info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2021 2022

می دانیم که همه ساله وزارت بهداشت ایران که ارگان مسئول در زمینه تایید موسسات آموزشی و دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر دنیا جهت تحصیل دانشجویان ایرانی می باشد، لیست به روز شده ای از دانشگاه های مورد تایید خود را ارائه می نماید که دانشجویان در هنگام انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود باید لیست ارائه شده برای همان سال را ملاک عمل قرار دهند. زیرا همه ساله این لیست دستخوش تغییر شده و برخی دانشگاه‌ ها به آن اضافه و برخی از آن حذف می ‌شوند. در جدیدترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2021 2022 نیز تفاوت های قابل توجهی نسبت به لیست سال قبل دیده می شود که در ادامه به اصلی ترین این موارد اشاره خواهیم نمود.



شورای ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان همه ساله فاکتورهای متعددی را در ارزیابی دانشگاه های سراسر دنیا مد نظر قرار می‌ دهد که اصلی ترین موارد تعیین کننده، رتبه دانشگاه ها در رنکینگ سه سیستم رتبه بندی برتر شامل کیو اس، شانگهای و تایمز می باشد. البته علاوه بر رتبه عمومی دانشگاه ها در رنکینگ های ذکر شده، رتبه آنها در رشته های تخصصی مرتبط با علوم پزشکی از جمله پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و ...  نیز مورد بررسی قرار گرفته و در تایید یا عدم تایید آنها تاثیر گذار می باشد.

جوانان ایرانی که قصد دارند در سال تحصیلی ۲۰۲۱ ۲۰۲۲ دوره تحصیلی رشته های علوم پزشکی خود را در دانشگاههای اقصی نقاط دنیا آغاز نمایند، باید لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2021 2022 را ملاک عمل قرار دهند و حتماً دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های قرار گرفته در این لیست انتخاب نمایند، در غیر این صورت در پایان دوره تحصیل، مدارک آنان در ایران قابل ارزشیابی نخواهد بود و نمی توانند مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان ایران را در صورت بازگشت به وطن دریافت نمایند.

در ابلاغیه وزارت بهداشت ایران که در دی ماه سال ۹۹ صادر شده، نکته مهمی درج گردیده که بر این اساس، کالج های وابسته به دانشگاه های مورد تایید قرار گرفته در این لیست و همچنین شعب این دانشگاه‌ ها در سایر کشورها مورد تایید وزارت بهداشت نمی باشند و مدارک ارائه شده در این موسسات آموزشی قابل ارزشیابی توسط این وزارتخانه نخواهد بود.

همچنین از سال تحصیلی ۲۰۲۱ ۲۰۲۲ داوطلبانی که قصد دارند با هزینه شخصی در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در خارج از کشور به تحصیل بپردازند، در صورتی که بخواهند از هرگونه خدمات و تسهیلات این وزارتخانه استفاده نمایند، باید مدرک زبان خارجی کشور محل تحصیل را به این وزارتخانه ارائه نمایند. به منظور تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان مدرک زبان انگلیسی آیلتس جنرال با حداقل نمره ۶ و یا معادل آن در آزمون تافل یعنی نمره ای بین ۶۰ تا ۷۸ درصد، به منظور تحصیل در کشورهای ترک زبان به ویژه ترکیه مدرک آزمون تومر در سطح B2 و کسب مجموع نمره ۶۶ تا ۷۰، برای تحصیل در کشور چین حداقل نمره ۱۲۰ در سطح ۲ آزمون  HSK، و برای تحصیل در روسیه و سایر کشورهای روسی زبان مدرک قبولی حداقل در سطح A2  در آزمون TORFL لازم است.

همچنین بر اساس این ابلاغیه، دوره های کالج پیش دانشگاهی، پری مدیکال، فاندیشن، پادفک و ... که در کشورهای مختلف برای آمادگی ورود به دوره های رشته های علوم پزشکی ارائه می گردند، توسط این وزارتخانه به عنوان دوره دانشگاهی به حساب نمی آیند و به افرادی که این دوره ها را می گذرانند هیچ گونه تسهیلات و خدماتی توسط وزارت بهداشت ایران ارائه نخواهد شد.

