info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

ویزای تایر 2 انگلیس

کشور انگلستان و به طور کلی بریتانیا از بهترین نقاط دنیا از نظر بازار کار برای متخصصان اکثر مشاغل به حساب می آیند و از این رو بسیاری مشتاق ورود به بازار کار این کشور و بهره مندی از مزایای پر شمار آن هستند. در میان هموطنان ما نیز اشتیاق به ورود به بازار کار این کشور و در نهایت اخذ اقامت دائم انگلستان بسیار است. اصلی ترین ویزای کار این کشور که تنوع بالایی از موضوعات مشاغل را در بر می گیرد، ویزای تایر 2 انگلیس نام دارد که شرایط بسیار مناسبی را برای افراد واجد شرایط که شهروندان کشورهای غیر اروپایی هستند مهیا می کند. از این رو در این مطلب قصد داریم به شرایط ویزای TIER 2 انگلستان اشاره نماییم.



همان طور که ذکر شد، این کشور از شرایط بسیار مناسبی در زمینه بازار کار و فرصت های شغلی برای متخصصان مشاغل مختلف برخوردار است و نرخ بیکاری در این کشور نیز تنها حدود 4 درصد است. از این رو افرادی که شرایط لازم را داشته باشند شانس بالایی برای اخذ ویزای تایر 2 انگلیس دارند. شهروندان کشورهای غیر اروپایی در صورتی که قصد داشته باشند برای کار به انگلستان وارد شوند، حتما باید این ویزا را اخذ نمایند، از این رو دانستن شرایط اخذ این ویزا برای هموطنان عزیزمان که در تکاپوی ورود به بازار کار این کشور هستند لازم است.

 

شرایط ویزای TIER 2 انگلستان

همان طور که ذکر شده ویزای تایر 2 انگلیس طیف وسیعی از مشاغل و حرفه ها را در بر می گیرد و مزایای بسیاری برای افراد واجد شرایط دارد. در این بخش به شرایط ویزای TIER 2 انگلستان برای حرفه های مختلف اشاره می نماییم:

 

- ویزای Tier2 انگلستان در مورد ورزش

یکی دیگر از انواع ویزای کاری کشور انگلستان، ویزای کاری برای ورزشکاران حرفه ای است که ذیل ویزای تایر 2 انگلیس تعریف می شود. کسانی که در رشته ورزشی خود دارای تخصص هستند، می توانند از این نوع ویزا استفاده کنند و به انگلستان وارد شوند. در واقع این ویزا ویژه اقامت مربیان و ورزشکارانی است که با یک تیم ورزشی در این کشور قرارداد بلند مدت امضا کرده اند. البته مربیان و ورزشکاران نیز برای دریافت ویزا به مدرک زبان انگلیسی همچون آیلتس نیز نیاز خواهند داشت. ورزشکاران که با این ویزای کار وارد کشور انگلیس می شوند، پس از 5 سال اقامت در این کشور، می توانند اقامت دائم انگلستان را بدست آورند.

 

- ویزای Tier2 انگلستان در مورد مذهب

ویزای مذهبی برای افرادی که دارای مدارج علمی بالای دینی هستند، نیز در انگلستان تعریف شده و ذیل ویزای تایر 2 قرار گرفته است. برای دریافت این ویزا، این افراد باید اثبات کنند که به چه دلیلی قصد سفر به کشور انگلستان را دارند. از جمله دلایل مورد پذیرش سفارت کشور انگلستان برای صدور ویزای کار مذهبی می توان به موعظه، انجام امور مذهبی خاص، تدریس مذهبی، ترجمه متون دینی، فعالیت های تبلیغاتی و انجام خدمات رفاهی اشاره کرد. برای صدور این ویزا نیز به مدرک تسلط به زبان انگلیسی نیاز خواهد بود. این ویزا برای اقامت بلند مدت در کشور انگلستان صادر می شود. دارندگان این ویزا می توانند پس از 5 سال اقامت پی در پی در کشور انگلستان، اقامت دائم بدست آورند.

