info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه اتوش لورند مجارستان

یکی از دانشگاه های معتبر کشور مجارستان که دانشجویان از سراسر دنیا از جمله کشور عزیزمان استقبال زیادی از فرصت تحصیل در آن می نمایند، دانشگاه اتوش لورند می باشد. این دانشگاه که در زبان انگلیسی به Eotvos Lorand University و در زبان مجاری به Eötvös Loránd Tudományegyetem شناخته می شود، از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در سال تحصیلی 2020 2021 نیز می باشد. در این لیست نام دانشگاه اتوش لورند مجارستان به عنوان یک دانشگاه مورد تایید خوب یا گروه ب به چشم می خورد. تاسیس دانشگاه اتوش لورند مجارستان به سال 1635 میلادی باز می گردد و این دانشگاه در طول عمر خود با توسعه کمی و کیفی روبرو شده و امروزه با در خدمت داشتن بیش از 1800 عضو هیئت علمی و کادر آموزشی به بیش از 26 هزار دانشجو در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف، خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی ارائه می نماید. بیش از 16 هزار نفر از این دانشجویان در مقطع کارشناسی، بیش از 8500 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و حدود 1500 نفر نیز در مقطع دکتری به تحصیل می پردازند.



در ابتدای امر اسقف اعظم پیتر پازمانی رهبر فرقه عیسویون در سال 1635 میلادی این دانشگاه را در شهر بوداپست مشتمل بر دو کالج هنر و الهیات تاسیس کرد. در سال 1667 دانشکده حقوق و در سال 1769 دانشکده پزشکی این دانشگاه نیز تاسیس شدند. اما در سال 1777 با انحلال فرقه عیسویون دانشگاه به حالت امروزی درآمد. در سال 1844 زبان رسمی این دانشگاه از لاتین به مجاری تغییر کرد. در سال 1921 میلادی دام این دانشگاه به دانشگاه بوداپست تغییر کرد. در سال 1949 بخش علوم زیستی نیز در این دانشگاه تاسیس شد. اما از سال 1950 نام این دانشگاه به دانشگاه اتوش لورند مجارستان تغییر یافت. وجه تسمیه این دانشگاه نام فیزیکدان برجسته مجاری لوراند ایتوویوس است.

 

رتبه دانشگاه اتوش لورند

یکی از اصلی ترین نکاتی که مشتاقان تحصیل در خارج از کشور برای انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود در نظر می گیرند، رتبه بین المللی دانشگاه است. طبیعتا تحصیل در یک دانشگاه با رتبه عالی می تواند شانس بیشتری برای کار پس از اتمام تحصیل را برای دانشجویان در پی داشته باشد. از این رو مشتاقان تحصیل در مجارستان نیز سعی می کنند در بهترین دانشگاه های این کشور که صاحب رتبه های بین المللی بالایی هستند، تحصیل کنند. یکی از بهترین دانشگاه های این کشور که همواره رتبه بین المللی فاخری را در سال های مختلف به خود اختصاص داده است، دانشگاه اتوش لورند می باشد. برای تبیین بهتر اعتبار این دانشگاه و ارزش تحصیل در آن قصد داریم رتبه دانشگاه اتوش لورند را بر اساس رنکینگ اعلام شده توسط موسسه معتبر کیو اس در یک دوره چهار ساله از 2018 تا 2021 را خدمتتان ارائه می نماییم.

بر اساس اعلام این موسسه در سال 2018، رتبه دانشگاه اتوش لورند در میان دانشگاه های مجارستان پس از دانشگاه سگد، دوم و در میان دانشگاه های دنیا بین 651 تا 700 بوده است. در سال 2019، رنکینگ دانشگاه اتوش لورند مجارستان در میان دانشگاه های این کشور با یک پله نزول، سوم بوده و جایگاه دوم را به دانشگاه دبرسن واگذار کرده است و این دانشگاه رتبه ای بین 701 تا 750 دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده است. در سال 2020، رتبه دانشگاه اتوش لورند در میان دانشگاه های چین همچنان سوم بوده و این دانشگاه با چندین رده صعود، رتبه ای بین 651 تا 700 دانشگاه های دنیا را به خود اختصاص داده است. در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای سال 2021 میلادی، رنکینگ دانشگاه اتوش لورند مجارستان همچنان در میان دانشگاه های این کشور سوم و در میان دانشگاه های دنیا بین 601 تا 650 بوده است که نشان دهنده چندین پله صعود در میان دانشگاه های دنیا نسبت به سال گذشته می باشد. در مجموع در این دوره 4 ساله رتبه دانشگاه اتوش لورند در میان دانشگاه های دنیا همواره مناسب بوده است.

اگر رتبه بندی تایمز را ملاک قرار دهیم، رنکینگ دانشگاه اتوش لورند مجارستان در سال 2021، در بین رده های 601 تا 800 در میان دانشگاه های دنیا طبقه بندی شده است. در این رنکینگ، این دانشگاه رتبه ای بین 151 تا 200 دانشگاه های قاره اروپا را نیز به خود اختصاص داده است. همچنین بر اساس دیگر رنکینگ معتبر یعنی رنکینگ شانگهای نیز رتبه دانشگاه اتوش لورند در چهار سال گذشته، همواره رتبه این دانشگاه روند صعودی را در پیش گرفته است. در سال های 2017، 2018 و 2019 این دانشگاه رتبه ای بین 501 تا 600 را در میان دانشگاه های دنیا از آن خود کرده است. اما در سال 2020 این دانشگاه رتبه ای بین 601 تا 700 در میان دانشگاه های دنیا را به دست آورده است.