می دانیم که هزینه تحصیل رشته های علوم پزشکی در اکثر کشورهای دنیا به ویژه کشورهای انگلیسی زبان بسیار بالاست و در سال های اخیر تقریبا ورود به دوره های تحصیل پزشکی در چنین کشورهایی برای هموطنانمان غیر ممکن شده است. حال بر اساس لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2021 2022، دانشگاه های مورد تایید در کشورهایی که اصلی ترین مقاصد تحصیلی دانشجویان ایرانی در سال های اخیر هستند را معرفی نموده و اصلی ‌ترین تغییرات نسبت به لیست سال قبل را نیز خدمتتان شرح دهیم:

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در اسلواکی برای سال تحصیلی 2021 2022

کشور اسلواکی در سال های اخیر بسیار مورد توجه دانشجویان ایرانی بوده و اقبال زیادی به تحصیل پزشکی در اسلواکی در میان جوانان ایرانی پدید آمده است. زیرا در این کشور عضو اتحادیه اروپا می توان به تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی بدون ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر پرداخت. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در اسلواکی برای سال تحصیلی 2021 2022 نیز مانند سال گذشته، تنها نام دانشگاه کمنیوس براتیسلاوا یا Comenius University قرار گرفته است.

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه برای سال تحصیلی 2021 2022

برای مشتاقان تحصیل در رشته های علوم پزشکی در خارج از کشور، روسیه نیز در سال های اخیر یکی از بهترین گزینه ها به حساب می آید. مشتاقان تحصیل پزشکی در روسیه که قصد دارند در سال 2021 2022 در این کشور، تحصیل خود را آغاز کنند باید دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه برای سال تحصیلی 2021 2022 انتخاب نمایند تا مدارکشان در ایران قابل ارزشیابی باشد. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه برای سال تحصیلی 2021 2022 نسبت به سال قبل دستخوش تغییراتی شده و در این سال 9 دانشگاه از این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته اند، این در حالی است که در سال پیش فقط 5 دانشگاه این کشور به تایید وزارت بهداشت ایران رسیده بوده اند. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه برای سال تحصیلی 2021 2022 به شرح زیر است:

دانشگاه سماشکو یا دانشگاه ایالتی پزشکی و دندانپزشکی اودوکیموف مسکو (فقط در رشته دندانپزشکی)

A.I Evdokimov Moscow State University of Medicine and Dentistry

دانشگاه ایالتی لومونوسف مسکو

Lomonosow Moscow State University

دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک

Novosibirsk State University

دانشگاه ایالتی اول علوم پزشکی سن پترزبورگ – دانشگاه پاولوف

Pavlov FirstSaint Petersburg State medical University

دانشگاه فدرال کازان

Kazan Federal University

دانشگاه ملی تحقیقات پزشکی پیروگوف روسیه

Pirogov Russian National Research Medical University (RNRMU)

دانشگاه رودن یا دوستی مردم روسیه

RUDN University

دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ

Saint Petersburg State University

دانشگاه ایالتی تامسک

Tomsk State University

 

دانشگاه های اضافه شده به لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه برای سال تحصیلی 2021 2022: دانشگاه فدرال کازان، دانشگاه ملی تحقیقات پزشکی پیروگوف روسیه، دانشگاه رودن یا دوستی مردم روسیه، دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ و دانشگاه ایالتی تامسک.

دانشگاه حذف شده از لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه برای سال تحصیلی 2021 2022: دانشگاه ایالتی علوم پزشکی سچینوا مسکو یا Sechenov First Moscow State Medical University که فقط برای رشته داروسازی در سال گذشته مورد تایید بوده است.

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در مجارستان برای سال تحصیلی 2021 2022

فرصت تحصیل پزشکی در مجارستان نیز در میان هموطنان عزیزمان که علاقمند تحصیل در این رشته هستند، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در مجارستان برای سال تحصیلی 2021 2022 نیز مانند سال قبل، نام 4 دانشگاه این کشور قرار گرفته که هیچ تغییری نسبت به سال گذشته نداشته است. این دانشگاه ها عبارتند از:

دانشگاه سملوایز بوداپست

Semmelweis University Budapest

دانشگاه دبرسن

University Debrecen

دانشگاه پچ

University of Pecs

دانشگاه سگد

University Szeged

 

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه برای سال تحصیلی 2021 2022

بسیاری از جوانان ایرانی در سال های اخیر ترکیه را به عنوان محل تحصیل خود در رشته های مختلف به ویژه رشته های علوم پزشکی برگزیده اند. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه برای سال تحصیلی 2021 2022 نسبت به سال قبل دستخوش تغییرات وسیعی شده است و در این سال 15 دانشگاه این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته اند، این در حالی است که در سال قبل 9 دانشگاه این کشور مورد تایید وزرات بهداشت ایران بوده اند. . لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه برای سال تحصیلی 2021 2022 به شرح ذیل می باشد:

