info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران

حسابداری یکی از پرکاربرد ترین و کلیدی ترین رشته های تحصیلی به شمار می رود که تقریباً هیچ سازمان و کسب و کاری از آن بی نیاز نیست. در ابتدای امر و پیش از ورود به بحث معرفی بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران لازم است کمی به معرفی این رشته و مسئولیت های یک حسابدار بپردازیم. حسابداری، یکی از ارکان اصلی سازمانی در هر سیستم مدیریتی به حساب می آید و نمی توان سازمانی را بدون آن تصور کرد. به طور خلاصه می توان فرآیند حسابداری را یک پروسه دانست که با کمک آن اطلاعات مالی یک سازمان یا کسب و کار، طبقه بندی، خلاصه، تفسیر و مکاتبه میشود و بدون آن تقریباً فرآیند های مالی هیچ سازمانی قابل انجام نیست. در هر سازمانی گزارشات معاملات مالی برای ارائه به سازمان های نظارتی و به ویژه مأموران مالیاتی باید تنظیم گردد که این وظیفه از مهم ترین وظایف حسابدار به شمار می رود. البته وظایف حسابداران بسیار گسترده تر از این بوده و نمی ‌توان در چند سطر به آنها اشاره نمود. گزارشاتی که توسط حسابدار به مدیران سازمان ها منتقل می شود می تواند آنقدر حیاتی باشد که در تصمیم گیری های کلان در زمینه نیروی انسانی، سرمایه گذاری و حتی سیاست های کلی سازمان نیز تاثیر گذار باشد. انواع مختلفی از حسابداری به طور معمول وجود دارد که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از: حسابداری مالی، حسابداری دولتی، حسابداری عمومی، حسابداری قانونی، حسابداری داخلی، حسابداری مالیاتی و حسابداری مدیریت، که در هر یک هدف خاصی مورد بحث و تمرکز قرار می گیرد.



بازار کار رشته حسابداری نیز بسیار گسترده است و حسابداران می ‌توانند یا در یک شرکت، سازمان یا اداره دولتی مشغول به کار شوند، یا اینکه به صورت آزاد و مستقل به کار بپردازند. نیاز بالا به نیروی کار حسابداری در تمامی کشورها به ویژه کشورهای صنعتی به خوبی حس می شود و به همین جهت امنیت شغلی در این رشته نسبت به سایر رشته ها بسیار بالاست. از اصلی ترین وظایف روتین حسابداران می ‌توان به ساماندهی سوابق مالی سازمان، محاسبه مالیات و تهیه اظهارنامه مالیاتی، پرداخت به موقع صورتحساب ها، به روز نگه داشتن سیستم های حسابداری، خدمات حسابرسی، ارائه راهکار برای کاهش هزینه های اضافه و افزایش سود، تهیه و ارائه گزارش های مالی، بررسی صورت حساب های بانکی و سایر گزارش های مالی اشاره نمود که این وظایف به کار در کشور خاصی منحصر نیست و حسابداران در تمامی کشورها باید آن را انجام دهند. بسیاری از حسابداران از کشور عزیزمان نیز مشتاق مهاجرت و کار در خارج از کشور می باشند که البته به علت تفاوت های سیلابس درسی رشته حسابداری در ایران و برخی از کشورها به راحتی این امر امکان پذیر نیست و بیشتر توصیه می گردد که این افراد با ویزای تحصیلی برای ادامه تحصیل به کشور مورد نظر خود وارد شوند و از این طریق بتوانند کم کم وارد بازار کار شده و به کار در کشور مورد نظر مشغول گردند. البته در برخی کشورها نیز این عزیزان می توانند با اخذ ویزای کار یا ویزای جستجوی کار وارد شده و در صورتی که رزومه مناسبی داشته باشند شغل مناسب خود را بیابند. بر این اساس قصد داریم به چند مورد از کشورهایی که می توانند گزینه های اصلی جهت انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران محسوب شوند اشاره نماییم.