 

- ویزای Tier2 انگلستان در مورد ویزای انتقال درون شرکتی

این ویزا یکی دیگر از انواع ویزای تعریف شده ذیل ویزای تایر 2 انگلیس است که برای کارمندان شرکت ‌های بین ‌المللی در انگلستان به کار می ‌رود که قرار است از یکی از کشورهای خارج منطقه اقتصادی اروپا، به یکی از شعبات شرکت در بریتانیا، منتقل شوند. این افراد باید گواهی اسپانسری از کارفرمای خود داشته باشند تا حائر شرایط ویزای TIER 2 انگلستان محسوب گردند. نکته مهم این است که زمینه کاری که قرار است در انگلستان به آن مشغول شوند، باید با زمینه کاری کارفرما یا اسپانسر، همخوانی داشته باشد.

این ویزا خود به چند بخش تقسیم می ‌شود که عبارتند از:

- کارکنان بلند مدت (Long-term Staff) : این ویزای برای کارکنانی‌ است که قصد انتقال بیشتر از 12 ماه به داخل کشور انگلیس را دارند. البته باید یک شرط مهم در نظر گرفته شود که کارمندان انگلیسی نتوانند در این موقعیت شغلی، ایفای نقش نمایند.. متقاضی باید به مدت یک سال یا بیشتر در شرکت کار کرده باشد، در غیر اینصورت شرکت باید قبول کند حقوقی معادل 73,900 پوند در سال برای کار در بریتانیا به وی پرداخت کند.

- کارکنان کوتاه ‌مدت (Short-term Staff) :این ویزا برای کارکنانی‌ است که قصد انتقال کمتر از 12 ماه را به این کشور دارند. البته بازهم این شرط برقرار است که کارمندان انگلیسی نتوانند در این موقعیت شغلی، کار کنند. متقاضی باید به مدت یکسال یا بیشتر در شرکت مذکور کار کرده باشد. متقاضیان برای استفاده از این نوع ویزا، باید حداقل سه ماه سابقه‌ کار در شعبه‌ خارج از بریتانیای شرکت داشته باشند.

هزینه اپلای برای اپلای ویزای انتقال میان شرکتی انگلستان که در ذیل ویزای Tier 2 طبقه بندی شده است، برای کارکنان کوتاه ‌مدت یا کارآموزان فارغ ‌التحصیل ، مبلغ 463 پوند به ازای هر نفر است. هزینه فرآیند تمدید یا تغییر ویزا نیز 463 پوند است. اما اگر داوطلب می خواهد از سرویس Premium  استفاده کرده و به صورت حضوری برای تمدید یا تغییر ویزا اقدام کند، مبلغ پرداختی وی، 1053 پوند خواهد بود. اما اگر قصد اقدام برای اخذ ویزای کارکنان بلند مدت کمتر از سه سال را داشته باشد، این مبالغ به ترتیب به 587، 677 و 1,267 پوند، افزایش می ‌یابند.

متقاضیان می ‌توانند در حین کار کردن برای اسپانسر یا کارفرمای خود، شغل دومی در همان حرفه و همان سطح داشته باشند و یا کارهای داوطلبانه انجام دهند و از این نظر محدودیتی برای آنان در نظر گرفته نشده است. اما بر اساس قوانین، نباید بیشتر از 20 ساعت در هفته به شغل دوم پرداخته شود. همچنین متقاضیان می ‌توانند در مدت اقامت به تحصیل در انگلیس نیز بپردازند، تا زمانی که با کار آنان تداخل نداشته باشد. همچنین می ‌توانند در طول این مدت به خارج از بریتانیا سفر کرده و سپس به این کشور برگردند و خانواده خود را نیز از طریق ویزای خانوادگی انگلستان، همراه خود به این کشور بیاورند.