دانشگاه آنکارا

Ankara University

دانشگاه آتاتورک

Ataturk university

دانشگاه اژه

Ege university

دانشگاه حاجت تپه

Hacettepe university

دانشگاه استانبول

Istanbul University

دانشگاه کوچ

Koc University

دانشگاه غازی

Gazi University

دانشگاه کاتب چلپی ازمیر

Izmir Katip Celebi University

دانشگاه آچی بادم

Acıbadem University

دانشگاه باغچه شهیر

Bahçeşehir University

دانشگاه باشکنت

Başkent University

دانشگاه دوغوز ایلول

Dokuz Eylül University

دانشگاه مرمره

Marmara University

دانشگاه اوندوکوز ماییس

Ondokuz Mayis University

دانشگاه یدی تپه

Yeditepe University

 

دانشگاه های اضافه شده به لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه برای سال تحصیلی 2021 2022: دانشگاه آچی بادم، دانشگاه باغچه شهیر، دانشگاه باشکنت، دانشگاه دوغوز ایلول، دانشگاه مرمره، دانشگاه اوندوکوز ماییس و دانشگاه یدی تپه.

دانشگاه غازی و دانشگاه کاتب چلپی که در سال قبل فقط برای رشته دندانپزشکی مورد تایید بودند، در این سال برای کلیه رشته های علوم پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

دانشگاه حذف شده از لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه برای سال تحصیلی 2021 2022: دانشگاه سلیمان دمیرل به فقط برای رشته دندانپزشکی مورد تایید بود.

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در اسلوونی برای سال تحصیلی 2021 2022

کشور اسلوونی نیز در سال های اخیر بسیار مورد توجه دانشجویان ایرانی بوده و اقبال زیادی به تحصیل پزشکی در این کشور در میان جوانان ایرانی پدید آمده است. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در اسلوونی برای سال تحصیلی 2021 2022 برعکس سال گذشته که تنها دانشگاه لیوبلیانا مورد تایید قرار داشت، نام دو دانشگاه دیده می شود که یکی همین دانشگاه لیوبلیانا و دیگری دانشگاه ماریبور می باشد.

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در کرواسی برای سال تحصیلی 2021 2022

کشور کرواسی نیز در سال های اخیر بسیار مورد توجه دانشجویان ایرانی بوده و بعلت شرایط مناسب اخذ پذیرش، اقبال زیادی به تحصیل پزشکی در کرواسی در میان جوانان ایرانی به وجود آمده است.. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در کرواسی برای سال تحصیلی 2021 2022 نیز درست مانند سال گذشته نام دو دانشگاه این کشور دیده می شود که عبارتند از: دانشگاه زاگرب و دانشگاه اشپلیت.

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در جمهوری چک برای سال تحصیلی 2021 2022

جمهوری چک بعنوان پیشرفته ترین کشور منطقه اروپای شرقی نیز از دیگر گزینه های محبوب پیش روی جوانان ایرانی مشتاق تحصیل پزشکی در خارج از کشور می باشد. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در جمهوری چک برای سال تحصیلی 2021 2022 نام 5 دانشگاه این کشور دیده می شود، این در حالی است که در سال قبل 4 دانشگاه این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران بوده اند. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در جمهوری چک برای سال تحصیلی 2021 2022 به شرح ذیل می باشد:

آکادمی علوم جمهوری چک

Academy of Sciences of the Czech Republic

دانشگاه چارلز

Charles University

دانشگاه ماساریک برنو

Masaryk University Brno

دانشگاه پالاکی اولوموک

Palacky University in Olomouc

دانشگاه استراوا

University of Ostrava

 

دانشگاه اضافه شده به لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در جمهوری چک برای سال تحصیلی 2021 2022: دانشگاه استراوا.

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در چین برای سال تحصیلی 2021 2022

چین نیز به علت رتبه عالی دانشگاه ها و شهریه مناسب تحصیلی، از گزینه های عالی برای تحصیل دانشجویان ایرانی در خارج از کشور به حساب می آید. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در چین برای سال تحصیلی 2021 2022 نام 56 دانشگاه این کشور به چشم می خورد، این در حالی است که در سال قبل 37 دانشگاه این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران بوده اند. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در چین برای سال تحصیلی 2021 2022 بدین شرح است:

دانشگاه نرمال پکن

Beijing Normal University

دانشگاه طب چینی پکن (در رشته داروسازي و طب سنتی در مقطع تحصیلات تکمیلی براي دارندگان مدرک پزشکی)