ابتدا به افرادی می پردازیم که سعی می کنند با اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی به کشور مورد نظر خود وارد شده و پس از تحصیل، ویزای کار آن کشور را دریافت کنند. برخی ترجیح می دهند بدین منظور، از ابتدا به تحصیل مقطع کارشناسی رشته حسابداری بپردازند که برای این منظور در اکثر دانشگاههای دنیا حداقل مدرک دیپلم با معدل ۱۷ مورد نیاز است و البته در اکثر دانشگاه ها مدرک زبان با نمره بسیار بالایی هم برای مقطع کارشناسی درخواست نمی گردد. بسیاری از دانشگاه ها حتی برای مقطع کارشناسی رشته حسابداری مدرک زبان طلب نمی کند. البته افرادی که مدرک زبان داشته باشند، برای اخذ پذیرش شانس بیشتری دارد. اما اکثر افراد که سعی می کنند با تحصیل وارد بازار کار حسابداری در کشور مورد نظر خود شوند، سعی می‌ کنند از دانشگاه‌های معتبر کشورهای خارجی برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد حسابداری پذیرش بگیرند. از این رو باید مدرک کارشناسی حسابداری خود و ریز نمرات را ارائه نمایند و هرچه معدل بالاتری داشته باشند، شانس بیشتری برای اخذ پذیرش دارند برای پذیرش تحصیلی دوره دکترا در این رشته نیز باید مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد با معدل بالا به همراه ریز نمرات را ارائه نمود و هرچه نمرات و سابقه تحصیلی فرد بهتر باشد، شانس بیشتری برای اخذ پذیرش دکترا خواهد داشت. در بسیاری از دانشگاه های دنیا برای اخذ پذیرش مقطع کارشناسی ارشد و دکترای رشته های حسابداری و رشته های مرتبط با آن مدرک GRE از داوطلبان خواسته می شود. در دانشگاه هایی که ارائه مدرک GRE الزامی نیست هم افرادی که این مدرک را داشته باشن، شانس بیشتری برای اخذ پذیرش دارند. اکثر دانشگاه های دنیا برای اعطای پذیرش به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترای رشته حسابداری هیچگونه محدودیت سنی ندارند، اما طبیعی است که وجود گپ و‌ فاصله بین مقاطع تحصیلی می‌ تواند امتیازی منفی به حساب آید. لازم به ذکر است که برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا حتماً ارائه مدرک زبان الزامی است و برخی از دانشگاه ها حتی نمره های های بسیار بالایی برای اعطای پذیرش تعیین کرده اند. حال به تفکیک به شرایط اخذ ویزای کار و همچنین بازار کار و درآمد حسابداران در هر یک از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران می پردازیم.

 

مهاجرت حسابدار به استرالیا

در دهه های گذشته همواره کشور استرالیا یکی از بهترین کشورهابرای مهاجرت کاری محسوب می‌ شده و حسابداران نیز در این کشور بازار کار بسیار خوبی را پیش روی خود می ‌بینند. طبیعیست که در هر کشوری که اقتصادی پویاتر و صنایع شکوفاتر داشته باشد، شانس بیشتری برای کار به ویژه برای رشته هایی چون حسابداری وجود دارد. استرالیا نیز با اقتصادی همواره رو به رشد این مزیت را دارا می باشد و به همین علت اولین گزینه برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران به حساب می آید. به طور معمول همه ساله تعداد زیادی از مشتاقان مهاجرت حسابدار به استرالیا مدارک خود را برای سازمان ارزیابی مدارک حسابداران استرالیا ارسال می کند تا درصورتی که بتوانند تاییدیه اخذ کنند و امتیازات لازم برای اخذ ویزای کار این کشور را کسب نمایند، برای کار وارد این کشور شده و شانس اخذ اقامت دائم استرالیا را بدست آورند. در میان هموطنان ما نیز مشتاقان مهاجرت حسابدار به استرالیا فراوانند و هر سال عده زیادی از آنان برای اخذ ویزای کار این کشور تقاضا می دهند. در استرالیا زیر مجموعه ها و مشاغل مربوط به رشته حسابداری که توسط سازمان ارزیابی مدارک حسابداران در این کشور شناسایی می ‌شود، عبارتند از: حسابداری عمومی، حسابداری مستقل، حسابداری مالیاتی، مدیریت مالی، مدیریت حسابداری و صندوق داری. البته واضح است که درآمد هر یک از این شاخه ها متفاوت می باشد. به طور میانگین درآمد حسابدار در استرالیا صد هزار دلار در سال است که البته بسته به رده سازمانی و شغلی و همچنین سابقه کاری و تجربه، می تواند این رقم بالاتر یا پایین تر در نظر گرفته شود. همچنین شرایط شرکت کارفرما نیز در تعیین میزان دستمزد حسابداران موثر است. به طور معمول افرادی که مدارک تحصیلی حسابداری با معدل بالا در دانشگاههای معتبر و مورد قبول کشور استرالیا در سایر کشورها را داشته باشند و همچنین سابقه کاری نسبتا قابل قبولی داشته و به زبان انگلیسی نیز تسلط کافی داشته باشند می توانند شانس بالایی برای ورود به بازار کار این کشور و موفقیت در آن دارا باشند.

