرفته شده است. تنها مورد قابل ذکر به جز لزوم ارائه رزومه هنری و آثار، اثبات تمکن مالی 12 هزار یورویی در حساب خود شخص متقاضی اقامت هنرمندان در اتریش است. همچنین برای اطمینان دولت اتریش می بایست به طور شفاف منبع این پول نیز مشخص شده و به دوات اتریش اثبات گردد.

 

مهاجرت هنرمندان به آلمان

برنامه اقامت هنری در آلمان از شیوه ‌های جدید اخذ اقامت این کشور به شمار می رود که در سال های اخیر توسط دولت این کشور برای تسهیل مهاجرت هنرمندان به آلمان ارائه شده است. هنرمندان کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا از این طریق می‌ توانند در ابتدا اقامت یک ساله کشور آلمان را به دست آورده و در طول اقامت خود، مقدمات اخذ اقامت بلند مدت و حتی اقامت دائم آلمان را فراهم آورند. پس از یک سال اول این افراد می توانند ویزای هنری را به مدت پنج سال دیگر تمدید نمایند که به نوعی ویزای کار آلمان برای آنان به حساب می آید. بدین منظور این افراد باید رزومه و پورتفولیو پروژه های هنری خود را به همراه مدارکی دال بر خود اشتغالی از طریق فعالیت های هنری ارائه نمایند تا اداره مهاجرت آلمان را قانع کنند که از طریق فعالیت های هنری به درآمدزایی می ‌پرداخته اند. همچنین در کشور آلمان فرصت های شغلی زیادی نیز برای هنرمندان وجود دارد و همه ساله رویدادهای هنری زیادی در این کشور برگزار می‌ شود و از طریق این رویدادها شرکت‌ های مختلف، طراحان و هنرمندان مورد نیاز خود را به استخدام در می آورند.

 

مهاجرت هنرمندان به انگلستان

انگلیس را نیز می توان یکی دیگر از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان به حساب آورد. هرچند این کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا نیست، ولی شرایط کار و زندگی در این کشور به شکلی است که بسیاری از متخصصان فنون مختلف از جمله هنرمندان می ‌توانند زندگی مناسبی در این کشور برای خود و خانواده شان دست و پا کنند. هنرمندان برجسته و شاخص که سابقه و آثار هنری ویژه ‌ای دارند، می توانند با ارائه نمونه آثار و پورتفولیوی هنری خود، از فرصت مهاجرت هنرمندان به انگلستان بهره مند شوند. هنرمندان در کشور انگلستان از اقشار تحت حمایت به حساب آمده و از حمایت های قانونی از جمله معافیت های مالیاتی برخوردارند. البته هنرمندان شاخصی که به درآمدهای خیلی بالا می رسند، قطعاً از این قاعده مستثنی هستند. اما به طور کلی به علت این که معمولا هنرمندان درآمد ثابتی نداشته و بعضاً زمان هایی درآمدشان به شدت کاهش پیدا می‌ کند، جزو مشاغل مورد حمایت در انگلستان و بسیاری از کشورها محسوب می شوند.

 

مهاجرت هنرمندان به آمریکا

با توجه به اینکه درصد بالایی از هنرمندان شاخص بین المللی مقیم کشور آمریکا هستند، می توان کشور را نیز گزینه انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان به حساب آورد. افرادی واجد شرایط استفاده از فرصت مهاجرت هنرمندان به آمریکا به حساب می ‌آیند که دارای آثار هنری شاخص و پرتفولیو مناسبی بوده یا جوایز ملی و بین ‌المللی در رشته هنری خود دریافت نموده باشند. همچنین  هنرمندان شاخصی که  در هیئت های داوران رویدادها و جشنواره های بین المللی حضور داشته یا در مجلات بین‌ المللی آثاری از آنان چاپ شده باشد نیز از نگاه دولت این کشور هنرمند به حساب آمده و شانس استفاده از فرصت مهاجرت هنرمندان به آمریکا را  به دست می آورند. هنرمندان می توانند از طریق ویزاهای P1، P2 و P3 و همچنین ویزاهای O1 و O2 و EB-1A و EB-1B و EB-1C وارد این کشور شوند. هر یک از این ویزاها شرایط و ویژگی های خاص خود را داشته و امکان اقامت موقت تا دائم کشور آمریکا را به هنرمندان متقاضی اعطا می کنند.

 

مهاجرت هنرمندان به هلند

کشور هلند که عضو اتحادیه اروپا می باشد نیز یکی از کشورهایی است که تسهیلات ویژه ای برای اعطای اقامت به هنرمندان در نظر گرفته است. از این رو امکان مهاجرت هنرمندان به هلند نیز برای هنرمندان هموطنمان فراهم است. البته مانند کشورهای دیگر، اداره مهاجرت هلند نیز بسیار سختگیری می کند تا هنرمند بودن فرد متقاضی و اینکه وی از راه هنر به ارتزاق می پردازد برای آنان به اثبات برسد. فقط افرادی که پورتفولیوی قوی داشته و هنرمندانی شاخص به شمار آیند می توانند از شانس مهاجرت هنرمندان به هلند برخوردار شوند.

 

مهاجرت هنرمندان به  ترکیه

همسایه غربی کشورمان، ترکیه نیز از مقاصد محبوب مهاجرت برای هنرمندان ایرانی محسوب می شود. شرایط این کشور برای رشد در کارهای هنری بسیار مناسب است و ورود به آن نیز از بسیاری از کشورهای دنیا برای ایرانیان ساده تر است. به همین جهت بسیاری از هنرمندان هموطنمان مشتاق استفاده از فرصت مهاجرت هنرمندان به ترکیه هستند. هنرهای مختلف از جمله موسیقی و سینما در کشور ترکیه بسیار جدی گرفته شده و بازار بسیار مناسبی دارند. این رونق مثال زدنی البته محدود به این دو رشته محبوب هنری نیست و سایر فعالیت های هنری نیز در کشور ترکیه از شرایط مناسبی برخوردارند. این کشور بسیار توریستی می باشد و به همین دلیل در این کشور توجه خاصی به صنایع دستی نیز مبذول داشته شده است.

 

مهاجرت هنرمندان به سوئد

سوئد به عنوان قدرت صنعتی منطقه اسکاندیناوی که از مرفه ترین کشورهای دنیا به حساب می آید نیز می تواند مقصد مناسبی برای مهاجرت هنرمندان رشته های مختلف به حساب آید. در این کشور اروپایی نیز نه تنها برای اعطای اقامت، شرایط و تسهیلات ویژه ای برای هنرمندان در نظر گرفته شده، بلکه هنرمندان جزو اقشار مورد حمایت به حساب می آیند و برای آنان تسهیلات و معافیت های مالیاتی و حمایت هایی نیز در نظر گرفته شده است. طبیعتا مانند سایر کشورهای دنیا در کشور سوئد نیز هنرمندان شاخص و پردرآمد از این مورد مستثنی می باشند و مانند سایر اقشار پردرآمد با آنان رفتار خواهد شد.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کار هنرمندان رشته های مختلف هنری و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان
  • مهاجرت هنرمندان به اتریش
  • مهاجرت هنرمندان به کانادا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top