Beijing university of Chinese medicine

دانشگاه علوم پزشکی پایتخت

Capital Medical University

دانشگاه جنوب مرکزی

Central South University

دانشگاه کشاورزی چین

China agricultural university

دانشگاه علوم پزشکی چین

China Med University

دانشگاه علوم داروسازی چین

China Pharmaceutical University

دانشگاه چینی هنگ کنگ

Chinese University Hong Kong

دانشگاه علوم و فناوری شرق چین

East china university of science and technology

دانشگاه فودان

Fudan University

دانشگاه علوم و فناوری هواژونگ

Huazhong University of Science and Technology

دانشگاه جیلین

Jilin University

دانشگاه جینان

Jinan University

دانشگاه کشاورزی نانجینگ

Nanjing Agriculture University

دانشگاه علوم پزشکی نانجینگ

Nanjing Medical University

دانشگاه نانجینگ

Nanjing University

دانشگاه نانکای

Nankai University

دانشگاه اوشن چین

Ocean University of China

دانشگاه پکینگ

Peking University

دانشگاه شاندونگ

Shandong University

دانشگاه ژیائوتونگ شانگهای

Shanghai jiao Tong University

دانشگاه طب سنتی چینی شانگهای

Shanghai University of Traditional Chinese Medicine

دانشگاه سیچوان

Sichuan University

دانشگاه سوچو

Soochow University

دانشگاه جنوب شرقی

Southeast University

دانشگاه سان یات سن

Sun Yat-Sen University

دانشگاه تیانجین

Tianjin University

دانشگاه تونگجی

Tongji University

دانشگاه چینهوا

Tsinghua University

دانشگاه هنگ کنگ

University Hong Kong

دانشگاه علوم و فناوری چین

University of Science and Technology of China

دانشگاه ووهان

Wuhan University

دانشگاه ژیامن

Xiamen University

دانشگاه ژیان جیائوتونگ

Xian jiaotong University

دانشگاه ژجیانگ

Zhejiang University

دانشگاه ژنگ ژو

Zhengzhou University

دانشگاه علوم پزشکی آن هوی

Anhui Medical University

دانشگاه علوم پزشکی ارتش

Army Medical University

دانشگاه علوم پزشکی چونگ کینگ

Chongqing Medical University

دانشگاه علوم پزشکی دالیان

Dalian Medical University

دانشگاه نرمال چین جنوبی

East China Normal University

دانشگاه علوم پزشکی گوانژو

Guangzhou Medical University

دانشگاه علوم پزشکی هاربین

Harbin Medical University

دانشگاه علوم کشاورزی هواژونگ

Huazhong Agricultural University

دانشگاه جیانگسو

Jiangsu University

دانشگاه پزشکی چینی نانجینگ

Nanjing University of Chinese Medicine

دانشگاه نانتونگ

Nantong university

دانشگاه شمال غربی ای اند اف

Northwest A&F University

کالج پزشکی پکینگ

Peking Union Medical College

دانشگاه شانتو

Shantou University

دانشگاه فناوری چین جنوبی

South China University of Technology

دانشگاه علوم پزشکی جنوبی

Southern Medical University

دانشگاه جنوب غربی

Southwest University

دانشگاه علوم پزشکی تیانجین

Tianjin Medical University

دانشگاه علوم پزشکی ونژو

Wenzhou Medical University

دانشگاه فناوری ژجیانگ

Zhejiang University of Technology

 

دانشگاه های اضافه شده به لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در چین برای سال تحصیلی 2021 2022: دانشگاه طب سنتی چینی شانگهای، دانشگاه علوم پزشکی آن هوی، دانشگاه علوم پزشکی ارتش، دانشگاه علوم پزشکی چونگ کینگ، دانشگاه علوم پزشکی دالیان، دانشگاه نرمال چین جنوبی، دانشگاه علوم پزشکی گوانژو، دانشگاه علوم پزشکی هاربین، دانشگاه علوم کشاورزی هواژونگ، دانشگاه جیانگسو، دانشگاه پزشکی چینی نانجینگ، دانشگاه نانتونگ، دانشگاه شمال غربی ای اند اف، کالج پزشکی پکینگ، دانشگاه شانتو، دانشگاه فناوری چین جنوبی، دانشگاه علوم پزشکی جنوبی، دانشگاه جنوب غربی، دانشگاه علوم پزشکی تیانجین، دانشگاه علوم پزشکی ونژو و دانشگاه فناوری ژجیانگ.

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در هند برای سال تحصیلی 2021 2022

کشور پهناور هند به علت رتبه عالی دانشگاه ها و شهریه مناسب تحصیلی، از گزینه های عالی برای تحصیل دانشجویان ایرانی در خارج از کشور به حساب می آید. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در هند برای سال تحصیلی 2021 2022 مانند سال قبل، نام 8 دانشگاه این کشور به چشم می خورد. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در هند برای سال تحصیلی 2021 2022 بدین شرح است:

دانشگاه اسلامی الیگر

Aligarh Muslim University

موسسه علوم پزشکی دهلی نو

All India Institute Med Sciences New Delhi

دانشگاه هندو بنارس

Banaras Hindu University

کالج و بیمارستان مسیحی ولور

Christian Medical College & Hospital (CMCH) Vellore

جمعیت همدرد دهلی نو (فقط در رشته داروسازی و طب سنتی)