 

- مهاجرت به انگلیس از طریق کار

این نوع ویزا مناسب افرادیست که پیشنهاد شغلی و گواهی مخصوص اسپانسری از یک کارفرمای انگلیسی که مجوز اسپانسری دارد، اخذ نموده اند. بر اساس قوانین این کشور، پیشنهاد شغلی این کارفرما ابتدا باید برای افراد داخل بریتانیا ارسال شود و اگر به حد نصاب نرسید، به مهاجران ابلاغ می ‌شود، مگر اینکه این شغل در لیست مشاغل دارای کمبود نیروی کار انگلیس باشد. برای اعطای این نوع ویزا محدودیت تعداد سالانه در نظر گرفته شده و در هر سال، 20700 نفر می ‌توانند از این نوع ویزا استفاده نمایند. طبیعتا کاری که قرار است در انگلستان انجام دهند، باید با حوزه کاری کارفرمای اعطا کننده جاب آفر، ارتباط داشته باشد. باید توجه داشت  که حداکثر 14 روز از زمان شروع تاریخ گواهی اسپانسری، فرد متقاضی فرصت دارد تا کار خود را شروع کند. همچنین متقاضیان می توانند مدت ویزای خود تا حداکثر پنج سال دیگر افزایش دهند، البته به این شرط که مدت اقامت کلی این افراد، بیشتر از 6 سال نشود. زیرا امکان اخذ اقامت دائم انگلستان از این طریق وجود ندارد و این نکته این است که باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد.. هزینه اپلای برای اپلای ویزای عمومی Tier 2 برای افرادی که قصد اقامت تا 3 سال دارند، 587 پوند است که باید پرداخت گردد. برای تغییر از یک ویزای دیگر به این نوع ویزا، 677 پوند هزینه باید پرداخت شود و اگر متقاضی بخواهد از سرویس Premium برای تغییر ویزا و به صورت حضوری در انگلستان استفاده کند، مبلغ پرداختی به ازای هر نفر 1,267 پوند می‌ باشد. در حالت دوم اگر مدت ویزای فرد قرار است بیش از سه سال و حداکثر تا پنج سال باشد، باید به ازای هر نفر 1,174 پرداخت کند. برای تغییر از یک ویزای دیگر به این نوع ویزا 1,354 پوند پرداخت شود و اگر فرد بخواهد از سرویس Premium برای تغییر ویزا و به صورت حضوری در انگلستان استفاده کند، مبلغ پرداختی وی 1,944 می ‌شود. هزینه بیمۀ سلامت برای ایرانیان، برای هر کدام از چهار نوع ویزای بالا، یکسان است و طبق قانون اداره مهاجرت انگلستان، متقاضیان باید به ازای هرسال کاری  مبلغ 200 پوند پرداخت نمایند. متقاضیان این نوه ویزا می توانند برای اسپانسر خود کار کنند و این شغل باید در گواهی اسپانسری، توصیف شده باشد. مققاضی میتواند در مدت اقامت از طریق این ویزا، شغل دوم نیز داشته و کارهای داوطلبانه انجام دهد. همچنین این افراد در مدت اقامت با این ویزا می توانند به تحصیل بپردازند، البته تا زمانی که با کار آنان تداخل نداشته باشد. همچنین می‌توانند در این مدت به خارج از بریتانیا سفر کرده و سپس به این کشور بازگردند و خانواده خود را نیز همراه خود بیاورند. از طرفی دیگر، سهام فرد از شرکت اسپانسر، نباید بیشتر از 10% باشد، مگر اینکه درآمد فرد بیشتر از 159,600 پوند در سال باشد که در این صورت مشکلی نخواهد بود. همچنین نمی ‌توان قبل از شروع کار برای حامی مالی‌، برای کار دوم اقدام نمود. همچنین افرادی که این ویزا را دریافت می کنند، واجد شرایط دریافت public funds نیز نخواهند بود.