در قوانین استرالیا به عنوان یک کشور انگلیسی زبان شرایط ویژه ‌ای برای متقاضیان مهاجرت حسابدار به استرالیا از نظر ارائه مدرک زبان انگلیسی در نظر گرفته شده  و افرادی که به زبان انگلیسی تسلط کافی ندارند شانسی برای کار در این کشور نخواهد داشت. طبیعیست که برای کار در هر کشوری باید به زبان رسمی مردمان آن کشور تسلط کافی داشته و بتوان در هر 4 مهارت ارتباطی زبان از حد قابل قبولی از تبحر برخوردار بود. به ویژه اینکه متقاضیان مهاجرت حسابداران به استرالیا قصد دارند در محیط های کار در این کشور به کار نیز مشغول شوند و عدم تسلط به زبان انگلیسی در محیط کاری موجب عدم درک موضوعات کاری شده و بعضا می تواند به ورود زیان های مالی به سازمان یا شرکت کارفرما نیز بیانجامد که به هیچ وجه قابل قبول نیست. افراد متقاضی مهاجرت حسابداران به استرالیا باید با اخذ ویزای ۱۸۹ استرالیا وارد بازار کار این کشور شوند و به این منظور باید بین ۷۵ تا ۸۰ امتیاز را برای اخذ ویزای ۱۸۹ کسب نماید. فاکتورهای موثر در در اخذ ویزای ۱۸۹ استرالیا عبارتند از، سن داوطلب، مدرک و مقطع تحصیلی داوطلب، میزان سابقه کاری در استرالیا و سابقه کاری در خارج از کشور استرالیا، و همچنین میزان تسلط به زبان انگلیسی که هر یک امتیازات خاص خود را دارد.معمولاً نمره زبان حداقلی خواسته شده برای حسابداران برای کار در کشور استرالیا نمره ۷ در آزمون آیلتس یا معادل آن در آزمون های دیگری چون تافل و pte می باشد.

 

مهاجرت حسابدار به کانادا

طبیعتاً کانادا به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت کاری در دنیا نیز می تواند از گزینه‌ های اصلی برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران به شمار رود. اقتصاد این کشور به شدت رو به جلو و و پویا بوده و به ویژه اخیرا شرکت ها و کسب و کارهای کوچک در این کشور به شدت رشد پیدا کرده و تعدادشان نیز سال به سال سیر صعودی چشمگیری داشته است و به همین جهت بازار کار برای رشته‌ هایی چون حسابداری در این کشور همه ساله گسترش می یابد. بر همین منوال تعداد متقاضیان مهاجرت حسابدار به کانادا نیز سیر صعودی دارد. میانگین درآمد حسابداران در کانادا به طور میانگین سالی ۶۵ هزار دلار است که بر اساس میزان سابقه و تجربه کاری و مهارت های فرد، شرایط شرکت کارفرما و همچنین استان محل کار، این رقم می تواند کمتر یا بیشتر از این رقم نیز در نظر گرفته شود. بهترین استان کشور کانادا برای کار حسابداری ساسکاچوان می باشد که به طور میانگین درآمد حسابداران در آن، ۳۰ درصد بیشتر از سایر نقاط کشور کانادا است و همچنین هزینه زندگی نیز در این استان کمتر از نقاطی چون تورنتو می باشد. پس از ساسکاچوان می توان شهر کلگری را یک شهر بسیار مناسب برای کار متقاضیان مهاجرت حسابدار به کانادا به حساب آورد. چون درآمد حسابداران در این شهر نیز به طور میانگین ۲۹ درصد بالاتر از میانگین درآمد حسابداران در کل کشور کانادا است. اما شهر اتاوا پایتخت کشور کانادا را می‌ توان نامناسب ترین شهر برای کار حسابداران در این کشور دانست، زیرا به طور میانگین درآمد حسابداران در این شهر از میانگین کشوری ۱۹ درصد پایین تر است.