Jamia Hamdard, New Delhi

آکادمی تحصیلات تکمیلی مانیپال

Manipal Academy of Higher Education

دانشگاه پنجاب

Panjab University

دانشگاه دهلی

University of Delhi

 

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در مالزی برای سال تحصیلی 2021 2022

کشور آسیایی مالزی نیز به علت رتبه عالی دانشگاه ها و شهریه مناسب تحصیلی، از دیگر گزینه های عالی برای تحصیل دانشجویان ایرانی در خارج از کشور به حساب می آید. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در مالزی برای سال تحصیلی 2021 2022 نام 7 دانشگاه این کشور به چشم می آید، این در حالی است که در سال پیش، 5 دانشگاه این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران بوده اند. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در مالزی برای سال تحصیلی 2021 2022 بدین شرح است:

دانشگاه ملی مالزی

National University of Malaysia

دانشگاه علوم مالزی

University of Science, Malaysia

دانشگاه کبانگسان مالزی (یو کی ام)

University Kebangsaan Malaysia (UKM)

دانشگاه مالزی (یو ام)

University Malaysia (UM)

دانشگاه پوترا مالزی (یو پی ام)

University Putra Malaysia (UPM)

دانشگاه ساینز مالزی (یو اس ام)

University Sains Malaysia (USM)

دانشگاه تکنولوژی مارا

University Teknologi MARA

 

دانشگاه های اصافه شده به لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در مالزی برای سال تحصیلی 2021 2022: دانشگاه ملی مالزی و دانشگاه علوم مالزی.

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در فیلیپین برای سال تحصیلی 2021 2022

کشور فیلیپین نیز در سال های اخیر بعلت شهریه های پایین تحصیل رشته های علوم پزشکی مورد توجه دانشجویان ایرانی بوده و اقبال زیادی به تحصیل پزشکی در این کشور در میان جوانان ایرانی پدید آمده است. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در فیلیپین برای سال تحصیلی 2021 2022 مانند سال گذشته تنها نام دانشگاه فیلیپین از میان دانشگاه های این کشور قرار گرفته و جوانان ایرانی که قصد دارند پس از اتمام تحصیل خود در ایران مشغول به کار شوند، گزینه مناسبی به حساب می آید.

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ایتالیا برای سال تحصیلی 2021 2022

ایتالیا به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا، به علت داشتن دانشگاه های معتبر با رتبه های جهانی مناسب و همچنین هزینه تحصیل پایین، از گزینه های مناسب پیش روی جوانان ایرانی مشتاق تحصیل رشته های علوم پزشکی به حساب می آید. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ایتالیا برای سال تحصیلی 2021 2022 مانند سال گذشته نام 41 دانشگاه این کشور قرار گرفته است. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ایتالیا برای سال تحصیلی 2021 2022 به شرح ذیل می باشد:

دانشگاه بولونیا

Alma Mater Studiorum University of Bologna

دانشگاه کاتولیک قلب مقدس

Catholic University of the Sacred Heart

دانشگاه مانیا گراچیا کاتانزارو

Magna Graecia University of Catanzaro

دانشگاه پلی تکنیک مارچه

Marche Polytechnic University

دانشگاه پروجا

Perugia University

دانشگاه آکیلا

University L’Aquila

دانشگاه پیزا

Sant’Anna School of Advanced Studies – Pisa

دانشگاه ساپینزا رم

Sapienza University of Rome

دانشگاه آمادئو آووگادرو پیمونت شرقی

Amedeo Avogadro University of Eastern Piedmont

دانشگاه کاتولیک ساکرو کور

University Cattolica del Sacro Coure

دانشگاه باری

University of Bari

دانشگاه برشیا

University of Brescia

دانشگاه کالیاری

                             University of Cagliari

دانشگاه کالابریا

University of Calabria

دانشگاه کامرینو

University of Camerino

دانشگاه کاتانیا

University of Catania

دانشگاه کیتی پسکارا

University of Chieti-Pescara

دانشگاه پاویا

University of Pavia

دانشگاه دگلی استادی دی اودینه

University of Degli Studi di Udine

دانشگاه شرقی پیمونت

University of Eastern Piedmont

دانشگاه فرارا

University of Ferrara

دانشگاه فلورانس

University of Florence

دانشگاه جنوا

University of Genoa

دانشگاه انسوبریا

University of Insubria

دانشگاه مسینا

University of Messina

دانشگاه میلان

University of Milan

دانشگاه بیکوکا میلان

University of Milan Bicocca

دانشگاه مودنا و رجیو امیلیا

University of Modena and Reggio Emilia

دانشگاه فدریکوی دوم ناپل

University of Naples-Federico II

دانشگاه پادوا

University of Padua

دانشگاه پالرمو

University of Palermo

دانشگاه پارما

University of Parma

دانشگاه پیزا

University of Pisa

دانشگاه تورورگاتا رم

University of Rome “Tor Vergata”