 

مدارک لازم برای ویزای کار تایر 2 انگلستان

متقاضیان دریافت این ویزا لازم است با مدارک لازم برای ویزای کار تایر 2 انگلستان نیز آشنایی داشته باشند. لیست مدارک لازم برای ویزای کار تایر 2 انگلستان به شرح ذیل است:

-  مجوز معتبر برای ضمانت کاری

- داشتن ضامن معتبر و قانونی درانگلستان

- امروزه روش های مهاجرت به انگلیس تحت سیستم امتیاز بندی اعطا می شود و افراد متقاضی برای واجد شرایط بودن نیاز به کسب امتیاز در موارد ذیل هستند :

- بخش اعظم امتیازات در راستای اخذ ویزای کاری این کشور داشتن پیشنهاد شغلی یا جاب آفر است که نهایتا 30 امتیاز دارد.

- داشتن تسلط به زبان انگلیسی و اثبات آن از طریق ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس نیز دیگر مورد از شرایط ویزای TIER 2 انگلستان است. متقاضیان در صورت تسلط به زبان انگلیسی و داشتن نمره بالا می توانند 10 امتیاز کسب کنند. در لیست مدارک لازم برای ویزای کار تایر 2 انگلستان، مدرک زبان انگلیسی معتبر از مهم ترین موارد به شمار می آید.

- میزان درآمد نیز نباید از 20800 پوند در سال کمتر باشد که در این صورت داوطلب 20 امتیاز را به خود اختصاص می دهد.

- تمکن مالی جهت گذران امور زندگی برای ماه اول اقامت در انگلستان نیز 10 امتیاز دارد. اثبات این مورد با ارائه حساب بانکی به میزان 945 پوند برای یک دوره ی  90 روزه صورت می گیرد. البته در صورتی که کارفرمایی که جاب آفر را ارائه می کند در  قرارداد کاری ذکر کند که هزینه های متقاضی را تقبل می کند، نیازی به ارائه حساب بانکی جهت اثبات تمکن مالی نخواهد بود.

 

میانگین درآمد در انگلستان

میانگین درآمد در انگلستان در سال 2021 میلادی، در حدود 27 هزار پوند در سال است و حداقل دستمزد در نظر گرفته شده برای شاغلین در کشور انگلستان 1463 پوند در ماه است. البته برای دریافت انواع ویزای کار این کشور به ویژه ویزای اسکیل ورکر انگلیس، راه نسبتا دشواری پیش روی داوطلبان قرار دارد. اغلب این افراد در صورتی می توانند ویزای کاری انگلستان را بدست آورند که پیش تر قرارداد کاری در انگلستان امضا کرده باشند. در حقیقت باید یک  کارفرمای مناسب برای خود پیدا کرده و با او قرارداد امضا کنند و با در اختیار داشتن جاب آفر، موفق به اخذ ویزای کاری این کشور شوند. در اغلب کشورهای دنیا شرایط به همین صورت است و برای اخذ ویزای کار نیاز به داشتن یک جاب آفر یا پیشنهاد و قرارداد کاری وجود دارد. از این رو بسیار لازم است که متقاضیان زمان و هزینه خود را تلف نکرده و از تجربیات و مشاوره های افراد متخصص در این زمینه استفاده نمایند. موسسه پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار به کشورهای مختلف دنیا از جمله انگلیس و سایر کشورهای اروپایی، آماده ارائه مشاوره و خدمات به هموطنان عزیزمان می باشد. تعداد بالای پرونده های موفق این موسسه در زمینه اخذ جاب آفر برای متقاضیان از کارفرمایان فعال در انگلیس، موید تخصص کارشناسان این موسسه در زمینه اعزام نیروی متخصص به این کشور پیشرفته اروپایی است.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا به ویژه ویزای کار و اقامت دایم انگلیس می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • ویزای تایر 2 انگلیس
  • شرایط ویزای TIER 2 انگلستان
  • مدارک لازم برای ویزای کار تایر 2 انگلستان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top