 

مهاجرت حسابدار به آلمان

بدون شک آلمان به عنوان موتور محرک اقتصاد اروپا که شرکت های بسیار پویا و اقتصادی موفق و رو به جلو دارد یکی از بهترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران می‌ تواند محسوب شود. به طور میانگین درآمد حسابداران در آلمان حدود 3500 یورو در ماه است که طبیعتاً این رقم می ‌تواند در ایالت‌های مختلف این کشور و در شرکتها و سازمان های مختلف متفاوت باشد. همچنین سابقه و تخصص کاری و همچنین زمینه کاری حسابداران نیز می ‌تواند در تعیین دستمزد آنها موثر واقع شود.در لیست مشاغل مورد نیاز آلمان برای سال ۲۰۲۰، به مانند سال های قبل، می توان نام رشته حسابداری را مشاهده نمود و به همین جهت فرصت مناسبی برای مشتاقان مهاجرت حسابدار به آلمان وجود دارد. به طور معمول شانس افرادی که زیر ۴۰ سال داشته باشند برای مهاجرت حسابدار به آلمان بیشتر است و خیلی به ندرت افرادی که بالای ۴۰ سال دارند موفق می شوند به بازار کار این کشور وارد شده و در شرکتهای آلمانی مشغول به کار شوند. به طور معمول بهترین شهرهای آلمان برای کار در رشته حسابداری را می توان کلن، دوسلدورف، مونیخ، هامبورگ، و لایپزیک دانست.

 

مهاجرت حسابدار به اتریش

اتریش به عنوان یکی از بهترین و آرام ترین کشور های اروپایی برای زندگی که اقتصادی کاملاً پویا داشته و شرایط صنایع این کشور نیز کاملاً رو به رشد است می تواند دیگر گزینه برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران به حساب آید. زیرا اولاً در لیست مشاغل مورد نیاز اتریش ۲۰۲۰ نیز همانند چند سال گذشته نام رشته حسابداری دیده می شود و متقاضیان مهاجرت حسابدار به اتریش می ‌توانند از طریق اخذ کارت قرمز سفید قرمز اتریش، ویزای کاری دو ساله دریافت نموده و در این کشور مشغول به کار شوند. ایالت هایی که در کشور اتریش به بیشترین تعداد حسابداران نیاز دارند و در این رسته شغلی کمبود نیروی کار دارند سالزبورگ و آپر استریا می باشند. متقاضیان مهاجرت حسابدار به اتریش می توانند با کسب ۶۵ امتیاز از مجموع امتیازات قابل اخذ برای مهاجرت کاری به این کشور، ویزای جستجوی کار این کشور را به دست آورند. مواردی چون سن متقاضی، مهارت در زبان انگلیسی و آلمانی، سوابق کاری متقاضی، و همچنین مدارک علمی و تحصیلی فرد متقاضی، در کسب امتیازات لازم برای اخذ ویزای جستجوی کار برای مشتاقان مهاجرت حسابدار به اتریش تاثیر گذار است و این افراد از طریق همین فاکتورها باید امتیازات لازم را کسب نمایند.

 

مهاجرت حسابدار به سوئد

طبیعی است که سوئد به عنوان صنعتی ترین کشور منطقه اسکاندیناوی که دارای شرکت های متعدد و صنایع پویا و موفق در سطح بین المللی به شمار می رود و سطح بالایی از رفاه اجتماعی را برای شهروندان خود فراهم کرده است، می تواند یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران به شمار رود. به طور معمول متقاضیان مهاجرت حسابدار به سوئد باید علاوه بر ارائه مدارک تحصیلی و ریز نمرات، سوابق کاری و همچنین داشتن سن کمتر از ۴۵ سال، مدرک زبان سوئدی نیز ارائه نمایند. زیرا زبان رسمی مردمان این کشور سوئدی است و اکثر مردم این کشور در تمامی اماکن از جمله محیط کار نیز به همین زبان سخن می ‌گویند. پس بدون تسلط به زبان رسمی این کشور شانسی برای کار در مشاغل معمول در این کشور وجود ندارد. البته شاید بتوان با پیدا کردن یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک شرکت بین المللی در کشور سوئد که زبان رسمی کار در آن، انگلیسی است از این مورد معاف شد و با داشتن مدرک زبان انگلیسی و تسلط کامل به این زبان در چنین شرکتی مشغول به کار شد، که البته چنین شرایطی کاملاً استثنایی بوده و کمتر شانسی برای افراد برای دستیابی به چنین موقعیت شغلی پیش می آید.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری حسابداری و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • بهترین کشور برای مهاجرت حسابداران
  • مهاجرت حسابدار به استرالیا
  • مهاجرت حسابدار به کانادا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top