دانشگاه سالرنو

University of Salerno

دانشگاه ساساری

University of Sassari

دانشگاه سیه نا

University of Siena

دانشگاه تریسته

University of Trieste

دانشگاه تورین

University of Turin

دانشگاه ویتا سالوت سن رافائل

University of Vita-Salute san Raffaele

دانشگاه ورونا

Verona University

 

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در اتریش برای سال تحصیلی 2021 2022

کشور اتریش نیز با دانشگاه های بسیار معتبر نیز از بهترین مقاصد تحصیلی دانشجویان از سراسر دنیا محسوب می شود. هزینه تحصیل رشته های مختلف از جمله رشته های علوم پزشکی در کلیه دانشگاه های دولتی این کشور فقط 750 یورو در هر ترم تحصیلی معادل 1500 یورو در هر سال تحصیلی است. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در هلند برای سال تحصیلی 2021 2022 نسبت به سال قبل دستخوش شده و در این سال 9 دانشگاه این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته اند، این در حالی است که در سال قبل 11 دانشگاه این کشور مورد تایید وزرات بهداشت ایران بوده اند. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در هلند برای سال تحصیلی 2021 2022 به شرح ذیل می باشد:

دانشگاه کارل فرانسس گراتس

Karl-Franzens University Graz

دانشگاه علوم پزشکی گراتس

Med University Graz

دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک

Med University Innsbruk

دانشگاه علوم پزشکی وین

Med University Vienna

دانشگاه علوم پزشکی خصوصی پاراسلسوس سالزبورگ

Paracelsus Private Medical University

دانشگاه گراتس

University Graz

دانشگاه اینسبروک

University Innsbruk

دانشگاه منابع طبیعی و علوم زیستی وین

University of Natural Resources and Life Sciences, Vienna

دانشگاه وین

University of Vienna

 

دانشگاه های حذف شده از لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در اتریش برای سال تحصیلی 2021 2022: دانشگاه بوکو وین و دانشگاه یوهانس کپلر لینز.

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در آلمان برای سال تحصیلی 2021 2022

آلمان قطب صنعت و اقتصاد اتحادیه اروپا نیز یکی دیگر از بهترین گزینه ها برای مشتاقان تحصیل رشته های علوم پزشکی در خارج از کشور است. اعتبار دانشگاه های این کشور بسیار بالا بوده و هزینه های تحصیل در این کشور نیز بسیار ناچیز است. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در آلمان برای سال تحصیلی 2021 2022 نام 43 دانشگاه این کشور دیده می شود، این در حالی است که در سال قبل 48 دانشگاه این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران بوده اند. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در آلمان برای سال تحصیلی 2021 2022 به شرح زیر می باشد:

