info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه کوروینوس بوداپست مجارستان

یکی از بهترین دانشگاه های مجارستان، دانشگاه کوروینوس بوداپست می باشد که در زبان انگلیسی به نام Corvinus University of Budapest شهرت دارد. این دانشگاه سلطنتی در ابتدا سازمانی مستقل بود، اما در سال 1934 میلادی با دانشگاه فنی مهندسی صنعتی و نهادهای دیگری ادغلم شد و در نهایت در سال 1948 به عنوان یک دانشگاه اقتصاد مستقل شناخته شد. اما از این به بعد در طول زمان، نام این دانشگاه مرتب دستخوش تغییر شد. در سال 1953 نام آن به دانشگاه علوم اقتصادی مارکس تغییر یافت. اما در سال 1990 پس از تغییر رژیم سیاسی در این کشور نام آن را دانشگاه علوم اقتصادی بوداپست نهادند. در سال 2004 نام این دانشگاه را به نام پادشاه کوروینوس ماتیاس، تغییر دادند و از آن پس این دانشگاه با نام دانشگاه کوروینوس بوداپست مجارستان شناخته می شود. این دانشگاه دولتی که در سال 1920 تاسیس شده و هم اکنون با بیش از 867 عضو هیئت علمی و کادر آموزشی به بیش از 14500 دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی ارائه می نماید.



دوره های تحصیلی در دانشگاه کوروینوس بوداپست مجارستان به زبان های مجاری، انگلیسی و آلمانی ارائه می شود و برای اخذ پذیرش و ورود به این دوره ها مدرک زبان معتبر لازم است. به عنوان مثال برای ورود به دوره های تحصیلی این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند حتماً داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر همچنین آیلتس با حداقل نمره ۶.۵ لازم است.

 

رتبه دانشگاه کوروینیوس مجارستان

یکی از اصلی ترین نکاتی که مشتاقان تحصیل در خارج از کشور برای انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود در نظر می گیرند، رتبه بین المللی دانشگاه است. طبیعتا تحصیل در یک دانشگاه با رتبه عالی می تواند شانس بیشتری برای کار پس از اتمام تحصیل را برای دانشجویان در پی داشته باشد. از این رو مشتاقان تحصیل در دانشگاه های کشور مجارستان نیز سعی می کنند در بهترین دانشگاه های این کشور که صاحب رتبه های بین المللی بالایی هستند، تحصیل کنند. یکی از بهترین دانشگاه های این کشور به ویژه در رشته های علوم اقتصادی و مدیریت که همواره رتبه بین المللی فاخری را در سال های مختلف به خود اختصاص داده است، دانشگاه کوروینوس بوداپست مجارستان می باشد. برای تبیین بهتر اعتبار این دانشگاه و ارزش تحصیل در آن قصد داریم رتبه دانشگاه کوروینوس مجارستان را بر اساس رنکینگ اعلام شده توسط موسسه معتبر کیو اس در یک دوره چهار ساله از 2018 تا 2021 را خدمتتان ارائه می نماییم.

بر اساس اعلام این موسسه در سال 2018، رتبه دانشگاه کوروینوس مجارستان در میان دانشگاه های مجارستان پس از دانشگاه سگد، دانشگاه اتوش لورند، دانشگاه دبرسن، دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست و دانشگاه پچ، ششم و در میان دانشگاه های دنیا بین 801 تا 1000 بوده است. در سال 2019، نیز رنکینگ دانشگاه کوروینوس بوداپست در میان دانشگاه های این ششم یوده  و این دانشگاه رتبه ای بین 801 تا 1000 دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده است. در سال 2020، رتبه دانشگاه کوروینوس مجارستان در میان دانشگاه های این کشور همچنان ششم بوده و این دانشگاه با چندین رده صعود، رتبه ای بین 801 تا 1000 دانشگاه های دنیا را به خود اختصاص داده است. در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای سال 2021 میلادی، رنکینگ دانشگاه کوروینوس بوداپست همچنان در میان دانشگاه های این کشور ششم و در میان دانشگاه های دنیا بین 801 تا 1000 بوده است که نشان دهنده ثبات فراوان رتبه این دانشگاه در طول این دوره 4 ساله است. همچنین اگر سیستم رتبه بندی تایمز را ملاک قرار دهیم، رتبه دانشگاه کوروینوس مجارستان در سال 2021، در بین رده های بالای 1000 در میان دانشگاه های دنیا طبقه بندی شده است.

 

رشته های دانشگاه کوروینوس بوداپست

تنوع رشته های دانشگاه کوروینوس بوداپست چندان بالا نیست و رشته های این دانشگاه در قالب 7 دانشکده آن به دانشجویان ارائه می گردند. لیست دانشکده های دانشگاه کوروینوس بوداپست مجارستان به شرح ذیل است:

- دانشکده مدیریت بازرگانی دانشگاه کوروینوس بوداپست مجارستان

- دانشکده اقتصاد دانشگاه کوروینوس مجارستان

- دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه کوروینوس بوداپست

- دانشکده مدیریت دانشگاه کوروینوس

- دانشکده علوم باغبانی دانشگاه علوم اقتصادی بوداپست مجارستان

- دانشکده علوم مواد غذایی دانشگاه علوم اقتصادی بوداپست

- دانشکده معماری منظر دانشگاه علوم اقتصادی مجارستان

دانشکده های این دانشگاه در چندین منطقه از شهر بوداپست، پایتخت مجارستان قرار دارد. ساختمان اصلی آن که بعنوان میراث فرهنگی یونسکو شناخته شده، در سمت چپ رودخانه دانوب و مقابل دانشکده فنی مهندسی بوداپست قرار گرفته است.

 

شهریه دانشگاه علوم اقتصادی بوداپست مجارستان

یکی از مزایای تحصیل در مجارستان، به طور کلی مناسب بودن هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور است. شهریه دانشگاه علوم اقتصادی بوداپست مجارستان برای تحصیل رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است. در این بخش شهریه دانشگاه علوم اقتصادی بوداپست مجارستان در اصلی ترین رشته های ارائه شده را ذکر می نماییم:

- شهریه دانشگاه علوم اقتصادی بوداپست مجارستان در مقطع کارشناسی اغلب رشته ها: 6500 یورو در سال

- شهریه دوره پیش دانشگاهی یکساله در دانشگاه کوروینوس بوداپست مجارستان: 4000 یورو برای یک سال

- شهریه دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه کوروینوس مجارستان: 7500 یورو در سال

- هزینه صدور پذیرش تحصیلی دانشگاه کوروینوس بوداپست: 200 یورو

- هزینه ثبت نام در دانشگاه کوروینوس: 200 یورو

- هزینه آزمون ورودی دانشگاه کوروینوس بوداپست مجارستان: 200 یورو

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی مجارستان و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های مجارستان از جمله دانشگاه کوروینوس بوداپست و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه کوروینوس بوداپست مجارستان
  • رشته های دانشگاه کوروینوس بوداپست
  • شهریه دانشگاه علوم اقتصادی بوداپست مجارستان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top