 

شهریه دانشگاه اتوش لورند مجارستان

شهریه دانشگاه اتوش لورند مجارستان در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف، متفاوت است. اما میانگین شهریه رشته های مختلف در هر مقطع تحصیلی در این دانشگاه بدین شرح است:

- شهریه دانشگاه اتوش لورند مجارستان در مقطع پیش دانشگاهی یا پری مدیکال : 3200 تا 5000 یورو در سال.

- هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه اتوس لورند مجارستان: 5000 تا 8400 یورو در سال.

- شهریه دانشگاه اتوش لورند مجارستان در مقطع کارشناسی ارشد: 6000 تا 10000 یورو در سال.

- هزینه تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه اتوش لورند مجارستان: 9000 تا 11000 یورو در سال.

 

رشته های دانشگاه اتوش لورند بوداپست مجارستان

تنوع رشته های دانشگاه اتوش لورند بوداپست مجارستان مناسب است وو بیش از 38 برنامه کارشناسی، 96 برناکه کارشناسی ارشد و 118 برنامه دکتری در این دانشگاه ارائه می گردد. لیست دانشکده های این دانشگاه که ارائه دهنده رشته های دانشگاه اتوش لورند بوداپست مجارستان بدین شرح است:

- دانشکده حقوق و علوم سیاسی

- دانشکده علوم انسانی

- دانشکده آموزش و روانشناسی

- دانشکده علوم اجتماعی

- دانشکده علوم

- دانشکده انفورماتیک

- دانشکده آموزش ویژه بارچی گوشتاو

- دانشکده آموزش معلمان مدارس ابتدایی و مهدهای کودک

 

دانشگاه اتوش لورند مجارستان دارای دو پردیس دانشگاهی می باشد. پردیس لاگیمانیوسی در منطقه 11 شهر بوداپست واقع است و دانشکده های علوم، انفورماتیک و علوم اجتماهی در آن واقع هستند. پردیس ساواریا دانشگاه اتوش لورند بوداپست مجارستان در اصل برای تربیت مهندسان مکانیک طراحی و ساخته شده و بسیاری از آزمایشگاه ها و کارگاه های فنی با امکانات مدرن در آن قرار گرفته اند.

 

تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاه اتوش لورند مجارستان از مفاخر علمی اروپا و جهان به حساب آمده و حتی برخی از آنان جایزه نوبل را در زمینه های مختلف از آن خود کرده اند که برخی از این مشاهیر عبارتند از:

- لنارد فولپ: برنده جایزه نوبل فیزیک در سال 1905

- آلبرت سنت گیورگی: برنده جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی در سال 1937 به علت کشف ویتامین C

- گیورگی هفسی: برنده جایزه نوبل شیمی در سال 1943

- گیورگی بکسی: برنده جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی در سال 1961

- یانوش هرسانی: برنده جایزه یادبود نوبل در علوم اقتصادی در سال 1992

- میکلوس اجتای: دانشکند علوم کامپیوتر و برنده جایزه Knuth در سال 2003

-جوزف آنتال: نخست وزیر مجارستان بین سال های 1990 تا 1992

- لازلو بابای: ریاضیدان و دانشمند علوم کامپیوتر و برنده جایزه Knuth در سال 2015

- آلبرت لازلو باراباسی: فیزیکدان و محقق در زمینه مفهوم شبکه های بدون مقیاس و برنده جایزه C&C در سال 2008

- کارولی بزدک: ریاضیدان برجسته

- پل اردوس: ریاضیدان برجسته

پال شیلر هارکای: فیلسوف و روانشناس

آنتال جاکلی: فیزیکدان برجسته و محقق در زمینه کریستال مایع

- لاسلو کالمار: ریاضیدان برجسته

- جودیت کورموس: زبان شناس کاربردی

- فرنس کراوز: فیزیکدان برجسته و مدیر موسسه اپتیک کوانتوم ماکس پلانک در سال 2003

- کرنلیوس لانچوس: ریاضیدان برجسته

- میکلوس لاکزکوویچ: ریاضیدان برجسته

- ایولیو مانیو: سی و دومین نخست وزیر رومانی در بین سال های 1928 تا 1933

- اینگو مولارار: توسعه دهنده هسته لینوکس

- جان فون نویمان: ریاضیدان برجسته

- ویکتور اوربان: نخست وزیر مجارستان در دو دوره

- آگوستون پاول: نویسنده، قوم شناس، روان شناس، شاعر و مورخ اسلوونیایی- مجارستانی

- جان پاچ: ریاضیدان برجسته

- پتر روزا: ریاضیدان برجسته

- کارل پولانی: اقتصاددان و اندیشمند اجتماعی و سیاسی اتریشی

- پیتر پولای: شیمی دان نظری

- مایکل ساموگی: استاد برجسته بیوشیمی

- جوزف شازر: نماینده پارلمان اروپا

- اندره زمزدی: ریاضیدان برجسته مجارستانی – آمریکایی و محقق در زمینه علوم کامپیوتر نظری

- فرانتس تانگل: فیزیولوژیست و آسیب شناس برجسته

-آوا تاردوس: ریاضیدان برجسته و عضو آکادمی علوم و هنرهای آمریکایی

- ساندر وکرل: نخست وزیر پادشاهی مجارستان در سه دوره مختلف

- فرانتس ویتمن: دانشمند برجسته و سازنده اسیلوسکوپ ویتمن

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی مجارستان و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های مجارستان از جمله دانشگاه اتوش لورند و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه اتوش لورند مجارستان
  • دانشگاه اتوش لورند بوداپست
  • دانشگاه اتوش لورند بوداپست مجارستان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top