دانشگاه آلبرت لودویگز فرایبورگ

Albert Ludwigs University Freiburg

دانشگاه بیله فلد

Bielefeld University

دانشگاه علوم پزشکی چاریته برلین

Charite University Medicine Berlin

دانشگاه کریستین آلبرشت زو کیل

Christian Albrechts University Zu Kiel

دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن

Eberhard Krls University Tubingen

دانشگاه آزاد برلین

Free University of Berlin

دانشگاه فریدریش الکساندر ارلانگن نورمبرگ

Friedrich Alexander University Erlangen Nurnberg

دانشگاه گوته فرانکفورت

Goethe University Frankfurt

مدرسه پزشکی هانوفر

Hannover Medical School

دانشگاه هومبولت برلین

Humboldt University Zu Berlin

دانشگاه یوهانس گوتنبرگ ماینتس

Johannes Gutenberg University Mainz

دانشگاه جوستوس لیبیگ گیسن

Justus Leibig University Giessen

موسسه فناوری کارلسروهه

Karlsruhe Inst Technology

دانشگاه مارتین لوتر هال ویتنبرگ

Martin Luther University Halle Wittenberg

دانشگاه اتو ون گوریتس ماگده بورگ

Otto Von Guericke University of Magdeburg

دانشگاه فیلیپ ماربورگ

Philipps University Marburg

دانشگاه هایدلبرگ

Reprecht Karls University Heidelberg

دانشگاه روهر بوخوم

Ruhr University Bochum

دانشگاه آخن

RWTH Aachen University

دانشگاه فنی برلین

Technical University of Berlin

دانشگاه فنی مونیخ

Technical University of Munich

دانشگاه فنی درسدن

Technische University Dresden

دانشگاه فناوری دورتموند

Technology University Dortmund

دانشگاه تی یو درسدن

TU Dresden

دانشگاه سارلندس

University des Saarlandes

دانشگاه دوسلدورف

University Duesseldorf

دانشگاه هامبورگ

University Hamburg

دانشگاه ینا

University Jena

دانشگاه کنستانس

University Konstanz

دانشگاه کلن

University of Cologne

دانشگاه دویسبورگ اسن

University of Duisburg Essen

دانشگاه گوتینگن

University of Gottingen

دانشگاه گریفسوالد

University of Greifswald

دانشگاه هامبورگ

University of Humburg

دانشگاه لایپزیگ

University of Leipzig

دانشگاه لوبتس

University of Luebeck

دانشگاه مونیخ

University of Munich

دانشگاه وورزبورگ

University of Wurzburg

دانشگاه بن

University of bonn

دانشگاه رگنسبورگ

University of Regensburg

دانشگاه اولم

University Ulm

دانشگاه وستفالیش ویلهلم مونستر

Westfalische Wilhelms University Munster

دانشگاه ویتن هردتس

Witten Herdecke University

          

دانشگاه های حذف شده از لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در آلمان برای سال تحصیلی 2021 2022: دانشگاه فناوری چمنیتز، دانشگاه گوترفید ویلهلم لیبنیز هانوفر، دانشگاه جیکوبز، دانشگاه جولیوس ماکسیمیلیانس وورزبورگ، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ، دانشگاه راینیش فریدریش ویلهلم بن، دانشگاه بن، دانشگاه آم مین فرانکفورت و دانشگاه توبینگن.

دانشگاه های اصافه شده به لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در آلمان برای سال تحصیلی 2021 2022: دانشگاه بن و دانشگاه فنی برلین

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در هلند برای سال تحصیلی 2021 2022

کشور هلند نیز با دانشگاه های فوق العاده معتبر، از بهترین مقاصد تحصیلی دانشجویان از سراسر دنیا محسوب می شود. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در هلند برای سال تحصیلی 2021 2022 نسبت به سال قبل دستخوش شده و در این سال 13 دانشگاه این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته اند، این در حالی است که در سال قبل 12 دانشگاه این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران بوده اند. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در هلند برای سال تحصیلی 2021 2022 به شرح ذیل می باشد:

مرکز آکادمیک دندانپزشکی در آمستردام

Academic Center for Dentistry Amesterdam

دانشگاه فناوری دلفت

Delft University Technology

دانشگاه اراسموس رتردام

Erasmus University Rotterdam

دانشگاه لایدن

Leiden University

دانشگاه ماستریخت

Maastricht University

دانشگاه رادبود

Radboud University

دانشگاه تیلبرگ

Tilburg University

دانشگاه آمستردام

University of Amsterdam

دانشگاه خرونینگن

University of Groningen

دانشگاه توئنته

University of Twente

دانشگاه اوترخت

Utrecht University

دانشگاه وریج آمستردام

Vrije University Amsterdam

دانشگاه و مرکز تحقیقات واخنینگن

Wageningen University & Research Center

 

دانشگاه اضافه شده به لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در هلند برای سال تحصیلی 2021 2022: دانشگاه تیلبرگ.

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در دانمارک برای سال تحصیلی 2021 2022

کشور دانمارک در منطقه اسکاندیناوی در با داشتن دانشگاه های معتبر، از مقاصد مناسب برای تحصیل به شمار می رود. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در دانمارک برای سال تحصیلی 2021 2022 نیز درست مانند سال گذشته نام 6 دانشگاه برتر این کشور به چشم می آید که هیچ تغییری نسبت به سال گذشته نداشته است. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در دانمارک برای سال تحصیلی 2021 2022 به شرح ذیل می باشد:

دانشگاه آلبورگ

Aalborg University

دانشگاه آرهوس

Aarhus University

دانشگاه روسکلاید

Roskilde University

دانشگاه فنی دانمارک

Technical University of Denmark

دانشگاه کپنهاگ

University of Copenhagen

دانشگته دانمارک جنوبی

University of Southern Denmark

 

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در نروژ برای سال تحصیلی 2021 2022

کشور نروژ در منطقه اسکاندیناوی نیز در با داشتن دانشگاه های معتبر، از مقاصد مناسب برای تحصیل به شمار می رود. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در نروژ برای سال تحصیلی 2021 2022 نیز درست مانند سال گذشته نام 4 دانشگاه برتر این کشور به چشم می آید که هیچ تغییری نسبت به سال گذشته نداشته است. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در نروژ برای سال تحصیلی 2021 2022 به شرح ذیل می باشد:

دانشگاه علوم و فناوری نروژ

Norwegian University of Science and Technology

دانشگاه برگن

University of Bergen

دانشگاه اسلو

University of Oslo

دانشگاه قطب شمال ترومسو

University of Tromso the Arctic

 

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در سوئد برای سال تحصیلی 2021 2022

کشور سوئد در منطقه اسکاندیناوی در با داشتن دانشگاه های معتبر، از مقاصد مناسب برای تحصیل به شمار می رود. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در سوئد برای سال تحصیلی 2021 2022 نام 10 دانشگاه این کشور دیده می شود و با توجه به اینکه در سال قبل 11 دانشگاه این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران بوده اند، یک دانشگاه این کشور از لیست وزارت بهداشت ایران حذف شده است. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در سوئد برای سال تحصیلی 2021 2022 به شرح ذیل می باشد:

موسسه کارولینسکا

Karolinska Institute

دانشگاه لیشوپینگ

Linkoping University

دانشگاه لوند

Lund University

دانشگاه مالمو

Malmo University

دانشگاه اوربرو

Orebro University

دانشگاه استکهلم

Stockholm University

دانشگاه علوم کشاورزی سوئد

Sweden University Agricultural Science

دانشگاه یومیا

Umea University

دانشگاه گوتنبرگ

University of Gothenburg

دانشگاه اوپسالا

Uppsala University

 

دانشگاه حذف شده از لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در سوئد برای سال تحصیلی 2021 2022: دانشگاه یونکوپینگ.

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در فنلاند برای سال تحصیلی 2021 2022

کشور فنلاند نیز در با داشتن دانشگاه های معتبر، از مقاصد مناسب برای تحصیل به شمار می رود. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در فنلاند برای سال تحصیلی 2021 2022 نیز درست مانند سال گذشته نام 6 دانشگاه برتر این کشور به چشم می آید که هیچ تغییری نسبت به سال گذشته نداشته است. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در فنلاند برای سال تحصیلی 2021 2022 به شرح ذیل می باشد:

دانشگاه ییواسکیلا

University Jyvaskyla

دانسگاه فنلاند شرقی

University of Eastern Finland

دانشگاه هلسینکی

University of Helsinki

دانشگاه اولو

University of Oulu

دانشگاه تمپره

University of Tempere

دانشگاه تورکو

University of Turku

 

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در استونی برای سال تحصیلی 2021 2022

کشور استونی نیز در سال های اخیر مورد اقبال جوانان ایرانی برای تحصیل قرار گرفته است. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در استونی برای سال تحصیلی 2021 2022 نیز درست مانند سال گذشته نام یک دانشگاه برتر این کشور یعنی دانشگاه تارتو دیده می شود.

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در آفریقای جنوبی برای سال تحصیلی 2021 2022

بسیاری از جوانان ایرانی در سال های اخیر کشور آفریقای جنوبی را به عنوان محل تحصیل خود در رشته های مختلف برگزیده اند. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در آفریقای جنوبی برای سال تحصیلی 2021 2022 نسبت به سال قبل دستخوش تغییرات وسیعی شده است و در این سال 8 دانشگاه این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته اند، این در حالی است که در سال قبل 5 دانشگاه این کشور مورد تایید وزرات بهداشت ایران بوده اند. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در آفریقای جنوبی برای سال تحصیلی 2021 2022 به شرح ذیل می باشد:

دانشگاه استلنبوش

Stellenbosch University

دانشگاه کیپ تاون

University of Cape Town

دانشگاه کوازولو - ناتال

University of Kwazulu-Natal

دانشگاه پرتوریا

University of Pretoria

دانشگاه ویتواترزرند

University of the Witwatersrand

دانشگاه نورث وست

North-West University

دانشگاه ژوهانسبورگ

University of Johannesburg

دانشگاه کیپ غربی

University of the Western Cape

 

دانشگاه های اضافه شده به لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در آفریقای جنوبی برای سال تحصیلی 2021 2022: دانشگاه نورث وست، دانشگاه ژوهانسبورگ و دانشگاه کیپ غربی.

 

طبیعتا دانشگاه های کشورهای انگلیس، آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند نیز از اعتبار بسیار بالایی به ویژه در زمینه رشته هایی مانند علوم پزشکی برخوردارند. اما بعلت شرایط سخت ورود و شهریه بسیار بالای آن ها که برای اغلب هموطنانمان پرداخت چنین ارقامی غیر ممکن است، دیگر شانس زیادی برای هموطنان عزیزمان برای ورود به دوره های علوم پزشکی وجود ندارد و از این نظر به بررسی دانشگاه های این کشورها و بروزرسانی آن ها در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2021 2022 پرداخته نشد.

 

 

  • لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2021 2022
  • دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای سال تحصیلی 2021 2022
  • لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ۲۰۲۱ ۲۰۲۲



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top